abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6493091
Van alles, dus wat er fout ging, leuke verhalen van domme ouders , enz!
Iets wat ik fout deed: 12 v op een vrij jumperveldje op de harddisk controller. Smokin'
  zondag 27 oktober 2002 @ 19:51:30 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6493125
Na een verse installatie van win98 de oude (dos) norton utilities gebruiken die netjes alle lange bestandsnamen omzette naar dos-namen (8+3)....
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6493166
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:51 schreef robh het volgende:
Na een verse installatie van win98 de oude (dos) norton utilities gebruiken die netjes alle lange bestandsnamen omzette naar dos-namen (8+3)....
Dan kan je weer overnieuw beginnen
  zondag 27 oktober 2002 @ 19:53:42 #4
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_6493167
Heb er een halve dag over gedaan om erachter te komen dat stekkertje van modem er niet meer inzat
pi_6493168
Command.com wegflikkeren onder het mom van: "blijven hangen bij deinstalleren Command & Conquer"

[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 27-10-2002 19:59]

pi_6493211
talloze malen bestanden weggeflikkerd (Ctr+del), terwijl dat niet helemaal de bedoeling was
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 27 oktober 2002 @ 19:56:56 #7
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_6493232
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:53 schreef blieblie het volgende:
Command.bat wegflikkeren onder het mom van: "blijven hangen bij deinstalleren Command & Conquer"
command.bat
pi_6493247
Toen ik vroeger nog n00b was alle games ffe in een makkelijke map gooien of de dan gewoon met delete weggooien Och win95

En bij modden zoveel fans erin modden dat je een gigantische overdruk krijgt

Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_6493253
eeeuhm, kabeltje van mn audio eruit halen en toen brak mn stekker af in mn mobo.

celeron 1300 (fcpga2) op een oud celeron (fcpga) moederbord geplant.

3 diskette stations opblazen voor er achter te komen dat mn mobo ze opblies

draadje inkorten en kortsluiting maken waardoor mn moederbord er mij stopte.

en dan nog wel een aantal dingen.

pi_6493254
Of autoexec.bat

Ja idd, command.com

[Dit bericht is gewijzigd door DigiJasper op 27-10-2002 19:59]

zondag 27 oktober 2002 @ 19:58:18 #11
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_6493256
Vergeten te formatteren voor een windows installatie...

En mezelf maar afvragen hoe het kan dat alles er nog stond ...

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 27 oktober 2002 @ 19:58:47 #12
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_6493268
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:56 schreef Phat Lip het volgende:

[..]

command.bat

Hij zal wel command.com bedoelen...
For great justice!
pi_6493275
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef DigiJasper het volgende:
Of autoexec.bat )
command.iets dan
ik zal wel ff kijken hoe dat hoerige bestandje ook al weer heet

Je krijgt er iig veel foutmeldingen door bij het opstarten van win95 (euh...... hoe kan dat??? )

pi_6493279
Hij zal command.com bedoelen.
pi_6493282
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hij zal wel command.com bedoelen...

Zelfde
pi_6493291
Tijdens het maken van een pc had ik perongeluk het knopje van de voeding omgezet van 230 volt naar 150 volt. Daarop volgde een vette knal (voeding explodeerde) en de stoppen vlogen er direct uit.
Wel jammer, want het is een speciale voeding voor een compaq die niet zomaar te krijgen zijn.
pi_6493303
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef Gertjuh.dot.TK het volgende:

3 diskette stations opblazen voor er achter te komen dat mn mobo ze opblies

FLOPPY ERROR 40
pi_6493314
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:00 schreef Adugra het volgende:
Tijdens het maken van een pc had ik perongeluk het knopje van de voeding omgezet van 230 volt naar 150 volt. Daarop volgde een vette knal (voeding explodeerde) en de stoppen vlogen er direct uit.
Wel jammer, want het is een speciale voeding voor een compaq die niet zomaar te krijgen zijn.
Dat is de klassieke fout
pi_6493337
Een maat van mij had 115 watt erop gezet ofzo.
Heel z'n apparaat fikte uit

Iemand anders had net senden ontdekt.
Dus ik zeg... moet je is wat sturen naar 127.0.0.1
Dus toen vroeg hij wie dat was

pi_6493344
Hilarish
pi_6493356
Kijken of de printer inkt lekte, terwijl de comp nog aanstond..

Schokkende ervaring

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_6493379
oude bestanden bekijken op je HD, er dan later achterkomen dat het Yahaa virus daarin zit: vervolgens 2 dagen lang bezig zijn met het cleanen van bestanden..
pi_6493380
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:02 schreef Thomas B. het volgende:
Een maat van mij had 115 watt erop gezet ofzo.
Heel z'n apparaat fikte uit

Iemand anders had net senden ontdekt.
Dus ik zeg... moet je is wat sturen naar 127.0.0.1
Dus toen vroeg hij wie dat was

pijnigd hersenen maar ik kan niet meer terug halen waar je dan uit komt

Doe es gek en tell me waar die uit komt?

pi_6493392
Na een week erachterkomen dat je huisgenoot de modem aldoor uitdoet s'nachts
pi_6493396
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:06 schreef blieblie het volgende:

[..]

pijnigd hersenen maar ik kan niet meer terug halen waar je dan uit komt

Doe es gek en tell me waar die uit komt?

127.0.0.1 is de loopback van je netwerk als ik me niet vergis , weet ook niet precies wat het inhoudt.

[Dit bericht is gewijzigd door DigiJasper op 27-10-2002 20:07]

zondag 27 oktober 2002 @ 20:07:13 #26
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_6493402
Ram er omgekeerd inkrijgen (das al een wonder opzich) en dan de pc aanzetten, brande me fikken toen ik 't eruit wilde halen , maar 't werkte nog steeds ( gelukkig).

Owja, 8 UTP stukjes verneuken voordat je erachter kom dat ie crossed of straight moet zijn.

somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_6493452
Eens een keer met Norton Ghost de doelpartitie partitie naar de bron partitie laten kopiëren i.p.v. andersom. Hoppa! Alles weg...
pi_6493562
Ik heb een keer. Echt onwijs DOM.
Windows geinstalleerd.
Blijkt het gewoon een k%t os te zijn met allemaal blue dingen en traagheid.....

DOm HE

pi_6493601
Voeding ondersteboven ingebouw... en ik me maar afvragen waarom hij niet paste (was wel na een lange dag werken)
Free people own guns! Slaves do not!
pi_6493602
Computer opnieuw geinstalleerd, alle spellen geinstalleerd enz.

Bleek dat ik parities was vergete te maken. Ik wou een D: E: enz. Dus alles weer moeten formateren!!

Blaat, schaap is lekker
pi_6493613
Een keer toen ik net begon windows bestanden weg gehaald en ten deed die het niet meer :d
pi_6493620
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:14 schreef stolkie het volgende:
Ik heb een keer. Echt onwijs DOM.
Windows geinstalleerd.
Blijkt het gewoon een k%t os te zijn met allemaal blue dingen en traagheid.....

DOm HE

Post dan niets...
edit: Oh eh sorry, welkom newbie
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:19:30 #33
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_6493650
Consequent de floppy-drive verkeerd aansluiten, of het nou bij systeem opbouw, overzetting of onderhoud is, ik sluit hem altijd verkeerd aan...

Verder op een 3 daagse LAN-partij:

-persoonlijk 8 uur staan kloten met mijn vers aangeschafte celeron 450 (golden years... ) voordat dat ik doorhad dat ie er dieper ingestampt moest worden... Daarna gekloot met drivers voor mijn Ati Fury Maxx in een versgeinstalleerd windows 98 SE
-anderen intussen 11 gekloot voordat we doorhadden hoe het netwerk nou in elkaar zat...
-wijze les: bier in je toetsenbord kan betekenen dat je je PC kwijtraakt: een maat van me kreeg bier in zijn toetsenbord, en PC liep spontaan vast. Na een reset met een vers toetsenbord blijkt bios een password aan te vragen, die die knul natuurlijk vergeten was...

en vast nog wel meer

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:21:24 #34
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_6493690
127.0.0.1 is je local IP. dat is dus het IP adres dat je eigen machine intern gebruikt (dus niet het IP van je machine op het inter/intranet)

dat is nodig voor veel software, omdat die werken met een client / server architectuur...

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:23:04 #35
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_6493730
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:16 schreef Juliepulie het volgende:

Bleek dat ik parities was vergete te maken. Ik wou een D: E: enz. Dus alles weer moeten formateren!!

PartitionMagic.
For great justice!
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:23:31 #36
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_6493744
Geen PC blooper, maar wel aardig

Heel lang geleden, en dan heb ik het over de jaren '80 van de 20e eeuw, toen had je nog meer soorten computers dan alleen Mac en PC.

Een vriend van me had een exemplaar van Amstrad, waar we een soort digitizer-arm aan wilden bouwen (scanners bestonden toen nog niet voor de gewone man). In die tijd kon je nog met een gewone soldeerbout in je computer werken, maar helaas: ZAAAAP! mainboard gefrituurd.

De hele boel opgestuurd naar de fabrikant ter reparatie, wat denk je: wordt er een gloedjenieuw exemplaar teruggezonden met een uitgebreide excuusbrief dat ze niet wisten hoe dit had kunnen gebeuren.

We hebben ze maar niet wijzer gemaakt...

pi_6493746
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:16 schreef Juliepulie het volgende:

the magic word: "partition magic"

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:24:22 #38
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_6493761
Een keertje toen ik nog bij een computer zaak werkte ...

Nieuwe HDD ingebouwd in computer van klant ... 3 partities ... (oude schijf erin laten hangen). Opnieuw opstarten, Format C: (1e partite nieuwe schijf), Format D: (2e partitie nieuwe schijf), Format E: (3e partitei nieuwe schijf). Opnieuw opstarten ... even kijken ... oude data (F:) kopieren naar nieuwe schijf ...

F: is nog niet geformateerd ... En toen dacht ik: D: was 1e partitie oude schijf !!!!! Klant al z'n gegevens kwijt

Dat was even kut.

En met m'n eigen pc? Niet zo heel veel echt fout gegaan, wel eens de verkeerde partitie geformateerd, maar gelukkig nooit die partitie waar belangrijke bestanden op stonden (pfieuw)

Design for PEBKAC-users, not experts.
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:27:39 #39
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_6493830
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:24 schreef RedSoniq het volgende:

...

hehe, typisch gevalltje van http://www.watbenjedan.com/

wat zei de klant trouwens ?

somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:29:35 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6493875
mijn PS/2 poorten opgeblazen tijdens verwijderen van mousedriver... vraag me niet hoe maar het is vrij lastig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:35:33 #41
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_6493993
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:29 schreef Re het volgende:
mijn PS/2 poorten opgeblazen tijdens verwijderen van mousedriver... vraag me niet hoe maar het is vrij lastig
Lang leve USB
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_6493998
Dis natuurlijk * niet * de manier om een processor uit je moederbord te halen

pi_6494171
quote:
quote:
PartitionMagic.
Het domme is dus eigenlijk dat je alles weer hebt geformateerd!
pi_6494202
Netwerk onder Linux van afstand uitzetten met het idee ff wat te testen.
Jesus saves but death prevails.
pi_6494569
Naja, ik kwam er nog 1 tegen in mn geheugen.

Schakelaar van mn voeding op 110V gezet ipc 230V.
Begon een beetje te roken.

En ja, dan nog de duizende software fouten die ik gemaakt heb zoals het verwijderen van *.dll bestanden, boot files, programma bestanden, etc. etc.

pi_6494583
Een keer een condesator van een mobo (nieuw) afgebroken.... Dat was op stagebedrijf.. Ik niks gezegd en gewoon dat mobo ingebouwd...

En alles werkte... Oftewel, je hebt niet alle condesators nodig die op je mobo zitten

pi_6494598
Een keer een schroef laten vallen in een draaiende computer Dat vonkte nog behoorlijk

Niets gesloopt gelukkig.

pi_6494679
Stroomstekkertje niet ver genoeg in m'n nieuwe HD gestoken.. eruit gevallen tijdens het goedzetten van de systeemkast en met booten zag ik dat m'n HD niet werd gevonden..

Tjah, hoe zou dat nou kunnen zonder stroom..

(tegenwoordig duw ik alles dan ook nog een extra keertje aan voordat de kast dichtgaat)

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
  zondag 27 oktober 2002 @ 21:31:29 #49
33457 Symbiose
Have you ever been mellow?
pi_6495065
ik heb een keertje bij iemand anders thuis met een lanparty, deed mijn computer het niet helemaal lekker, ik het diertje losdraaien, nieuwe netwerkkaart ingebouwd, ik sluit hem aan terwijl de kast nog open stond. das op zich niet zo'n probleem, echter even later stoot ik bij het opstaan een keukenkast aan tijdens het opstaan, daarop stond dus een plant. Dat ding komt opkop boven op mijn open computer terecht, helemaal vol zand dat ding

nou het begon door de warmte allemaal wat te smeulen en te stinken alsof het in de fik stond

Veel mensen danken hun goed geweten aan hun slecht geheugen.
pi_6496797
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef DigiJasper het volgende:
Of autoexec.bat

Ja idd, command.com

belachelijk dat dat uberhaupt mogelijk was. Zulke bestanden horen nooit onbeveiligd, 'los' en in het zicht op de HD te staan, het had een kleine moeite geweest om dat in '98 te verhelpen maar ja zo slim waren ze daar bij dat machtige MS nou blijkbaar ook weer niet.

en ja, ook 'ik' heb ze ooit weleens weggegooid bij windows 95. Maar wat wil je ook als je overstapt van het superieure Mac OS 7 in die tijd

ik zag het als troep op m'n HD

zondag 27 oktober 2002 @ 22:55:14 #51
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6496843
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 22:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

belachelijk dat dat uberhaupt mogelijk was. Zulke bestanden horen nooit onbeveiligd, 'los' en in het zicht op de HD te staan, het had een kleine moeite geweest om dat in '98 te verhelpen maar ja zo slim waren ze daar bij dat machtige MS nou blijkbaar ook weer niet.

en ja, ook 'ik' heb ze ooit weleens weggegooid bij windows 95. Maar wat wil je ook als je overstapt van het superieure Mac OS 7 in die tijd

ik zag het als troep op m'n HD

Ze staan niet in het zicht en zijn niet te deleten. Tenzij je in 95/98/whatever aangeeeft dat je ze wel wilt zien en evt deleten.

pi_6496940
ooit een keer een brakke win98 opnieuw willen installeren, maar wilde wel mijn geinstallerde programma`s houden.
Dus dacht ik slim, als ik verse win98 files wil hebben, gooi ik system.dat en user.dat toch gewoon weg?............
When does the hurting stop ? ...
pi_6497067
Nieuw moederbordje gekocht, alles aangesloten, power erop, dan gaat dat ding heel even een soort self testje doen(+/- 2 sec) voor ik erachter was dat ik daarna gewoon op power kon drukken, in plaats van dat m'n moederbord naar de klote was....
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_6497107
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 22:55 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ze staan niet in het zicht en zijn niet te deleten. Tenzij je in 95/98/whatever aangeeeft dat je ze wel wilt zien en evt deleten.

praat geen onzin, je kunt ze handmatig verbergen maar standaard staan ze gewoon los op de C:\ na een verse installatie.
pi_6497637
was een hele tijd geleden al in msdos aan t klooien(nooit doen loopt niet goed af) en zag ik het programmaatje deltree. Ik dus proberen gaf hij de foutmelding aan dat hij parameters nodig had, dus typ ik deltree c: in.Toen gebeurden er een aantal dingetjes op het scherm en kon ik niks meer, ik de pc resetten en toen kwma hij met de foutmelding ongeldige systeemdiskette, en werkte helemaal niks meer, ohoh.hadden die computer net een paar maanden.(was nog een escom van een pc prive project van mn pa zn werk.:D )
A good Excuse for a crappy life is a crappy life
pi_6497867

*over de vloer rolt

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_6499066
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:35 schreef dr.evil het volgende:
Dis natuurlijk * niet * de manier om een processor uit je moederbord te halen

[afbeelding]

pi_6499120
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 23:53 schreef MetalMaupio het volgende:
-deltree c: verhaal-
LOL

maar hij vraagt om toch om bevestiging?

*probeert uit*

pi_6499256
Werkte in een computerwinkel. Kwam een klant aan om geluidskaart in te bouwen. Ik schroef de kast open, vliegt er een muis uit, en een heleboel schijt in de kast. Reactie van klant : "Ja we waren al 2 dagen onze muis kwijt." Heb de Pc netjes terug gegeven en gezegt : "Kom maar als ie weer schoon is, twee dagen later kwamen ze weer terug."

Bios weer op default gezet voor klant, alles ingesteld kreeg ik de error dat er geen HD in zat. Ik vet in de stress stond FirstBootDevice op HD 1 (leek mij toen logisch) ipv HD 0.

Toen ik 5 jaar geleden een n00b was format c:\ gedaan .

maandag 28 oktober 2002 @ 09:44:14 #60
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_6499355
Mijn eerste pc. Een XT. Ik had hem net een week daarvoor gekregen van mn neef. Ik moest een flop leegmaken dus ik deed del *.*

Bleek dat ik in C:\DOS stond
Sindsdien zorg ik altijd dat de prompt het volledig pad aangeeft

Owja, ik had geen reserve-kopie van de dos-bestanden

For great justice!
pi_6499371
Heb een tijdje geleden gehad dat me pc steeds vastliep als ik games of dergelijke ging draaien.
Ik maak die kast open.
Kom ik er achter dat me koeler al 3 maanden stuk is
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 28 oktober 2002 @ 09:58:06 #62
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_6499458
om het spelletje dune2 te kunnen spelen zoveel mogelijk ruimte proberen vrij te maken op mijn 100 mb hdd
hupsakee command.com/ autoexec.bat allemaal gedelete om die paar Kb ruimte weer mee vrij te krijgen anders paste die er niet op.

Ook gebeurd:

in een computer winkel werkende. ik krijg een administratie comp onder mijn neus. of ik ff een nieuwe hdd wil instaleren. eitje denk ik. Eenmaal klaar. ff nieuw partitioneren. alleen geen partition magic beschikbaar. hmmmm toch maar op advies van de kenners fdisk voor de eerste keer gebruiken.hmmm hoe werkt dit nou weer, kut dos programmas altijd. ff wat aankloten..... wow er gebeurt wat. ff checken

shitttttttttt

ik heb beide hdd's door elkaar gegooid. 1 partitie dus op een administratie computer. man ik heb me nog nooit zo fucked gevoeld.

>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_6499544
Ik had hier een servertje onder mijn bureau staan, zonder kap derover heen, ik heb de neiging de hele tijd met mijn poten overal aan te zitten. Dus op een gegeven moment doet internet het niet meer. Ik zoeken, is de server aan het rebooten. Hmmm, een hacker ofzo?? Neeh lijkt me stug, dus alles werkte weer, na een tijdje doettie het weer.

Na een tijd zoeken blijkt dat ik mijn mijn poten tegen het moederbord aan drukte , sjah vindtie nie leuk

Server staat er overigens nog, der zit nu wel een kap omheen

pi_6499776
Ik een HD-tje ingebouwd in zo'n oude (*&@#$ compraq. Zo'n eng ding dat je processor eruit moet halen om de ide-stekker eruit te kunnen halen.
Ik PC aanzetten: niks, geen beeld, geen piepjes, niks. Bleek de processor nog op het bureau te liggen

Ook een keer een Japanse PC tegengekomen op het werk. LEUK! Aansluiten: *BOEM* Daar blijken ze ook op 110 Volt te werken
HD deed het gelukkig nog. Ziet er wel kewl uit Windows 95 in het Japans

Je ben een duck as je met vuahwerk fuck
  maandag 28 oktober 2002 @ 10:39:01 #65
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_6499956
Niet zozeer een pcprobleem maar wel errug dom:

met je bureaustoel over je mobo heenrijden dat je daar 'wel ff veilig kunt neerleggen'...

Nog zoiets: zet nooit een soldeerbout op een plankje boven een lopende desktop... en als je dat dan toch doet, struikel dan niet over de kabel van het kloteding zodat ie erin valt...

We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
  maandag 28 oktober 2002 @ 11:04:55 #66
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_6500283
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Consequent de floppy-drive verkeerd aansluiten, of het nou bij systeem opbouw, overzetting of onderhoud is, ik sluit hem altijd verkeerd aan...
Ik ook, nog steeds
pi_6500558
bij iemand een netwerkje aanleggen (2 x win 98se) de server kon wel de client zien maar niet andersom... 4 uur bezig geweest om er achter te komen dat er een firewall aanstond. Die uitgezet en bamm toen werkte het prima.. Trap dr nie meer in..
Carpe Noctum; ook in de duisternis is er licht
pi_6500623
Bij het opstarten:

Keyboard error, press F1 to continue

maar das mee de computer
nu ik:
na 3 jaar erachter komen dat de 3D kaart niet was geinstalleert, talloze games weggegooit met DEL, Kazaa mocht van mij perongeluk de hele harde-schijf sharen...

maandag 28 oktober 2002 @ 11:53:31 #69
25671 GraPghaST
Man met het Glimmend Voorhoofd
pi_6500989
In Den Beginne: de Draagbare Computer (maatje grote naaimachine) van mijn vader onder handen genomen. Sta je in c:\DOS. Wat doet [del .] ..? Hmm, wat geratel..niks verder. En [del ..] dan? *argh* Papslief erg boos..

of nog iets:
Terwijl je computer aanstaat, het audiokabeltje naar versterker aansluiten in je geluidskaart tewijl de versterker ook aanstaat. Op zich niet zoon probleem, totdat je zo aan het frutten bent dat de kaart uit het ISA-slot schiet (jawel, dé oude GUS PnP met 2x4mb bijprikable geheugen) (ik sleutelde zoveel dat ik de kaarten niet meer vastschroefde) en het 3.5mm jackje sluiting maakt met je kaart en je kast. Gevolg: Een leuke schok gehad, computer doet drie piepjes en knalt uit en de aardlek schakelaar van de verdieping (13 man) wil een kwartier niet meer aan. Computer godzijdank nog goed, alleen de GUS was frituur. EIkoll

Zelfs Christus aan het kruis had het beter dan ik thuis..
pi_6501717
Uit frustratie een koud biertje uit de koelkast pakken omdat iets niet met me linuxbak wou lukken waarna het flesje uit me handen glijd en op de pc flikkert.. Totally destroyed, al me werk stond als backup op die server... Bye bye...
I chose not to choose life, I choose something else. And the reasons? There are no reasons, who needs reasons when you've got heroin?
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:06:38 #71
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_6502090
Wie heeft er ook welleens langer dan een half uur lopen zoeken wat er mis kan zijn omdat die gare bak wel in windows komt maar verder helemaal nix doet...........???
En er dan later achterkomen dat de Escape toets was blijven hangen...........
WHY NOT?????????????????????????????????????
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:10:15 #72
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_6502135
een keer een hdd in zo'n mobile rack uit mn pc getrokken terwijl ie nog aan stond.. (was een keer goed gegaan, deze keer niet) de fat van 1 van de 2 partities van 40 GB was weg... flimpje of 50 foetsie (gelukkig stonden mn 6000 mp3s (andere partitie van 40 GB dus) er nog wel, anders was ik helemaal ver van huis geweest, die had ik nooit meer allemaal terug gekregen...
** handtekening **
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:37:23 #73
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_6502545
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 11:53 schreef GraPghaST het volgende:
of nog iets:
Terwijl je computer aanstaat, het audiokabeltje naar versterker aansluiten in je geluidskaart tewijl de versterker ook aanstaat. Op zich niet zoon probleem, totdat je zo aan het frutten bent dat de kaart uit het ISA-slot schiet (jawel, dé oude GUS PnP met 2x4mb bijprikable geheugen) (ik sleutelde zoveel dat ik de kaarten niet meer vastschroefde) en het 3.5mm jackje sluiting maakt met je kaart en je kast. Gevolg: Een leuke schok gehad, computer doet drie piepjes en knalt uit en de aardlek schakelaar van de verdieping (13 man) wil een kwartier niet meer aan. Computer godzijdank nog goed, alleen de GUS was frituur. EIkoll
*rolt over de grond van het lachen
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  maandag 28 oktober 2002 @ 14:02:01 #74
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_6502907
Geheugen plaatsen in een computer van een vriend. tegelijkertijd doet de moeder de stroomstekker weer in de pc *poef* mobo, geheugen en processor kapot (nou ja, was echt niet mijn schuld)
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_6503259
Mijn geluid deed het niet ik geluidskaart opnieuw installeren, nog geen geluid, ik kast open etc etc Bleek nou, stond me geluid gewoon op "dempen" bij de volume regeling. Sinds dien gaat ik dus niet meteen te moeilijk zitten denken/zoeken.
  maandag 28 oktober 2002 @ 14:23:42 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_6503321
Mijn broertje belt me net dat ie de oude win98 installatie vanuit win2k heeft verwijderd omdat ie die niet meer nodig heeft. Maar na een herstart kon ie 2k ook niet meer vinden, had ie de hele opstart partitie geformateerd

Doei Doei

Leken....

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 28 oktober 2002 @ 14:23:55 #77
33457 Symbiose
Have you ever been mellow?
pi_6503328
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:20 schreef 22339 het volgende:
Mijn geluid deed het niet ik geluidskaart opnieuw installeren, nog geen geluid, ik kast open etc etc Bleek nou, stond me geluid gewoon op "dempen" bij de volume regeling. Sinds dien gaat ik dus niet meteen te moeilijk zitten denken/zoeken.
whaha ROFLMAO

Das altijd het eerste waar ik naar kijk

Veel mensen danken hun goed geweten aan hun slecht geheugen.
  maandag 28 oktober 2002 @ 14:26:04 #78
31276 Guidotd
Als het maar lekker is
pi_6503375
Tijdens het aanloggen me pc meteen verbinding laten maken met internet als je met een modem verbinding maakt.
Later een telefoon rekening krijgen waar je U tegen zegt
pi_6503696
tijdens mijn laatste stage "even" een bios update uitvoeren op een spitsplinternieuwe pc...
En er dan op de verkeerde manier achterkomen dat je de verkeerde hebt ge-DL't...

Die kon niet meer gered worden.

TA! RA! NIS!
pi_6504584
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:23 schreef Symbiose het volgende:

[..]

whaha ROFLMAO

Das altijd het eerste waar ik naar kijk

Ik ook sinds kort.
pi_6505537
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:41 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
tijdens mijn laatste stage "even" een bios update uitvoeren op een spitsplinternieuwe pc...
En er dan op de verkeerde manier achterkomen dat je de verkeerde hebt ge-DL't...

Die kon niet meer gered worden.

Hotflashen
pi_6506144
Reni Systems verkoper:"Meneer uw processor is inderdaad kapot, ik hoor hem namelijk niet (zonder fan)"

Ik heb zelf weleens vergeten op mijn Athlon 1333 vergeten koeler op te zetten => gevolg: stikkertje ging fikken

Athlon 1 GHZ OC'en tot 1400. Enige wat dus liep was de proc.

Met mijn Athlon 2000+ mobokiller dus een mobo gekilled. Vervolgens in een ander mobo gezet. Nieuwe proc gekocht Die op het mobo gezet van de 2000+ met als gevolg dat ik dus ook een mobo-proc killer had. Ander mobo gekregen. 2000+ mobokiller erin en die weer mobokillen.
Gevolg => 2x andere proc, 5xander mobo
Nou heb ik een mobo en een proc die als ze niet in combi met elkaar worden gebruikt, ze andere uitschakelen.

Een mobo-proc combi die niet liep omdat de (!) Coolermaster cooler een "te zware" fan had voor het mobo'tje.

Mn 22" Supergeile Iyama monitor schoongemaakt met Glassex.
Mijn Logitech MX700 uitgescholden dat ie het niet deed(had nog niet op connect gedrukt).

Mijn Bracket eruit gesloopt en uit mijn kamer naar beneden geflikkerd incl. Hdd

Alle data overgezet van een 60 GB hdd van IBM die op het punt stond (en nu weer staat) kapot te gaan. En vervolgens een fatale protectie error krijgen(uiteraard geen partities).
Een DVD-rom, CD-rw en nog eentje gekocht, maar er konden in de kast maar 2 uitbreidingen omdat het mobo in de weg zat
903 MP3's helemaal aangepast met ID3 Tag 1/2 en mooie nette bestandsnamen gegeven. Waarna Winamp crashte en dus natuurlijk ook Mediaplayer en toen na een format ook nog werd geconstateerd dat mijn partities "verdwenen" waren. Ik heb getuigen

Stekker van alle apperatuur uitgetrokken in de verwachting dat de stofzuiger uit zou gaan...

It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_6506276
Op stage, pc aan het bouwen. Komt er een klant die wat vraagt aan me. Niet wetende dat ik schroevendraaier in m'n hand heb ga ik tijdens het praten heel langzaam de kast in, in eens een harde klap en een geluid of er vliegtuig aan het opstijgen is. Was ik perongelijk de cooler van de CPU ingegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Ajaxno1 op 28-10-2002 17:08]

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_6506656
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 16:43 schreef Ajaxno1 het volgende:
Op stage, pc aan het bouwen. Komt er een klant die wat vraagt aan me. Niet wetende dat ik schroevendraaier in m'n hand heb ga ik tijdens het praten heel langzaam de kast in, in een een harde klap en een geluid of er vliegtuig aan het opstijgen is. Was ik perongelijk de cooler van de CPU ingegaan.
Als je een pc bouwt heb je hem toch uitstaan Dan draait de fan van de CPU ook niet
pi_6506808
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:00 schreef Danielson het volgende:

[..]

Als je een pc bouwt heb je hem toch uitstaan Dan draait de fan van de CPU ook niet

Was Windows al aan het instaleren
pi_6506902
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:07 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Was Windows al aan het instaleren

OOOWwwwwwwwwww dacht ook al
pi_6508059
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 17:12 schreef Danielson het volgende:

[..]

OOOWwwwwwwwwww dacht ook al

Niet dat je dan minder voor lul staat
pi_6525168
^^^
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:07:58 #89
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_6526792
verkeerde geheugen geinstalleerd
win 2k ging er helemaal gek van
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:32:48 #90
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_6527336
1. Geluid doet t niet, na de computer van beneden naar boven te hebben verplaatst... week lopen kloten, uiteindelijk naar de winkel terug gegaan.
Uiteraard neem ik alles mee (monitor, toetsenbord, muis etc.)
Wist ik veel dat alleen de tower genoeg was....
Kom ik daar aan, hij doet t gewoon hoor, bleek dus dat ik het stekkertje van de boxen in een verkeerd gaatje had gestopt...
2. Internet doet t niet.... stuk of 40x de netwerk kaart opnieuw geinstalleerd... blijkt dat de netwerk kaart niet goed in de slot zit...
3. Monitor doet t niet, uurtje nodig gehad om erachter te komen dat mn videokaart scheef zat..
4. Heej mn cam doet t nie meer op Win Xp...formatteren... hee op Win Me ook niet...formatteren... hee op Win 98 ook nie... formatteren... weer Win Me erop... waar zou t nou aan liggen.... stekkertje van de cam los
etc. etc. etc.
Euh....?
pi_6527916
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 08:32 schreef DJKoster het volgende:

[..]

LOL

maar hij vraagt om toch om bevestiging?

*probeert uit*

ja die bevestiging was er wel maar ik had het niet goed gelezen, ik wilde gewoon ff uitproberen wat het was.

Ook een keer een pc gekregen maar die was een beetje vies, ik alles schoon aan t maken, processor er ook ff uit gehaald duw ik m weer terug, hmm gaat een beetje stroef, ik wat harder drukken braken er pinnetjes af. oeps

A good Excuse for a crappy life is a crappy life
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:52:59 #92
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_6527940
pfffff teveel om op te noemen.......

even een ouwe..... mavje zit achter CPM.....mavje tikt dir en komt allemaal EXE en COM bestanden tegen......he die kun je draaien...tja zoveel wist ik toen ik 5 was....jammer dat ik niet wist dat als je format deed dat alle dan weg was.......heeft mij pa meerdere malen een dagje gekost dat "gespeel" van mij.

PC 486 een keer een trap verkocht toen ik boos was.....en toen deed ie het niet meer.......nooit gevonden wat het probleem was.

partitie weg flikkeren en je dan bedenken damn die had ik nog ff nodig.

tja enz enz enz

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_6528512
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:20 schreef 22339 het volgende:
had ik een keer dat me linker speker het niet meer deed, stond de balans geheel op rechts
minimalist
pi_6547255
^^^^^^^^^^
  donderdag 31 oktober 2002 @ 10:04:05 #95
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_6551074
Mijn broertje vond zijn C:\Windows een beetje vol, dus maakt mapjes 'dll', 'exe', 'bmp', enzovoorts, en verplaatst alle dll's naar dll\, alle exe's naar exe\, enzovoorts... Vraagt hij hoe het kan dat de PC niet meer werkt en vindt hij het dom dat Windows die bestanden zelf niet kan vinden ("maar ik heb ze toch niet verwijderd?")

Naja, voordat hij uitgezeurd was had ik alweer een ghost-image teruggezet. Was hij al zijn bestanden kwijt (hahaha)

donderdag 31 oktober 2002 @ 11:19:27 #96
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_6551867
Ow ja ik ben zelf natuurlijk ook niet zonde bloopers

Wat me denk ik het meeste overkomen is is dat ik onder Linux op een andere computer aan het werk was via SSH, en in de verkeerde console 'halt' intypde.

Nu wil het geval dat ik te lui ben om rc-bestanden aan te maken en die computers dan vaak al enkele weken aanstonden, dus bij de reboot moest ik alles weer opnieuw uitzoeken enzo, tot het opnieuw doorspitten van HOWTO's (ipchains) toe...

Mijn oplossing : gekleurde bash-prompts. gebruiker@computer:directory, waar gebruiker rood is bij root en groen bij alle andere gebruikers, en computer per computer een andere kleur heeft :). Directory in het helder-wit. Nog een voordeel van deze prompts : je kunt het begin van de uitvoer van een programma makkelijk terugvinden

pi_6704089
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 11:19 schreef MonoSynth het volgende:
Ow ja ik ben zelf natuurlijk ook niet zonde bloopers

Wat me denk ik het meeste overkomen is is dat ik onder Linux op een andere computer aan het werk was via SSH, en in de verkeerde console 'halt' intypde.

Nu wil het geval dat ik te lui ben om rc-bestanden aan te maken en die computers dan vaak al enkele weken aanstonden, dus bij de reboot moest ik alles weer opnieuw uitzoeken enzo, tot het opnieuw doorspitten van HOWTO's (ipchains) toe...

Mijn oplossing : gekleurde bash-prompts. gebruiker@computer:directory, waar gebruiker rood is bij root en groen bij alle andere gebruikers, en computer per computer een andere kleur heeft :). Directory in het helder-wit. Nog een voordeel van deze prompts : je kunt het begin van de uitvoer van een programma makkelijk terugvinden

ja en jij bent een nerd
  vrijdag 8 november 2002 @ 20:46:30 #98
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_6704752
Niet een van mezelf, maar een actie van een maatje op de middelbare school. Wij waren bezig een bak oude componenten te verbouwen tot 1 bruibaar systeem. Alles werkte, we begonnen net windows te installeren en die gozer staat met een spanningszoeker in zn hand en vroeg aan mij waar dit of dat voor was. Ik vraag wat bedoel je en hij wijst het aan met die spanningszoeker op het moederbord. Wat ie aanwees heb ik niet meer gezien, alles wat ik zag was een flits en een rookwolkje...

Een eigen foutje:
bij een zendamateur vragen of hij prik voor me had om even een pc te testen. Had ie wel, dus ik pak die euro stekker en douw m in mn pc. Bleek dat ding uit een gelijkrichter te komen, met een stroomsterkte van 16 ampere Hij had m omgebouwd naar een eurostekker om zn zelfbouwspullen te kunnen testen... Vindt pc niet leuk...

Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  zaterdag 9 november 2002 @ 19:28:58 #99
15428 Wurmie
En dit is Aika!
pi_6715007
quote:
ja en jij bent een nerd
LOL
Don't worry about life, you're not going to survive anyway!
pi_6715353
Ik moest de personeelsleden die in een query uit de query halen. Dus ik alles selecteren en op DEL duwen , terwijl ik gewoon een vinkje weg moest halen bij het personeelslid
pi_13997516
pi_13997797
Ik had een keer een pc uitelkaar gehaald en weer in elkaar gezet, en toen deed de floppy het niet meer. De kabel zat er op zijn kop in, maar ik ben daar verdomme uren mee bezig geweest, heb zelfs de drive in een andere pc geprobeerd en hem daar wel goed aangesloten zonder het te weten dus daar deed hij het wel. Ten einde raad daarna maar een hulproep op usenet gedaan, waarna ik compleet uitgelachen werd.

Verder dingen als remote aan je firewall gaan kloten, een foutje maken en jezelf buitensluiten, terwijl je bestanden nodig hebt van die pc.
Of die keer dat mijn pc bij het opstarten vastliep op een linux LILO prompt die ik niet weg kreeg, *zelfs* niet door mijn hele C schijf te formatteren en windows opnieuw te installeren. Bleek dat ik in de bios mijn 2e HD boot device had gemaakt. Voor niks alles lopen formatteren dus.

Unox, the worst operating system.
pi_13997945
Ik heb eens een keer het ground stekkertje van de front-USB kabel van m'n kast aangesloten op het 12V pinnetje van m'n moederbord. Gaf ongeveer hetzelfde effect als dat bij de TS denk ik. Gelukkig werkte alles nog! (behavle dat ground kabeltje wat min of meer in rook op was gegaan).
You know, I'm really easy to get along with once you all learn to worship me
  maandag 20 oktober 2003 @ 01:37:04 #104
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_13998228
Niet echt PC, maar wel het vermelden waard; een tijdje geleden vroeg m'n broer zich hardop af hoe het toch kon dat 'ie nog 90 cent beltegoed had terwijl 'ie z'n foon die ochtend nog had opgeladen.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_13998247
Zoals zovelen : 115 volt over mijn 230 bordje laten lopen .
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 20 oktober 2003 @ 02:03:52 #106
42000 HaKeeM
"Want zo is het ook."
pi_13998457
Wine gebruiken zonder een windows installatie :S
iMac G5 20"
2,1 GHz PowerPC G5
pi_13999904
Na de installatie van het fax programma die maar bleef beweren dat de binnengekomen faxen direct naar outlook gingen....Nou niet dus tot dat:
mijn vrouw de ontdekking deed, dat als je idd op verzenden/ontvangen drukt ze idd binnenkwamen
pi_14000660
Netwerkverbinding kwam niet tot stand! Hele dag over gedaan en toen riep m'n Pa waar die UTP kabel voor was die nog niet aangesloten was

Of op m'n werk de Patchkabel van de PDC server eruit trekken en daar de kabel van een Client instoppen en maar denken dat die kabel dood is!

[Dit bericht is gewijzigd door adrivantilburg op 20-10-2003 11:00]

pi_14000878
Keertje teveel gezopen, ik struikelde, mijn commodore 64 stuiterde zo van de trap af en door het ruitje van de voordeur. Deed het overigens nog prima erna

Verder ooit eens in een patch kast op mijn werk lopen rommelen. Was ineens de centrale (landelijke) helpdesk die op 1 nummer bereikbaar was omgepatched naar 1 toestel. Die arme man wist niet wat hem overkwam.

maandag 20 oktober 2003 @ 10:40:51 #110
52571 Anahka2309
I excel at not giving a fuck..
pi_14000921
Overdag opnieuw patchen op m'n werk.....en verkeerd gokken welke kabel de doorluskabel is naar de andere switches

Alle lijn-lampjes op m'n telefoon ineens rood

maandag 20 oktober 2003 @ 10:58:40 #111
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_14001261
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 20:18 schreef FluxC5 het volgende:

[..]

ja en jij bent een nerd

hahahahahahahah wie niet hier
Indoor swimming, suburban living.
  maandag 20 oktober 2003 @ 11:01:17 #112
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_14001320
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 01:38 schreef NiteSpeed het volgende:
Zoals zovelen : 115 volt over mijn 230 bordje laten lopen .
correctie: 230 volt over een 115 volt voeding laten lopen.
  maandag 20 oktober 2003 @ 11:06:32 #113
69682 zenonimous
maar eigenlijk heet ik zen
pi_14001450
firewall rules remote flushen en er dan achterkomen waarom de verbinding opeens dood lijkt... FUCK! weer 100 meter lopen en dan nog een keer hetzelfde met je domme kop doen
jeroenbos.ch / sluitertijd.com
noem het gek of geniaal : voor mij is het normaal...
pi_14002346
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 11:01 schreef smegmakrijger_3d het volgende:

[..]

correctie: 230 volt over een 115 volt voeding laten lopen.

115 volt over een 230 voeding geeft hetzelfde effect hoor
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:11:00 #115
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_14002753
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 11:51 schreef VeerMans het volgende:

[..]

115 volt over een 230 voeding geeft hetzelfde effect hoor

Lijkt me stug
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:21:32 #116
64523 seweso
inventor of woovi
pi_14002936
Toen ik een keer boos was de deksel van de laptop te hard dichtgegooid >> 600 pixels naar de klote.

Q-Basic programma geschreven welke heel hoge toontjes genereerde op de pc-speaker >> toen deed ie het opeens niet meer (zou niet moeten kunnen toch?)

Netwerk-kaart er een keer per ongeluk eruit getrokken toen de computer aan stond >> terugstoppen werkt onder windows xp niet

Ook ooit een foutje gemaakt met pq-magic waar ik wat laat achter kwam, dus ik tijdens het herindelen van de partities de computer uitgezet >> daarna zaten er om de 5 mb 'gaatjes' in alle bestanden, dus leek het b.v. wel alsof er krasjes op mijn gehele mp3 collectie waren gekomen.

Je gehele Mp3 collectie (8000+) en film collectie (20+) op een 150 gig schijf zetten (die niet door mijn computer word ondersteund) en het fire-wire kastje waar ik het ermee opgezet had kapot is gegaan (nadat ik deze aan de verkeerde persoon had uitgeleend)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')