quote:Dan kan je weer overnieuw beginnen
Op zondag 27 oktober 2002 19:51 schreef robh het volgende:
Na een verse installatie van win98 de oude (dos) norton utilities gebruiken die netjes alle lange bestandsnamen omzette naar dos-namen (8+3)....
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 27-10-2002 19:59]
quote:command.bat
Op zondag 27 oktober 2002 19:53 schreef blieblie het volgende:
Command.bat wegflikkeren onder het mom van: "blijven hangen bij deinstalleren Command & Conquer"
En bij modden zoveel fans erin modden dat je een gigantische overdruk krijgt
celeron 1300 (fcpga2) op een oud celeron (fcpga) moederbord geplant.
3 diskette stations opblazen voor er achter te komen dat mn mobo ze opblies
draadje inkorten en kortsluiting maken waardoor mn moederbord er mij stopte.
en dan nog wel een aantal dingen.
En mezelf maar afvragen hoe het kan dat alles er nog stond ...
quote:Hij zal wel command.com bedoelen...
Op zondag 27 oktober 2002 19:56 schreef Phat Lip het volgende:[..]
command.bat
quote:command.iets dan
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef DigiJasper het volgende:
Of autoexec.bat)
Je krijgt er iig veel foutmeldingen door bij het opstarten van win95 (euh...... hoe kan dat??? )
quote:Zelfde
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Hij zal wel command.com bedoelen...
quote:FLOPPY ERROR 40
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef Gertjuh.dot.TK het volgende:3 diskette stations opblazen voor er achter te komen dat mn mobo ze opblies
quote:Dat is de klassieke fout
Op zondag 27 oktober 2002 20:00 schreef Adugra het volgende:
Tijdens het maken van een pc had ik perongeluk het knopje van de voeding omgezet van 230 volt naar 150 volt. Daarop volgde een vette knal (voeding explodeerde) en de stoppen vlogen er direct uit.
Wel jammer, want het is een speciale voeding voor een compaq die niet zomaar te krijgen zijn.
Iemand anders had net senden ontdekt.
Dus ik zeg... moet je is wat sturen naar 127.0.0.1
Dus toen vroeg hij wie dat was
Schokkende ervaring
quote:pijnigd hersenen maar ik kan niet meer terug halen waar je dan uit komt
Op zondag 27 oktober 2002 20:02 schreef Thomas B. het volgende:
Een maat van mij had 115 watt erop gezet ofzo.
Heel z'n apparaat fikte uitIemand anders had net senden ontdekt.
Dus ik zeg... moet je is wat sturen naar 127.0.0.1
Dus toen vroeg hij wie dat was
Doe es gek en tell me waar die uit komt?
quote:127.0.0.1 is de loopback van je netwerk als ik me niet vergis
Op zondag 27 oktober 2002 20:06 schreef blieblie het volgende:[..]
pijnigd hersenen maar ik kan niet meer terug halen waar je dan uit komt
Doe es gek en tell me waar die uit komt?
[Dit bericht is gewijzigd door DigiJasper op 27-10-2002 20:07]
Owja, 8 UTP stukjes verneuken voordat je erachter kom dat ie crossed of straight moet zijn.
DOm HE
Bleek dat ik parities was vergete te maken. Ik wou een D: E: enz. Dus alles weer moeten formateren!!
quote:Post dan niets...
Op zondag 27 oktober 2002 20:14 schreef stolkie het volgende:
Ik heb een keer. Echt onwijs DOM.
Windows geinstalleerd.
Blijkt het gewoon een k%t os te zijn met allemaal blue dingen en traagheid.....DOm HE
Verder op een 3 daagse LAN-partij:
-persoonlijk 8 uur staan kloten met mijn vers aangeschafte celeron 450 (golden years... ) voordat dat ik doorhad dat ie er dieper ingestampt moest worden... Daarna gekloot met drivers voor mijn Ati Fury Maxx in een versgeinstalleerd windows 98 SE
-anderen intussen 11 gekloot voordat we doorhadden hoe het netwerk nou in elkaar zat...
-wijze les: bier in je toetsenbord kan betekenen dat je je PC kwijtraakt: een maat van me kreeg bier in zijn toetsenbord, en PC liep spontaan vast. Na een reset met een vers toetsenbord blijkt bios een password aan te vragen, die die knul natuurlijk vergeten was...
en vast nog wel meer
dat is nodig voor veel software, omdat die werken met een client / server architectuur...
quote:PartitionMagic.
Op zondag 27 oktober 2002 20:16 schreef Juliepulie het volgende:
Computer opnieuw geinstalleerd, alle spellen geinstalleerd enz.Bleek dat ik parities was vergete te maken. Ik wou een D: E: enz. Dus alles weer moeten formateren!!
Heel lang geleden, en dan heb ik het over de jaren '80 van de 20e eeuw, toen had je nog meer soorten computers dan alleen Mac en PC.
Een vriend van me had een exemplaar van Amstrad, waar we een soort digitizer-arm aan wilden bouwen (scanners bestonden toen nog niet voor de gewone man). In die tijd kon je nog met een gewone soldeerbout in je computer werken, maar helaas: ZAAAAP! mainboard gefrituurd.
De hele boel opgestuurd naar de fabrikant ter reparatie, wat denk je: wordt er een gloedjenieuw exemplaar teruggezonden met een uitgebreide excuusbrief dat ze niet wisten hoe dit had kunnen gebeuren.
We hebben ze maar niet wijzer gemaakt...
quote:the magic word: "partition magic"
Op zondag 27 oktober 2002 20:16 schreef Juliepulie het volgende:
Computer opnieuw geinstalleerd, alle spellen geinstalleerd enz.Bleek dat ik parities was vergete te maken. Ik wou een D: E: enz. Dus alles weer moeten formateren!!
Nieuwe HDD ingebouwd in computer van klant ... 3 partities ... (oude schijf erin laten hangen). Opnieuw opstarten, Format C: (1e partite nieuwe schijf), Format D: (2e partitie nieuwe schijf), Format E: (3e partitei nieuwe schijf). Opnieuw opstarten ... even kijken ... oude data (F:) kopieren naar nieuwe schijf ...
F: is nog niet geformateerd ... En toen dacht ik: D: was 1e partitie oude schijf !!!!! Klant al z'n gegevens kwijt
Dat was even kut.
En met m'n eigen pc? Niet zo heel veel echt fout gegaan, wel eens de verkeerde partitie geformateerd, maar gelukkig nooit die partitie waar belangrijke bestanden op stonden (pfieuw)
quote:hehe, typisch gevalltje van http://www.watbenjedan.com/
Op zondag 27 oktober 2002 20:24 schreef RedSoniq het volgende:...
wat zei de klant trouwens ?
quote:Lang leve USB
Op zondag 27 oktober 2002 20:29 schreef Re het volgende:
mijn PS/2 poorten opgeblazen tijdens verwijderen van mousedriver... vraag me niet hoe maar het is vrij lastig
quote:
Computer opnieuw geinstalleerd, alle spellen geinstalleerd enz.
Bleek dat ik parities was vergete te maken. Ik wou een D: E: enz. Dus alles weer moeten formateren!!
quote:Het domme is dus eigenlijk dat je alles weer hebt geformateerd!
PartitionMagic.
Schakelaar van mn voeding op 110V gezet ipc 230V.
Begon een beetje te roken.
En ja, dan nog de duizende software fouten die ik gemaakt heb zoals het verwijderen van *.dll bestanden, boot files, programma bestanden, etc. etc.
En alles werkte... Oftewel, je hebt niet alle condesators nodig die op je mobo zitten
Niets gesloopt gelukkig.
Tjah, hoe zou dat nou kunnen zonder stroom..
(tegenwoordig duw ik alles dan ook nog een extra keertje aan voordat de kast dichtgaat)
nou het begon door de warmte allemaal wat te smeulen en te stinken alsof het in de fik stond
quote:belachelijk dat dat uberhaupt mogelijk was. Zulke bestanden horen nooit onbeveiligd, 'los' en in het zicht op de HD te staan, het had een kleine moeite geweest om dat in '98 te verhelpen maar ja zo slim waren ze daar bij dat machtige MS nou blijkbaar ook weer niet.
Op zondag 27 oktober 2002 19:58 schreef DigiJasper het volgende:
Of autoexec.batJa idd, command.com
en ja, ook 'ik' heb ze ooit weleens weggegooid bij windows 95. Maar wat wil je ook als je overstapt van het superieure Mac OS 7 in die tijd
ik zag het als troep op m'n HD
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 22:52 schreef Beathoven het volgende:[..]
belachelijk dat dat uberhaupt mogelijk was. Zulke bestanden horen nooit onbeveiligd, 'los' en in het zicht op de HD te staan, het had een kleine moeite geweest om dat in '98 te verhelpen maar ja zo slim waren ze daar bij dat machtige MS nou blijkbaar ook weer niet.
en ja, ook 'ik' heb ze ooit weleens weggegooid bij windows 95. Maar wat wil je ook als je overstapt van het superieure Mac OS 7 in die tijd
ik zag het als troep op m'n HD
Ze staan niet in het zicht en zijn niet te deleten. Tenzij je in 95/98/whatever aangeeeft dat je ze wel wilt zien en evt deleten.
quote:praat geen onzin, je kunt ze handmatig verbergen maar standaard staan ze gewoon los op de C:\ na een verse installatie.
Op zondag 27 oktober 2002 22:55 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ze staan niet in het zicht en zijn niet te deleten. Tenzij je in 95/98/whatever aangeeeft dat je ze wel wilt zien en evt deleten.
*over de vloer rolt
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:35 schreef dr.evil het volgende:
Dis natuurlijk * niet * de manier om een processor uit je moederbord te halen
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 23:53 schreef MetalMaupio het volgende:
-deltree c: verhaal-
maar hij vraagt om toch om bevestiging?
*probeert uit*
Bios weer op default gezet voor klant, alles ingesteld kreeg ik de error dat er geen HD in zat. Ik vet in de stress stond FirstBootDevice op HD 1 (leek mij toen logisch) ipv HD 0.
Toen ik 5 jaar geleden een n00b was format c:\ gedaan .
Bleek dat ik in C:\DOS stond
Sindsdien zorg ik altijd dat de prompt het volledig pad aangeeft
Owja, ik had geen reserve-kopie van de dos-bestanden
Ook gebeurd:
in een computer winkel werkende. ik krijg een administratie comp onder mijn neus. of ik ff een nieuwe hdd wil instaleren. eitje denk ik. Eenmaal klaar. ff nieuw partitioneren. alleen geen partition magic beschikbaar. hmmmm toch maar op advies van de kenners fdisk voor de eerste keer gebruiken.hmmm hoe werkt dit nou weer, kut dos programmas altijd. ff wat aankloten..... wow er gebeurt wat. ff checken
shitttttttttt
ik heb beide hdd's door elkaar gegooid. 1 partitie dus op een administratie computer. man ik heb me nog nooit zo fucked gevoeld.
Na een tijd zoeken blijkt dat ik mijn mijn poten tegen het moederbord aan drukte , sjah vindtie nie leuk
Server staat er overigens nog, der zit nu wel een kap omheen
Ook een keer een Japanse PC tegengekomen op het werk. LEUK! Aansluiten: *BOEM* Daar blijken ze ook op 110 Volt te werken
HD deed het gelukkig nog. Ziet er wel kewl uit Windows 95 in het Japans
met je bureaustoel over je mobo heenrijden dat je daar 'wel ff veilig kunt neerleggen'...
Nog zoiets: zet nooit een soldeerbout op een plankje boven een lopende desktop... en als je dat dan toch doet, struikel dan niet over de kabel van het kloteding zodat ie erin valt...
quote:Ik ook, nog steeds
Op zondag 27 oktober 2002 20:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Consequent de floppy-drive verkeerd aansluiten, of het nou bij systeem opbouw, overzetting of onderhoud is, ik sluit hem altijd verkeerd aan...
Keyboard error, press F1 to continue
maar das mee de computer
nu ik:
na 3 jaar erachter komen dat de 3D kaart niet was geinstalleert, talloze games weggegooit met DEL, Kazaa mocht van mij perongeluk de hele harde-schijf sharen...
of nog iets:
Terwijl je computer aanstaat, het audiokabeltje naar versterker aansluiten in je geluidskaart tewijl de versterker ook aanstaat. Op zich niet zoon probleem, totdat je zo aan het frutten bent dat de kaart uit het ISA-slot schiet (jawel, dé oude GUS PnP met 2x4mb bijprikable geheugen) (ik sleutelde zoveel dat ik de kaarten niet meer vastschroefde) en het 3.5mm jackje sluiting maakt met je kaart en je kast. Gevolg: Een leuke schok gehad, computer doet drie piepjes en knalt uit en de aardlek schakelaar van de verdieping (13 man) wil een kwartier niet meer aan. Computer godzijdank nog goed, alleen de GUS was frituur. EIkoll
quote:*rolt over de grond van het lachen
Op maandag 28 oktober 2002 11:53 schreef GraPghaST het volgende:
of nog iets:
Terwijl je computer aanstaat, het audiokabeltje naar versterker aansluiten in je geluidskaart tewijl de versterker ook aanstaat. Op zich niet zoon probleem, totdat je zo aan het frutten bent dat de kaart uit het ISA-slot schiet (jawel, dé oude GUS PnP met 2x4mb bijprikable geheugen) (ik sleutelde zoveel dat ik de kaarten niet meer vastschroefde) en het 3.5mm jackje sluiting maakt met je kaart en je kast. Gevolg: Een leuke schok gehad, computer doet drie piepjes en knalt uit en de aardlek schakelaar van de verdieping (13 man) wil een kwartier niet meer aan. Computer godzijdank nog goed, alleen de GUS was frituur. EIkoll
Doei Doei
Leken....
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:20 schreef 22339 het volgende:
Mijn geluid deed het niet ik geluidskaart opnieuw installeren, nog geen geluid, ik kast open etc etc Bleek nou, stond me geluid gewoon op "dempen" bij de volume regeling.Sinds dien gaat ik dus niet meteen te moeilijk zitten denken/zoeken.
Das altijd het eerste waar ik naar kijk
Die kon niet meer gered worden.
quote:Ik ook sinds kort.
Op maandag 28 oktober 2002 14:23 schreef Symbiose het volgende:[..]
whaha
ROFLMAO
Das altijd het eerste waar ik naar kijk
quote:Hotflashen
Op maandag 28 oktober 2002 14:41 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
tijdens mijn laatste stage "even" een bios update uitvoeren op een spitsplinternieuwe pc...
En er dan op de verkeerde manier achterkomen dat je de verkeerde hebt ge-DL't...Die kon niet meer gered worden.
Ik heb zelf weleens vergeten op mijn Athlon 1333 vergeten koeler op te zetten => gevolg: stikkertje ging fikken
Athlon 1 GHZ OC'en tot 1400. Enige wat dus liep was de proc.
Met mijn Athlon 2000+ mobokiller dus een mobo gekilled. Vervolgens in een ander mobo gezet. Nieuwe proc gekocht Die op het mobo gezet van de 2000+ met als gevolg dat ik dus ook een mobo-proc killer had. Ander mobo gekregen. 2000+ mobokiller erin en die weer mobokillen.
Gevolg => 2x andere proc, 5xander mobo
Nou heb ik een mobo en een proc die als ze niet in combi met elkaar worden gebruikt, ze andere uitschakelen.
Een mobo-proc combi die niet liep omdat de (!) Coolermaster cooler een "te zware" fan had voor het mobo'tje.
Mn 22" Supergeile Iyama monitor schoongemaakt met Glassex.
Mijn Logitech MX700 uitgescholden dat ie het niet deed(had nog niet op connect gedrukt).
Mijn Bracket eruit gesloopt en uit mijn kamer naar beneden geflikkerd incl. Hdd
Alle data overgezet van een 60 GB hdd van IBM die op het punt stond (en nu weer staat) kapot te gaan. En vervolgens een fatale protectie error krijgen(uiteraard geen partities).
Een DVD-rom, CD-rw en nog eentje gekocht, maar er konden in de kast maar 2 uitbreidingen omdat het mobo in de weg zat
903 MP3's helemaal aangepast met ID3 Tag 1/2 en mooie nette bestandsnamen gegeven. Waarna Winamp crashte en dus natuurlijk ook Mediaplayer en toen na een format ook nog werd geconstateerd dat mijn partities "verdwenen" waren. Ik heb getuigen
Stekker van alle apperatuur uitgetrokken in de verwachting dat de stofzuiger uit zou gaan...
[Dit bericht is gewijzigd door Ajaxno1 op 28-10-2002 17:08]
quote:Als je een pc bouwt heb je hem toch uitstaan
Op maandag 28 oktober 2002 16:43 schreef Ajaxno1 het volgende:
Op stage, pc aan het bouwen. Komt er een klant die wat vraagt aan me. Niet wetende dat ik schroevendraaier in m'n hand heb ga ik tijdens het praten heel langzaam de kast in, in een een harde klap en een geluid of er vliegtuig aan het opstijgen is. Was ik perongelijk de cooler van de CPU ingegaan.
quote:Was Windows al aan het instaleren
Op maandag 28 oktober 2002 17:00 schreef Danielson het volgende:[..]
Als je een pc bouwt heb je hem toch uitstaan
Dan draait de fan van de CPU ook niet
quote:OOOWwwwwwwwwww
Op maandag 28 oktober 2002 17:07 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Was Windows al aan het instaleren
quote:Niet dat je dan minder voor lul staat
Op maandag 28 oktober 2002 17:12 schreef Danielson het volgende:[..]
OOOWwwwwwwwwww
dacht ook al
quote:ja die bevestiging was er wel maar ik had het niet goed gelezen, ik wilde gewoon ff uitproberen wat het was.
Op maandag 28 oktober 2002 08:32 schreef DJKoster het volgende:[..]
LOL
maar hij vraagt om toch om bevestiging?
*probeert uit*
Ook een keer een pc gekregen maar die was een beetje vies, ik alles schoon aan t maken, processor er ook ff uit gehaald duw ik m weer terug, hmm gaat een beetje stroef, ik wat harder drukken braken er pinnetjes af. oeps
even een ouwe..... mavje zit achter CPM.....mavje tikt dir en komt allemaal EXE en COM bestanden tegen......he die kun je draaien...tja zoveel wist ik toen ik 5 was....jammer dat ik niet wist dat als je format deed dat alle dan weg was.......heeft mij pa meerdere malen een dagje gekost dat "gespeel" van mij.
PC 486 een keer een trap verkocht toen ik boos was.....en toen deed ie het niet meer.......nooit gevonden wat het probleem was.
partitie weg flikkeren en je dan bedenken damn die had ik nog ff nodig.
tja enz enz enz
mav out
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:20 schreef 22339 het volgende:
Mijn geluid deed het niet ik geluidskaart opnieuw installeren, nog geen geluid, ik kast open etc etc Bleek nou, stond me geluid gewoon op "dempen" bij de volume regeling.Sinds dien gaat ik dus niet meteen te moeilijk zitten denken/zoeken.
Naja, voordat hij uitgezeurd was had ik alweer een ghost-image teruggezet. Was hij al zijn bestanden kwijt (hahaha)
Wat me denk ik het meeste overkomen is is dat ik onder Linux op een andere computer aan het werk was via SSH, en in de verkeerde console 'halt' intypde.
Nu wil het geval dat ik te lui ben om rc-bestanden aan te maken en die computers dan vaak al enkele weken aanstonden, dus bij de reboot moest ik alles weer opnieuw uitzoeken enzo, tot het opnieuw doorspitten van HOWTO's (ipchains) toe...
Mijn oplossing : gekleurde bash-prompts. gebruiker@computer:directory, waar gebruiker rood is bij root en groen bij alle andere gebruikers, en computer per computer een andere kleur heeft :). Directory in het helder-wit. Nog een voordeel van deze prompts : je kunt het begin van de uitvoer van een programma makkelijk terugvinden
quote:ja en jij bent een nerd
Op donderdag 31 oktober 2002 11:19 schreef MonoSynth het volgende:
Ow ja ik ben zelf natuurlijk ook niet zonde bloopersWat me denk ik het meeste overkomen is is dat ik onder Linux op een andere computer aan het werk was via SSH, en in de verkeerde console 'halt' intypde.
Nu wil het geval dat ik te lui ben om rc-bestanden aan te maken en die computers dan vaak al enkele weken aanstonden, dus bij de reboot moest ik alles weer opnieuw uitzoeken enzo, tot het opnieuw doorspitten van HOWTO's (ipchains) toe...
Mijn oplossing : gekleurde bash-prompts. gebruiker@computer:directory, waar gebruiker rood is bij root en groen bij alle andere gebruikers, en computer per computer een andere kleur heeft
:). Directory in het helder-wit. Nog een voordeel van deze prompts : je kunt het begin van de uitvoer van een programma makkelijk terugvinden
Een eigen foutje:
bij een zendamateur vragen of hij prik voor me had om even een pc te testen. Had ie wel, dus ik pak die euro stekker en douw m in mn pc. Bleek dat ding uit een gelijkrichter te komen, met een stroomsterkte van 16 ampere Hij had m omgebouwd naar een eurostekker om zn zelfbouwspullen te kunnen testen... Vindt pc niet leuk...
Verder dingen als remote aan je firewall gaan kloten, een foutje maken en jezelf buitensluiten, terwijl je bestanden nodig hebt van die pc.
Of die keer dat mijn pc bij het opstarten vastliep op een linux LILO prompt die ik niet weg kreeg, *zelfs* niet door mijn hele C schijf te formatteren en windows opnieuw te installeren. Bleek dat ik in de bios mijn 2e HD boot device had gemaakt. Voor niks alles lopen formatteren dus.
Of op m'n werk de Patchkabel van de PDC server eruit trekken en daar de kabel van een Client instoppen en maar denken dat die kabel dood is!
[Dit bericht is gewijzigd door adrivantilburg op 20-10-2003 11:00]
Verder ooit eens in een patch kast op mijn werk lopen rommelen. Was ineens de centrale (landelijke) helpdesk die op 1 nummer bereikbaar was omgepatched naar 1 toestel. Die arme man wist niet wat hem overkwam.
Alle lijn-lampjes op m'n telefoon ineens rood
quote:hahahahahahahah wie niet hier
Op vrijdag 8 november 2002 20:18 schreef FluxC5 het volgende:[..]
ja en jij bent een nerd
quote:correctie: 230 volt over een 115 volt voeding laten lopen.
Op maandag 20 oktober 2003 01:38 schreef NiteSpeed het volgende:
Zoals zovelen : 115 volt over mijn 230 bordje laten lopen.
quote:115 volt over een 230 voeding geeft hetzelfde effect hoor
Op maandag 20 oktober 2003 11:01 schreef smegmakrijger_3d het volgende:[..]
correctie: 230 volt over een 115 volt voeding laten lopen.
quote:Lijkt me stug
Op maandag 20 oktober 2003 11:51 schreef VeerMans het volgende:[..]
115 volt over een 230 voeding geeft hetzelfde effect hoor
Q-Basic programma geschreven welke heel hoge toontjes genereerde op de pc-speaker >> toen deed ie het opeens niet meer (zou niet moeten kunnen toch?)
Netwerk-kaart er een keer per ongeluk eruit getrokken toen de computer aan stond >> terugstoppen werkt onder windows xp niet
Ook ooit een foutje gemaakt met pq-magic waar ik wat laat achter kwam, dus ik tijdens het herindelen van de partities de computer uitgezet >> daarna zaten er om de 5 mb 'gaatjes' in alle bestanden, dus leek het b.v. wel alsof er krasjes op mijn gehele mp3 collectie waren gekomen.
Je gehele Mp3 collectie (8000+) en film collectie (20+) op een 150 gig schijf zetten (die niet door mijn computer word ondersteund) en het fire-wire kastje waar ik het ermee opgezet had kapot is gegaan (nadat ik deze aan de verkeerde persoon had uitgeleend)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |