abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144859307
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:26 schreef Dimens het volgende:

[..]

Behalve het plastic wat na eenmaal buigen bros wordt waarna het vervolgens afbreekt. Sommig plastic dient eerst verwarmd te worden voordat je het kan buigen.

Zoals ik al eerder zei is plastic een verzamelnaam voor kunststoffen en daar zijn er heel wat van.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:31:49 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144859368
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het is wel geschikt, de gebruiker moet gewoon voorzichtig met het toestel omgaan. Misschien een speciaal soort handtasje aanschaffen zodat de telefoon buiten de broekzak kan worden meegenomen.

Wanneer de fabrikant een fout maakt, dan moeten de gebruikers zich aanpassen.
Waarom verzin jij weer dingen?

Als het echt zo erg is zal Apple echt wel met een statement en een oplossing komen hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144859372
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:28 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Al je voorgaande posts waren om aluminium te verdedigen ipv de iPhone?
Ja natuurlijk.
Waarom zou ik die iPhone6+ verdedigen, daar is nog geen zinnig woord over te zeggen.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_144859396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Iets is bros of het is niet bros. Iets wordt niet bros van buigen.
Dan is het bij voorbaat al bros.
pi_144859405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:27 schreef Wootism het volgende:

[..]

Was een reactie op de uitspraak dat een dunne lichtmetalen telefoon minder geschikt is voor telefoons dan kunstof omdat het niet goed tegen bepaalde krachten kon.
Filmpje laat zien dat het afgezien van buigen toch erg sterk is.

Desondanks sloeg dat filmpje inderdaad nergens op.
Want buigen is geen kracht? Een telefoon wordt niet belast op buiging? Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Een materiaal kan fantastisch sterk zijn als het op een trekkracht wordt belast maar wat heb je daaraan als het in het gebruik niet op trek maar op buiging wordt belast en daar vervolgens niet tegen bestand is?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_144859425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:32 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee. Zoek eens op wat bros betekent.

Iets wat buigt is per definitie niet bros.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_144859465
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:32 schreef Dimens het volgende:

[..]

In het kwadraat :')
pi_144859496
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bros_(chocoladereep)

:D
pi_144859529
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dus dan is het per definitief bros. Het buigt namelijk niet, het breekt af.
pi_144859609
Voordat je weet welk percentage gebruikers hier last van heeft bij normaal gebruik kan je er niks zinnigs over zeggen vind ik.
pi_144859616
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:35 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dus dan is het per definitief bros. Het buigt namelijk niet, het breekt af.
Jij wilt hier beweren dat plastic een brosser materiaal is dan aluminium? :')
pi_144859669
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kan materiaal niet los zien van het ontwerp. Je past je materiaal aan aan je ontwerp, of je ontwerp aan je materiaal. Of het dus het materiaal is wat niet geschikt is, of het ontwerp dat fout is is een kip of het ei discussie. Bij dit ontwerp hadden ze beter voor een flexibel materiaal kunnen kiezen. Conclusie, aluminium in deze dikte is niet geschikt voor een telefoon van dit formaat.
Eens met je conclusie.
Maar als er iets misgaat bij het aanpassen van je ontwerp aan je materiaal en vice versa dan krijg je dus dit soort problemen. Bij het verkeerd toepassen van een materiaal ligt de fout naar mijn mening bij de ontwerper en niet bij het materiaal zelf.
pi_144859763
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:38 schreef Wootism het volgende:

[..]

Eens met je conclusie.
Maar als er iets misgaat bij het aanpassen van je ontwerp aan je materiaal en vice versa dan krijg je dus dit soort problemen. Bij het verkeerd toepassen van een materiaal ligt de fout naar mijn mening bij de ontwerper en niet bij het materiaal zelf.
Dat lijkt me logisch. Het materiaal kan namelijk niet nadenken. Maar het ontwerp is wat het is, dan kun je toch niet anders concluderen dat het een verkeerde materiaalkeuze was? (ervan uitgaande dat het een substantieel probleem is en niet slechts bij 0,000000001% van de iPhones voorkomt)
  woensdag 24 september 2014 @ 16:43:04 #264
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144859895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch. Het materiaal kan namelijk niet nadenken. Maar het ontwerp is wat het is, dan kun je toch niet anders concluderen dat het een verkeerde materiaalkeuze was? (ervan uitgaande dat het een substantieel probleem is en niet slechts bij 0,000000001% van de iPhones voorkomt)
Ja, natuurlijk is het dat dan. Maar wat je zelf zegt, eerst maar eens kijken of het niet toevallig 1 slechte batch was.

Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat ze dit echt niet getest hebben, of wel en goed gekeurd.
Get woke, go broke!
pi_144859899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:38 schreef Wootism het volgende:

[..]

Eens met je conclusie.
Totaal oneens, als apple goed zijn best doet kan er wel ergens wat verstevigd worden en voldoet aluminium ook als een heel goed materiaal. Alle thermoplastische kunststoffen zijn veel zwakker dan de meeste metalen.
pi_144859905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dan is dat binnen dit ontwerp inderdaad de verkeerde materiaalkeuze; mits dit inderdaad op grote schaal een probleem is en niet zoiets als die gehypte antennagate die uiteindelijk nergens op sloeg.
pi_144860322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk is het dat dan. Maar wat je zelf zegt, eerst maar eens kijken of het niet toevallig 1 slechte batch was.

Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat ze dit echt niet getest hebben, of wel en goed gekeurd.
Ik weet toevallig vanwege mijn werk veel van metalen en ik kan me niet voorstellen dat het een slechte batch is. Dit moet in het ontwerp zitten, het materiaal is te dun of onvoldoende versterkt. Dat de aluminiumlegering een verkeerde samenstelling heeft gehad is zo goed als uitgesloten. Dat wordt allemaal gecertificeerd en op verschillende momenten geverifieerd, vooral als he produceert voor bedrijven als Apple. Als er iets fout is aan het materiaal heeft dat meestal te maken met een verkeerde warmtebehandeling, maar dat lijkt me ook uitgesloten omdat een warmtebehandeling over het algemeen het materiaal minder buigzaam maakt, dus het lijkt me niet dat de behuizing dat heeft ondergaan.
Ik probeer de exacte legering te achterhalen maar dat kan ik niet zo snel vinden.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:57:37 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144860561
Ik geloof jou opzich ook wel qua kennis van metalen hoor, maar ik zou het echt heel vreemd vinden als er niemand bij Apple is geweest die dit dan wist of het gewoon als prima heeft bestempeld.

We zien het allemaal wel even aan, als het ech kut is, is het kut, en dan hebben ze een probleem.
Get woke, go broke!
pi_144860723
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij wilt hier beweren dat plastic een brosser materiaal is dan aluminium? :')
Nogmaals. Plastic is een verzamelnaam. Als je het dan toch op een verkeerde manier gaat vergelijken moet je plastic met metaal vergelijken.
pi_144860757
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:36 schreef retorbrapi het volgende:
Voordat je weet welk percentage gebruikers hier last van heeft bij normaal gebruik kan je er niks zinnigs over zeggen vind ik.
Precies. Er worden nu al allemaal conclusies getrokken terwijl er helemaal geen cijfers zijn of iets.
pi_144860782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:57 schreef HeatWave het volgende:
Ik geloof jou opzich ook wel qua kennis van metalen hoor, maar ik zou het echt heel vreemd vinden als er niemand bij Apple is geweest die dit dan wist of het gewoon als prima heeft bestempeld.

We zien het allemaal wel even aan, als het ech kut is, is het kut, en dan hebben ze een probleem.
Je kunt nou eenmaal niet alles testen en berekenen. Het kan best zijn dat het volgens hun calculatie goed was. En ook in een testopstelling kun je niet altijd alles voorzien. In de praktijk blijken mensen toch vaak anders met de spullen om te gaan dan voorzien. Bijvoorbeeld skinny jeans dragen.
pi_144861043
Apple zal zich er wel over buigen.
  woensdag 24 september 2014 @ 17:31:42 #273
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_144861758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:10 schreef Dutchguy het volgende:
:D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_144861776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:10 schreef Dutchguy het volgende:
_O_ _O-
  woensdag 24 september 2014 @ 17:35:11 #275
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_144861874
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:33 schreef GhpH het volgende:

[..]