Ben het met je eens dat het niet voor alle iPhone gebruiker op gaat. Maar je wilt mij toch niet vertellen dat je nooit eerder gehoord hebt van een iPhone gebruiker dat alle telefoons tegenwoordig te groot zijn, en dat iPhones precies goed zijn?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou de groep die beweerde dat groter niet moest meteen de mening van alle Appleusers zijn?
Er is vast een groep die er zo over denkt, en ik was er 1 die riep dat ze wel eens met een grotere mochten komen bijv.
Net als bij Android users een deel een Note wil voor het formaat en een deel een Galaxy mini.
Maar nee, het gaat over Appleusers, dus :bash, haat, jihaad!!!
Ja, want een blender is een goede simulatie van de krachten waar een telefoon in dagelijks gebruik mee belast wordtquote:Op woensdag 24 september 2014 15:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens checken hoe lang de iPhone het volhoudt t.o.v. de Note.
Metaal is harder dan plastic, zegt niks over de buigzaamheidquote:Op woensdag 24 september 2014 15:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens checken hoe lang de iPhone het volhoudt t.o.v. de Note.
Jawel, maar welke telefoon iemand ook heeft, een eikel is een eikel, maar er wordt altijd gedaan of alleen iPhone gebruikers eikels zijn.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat het niet voor alle iPhone gebruiker op gaat. Maar je wilt mij toch niet vertellen dat je nooit eerder gehoord hebt van een iPhone gebruiker dat alle telefoons tegenwoordig te groot zijn, en dat iPhones precies goed zijn?
Dit is namelijk één van de uitspraken die ik het meest heb gehoord toen ik irl iPhone ging bashen
Zie je mij dat ergens zeggen?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, want een blender is een goede simulatie van de krachten waar een telefoon in dagelijks gebruik mee belast wordt
Irrelevant, ik ken die blenders van Discovery channel, het is leuk maar alles gaat daar kapot in.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:53 schreef Wootism het volgende:
[..]
Vanaf 01:23
Die persoon kan nu de 6 Plus toch ook te groot vinden?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat het niet voor alle iPhone gebruiker op gaat. Maar je wilt mij toch niet vertellen dat je nooit eerder gehoord hebt van een iPhone gebruiker dat alle telefoons tegenwoordig te groot zijn, en dat iPhones precies goed zijn?
Dit is namelijk één van de uitspraken die ik het meest heb gehoord toen ik irl iPhone ging bashen
Het ging er mij meer om dat het gekozen materiaal van de iPhone wel degelijk een logische keuze was als je kijkt naar de stevigheid. Het filmpje laat enkel zien dat kunstof inferieur is aan aluminium bij het gebruik in telefoons. Dat het minder geschikt is voor buigkrachten is dan weer wel zo en dat is jammer.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Irrelevant, ik ken die blenders van Discovery channel, het is leuk maar alles gaat daar kapot in.
En wat is het voor informatie voor de praktijk, hoevaak blend jij een aankoop van een paar honderd euro op dagelijkse basis?
Ach, even de 6+ buiten beschouwing gelaten, ik ben wel van mening dat een telefoon gewoon nooit is gemaakt om erg veel te kunnen hebben, daarvoor is zo'n enorm glasvlak, van welk merk dan ook, gewoon altijd te kwetsbaar..quote:Op woensdag 24 september 2014 16:04 schreef Wootism het volgende:
[..]
Het ging er mij meer om dat het gekozen materiaal van de iPhone wel degelijk een logische keuze was las je kijkt naar de stevigheid. Het filmpje laat enkel zien dat kunstof inferieur is aan aluminium bij het gebruik in telefoons. Dat het minder geschikt is voor buigkrachten is dan weer wel zo en dat is jammer.
Weet nou niet of ik moet huilen of lachen... Je baseert je mening over de juiste materiaalkeuze voor een telefoon op een blenderfilmpje?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:04 schreef Wootism het volgende:
[..]
Het ging er mij meer om dat het gekozen materiaal van de iPhone wel degelijk een logische keuze was als je kijkt naar de stevigheid. Het filmpje laat enkel zien dat kunstof inferieur is aan aluminium bij het gebruik in telefoons. Dat het minder geschikt is voor buigkrachten is dan weer wel zo en dat is jammer.
Ja, dat zegt wel iets over de buigzaamheid. Hoe harder hoe brosser en dus hoe minder buigzaam. Hoe harder een materiaal, hoe minder buigzaam het is.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:57 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Metaal is harder dan plastic, zegt niks over de buigzaamheid
quote:Op woensdag 24 september 2014 16:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat zegt wel iets over de buigzaamheid. Hoe harder hoe brosser en dus hoe minder buigzaam. Hoe harder een materiaal, hoe minder buigzaam het is.
Een telefoon, vooral een grote, wordt ook belast op buiging. Hoe kun je dan beweren dat een materiaal dat niet bestand is tegen buiging geschikt is voor een toepassing waarin het wordt belast op buiging?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:04 schreef Wootism het volgende:
[..]
Het ging er mij meer om dat het gekozen materiaal van de iPhone wel degelijk een logische keuze was als je kijkt naar de stevigheid. Het filmpje laat enkel zien dat kunstof inferieur is aan aluminium bij het gebruik in telefoons. Dat het minder geschikt is voor buigkrachten is dan weer wel zo en dat is jammer.
nope.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:07 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Weet nou niet of ik moet huilen of lachen... Je baseert je mening over de juiste materiaalkeuze voor een telefoon op een blenderfilmpje?
wat is dan de relevantie om een dergelijk filmpje te posten? Het enige wat het aantoont is dat hij het goed doet in de blender, maar wat heb je daaraanquote:
De iPhone5 heeft al bewezen dat aluminium zich er gewoon goed voor leent.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een telefoon, vooral een grote, wordt ook belast op buiging. Hoe kun je dan beweren dat een materiaal dat niet bestand is tegen buiging geschikt is voor een toepassing waarin het wordt belast op buiging?
Behalve het plastic wat na eenmaal buigen bros wordt waarna het vervolgens afbreekt. Sommig plastic dient eerst verwarmd te worden voordat je het kan buigen.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:46 schreef Michielos het volgende:
[..]
ach kom op Dimens, je kunt wel beter dan ditBuigzaamheid is een van DE eigenschappen van plastic.
Was een reactie op de uitspraak dat een dunne lichtmetalen telefoon minder geschikt is voor telefoons dan kunstof omdat het niet goed tegen bepaalde krachten kon.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wat is dan de relevantie om een dergelijk filmpje te posten? Het enige wat het aantoont is dat hij het goed doet in de blender, maar wat heb je daaraan
Al je voorgaande posts waren om aluminium te verdedigen ipv de iPhone?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
De iPhone5 heeft al bewezen dat aluminium zich er gewoon goed voor leent.
Dat Apple vervolgens de toepassing van het materiaal tot het uiterste drijft door het te dun te maken op een te groot oppervlak heeft imho meer te maken met een ontwerp-fout dan een tekortkoming van het materiaal.
Je kan materiaal niet los zien van het ontwerp. Je past je materiaal aan aan je ontwerp, of je ontwerp aan je materiaal. Of het dus het materiaal is wat niet geschikt is, of het ontwerp dat fout is is een kip of het ei discussie. Bij dit ontwerp hadden ze beter voor een flexibel materiaal kunnen kiezen. Conclusie, aluminium in deze dikte is niet geschikt voor een telefoon van dit formaat.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
De iPhone5 heeft al bewezen dat aluminium zich er gewoon goed voor leent.
Dat Apple vervolgens de toepassing van het materiaal tot het uiterste drijft door het te dun te maken op een te groot oppervlak heeft imho meer te maken met een ontwerp-fout dan een tekortkoming van het materiaal.
Iets is bros of het is niet bros. Iets wordt niet bros van buigen.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Behalve het plastic wat na eenmaal buigen bros wordt waarna het vervolgens afbreekt. Sommig plastic dient eerst verwarmd te worden voordat je het kan buigen.
Zoals ik al eerder zei is plastic een verzamelnaam voor kunststoffen en daar zijn er heel wat van.
Het is wel geschikt, de gebruiker moet gewoon voorzichtig met het toestel omgaan. Misschien een speciaal soort handtasje aanschaffen zodat de telefoon buiten de broekzak kan worden meegenomen.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Conclusie, aluminium in deze dikte is niet geschikt voor een telefoon van dit formaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |