abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144857590
Ik krijg het nu pas mee dat hele bendgate. Wel echt waardeloos dat dit kan als hij gewoon in je broekzak zit. Aluminium is een weinig flexibel materiaal, daar had Apple rekening mee mogen houden. Een toestel van 800 euro dat buigt in je broekzak is echt waardeloos. Blijkbaar is die goedkope plastic behuizing waar Apple fans altijd op afgeven toch beter geschikt voor deze toepassing. Maar Apple loopt nu eenmaal achter en de gebruikers ook, voor hen zijn grote schermen helemaal nieuw dus ze lopen nog tegen wat onvoorziene problemen aan. Ik heb hier een galaxy note 3, die is nog een maatje groter, die draag ik zonder problemen in mijn broekzak.

Typerend dat sommige applefanboys de schuld bij de gebruiker leggen en dingen zeggen zoals: “je moet hem niet in je zak stoppen”, terwijl het in je zak stoppen een normale actie is waar een telefoon tegen moet kunnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 september 2014 @ 15:55:44 #227
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144857666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom zou de groep die beweerde dat groter niet moest meteen de mening van alle Appleusers zijn?

Er is vast een groep die er zo over denkt, en ik was er 1 die riep dat ze wel eens met een grotere mochten komen bijv.

Net als bij Android users een deel een Note wil voor het formaat en een deel een Galaxy mini.

Maar nee, het gaat over Appleusers, dus :bash, haat, jihaad!!!
Ben het met je eens dat het niet voor alle iPhone gebruiker op gaat. Maar je wilt mij toch niet vertellen dat je nooit eerder gehoord hebt van een iPhone gebruiker dat alle telefoons tegenwoordig te groot zijn, en dat iPhones precies goed zijn?

Dit is namelijk één van de uitspraken die ik het meest heb gehoord toen ik irl iPhone ging bashen :Y
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_144857735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:53 schreef Wootism het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens checken hoe lang de iPhone het volhoudt t.o.v. de Note.

Ja, want een blender is een goede simulatie van de krachten waar een telefoon in dagelijks gebruik mee belast wordt :')
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 24 september 2014 @ 15:57:58 #229
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144857768
quote:

[..]

Moet je voor de grap eens checken hoe lang de iPhone het volhoudt t.o.v. de Note.

Metaal is harder dan plastic, zegt niks over de buigzaamheid
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  woensdag 24 september 2014 @ 15:58:13 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144857782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat het niet voor alle iPhone gebruiker op gaat. Maar je wilt mij toch niet vertellen dat je nooit eerder gehoord hebt van een iPhone gebruiker dat alle telefoons tegenwoordig te groot zijn, en dat iPhones precies goed zijn?

Dit is namelijk één van de uitspraken die ik het meest heb gehoord toen ik irl iPhone ging bashen :Y
Jawel, maar welke telefoon iemand ook heeft, een eikel is een eikel, maar er wordt altijd gedaan of alleen iPhone gebruikers eikels zijn.

Maar er lopen vast Badr hari's en Frans Bauers rond met een HTC one m8 hoor ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144857788
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, want een blender is een goede simulatie van de krachten waar een telefoon in dagelijks gebruik mee belast wordt :')
Zie je mij dat ergens zeggen?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 24 september 2014 @ 15:59:27 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144857854
quote:

[..]

Vanaf 01:23

Irrelevant, ik ken die blenders van Discovery channel, het is leuk maar alles gaat daar kapot in.

En wat is het voor informatie voor de praktijk, hoevaak blend jij een aankoop van een paar honderd euro op dagelijkse basis?
Get woke, go broke!
pi_144857949
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:55 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Die persoon kan nu de 6 Plus toch ook te groot vinden?
pi_144858082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Irrelevant, ik ken die blenders van Discovery channel, het is leuk maar alles gaat daar kapot in.

En wat is het voor informatie voor de praktijk, hoevaak blend jij een aankoop van een paar honderd euro op dagelijkse basis?
Het ging er mij meer om dat het gekozen materiaal van de iPhone wel degelijk een logische keuze was als je kijkt naar de stevigheid. Het filmpje laat enkel zien dat kunstof inferieur is aan aluminium bij het gebruik in telefoons. Dat het minder geschikt is voor buigkrachten is dan weer wel zo en dat is jammer.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:07:34 #235
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144858228
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:04 schreef Wootism het volgende:

[..]

Het ging er mij meer om dat het gekozen materiaal van de iPhone wel degelijk een logische keuze was las je kijkt naar de stevigheid. Het filmpje laat enkel zien dat kunstof inferieur is aan aluminium bij het gebruik in telefoons. Dat het minder geschikt is voor buigkrachten is dan weer wel zo en dat is jammer.
Ach, even de 6+ buiten beschouwing gelaten, ik ben wel van mening dat een telefoon gewoon nooit is gemaakt om erg veel te kunnen hebben, daarvoor is zo'n enorm glasvlak, van welk merk dan ook, gewoon altijd te kwetsbaar..

Natuurlijk is het fijn als je hem een keer laat vallen dat je een beetje meer kans heb op een werkend toestel dan bij een andere, maar ik ga daar echt mijn keuze niet op baseren. Ik heb al een stuk of 20 toestellen gehad en er is er nog nooit 1 kapot gegaan door vallen oid.

Maar uiteraard, hoe steviger hoe beter, het mag wel maar het is voor mij geen verkoopargument. Wel uiteraard tegen de 6+ mocht het echt zo erg zijn.
Get woke, go broke!
  woensdag 24 september 2014 @ 16:07:38 #236
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144858230
quote:

[..]

Het ging er mij meer om dat het gekozen materiaal van de iPhone wel degelijk een logische keuze was als je kijkt naar de stevigheid. Het filmpje laat enkel zien dat kunstof inferieur is aan aluminium bij het gebruik in telefoons. Dat het minder geschikt is voor buigkrachten is dan weer wel zo en dat is jammer.
Weet nou niet of ik moet huilen of lachen... Je baseert je mening over de juiste materiaalkeuze voor een telefoon op een blenderfilmpje?
pi_144858254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:57 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Metaal is harder dan plastic, zegt niks over de buigzaamheid
Ja, dat zegt wel iets over de buigzaamheid. Hoe harder hoe brosser en dus hoe minder buigzaam. Hoe harder een materiaal, hoe minder buigzaam het is.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:08:32 #238
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144858274
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat zegt wel iets over de buigzaamheid. Hoe harder hoe brosser en dus hoe minder buigzaam. Hoe harder een materiaal, hoe minder buigzaam het is.
:@
pi_144858422
quote:

[..]

Een telefoon, vooral een grote, wordt ook belast op buiging. Hoe kun je dan beweren dat een materiaal dat niet bestand is tegen buiging geschikt is voor een toepassing waarin het wordt belast op buiging?
pi_144858569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:07 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Weet nou niet of ik moet huilen of lachen... Je baseert je mening over de juiste materiaalkeuze voor een telefoon op een blenderfilmpje?
nope.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:18:16 #241
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144858719
Maar ja, was wel even leuk weer. Ik ga verder met werken :')
pi_144858774
Dimens :')
pi_144858797
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Wootism het volgende:

[..]

Zie je mij dat ergens zeggen?
wat is dan de relevantie om een dergelijk filmpje te posten? Het enige wat het aantoont is dat hij het goed doet in de blender, maar wat heb je daaraan
pi_144859046
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een telefoon, vooral een grote, wordt ook belast op buiging. Hoe kun je dan beweren dat een materiaal dat niet bestand is tegen buiging geschikt is voor een toepassing waarin het wordt belast op buiging?
De iPhone5 heeft al bewezen dat aluminium zich er gewoon goed voor leent.
Dat Apple vervolgens de toepassing van het materiaal tot het uiterste drijft door het te dun te maken op een te groot oppervlak heeft imho meer te maken met een ontwerp-fout dan een tekortkoming van het materiaal.
pi_144859135
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:46 schreef Michielos het volgende:

[..]

ach kom op Dimens, je kunt wel beter dan dit :) Buigzaamheid is een van DE eigenschappen van plastic.
Behalve het plastic wat na eenmaal buigen bros wordt waarna het vervolgens afbreekt. Sommig plastic dient eerst verwarmd te worden voordat je het kan buigen.

Zoals ik al eerder zei is plastic een verzamelnaam voor kunststoffen en daar zijn er heel wat van.
pi_144859192
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
wat is dan de relevantie om een dergelijk filmpje te posten? Het enige wat het aantoont is dat hij het goed doet in de blender, maar wat heb je daaraan
Was een reactie op de uitspraak dat een dunne lichtmetalen telefoon minder geschikt is voor telefoons dan kunstof omdat het niet goed tegen bepaalde krachten kon.
Filmpje laat zien dat het afgezien van buigen toch erg sterk is.

Desondanks sloeg dat filmpje inderdaad nergens op.
  woensdag 24 september 2014 @ 16:28:11 #247
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_144859198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:24 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dat Apple vervolgens de toepassing van het materiaal tot het uiterste drijft door het te dun te maken op een te groot oppervlak heeft imho meer te maken met een ontwerp-fout dan een tekortkoming van het materiaal.
Al je voorgaande posts waren om aluminium te verdedigen ipv de iPhone?
pi_144859238
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:24 schreef Wootism het volgende:

[..]

Je kan materiaal niet los zien van het ontwerp. Je past je materiaal aan aan je ontwerp, of je ontwerp aan je materiaal. Of het dus het materiaal is wat niet geschikt is, of het ontwerp dat fout is is een kip of het ei discussie. Bij dit ontwerp hadden ze beter voor een flexibel materiaal kunnen kiezen. Conclusie, aluminium in deze dikte is niet geschikt voor een telefoon van dit formaat.
pi_144859289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:26 schreef Dimens het volgende:

[..]

Behalve het plastic wat na eenmaal buigen bros wordt waarna het vervolgens afbreekt. Sommig plastic dient eerst verwarmd te worden voordat je het kan buigen.

Zoals ik al eerder zei is plastic een verzamelnaam voor kunststoffen en daar zijn er heel wat van.
Iets is bros of het is niet bros. Iets wordt niet bros van buigen.
pi_144859304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Conclusie, aluminium in deze dikte is niet geschikt voor een telefoon van dit formaat.
Het is wel geschikt, de gebruiker moet gewoon voorzichtig met het toestel omgaan. Misschien een speciaal soort handtasje aanschaffen zodat de telefoon buiten de broekzak kan worden meegenomen.

Wanneer de fabrikant een fout maakt, dan moeten de gebruikers zich aanpassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')