abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144845608

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 99% gewijzigd door Mylene op 24-09-2014 18:44:34 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144845634
Fysio :W
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144845635
:D
Ook goedemorgen ;)
pi_144845804
Mag ik in de O.. Oh, dat kan ook wel even wachten :P.
Get stoned
  woensdag 24 september 2014 @ 09:32:03 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_144845814
Als m'n Garmin dan eindelijk gevonden is, is die automagische koppeling naar Endomondo weel heul handig *O*

En ik ben eindelijk uit de min in de challenge *O*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_144845902
Help, autisme strikes! Waar is de OP zo kan ik niet normaal de dag door :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144845910
Goeie OP!
pi_144845939
quote:
6s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:32 schreef E.T. het volgende:
Als m'n Garmin dan eindelijk gevonden is, is die automagische koppeling naar Endomondo weel heul handig *O*

En ik ben eindelijk uit de min in de challenge *O*
^O^!

Jullie lopen ook de Rottemerenloop, toch? Heb me gisteren ook ingeschreven voor de HM.
Get stoned
pi_144845968
Ik voel mijn benen gewoon al voor de tweede dag na een duurloopje maandagavond.
Geen echte spierpijn, maar ze voelen wel wat zwaar. En dat terwijl we maar 10 km hebben gelopen en ook nog eens op een rustig tempo (in 1.04). Eens kijken hoe dat vanavond tijdens de training gaat.

En ik heb er straks ook nog één voor de OP. Ik moet de HM maar eens in het overzicht laten zetten als stok achter de deur...
pi_144846250
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:41 schreef McTwente het volgende:
Ik voel mijn benen gewoon al voor de tweede dag na een duurloopje maandagavond.
Geen echte spierpijn, maar ze voelen wel wat zwaar. En dat terwijl we maar 10 km hebben gelopen en ook nog eens op een rustig tempo (in 1.04). Eens kijken hoe dat vanavond tijdens de training gaat.

En ik heb er straks ook nog één voor de OP. Ik moet de HM maar eens in het overzicht laten zetten als stok achter de deur...
Wat is je wedstrijdtempo? Misschien toch te hard gelopen die duurloop?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144846537
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat is je wedstrijdtempo? Misschien toch te hard gelopen die duurloop?
Voor mijn gevoel niet. Ik heb mijn laatste niet gecertificeerde 10 begin juni gelopen in een tijd (geschat omdat de afstand iets te kort was) in 56 minuten. Ik schat mezelf nu wel sneller in, omdat ik sinds februari/maart weer serieuzer train. Dus 54 lijkt me op dit moment realistisch. Uitgaande van 1 min/km langzamer is dit het ideale tempo. Mijn hartslag was ook echt laag voor mijn doen (gemiddeld 157), dus voor mijn gevoel ging het ook helemaal niet te snel. We waren ook druk aan het kletsen onderweg, dus conditioneel ging het prima. Ach ja, als het vanavond niet lekker gaat loop ik gewoon wat rustiger.
pi_144846550
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 04:51 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik heb voor Naseby ook nog eens onverwogen om een SMO te laten doen want ik ben, als het op hart en vaatziekten aankomt, een tikkende tijdbom.... vier ooms van mijn vader's kant aan hart en vaatziekten overleden voor hun zestigste en mijn vader zelf had een pace maker op zijn 35ste en is op zijn 46ste overleden aan het Syndroom van Marfan.

Ik heb er uiteindelijk toch maar van afgezien....want wil ik het weten of er wat verkeerd is, waarschijnlijk niet en zal ik er door minder aan lopen, waarschijnlijk ook niet.
Elk jaar heb ik een relatief simpele medische keuring via de brandweer en die laat tot nu toe niets verontrustends zien.
Ik denk dat het voor mij het plezier wat ik nu heb in het lopen behoorlijk zal verpesten als een SMO allerlei ditjes en datjes naar voren zou brengen en daar vind ik het veel te leuk voor ;)
Sommige dingen zijn relatief simpel te fiksen.

Ik ben zelf nl. aan mijn hart geopereerd in 2012 en ben nu als nieuw.
Mag gewoon sporten e.d. (alleen niet diepzee duiken)
Het herstel heeft me maar een maand gekost doordat ik nog relatief jong en fit was.

Heeft wel lang geduurd voordat ze wisten wat het probleem was. Ecg's en fietstesten wezen nl. niets verontrustends uit.

Dus kan goed zijn dat een SMO niets uitwijst bij jou. Je bent nl. zo fit dat je lichaam veel dingen kan opvangen.
  woensdag 24 september 2014 @ 10:12:51 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144846556
Gewoon geen OP. Ook goed ^O^

Gister in eigen groepje gestart. Die liepen zó hard in, dat ik bij passeren van de opvolgende groep ben geswitched. Liever relaxed voorop lopen dan niet-relaxed achterop :)

Uiteindelijk nog 600 en 800'tjes gelopen op 5:30-5:40 :s)
Was de allerlaatste hardloopinspanning van meneer Q! :o

Marathonveteraan en tevens vriend gaf nog een drinktip voor in Berlijn. Vanwege vroege start en koele ochtenden kan het water dat je bij een drinkpost pakt erg koud zijn. Dus even in je mond houden voordat je doorslikt, om maagperikelen te voorkomen. Ik vond het wel een goeie :P
  woensdag 24 september 2014 @ 10:14:05 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144846593
Vandaag overigens mijn laatste werkdag, waarop ik (net als gister) nog even mag pieken met een presentatie en dan va 17:00 borrelen op rekening van de baas 8-)

w/
pi_144846646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:12 schreef Quoi het volgende:
Marathonveteraan en tevens vriend gaf nog een drinktip voor in Berlijn. Vanwege vroege start en koele ochtenden kan het water dat je bij een drinkpost pakt erg koud zijn. Dus even in je mond houden voordat je doorslikt, om maagperikelen te voorkomen. Ik vond het wel een goeie :P
Hele goede tip inderdaad, een keer zelf last gehad van koud water dat klotst in je maag, niet echt lekker gevoel :N

Hier aardige spierpijn van training gisteravond :9
We hadden heuveltraining maar omdat we geen heuvels hebben zijn we op diverse plaatsen de dijk op en af gerend en tot slot nog parcours met trappen e.d. op tempo.
pi_144846650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:12 schreef McTwente het volgende:
oel niet. Ik heb mijn laatste niet gecertificeerde 10 begin juni gelopen in een tijd (geschat omdat de afstand iets te kort was) in 56 minuten. Ik schat mezelf nu wel sneller in, omdat ik sinds februari/maart weer serieuzer train. Dus 54 lijkt me op dit moment realistisch. Uitgaande van 1 min/km langzamer is dit het ideale tempo. Mijn hartslag was ook echt laag voor mijn doen (gemiddeld 157), dus voor mijn gevoel ging het ook helemaal niet te snel. We waren ook druk aan het kletsen onderweg, dus conditioneel ging het prima. Ach ja, als het vanavond niet lekker gaat loop ik gewoon wat rustiger.
Hmm, ik vind je duurloop tempo dan wel vrij hard. Ik doe 47 minuten over 10k en mijn duurtempo is 6.00-6.15. Maar goed, van 10km iets te hard zou je nog niet veel last moeten hebben. Misschien gewoon een extra uurtje slaap en wat extra banaantjes eten en dan komt het vast goed ;)
pi_144846729
Vanavond weer een rustig stukje lopen.
Denk dat ik even op de 3km blijf hangen en probeer deze qua tijd sneller te krijgen deze en misschien volgende week, daarna wanneer lichaam zich goed houd de route naar de 5km maken.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_144846828
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm, ik vind je duurloop tempo dan wel vrij hard. Ik doe 47 minuten over 10k en mijn duurtempo is 6.00-6.15. Maar goed, van 10km iets te hard zou je nog niet veel last moeten hebben. Misschien gewoon een extra uurtje slaap en wat extra banaantjes eten en dan komt het vast goed ;)
Zoals ik al zei, het is meer een wat zwaar gevoel dan spierpijn of zo. Ik loop het er óf uit vanavond, óf ik ben waarschijnlijk niet vooruit te branden. Maar dan doe ik gewoon een training rustig aan...

Dat slapen is wel een goede ja. Beetje chronisch slaapgebrek de afgelopen tijd. En het wordt nog drukker de komende tijd op het werk. Ik moet mijn O+ maar afschaffen denk ik... ;)
Vanavond sowieso een banaan voor het trainen, ik heb geen tijd om te eten voor de tijd. En ik eet de laatste tijd voor mijn doen veel fruit, dat is dan weer de goede invloed van O+. :+
  woensdag 24 september 2014 @ 10:25:24 #19
3011 E.T.
pi_144846895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:39 schreef Hinder het volgende:

[..]

^O^!

Jullie lopen ook de Rottemerenloop, toch? Heb me gisteren ook ingeschreven voor de HM.
Swets en Quoi lopen de HM, ik loop de 10km :)
Gezellig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_144846916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:12 schreef Quoi het volgende:

* Mental note
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:14 schreef Quoi het volgende:
Vandaag overigens mijn laatste werkdag, waarop ik (net als gister) nog even mag pieken met een presentatie en dan va 17:00 borrelen op rekening van de baas 8-)

w/
Woei *O*
Geniet van de borrel :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_144846960
Ik ga de marathon met mijn waterrugzak lopen denk ik. Vond het toch wel heel chill zondag om niet te hoeven stoppen, daar krijg je alleen maar stijve benen van en dan moet je ook veel te grote slokken nemen. Ik had nu wel ongeveer 1-1.5 liter op tijdens de halve, dus als ik hem helemaal voldoe (2 liter) is dat misschien te weinig.. maar kan altijd nog wat bij de drinkpost pakken.
pi_144847012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga de marathon met mijn waterrugzak lopen denk ik. Vond het toch wel heel chill zondag om niet te hoeven stoppen, daar krijg je alleen maar stijve benen van en dan moet je ook veel te grote slokken nemen. Ik had nu wel ongeveer 1-1.5 liter op tijdens de halve, dus als ik hem helemaal voldoe (2 liter) is dat misschien te weinig.. maar kan altijd nog wat bij de drinkpost pakken.
En doe je er dan water of sportdrank in?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 24 september 2014 @ 10:48:45 #23
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_144847474
Pfff, ik zit wel in de baal modus. Het hardlopen staat bij mij echt even letterlijk stil. Elke avond dat ik me voorneem om te gaan lopen, zitten mijn darmen me dwars, dus al anderhalve week niet gelopen. Twee weken geleden nieuwe schoenen gehaald, maar gewoon nog geen km op gelopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_144847659
Dat is klote MD! En dat terwijl je wel goed eet neem ik aan, raar... :(
  woensdag 24 september 2014 @ 10:56:45 #25
3011 E.T.
pi_144847687
MD, wat waardeloos zo! :{

Quoi, geniet van je borrel vanmiddag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')