abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144831064

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_144831088
D_F zet bussen in. En hetzelfde OP-plaatje ook :P Onze excuses voor het ongemak :D
pi_144831226
Nou laat ik dan eens met een treinplaatje beginnen, van het weekend nog:

Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2014 @ 19:17:12 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144831253
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:16 schreef Igen het volgende:
Nou laat ik dan eens met een treinplaatje beginnen, van het weekend nog:

[ afbeelding ]
sluitseinen O+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_144831566
Slotje
pi_144831734
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:29 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat recht wordt hem toch ook niet ontzegt? Het kost hem alleen een kwartiertje extra reistijd omdat ie uit en opnieuw in moet checken en die trein niet zolang stilstaat
Nu kost het 'slechts' een onnodig kwartier extra omdat die trein vaak rijdt, maar wat als we naar Arnhem/Zwolle/Groningen gingen? Dan kan je gelijk +30 tellen omdat dit achterlijke systeem niet snapt dat mensen soms op een deel van hun traject met een ander tarief reizen.
pi_144832987
Maatje van me moest een goederentreintje rijden van Emmerich naar Pernis. Bij Zevenaar werd ie tegengehouden: Storing op de Betuweroute, dus via Utrecht naar Rotterdam.

Bij Arnhem werd ie wederom tegengehouden: Storing bij Utrecht, dus via Nijmegen.

Rijdt ie in de buurt van Arnhem Zuid... Storing bij Utrecht is opgeheven. Oh, wacht...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_144833096
... even verderop alsnog de Betuweroute op? :P

Oh, andere storing, okee.
pi_144833117
de trein

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_144833126
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
... even verderop alsnog de Betuweroute op? :P
Nee, want de bogen zijn in Elst buiten dienst en Meteren is te onpraktisch ;)
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:45:16 #11
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_144834413
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nu kost het 'slechts' een onnodig kwartier extra omdat die trein vaak rijdt, maar wat als we naar Arnhem/Zwolle/Groningen gingen? Dan kan je gelijk +30 tellen omdat dit achterlijke systeem niet snapt dat mensen soms op een deel van hun traject met een ander tarief reizen.
Voor dit soort gevallen heb ik ook 2 kaarten

Ga je naar de EAS? Sjef even de nieuwe IMAscore voor me ;)
pi_144834728
Wat is sjeffen, CDtje kopen :P ? Ik zal kijken wat ik kan vinden. Kan het nog vrij gauw persoonlijk overhandigen zelfs :+ . Week 45 in Disneyland, week 46 in Walt Disney World *O* *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2014 @ 20:53:46 #13
Maffe Fries
pi_144834729
quote:
Mooi karretje daarachter. Waar is die plaat genomen?
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:55:47 #14
200192 Darkwing_Duck
pi_144834802
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Wat is sjeffen, CDtje kopen :P ? Ik zal kijken wat ik kan vinden. Kan het nog vrij gauw persoonlijk overhandigen zelfs :+ . Week 45 in Disneyland, week 46 in Walt Disney World *O* *O*
via waar heb je gereserveerd?
pi_144834988
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

via waar heb je gereserveerd?
Voor Parijs nog niks maar ik heb een abo. L'Elysee Val D'Europe beviel de vorige keer wel dik prima dus wordt waarschijnlijk weer een last-minuteje. Lekker om de hoek bij het RER station en voor 3 euro op en neer in die vage Alstom-units :s)

Orlando heeft een maat geregeld. Pop Century Resort is alles wat ik weet :+
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:32:04 #16
200192 Darkwing_Duck
pi_144835255
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor Parijs nog niks maar ik heb een abo. L'Elysee Val D'Europe beviel de vorige keer wel dik prima dus wordt waarschijnlijk weer een last-minuteje. Lekker om de hoek bij het RER station en voor 3 euro op en neer in die vage Alstom-units :s)

Orlando heeft een maat geregeld. Pop Century Resort is alles wat ik weet :+
Bus 50 is Gratis....
pi_144835400
Maar een bus is geen trein :{w
pi_144835571
Hee duck ben je er nou al uit wat je gaat doen met het nieuwjaarsrondje?
pi_144835693
Geef die man wat tijd joh.. :P
pi_144835765
quote:
Wat is dat voor wagonnetje dat er achter hangt?
  Redactie Sport dinsdag 23 september 2014 @ 21:45:48 #21
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144835918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bus 50 is Gratis....
Tussen Hengelo en Borne moet je gewoon betalen hoor :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_144835946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat is dat voor wagonnetje dat er achter hangt?
open schandhok voor zwartrijders :Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2014 @ 21:49:17 #23
Maffe Fries
pi_144836079
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tussen Hengelo en Borne moet je gewoon betalen hoor :P
Tussen Leeuwarden en Dokkum (Lauwersoog) of tussen Groningen en Assen ook :P
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 23:41:42 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_144841277
Naar aanleiding van discussies in het vorige topic over te weinig paaltjes in Zeist en geen 40% korting omdat je dan opnieuw moet inchecken... Zou het niet iets zijn om in en uit te kunnen checken op de telefoon? Gewoon aangeven ik reis vandaag vanaf Vroomshoop naar Roodeschool en stap in op tijdstip X.

Het 'over checken' in Zwolle duurt erg lang, er staan maar 3*2 paaltjes bij spoor 15/16. Die paaltjes van Arriva zijn dan ook nog zo traag als dikke stront in een trechter
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_144841406
paaltjes :r
ombliepen :r
poortjes :r
heel die grafkaart :r

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')