quote:* Ohja , foto's van de storm kunnen worden geplaatst in Plaats hier foto's van schade van de storm
Zware westerstorm eist levensDe zware westerstorm heeft al aan twee Nederlanders het leven gekost. Bij het Duitse Bocholt kwam een Nederlandse vrouw om die met haar gezin in de auto werd getroffen door een omvallende boom. In Enschede werd een man door een boom geveld. In de haven van Scheveningen is een persoon in zee gewaaid. Voor zijn of haar leven wordt gevreesd.
De storm zorgt in het hele land voor grote overlast. Op Schiphol moest het vliegverkeer aan het begin van de middag grotendeels worden gestaakt. Treinen rijden nauwelijks nog. In de grote steden ligt het tram- en busvervoer stil.
Aan zee woedt een zware tot zeer zware storm van windkracht 10 tot 11. In het binnenland waait het iets minder hard, maar komen wel windstoten voor van 130 kilometer per uur. Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven, en iedereen opgeroepen alleen naar buiten te gaan als dat strikt noodzakelijk is. De storm is de zwaarste sinds 25 januari 1990. Ook toen werd windkracht 11 bereikt.
Pas in de loop van de avond zal de wind luwen.De dijk Enkhuizen-Lelystad en de Oosterscheldekering (traject Middelburg-Brouwersdam) zijn afgesloten. Ook wegen op de Veluwe zijn dicht. In Zuid-West-Nederland is voor hoogwater gewaarschuwd. Veel evenementen, waaronder de eredivisiewedstrijden en de voorstelling van circus Renz op het Malieveld in Den Haag, zijn afgelast.
In Amsterdam valt glas uit het dak van het Centraal Station. De politie neemt de situatie levensgevaarlijk, en heeft de omgeving van het station afgezet. In de regio Utrecht zijn tientallen mensen gewond geraakt. In Utrecht is een crisiscentrum ingericht om goed op alle meldingen te kunnen reageren. Velen hebben letsel aan benen, nek, en rug als gevolg van omgewaaide bomen en afgewaaide takken.
Enkele tientallen inwoners van Vlaardingen moesten vanmorgen in een bejaardentehuis worden ondergebracht omdat het dak van hun huizenblok was weggewaaid. In Barendrecht moesten bewoners van een dertien etages hoge flat worden geëvacueerd nadat daar een bouwstelling was omgewaaid. In de regio Rotterdam raakte het noodnummer 112 overbelast. Er kwam een groot aantal meldingen binnen van omgevallen stellingen, bomen en reclameborden en weggewaaide dakpannen.
Ook in Duitsland, België en Engeland veroorzaakt het noodweer grote problemen. Daar razen de stormen met dezelfde snelheid als in ons land over. In Engeland zijn vijf doden gevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 27-10-2002 17:00]
quote:Hier staat ook alles nog overeind, voor zover ik kan zien geen bomen omgewaaid enzo. Hoogspanningsmasten staan ook overeind, de kabels hangen niet meer helemaal stil
Op zondag 27 oktober 2002 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Men zei in dit topic dat het in Rotterdam (zuidwest Nederland) het ergste was.
En ja ik ben zelfs buiten geweest, en nee er liggen in mijn omgeving geen bomen om, daken liggen gewoon waar ze horen, ik moest alleen mijn plantenbak overend zetten.Kortom... hier is dus nix aan de hand
hehe neeh veel regen. nog geen omgewaaide bomen gespot
Hier in Groningen lijkt het mee te vallen, alleen bij sommige windstoten beweegt onze voorgevel een beetje: planten in de vensterbank bewegen.
[Dit bericht is gewijzigd door CartWOman op 27-10-2002 17:03]
quote:De storm is wel leuk, maar niet als je naar buiten moet. Gewoon lekker binnen blijven, kijken wat er gebeurt
Op zondag 27 oktober 2002 17:01 schreef Debs het volgende:
Ben ik nou de enige die van de storm geniet??![]()
Ik zie de dakpannen hiervoor op straat liggen.
Tis gelukkig een oud studentenhuis en het lekt boven me gaskachel, dus alles verdampt meteen weer. Dus, niets aan de hand eigenlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door neonfreak op 27-10-2002 17:08]
quote:Mensen die met deze storm naar de kust gaan zijn zó dom.
Op zondag 27 oktober 2002 17:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[afbeelding]
quote:Woon in de assendorp maar nog maar 1x iets van de stroomstoring gemerkt.. wel hele tijd brandweer en ziekenauto's af en aan.
Op zondag 27 oktober 2002 16:56 schreef blup het volgende:
In zwolle stroomstoring en spoorbomen gaan allemaal dicht..
Hebben we het allemaal gezellig.
*warme chocomel inschenkt*
Vandaag toch een windkracht 11 hiero...uitschieter was Vlissingen met 133 km/u zojuist. Dit kan nog overtroffen in het noorden waar de storm nog heviger zal worden vanavond.
Eventueel zou mijn vriend morgenochtend heel vroeg wegkunnen maar als hij dan een paar minuten vertraging heeft komt ie alsnog veel te laat. Zou het voor hem zin hebben om morgenvroeg weg te gaan? (tentamen om 8.45 voor degenen die het andere topic niet gelezen hebben).
quote:Inderdaad: zoveel mensen zijn er natuurlijk niet beschikbaar om alle gebroken bovenleidingen enzo te fixen... zal nog wel even duren denk ik...
Op zondag 27 oktober 2002 17:12 schreef heaven7 het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de ns het treinverkeer allemaal weer op poten kan krijgen in een paar uur tijd..
quote:Op het station zijn een aantal mensen heel boos op een conducteur geworden, omdat deze meldde dat er geen treinverkeer meer mogelijk was. Sommigge reizigers zeiden zelfs dat het elke maand wel eens hard waait.
Op zondag 27 oktober 2002 17:08 schreef CartWOman het volgende:[..]
Mensen die met deze storm naar de kust gaan zijn zó dom.
In Scheveningen is iemand de zee in gewaaid; het is te gevaarlijk voor een reddingspoging.
Nu staat er nog steeds een file naar het station om mensen af te zetten die weer naar huis gaan.
Hallowwwwww.......er rijden in heel Nederland geen treinen meer. Het wordt overal aangekondigd en zeg toch zelf, buiten waait het best wel hard.
Wat doe je ubrehaupt nog op een station???
Maar goed ook, want m'n broertje begon te vliegen. we zijn maar ff naar dishoek gereden en daar vanaf de duinen gekeken!
meest bizarre wat ik gezien heb zijn mensen die met hun caravan gaan rijden
[Dit bericht is gewijzigd door marno op 27-10-2002 17:17]
quote:sommige mensen zijn gewoon dom...
Op zondag 27 oktober 2002 17:15 schreef nynke_p het volgende:
Mensen die nou nog op een station staan zijg gek.....het KNMI heeft iedereen opgeroepen binnen te blijven! alleen in uiterste noodgevallen mag men naar buiten gaan!Wat doe je ubrehaupt nog op een station???
geen treinverkeer in noordholland waarschijnlijk tot morgen ochtend
geen bussen in regio kennermerland
quote:Ja, daarom. Dan kan de storm vanavond nogwel afnemen maar dan moet er natuurlijk nog vanalles geregels en gerepareerd worden wil alles weer soepel lopen.
Op zondag 27 oktober 2002 17:13 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Inderdaad: zoveel mensen zijn er natuurlijk niet beschikbaar om alle gebroken bovenleidingen enzo te fixen... zal nog wel even duren denk ik...
quote:dom? doe even overdreven zeg ... als je een beetje goed oplet dan valt het heus wel mee. Het water slaat echt geweldig gaaf over de pier heen enzo
Op zondag 27 oktober 2002 17:08 schreef CartWOman het volgende:
Mensen die met deze storm naar de kust gaan zijn zó dom.
In Scheveningen is iemand de zee in gewaaid; het is te gevaarlijk voor een reddingspoging.
quote:waar in breda?
Op zondag 27 oktober 2002 17:18 schreef 2meter3 het volgende:
Hier in Breda is het dak van de flat waar ik woon naar beneden gekomen. Ik heb net op tijd mijn auto kunnen redden, maar andere mensen hebben een auto die total loss is. Foto's komen zsm online als ik ze binnen heb. Niet normaal meer.
quote:Precies !!
Op zondag 27 oktober 2002 17:17 schreef QyRoZ het volgende:[..]
sommige mensen zijn gewoon dom...
En dan roepen ze nog: Ach het waait een beetje.
Ga maar met de fiets of zo
Vlak naast mijn collega pleurt een boom om terwijl we de gasten het park uit leiden... schrik
Wel gelachen, helaas geen foto's.
quote:Da's inderdaad knap dom.... Of zouden al die mensen graag van hun caravan afwillen?
Op zondag 27 oktober 2002 17:16 schreef marno het volgende:
meest bizarre wat ik gezien heb zijn mensen die met hun caravan gaan rijden
quote:Tja, sommige mensen willen graag de NS de schuld geven van alles in zo'n situatie...
Op zondag 27 oktober 2002 17:21 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Precies !!
En dan roepen ze nog: Ach het waait een beetje.
Ga maar met de fiets of zo
quote:Biertje is ook lekker.
Op zondag 27 oktober 2002 17:10 schreef Oom_Agent het volgende:
Ja daar was ik ook weer !!
Hebben we het allemaal gezellig.*warme chocomel inschenkt*
Vandaag toch een windkracht 11 hiero...uitschieter was Vlissingen met 133 km/u zojuist. Dit kan nog overtroffen in het noorden waar de storm nog heviger zal worden vanavond.
Eigenlijk wil ik best even naar buiten om te kijken maar hier in Haren staan héel veel oude bomen, dus laat maar.
Dus het gaat hier nog toenemen vanavond?
Niet fijn.
quote:
Hockeydoel weggeblazen, wedstrijd gestaakt
BLOEMENDAAL - Tegen beter weten in begonnen de twee scheidsrechters en de spelers van Bloemendaal en Klein Zwitserland zondagmiddag aan de hockeywedstrijd in de hoofdklasse. Na amper tien minuten werd het duel alsnog afgeblazen. De reden was simpel: één van de doelen op het veld van Bloemendaal weigerde in de zware storm te blijven staan. Nadat het 'hok' voor de derde keer tegen de reclameborden was geschoven, vond de arbitrage het welletjes.Op de wedstrijd waren slechts 100 toeschouwers afgekomen, mede door verkeersproblemen in de buurt van 't Kopje waar omgewaaide bomen voor veel overlast zorgden. Normaal trekt een thuisduel van de landskampioen ruim 1500 mensen.
Telegraaf.nl
quote:Maar je moet wel goed opletten, als je valt en in het water komt dan komen ze je er niet weer uithalen. Heeft waarschijnlijk ook weinig zin als je een paar keer met de basaltblokken hebt gebotst...
Op zondag 27 oktober 2002 17:20 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
dom? doe even overdreven zeg ... als je een beetje goed oplet dan valt het heus wel mee. Het water slaat echt geweldig gaaf over de pier heen enzo
quote:Hobokenstraat. Ik heb net mijn auto die ik sinds gisteren heb kunnen redden. Andere flatbewoner heeft een nieuwe auto sinds vrijdag en die is nu total loss. Het dak van de half-open schaatsbaan bij het racketcentrum is er ook afgewaaid.
Op zondag 27 oktober 2002 17:20 schreef veldmuis het volgende:[..]
waar in breda?
*ook in breda woont*
quote:Er zijn vast mensen die zo'n schadeformulier gaan invullen dat hun reis te lang duurde en dat ze hun geld terug willen hebben. Maar 'k geloof dat de NS zich in dit geval wel op overmacht kan beroepen, en dat je dus niets krijgt.
Op zondag 27 oktober 2002 17:22 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Tja, sommige mensen willen graag de NS de schuld geven van alles in zo'n situatie...
quote:Daarom hebben ze de reddingspoging in Scheveningen ook gestaakt.
Op zondag 27 oktober 2002 17:25 schreef Light het volgende:[..]
Maar je moet wel goed opletten, als je valt en in het water komt dan komen ze je er niet weer uithalen. Heeft waarschijnlijk ook weinig zin als je een paar keer met de basaltblokken hebt gebotst...
quote:op de fiets is echt kewl...
Op zondag 27 oktober 2002 17:31 schreef hyperfuzz het volgende:
hmm op de fiets ga ik toch maar niet, eens even kijken of er vanavond wel bussen of treinen rijden
quote:Gelijk hebben ze dat ze die poging gestaakt hebben. Reddingwerkers doen dat sowieso met gevaar voor eigen leven, maar ze hoeven het noodlot niet te tarten natuurlijk.
Op zondag 27 oktober 2002 17:28 schreef CartWOman het volgende:[..]
Daarom hebben ze de reddingspoging in Scheveningen ook gestaakt.
En als ze zeggen: 'voor zijn leven wordt gevreesd' dan weet je het wel.
quote:De bussen van Connexxion rijden nu iig niet, dus of ze vanavond rijden moet je afwachten. Treinen zou ik ook niet te hard op rekenen vanavond...
Op zondag 27 oktober 2002 17:31 schreef hyperfuzz het volgende:
hmm op de fiets ga ik toch maar niet, eens even kijken of er vanavond wel bussen of treinen rijden
Volgens mij bedoel je het havenhoofd. De Pier is dat ding dat op palen staat en eigendom van is van de van de Valkjes (vliegt die Toekan al weg )
quote:en morgen zal het ook nog wel chaos zijn...
Op zondag 27 oktober 2002 17:34 schreef Light het volgende:[..]
De bussen van Connexxion rijden nu iig niet, dus of ze vanavond rijden moet je afwachten. Treinen zou ik ook niet te hard op rekenen vanavond...
quote:Dat was hij al...
Op zondag 27 oktober 2002 17:35 schreef derek0905 het volgende:
Een maat van me belt me net, hij zegt dat de Stormvloedkering nu ook gesloten wordt
quote:He bah!
Op zondag 27 oktober 2002 17:36 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Dat was hij al...
quote:staat zelfs in de openingspost
Op zondag 27 oktober 2002 17:38 schreef derek0905 het volgende:[..]
He bah!
dan belt ie dus veelste laat
quote:De Oosterscheldekering was al dicht ja, da's al langer bekend. Maar de kering in de Nieuwe Waterweg was nog niet dicht, misschien werd die bedoeld
Op zondag 27 oktober 2002 17:36 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Dat was hij al...
quote:Ja, die bedoel ik ja ... ik neem aan dat dat de enige is die Stormvloedkering heet.
Op zondag 27 oktober 2002 17:42 schreef Light het volgende:[..]
De Oosterscheldekering was al dicht ja, da's al langer bekend. Maar de kering in de Nieuwe Waterweg was nog niet dicht, misschien werd die bedoeld
quote:nee, over die pier had ik het niet
Op zondag 27 oktober 2002 17:35 schreef dahei het volgende:
dom? doe even overdreven zeg ... als je een beetje goed oplet dan valt het heus wel mee. Het water slaat echt geweldig gaaf over de pier heen enzoVolgens mij bedoel je het havenhoofd. De Pier is dat ding dat op palen staat en eigendom van is van de van de Valkjes (vliegt die Toekan al weg
)
quote:dat was te verwachten
Op zondag 27 oktober 2002 17:32 schreef ayla1 het volgende:
De Achmeatoren in Leeuwarden is weer begonnen om zijn platen naar beneden te laten donderen.
Ow ja en de auto ook nog lekker gezandstraald
quote:Misschien iets voor SBS6 ?
Hier is een rijtje van 5 bomen omgewaaid, leek wel domino
[i]It is domino day!
quote:Ik geloof dat dat ding inderdaad Stormvloedkering heet
Op zondag 27 oktober 2002 17:43 schreef derek0905 het volgende:[..]
Ja, die bedoel ik ja ... ik neem aan dat dat de enige is die Stormvloedkering heet.
quote:ga ff kijken bij dat ding anders
Op zondag 27 oktober 2002 17:56 schreef Light het volgende:[..]
Ik geloof dat dat ding inderdaad Stormvloedkering heet
quote:Is net iets te ver weg vanuit Enschede
Op zondag 27 oktober 2002 17:58 schreef Spear_of_Fear het volgende:[..]
ga ff kijken bij dat ding anders
staat vast wel bordje bij
Ik hoor me toch een partij sirenes...
Verder weinig te zien. O ja de antenne van de buren ligt er af.
quote:Maar ze hadden die platen toch gezekerd
De Achmeatoren in Leeuwarden is weer begonnen om zijn platen naar beneden te laten donderen.
quote:Bron? Ik hoor et niets over en tot zover kan ik et ook niet zien.
quote:same here
Op zondag 27 oktober 2002 18:07 schreef Tha_Mav het volgende:
in nijmegen ligt al het openbaar vervoer plat.....geen bus
geen treinmav out
(heemskerk)
quote:Zal dat morgenochtend nog steeds zo zijn?
Op zondag 27 oktober 2002 18:08 schreef Spear_of_Fear het volgende:[..]
same here
(heemskerk)
quote:geen idee
Op zondag 27 oktober 2002 18:10 schreef heaven7 het volgende:[..]
Zal dat morgenochtend nog steeds zo zijn?
quote:Ik weet niet of morgen werken een optie wordt.
Op zondag 27 oktober 2002 18:08 schreef Spear_of_Fear het volgende:[..]
same here
(heemskerk)
quote:Lekker dagje nagenieten van de storm met een kop thee en een boek op de bank
Op zondag 27 oktober 2002 18:12 schreef Zworld het volgende:[..]
Ik weet niet of morgen werken een optie wordt.
quote:Ik weet niet of ik morgenvroeg nog wegkom hier met de trein :S
quote:Ik moet wel, met een uurtje of twee
btw, de woordvoerder van de NS (AT5) heet
Henk Wind
Waar halen ze toch elke keer die gasten vandaan?
quote:Verdomme, IK of all people gebruik MSN-smilies op Fok.
Op zondag 27 oktober 2002 18:38 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ik weet niet of ik morgenvroeg nog wegkom hier met de trein :S
quote:Ik moet morgen rond 10 uur weg uit Eindhoven naar Zwolle en daarna naar Enschede... flink eind, zal wel niet lukken zonder flinke vertragingen...
Op zondag 27 oktober 2002 18:48 schreef Pechvogel het volgende:
Ik hoop maar dat de treinen morgen weer rijden. Heb een tentamen in Utrecht om 11.00, en zit nu in Vlaardingen.....
quote:Vanavond kom je in ieder geval niet weg....
Op zondag 27 oktober 2002 18:38 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ik weet niet of ik morgenvroeg nog wegkom hier met de trein :S
quote:Gaat vast lastig worden, maar is die omweg via Zwolle echt nodig?
Op zondag 27 oktober 2002 18:51 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ik moet morgen rond 10 uur weg uit Eindhoven naar Zwolle en daarna naar Enschede... flink eind, zal wel niet lukken zonder flinke vertragingen...
Ook het busvervoer is gestaakt. Rond half vijf besloot Connexxion alle streekbussen naar de remise te sturen. Ook trams en stadsbussen rijden niet. Op Schiphol was een groot deel van de dag maar een baan in gebruik, inmiddels zijn dat er weer twee. Bruggen en dijken zijn afgezet, veren zijn uit de vaart.
De dijk Enkhuizen-Lelystad en de Oosterscheldekering (traject Middelburg-Brouwersdam) zijn dicht, de laatste voor het eerst in vier jaar. De A16 bij Hendrik-Ido-Ambacht is naar het zuiden richting gesloten. Ook wegen op de Veluwe zijn dicht. Veel evenementen, waaronder de eredivisiewedstrijden en de voorstelling van circus Renz op het Malieveld in Den Haag, zijn afgelast.
Storm eist levens
De zware westerstorm heeft aan waarschijnlijk aan zes Nederlanders het leven gekost. Bij het Duitse Bocholt viel een boom op de auto van een Nederlands gezin. De man en de vrouw kwamen om het leven, twee andere inzittenden, onder wie een kind, raakten zwaar gewond. In Enschede werd een man door een boom geveld. Een Hilversummer overleed nadat hij door de wind omver was geblazen en met zijn hoofd een hek raakte. In Scheveningen en Vlissingen is een persoon in zee gewaaid. Zij zijn vermoedelijk reddeloos verloren omdat vanwege het woeste water reddingwerk zo goed als onmogelijk is.
Aan zee woedde de hele dag een zware tot zeer zware storm van windkracht 10 tot 11. In het binnenland woei het iets minder hard, maar kwamen wel windstoten voor van 130 kilometer per uur. Het KNMI gaf een weeralarm af, en riep op alleen naar buiten te gaan als dat strikt noodzakelijk is. De storm was de zwaarste sinds 25 januari 1990. Ook toen werd windkracht 11 bereikt.
De materiële schade is groot. De verzekaars hebben duizenden telefoontjes ontvangen. In Amsterdam is glas gevallen uit het dak van het Centraal Station. Omdat een levensgevaarlijke situatie ontstond, zette de politie de omgeving af. In de rest van de stad knapten bomen "als luciferhoutjes". In de regio Utrecht raakten tientallen mensen gewond. Velen hebben letsel aan benen, nek, en rug als gevolg van omgewaaide bomen en afgewaaide takken.
Enkele tientallen inwoners van Vlaardingen moesten vanmorgen in een bejaardentehuis worden ondergebracht omdat het dak van hun huizenblok was weggewaaid. In Barendrecht moesten bewoners van een dertien etages hoge flat worden geëvacueerd nadat daar een bouwstelling was omgewaaid. In de regio Rotterdam raakte het noodnummer 112 overbelast. Er kwam een groot aantal meldingen binnen van omgevallen stellingen, bomen en reclameborden en weggewaaide dakpannen.
Ook in Duitsland, België en Engeland veroorzaakt het noodweer grote problemen. Daar raasden de stormen met dezelfde snelheid als in ons land over. In Groot-Brittannië vielen zes doden, in België drie: twee duikers en een jongen van dertien die aan het rollerskaten was.
NOS.
quote:
www.ns.nl
WeersomstandighedenDoor de storm is een groot aantal
baanvakken gestremd en vindt er op dit
moment nauwelijks treinverkeer plaats.Vanaf 20.00 uur wordt het treinverkeer
van NS Reizigers in heel Nederland
stilgelegd.Getracht wordt morgenvroeg de
treindienst weer te hervatten.De treinen van Noordned blijven rijden.
De treindienst van Syntus na 20.00 uur
is nog onbekend.
NOS Teletekst pagina 751
Treinen rijden hier nog (Noordned) met een kwartier vertraging.
Ik neem aan op de grond, nee geen gewonden, maar de boel is weer eens afgezet. De eigenaar van het pannenkoekenschip is er niet mee in zijn nopjes.
Bron: Omrôp Fryslân.
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:23 schreef ayla1 het volgende:
<dat was te verwachten zijn ze op de weg gevallen of op mensen of gebouwen ofzo?>Ik neem aan op de grond, nee geen gewonden, maar de boel is weer eens afgezet. De eigenaar van het pannenkoekenschip is er niet mee in zijn nopjes.
Bron: Omrôp Fryslân.
En de toren in rustiger tijden:
Naar mijn mening is plaat vanaf deze (Noord)kant gevallen.
quote:Tentamen in Eindhoven om 8.45
Op zondag 27 oktober 2002 18:48 schreef Pechvogel het volgende:
Ik hoop maar dat de treinen morgen weer rijden. Heb een tentamen in Utrecht om 11.00, en zit nu in Vlaardingen.....
cat 1 : minimaal 74 mph ofwel 118 kmph..
Er is al ruim 144 kmph..
Het is echt orkaan geweest ..ipv. ZEER zware storm
quote:!!!
Op zondag 27 oktober 2002 16:56 schreef Kozzmic het volgende:* Ohja , foto's van de storm kunnen worden geplaatst in Plaats hier foto's van schade van de storm
Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar ik hoorde net de woordvoerder van de NS op TV Noord-Holland over het ingestorte dak van het CS in Amsterdam en die meneer heette Henk Wind!
What's in a name?
quote:Zeer zware storm met windstoten met orkaankracht toch?
Op zondag 27 oktober 2002 21:41 schreef Dovenwereld het volgende:
ER is sprake van Orkaan (huriance) Cat 1..(volgens amerikaans systeem)cat 1 : minimaal 74 mph ofwel 118 kmph..
![]()
Er is al ruim 144 kmph..
Het is echt orkaan geweest ..ipv. ZEER zware storm
quote:Hoera! Was in Eindhoven om 7.45, en dus ruim op tijd voor mijn tentamen
Op zondag 27 oktober 2002 21:33 schreef gday het volgende:[..]
Tentamen in Eindhoven om 8.45
.. en moet van tussen Arnhem en Doetinchem komen. (Zit bij heaven7 thuis
.)
quote:Wat betekend v.v.?????code:Door stormschade rijden geen treinen maar bussen op de volgende trajecten:
* Schiphol - Leiden v.v.
* Maarn - Rhenen v.v.
* HofpleinlijnHoudt u in de gehele Randstad rekening met vertraging en uitval van treinen.
quote:v.v. betekent vice versa of in beide richtingen
Op maandag 28 oktober 2002 09:29 schreef Golfen het volgende:[..]
Wat betekend v.v.?????
quote:Pffff, thanks. Ik had wel verwacht iets van "heen en terug"
Op maandag 28 oktober 2002 09:35 schreef rainbowsokkie het volgende:[..]
v.v. betekent vice versa of in beide richtingen
Het had ook kunnen betekenen als evenals de rest van Nederland ofzo. Maar naar schiphol hoef ik dus niet te gaan met de trein
En verder was de reis natuurlijk een drama, want i.p.v. de 2 dubbeldekswagons + 3 enkele wagons die normaal elk half uur rijden, kwam er nu 1 schamel dubbeldekswagonnetje. Overbodig te zeggen dat niet iedereen mee kon....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |