quote:* Ohja , foto's van de storm kunnen worden geplaatst in Plaats hier foto's van schade van de storm
Zware westerstorm eist levensDe zware westerstorm heeft al aan twee Nederlanders het leven gekost. Bij het Duitse Bocholt kwam een Nederlandse vrouw om die met haar gezin in de auto werd getroffen door een omvallende boom. In Enschede werd een man door een boom geveld. In de haven van Scheveningen is een persoon in zee gewaaid. Voor zijn of haar leven wordt gevreesd.
De storm zorgt in het hele land voor grote overlast. Op Schiphol moest het vliegverkeer aan het begin van de middag grotendeels worden gestaakt. Treinen rijden nauwelijks nog. In de grote steden ligt het tram- en busvervoer stil.
Aan zee woedt een zware tot zeer zware storm van windkracht 10 tot 11. In het binnenland waait het iets minder hard, maar komen wel windstoten voor van 130 kilometer per uur. Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven, en iedereen opgeroepen alleen naar buiten te gaan als dat strikt noodzakelijk is. De storm is de zwaarste sinds 25 januari 1990. Ook toen werd windkracht 11 bereikt.
Pas in de loop van de avond zal de wind luwen.De dijk Enkhuizen-Lelystad en de Oosterscheldekering (traject Middelburg-Brouwersdam) zijn afgesloten. Ook wegen op de Veluwe zijn dicht. In Zuid-West-Nederland is voor hoogwater gewaarschuwd. Veel evenementen, waaronder de eredivisiewedstrijden en de voorstelling van circus Renz op het Malieveld in Den Haag, zijn afgelast.
In Amsterdam valt glas uit het dak van het Centraal Station. De politie neemt de situatie levensgevaarlijk, en heeft de omgeving van het station afgezet. In de regio Utrecht zijn tientallen mensen gewond geraakt. In Utrecht is een crisiscentrum ingericht om goed op alle meldingen te kunnen reageren. Velen hebben letsel aan benen, nek, en rug als gevolg van omgewaaide bomen en afgewaaide takken.
Enkele tientallen inwoners van Vlaardingen moesten vanmorgen in een bejaardentehuis worden ondergebracht omdat het dak van hun huizenblok was weggewaaid. In Barendrecht moesten bewoners van een dertien etages hoge flat worden geëvacueerd nadat daar een bouwstelling was omgewaaid. In de regio Rotterdam raakte het noodnummer 112 overbelast. Er kwam een groot aantal meldingen binnen van omgevallen stellingen, bomen en reclameborden en weggewaaide dakpannen.
Ook in Duitsland, België en Engeland veroorzaakt het noodweer grote problemen. Daar razen de stormen met dezelfde snelheid als in ons land over. In Engeland zijn vijf doden gevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 27-10-2002 17:00]
quote:Hier staat ook alles nog overeind, voor zover ik kan zien geen bomen omgewaaid enzo. Hoogspanningsmasten staan ook overeind, de kabels hangen niet meer helemaal stil
Op zondag 27 oktober 2002 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Men zei in dit topic dat het in Rotterdam (zuidwest Nederland) het ergste was.
En ja ik ben zelfs buiten geweest, en nee er liggen in mijn omgeving geen bomen om, daken liggen gewoon waar ze horen, ik moest alleen mijn plantenbak overend zetten.Kortom... hier is dus nix aan de hand
hehe neeh veel regen. nog geen omgewaaide bomen gespot
Hier in Groningen lijkt het mee te vallen, alleen bij sommige windstoten beweegt onze voorgevel een beetje: planten in de vensterbank bewegen.
[Dit bericht is gewijzigd door CartWOman op 27-10-2002 17:03]
quote:De storm is wel leuk, maar niet als je naar buiten moet. Gewoon lekker binnen blijven, kijken wat er gebeurt
Op zondag 27 oktober 2002 17:01 schreef Debs het volgende:
Ben ik nou de enige die van de storm geniet??![]()
Ik zie de dakpannen hiervoor op straat liggen.
Tis gelukkig een oud studentenhuis en het lekt boven me gaskachel, dus alles verdampt meteen weer. Dus, niets aan de hand eigenlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door neonfreak op 27-10-2002 17:08]
quote:Mensen die met deze storm naar de kust gaan zijn zó dom.
Op zondag 27 oktober 2002 17:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[afbeelding]
quote:Woon in de assendorp maar nog maar 1x iets van de stroomstoring gemerkt.. wel hele tijd brandweer en ziekenauto's af en aan.
Op zondag 27 oktober 2002 16:56 schreef blup het volgende:
In zwolle stroomstoring en spoorbomen gaan allemaal dicht..
Hebben we het allemaal gezellig.
*warme chocomel inschenkt*
Vandaag toch een windkracht 11 hiero...uitschieter was Vlissingen met 133 km/u zojuist. Dit kan nog overtroffen in het noorden waar de storm nog heviger zal worden vanavond.
Eventueel zou mijn vriend morgenochtend heel vroeg wegkunnen maar als hij dan een paar minuten vertraging heeft komt ie alsnog veel te laat. Zou het voor hem zin hebben om morgenvroeg weg te gaan? (tentamen om 8.45 voor degenen die het andere topic niet gelezen hebben).
quote:Inderdaad: zoveel mensen zijn er natuurlijk niet beschikbaar om alle gebroken bovenleidingen enzo te fixen... zal nog wel even duren denk ik...
Op zondag 27 oktober 2002 17:12 schreef heaven7 het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de ns het treinverkeer allemaal weer op poten kan krijgen in een paar uur tijd..
quote:Op het station zijn een aantal mensen heel boos op een conducteur geworden, omdat deze meldde dat er geen treinverkeer meer mogelijk was. Sommigge reizigers zeiden zelfs dat het elke maand wel eens hard waait.
Op zondag 27 oktober 2002 17:08 schreef CartWOman het volgende:[..]
Mensen die met deze storm naar de kust gaan zijn zó dom.
In Scheveningen is iemand de zee in gewaaid; het is te gevaarlijk voor een reddingspoging.
Nu staat er nog steeds een file naar het station om mensen af te zetten die weer naar huis gaan.
Hallowwwwww.......er rijden in heel Nederland geen treinen meer. Het wordt overal aangekondigd en zeg toch zelf, buiten waait het best wel hard.
Wat doe je ubrehaupt nog op een station???
Maar goed ook, want m'n broertje begon te vliegen. we zijn maar ff naar dishoek gereden en daar vanaf de duinen gekeken!
meest bizarre wat ik gezien heb zijn mensen die met hun caravan gaan rijden
[Dit bericht is gewijzigd door marno op 27-10-2002 17:17]
quote:sommige mensen zijn gewoon dom...
Op zondag 27 oktober 2002 17:15 schreef nynke_p het volgende:
Mensen die nou nog op een station staan zijg gek.....het KNMI heeft iedereen opgeroepen binnen te blijven! alleen in uiterste noodgevallen mag men naar buiten gaan!Wat doe je ubrehaupt nog op een station???
geen treinverkeer in noordholland waarschijnlijk tot morgen ochtend
geen bussen in regio kennermerland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |