abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144806166
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

maandag 22 september 2014 @ 22:20:27 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144806416
Dat klinkt een stuk logischer Juud :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144806488
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:20 schreef laziness het volgende:
Dat klinkt een stuk logischer Juud :D
Ik was ook al zeer onder de indruk. Haha!
Make my day!
pi_144806555
Jeetje, zier er lekker uit Juud :9.
Eva is helaas naast een slechte eter, ook een kieskeurige eter. Dus rauwkost wordt niet gegeten, onbekend beleg of ander eten.....Ze weigert. We willen dat ze alles proeft, maar dat lukt zelden en is meestal huilen (ze huilt heel snel hoor :') ).

Dus het is al snel het standaard broodje pindakaas.
Maar toen ik een keer thuis kwam met gestampte muisjes was het al op voorhand vies. Ik heb van de week schuddebuikjes gekocht. Omdat dat net kleine koekjes zijn heb ik het haar kunnen laten proeven. En het was wel oké....maar ze was niet super enthousiast.

Het gaat echt met vlagen. Vorige week gaf ik haar een dubbelgevouwen boterham met appelstroop en nog voor ik de boterham van Rosalie gesmeerd had, had ze hem op :o ik wist niet wat me overkwam. Maar dat was dus een eenmalig succes.

Score van vandaag: ongeveer 1/3 broodje met speculoos, halve peer, 2 happen boterham met pindakaas, 1 koekje, 5 patatjes. Ze wilde graag een ijsje in het restaurant (vakantie) dus afgesproken dat als ze goed had gegeten dat ze dan een ijsje mocht. Maar toen hoefde het al niet meer. Het boeit haar dan ook echt niet dat ze het niet krijgt.

Ik straf/beloon niet met toetjes en net als Mignonne heb ik het zelden in huis en vond ik dat het bij de maaltijd hoort. Maar ik ga niet eerst mijn geld uitgeven aan een hoofdgerecht wat niet gegeten wordt om dan vervolgens wel een ijsje te geven.

Ik ben benieuwd of ze morgen beter eet omdat ze vandaag weinig gegeten heeft en dus meer honger heeft.
  maandag 22 september 2014 @ 22:28:53 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144806781
Ze eet overigens wel gerust in dr eentje een appel en een flinke peer op en dan het liefst ook nog een kaakje erbij. O+

Mijn kind eet voornamelijk als ze groeit heel goed, liefst de hele dag, op het moment dat ze minder groeit, leeft ze ook gerust op twee keer 1 boterham, wat fruit, een koekje en dan geen warm eten.

Ik ben niet zo van straf oid, als ze proeft en ze lust het niet dan mag ze fruit of een boterham pindakaas. Eet ze bijv 1/3 van haar bord leeg dan mag ze een toetje. Eet ze geen hap, dan krijgt ze ook niets anders. Deze zomer heb ik haar ook wel eens nieuwe dingen laten eten, zoals bijv bami, wat ze tot dan toe niet at, in ruil voor een ijsje. :o :@ :7
pi_144807095
Nou ja, dat dus. Ik ga niet straffen. Maar als ze ineens geen kiwi meer lust :? Mag ze van mij best een appel of een peer. Banaan lust ze ook niet, dat bind ik wel eens jammer gezien de voedingswaarde ervan.
Qua fruit eet ze dus alleen appel, peer of druiven. Heel af en toe mandarijn.

Pasta en rijst eet ze prima. Aardappel ook wel. Vlees zelden tot niet, hooguit een halve slavink. Groenten zijn wisselend, maar wel redelijk.
pi_144807162
Hier ook vaak een niet-eter 'S avonds.

Het grappige is:
We zitten bij een nieuw KDV, en daar bereiden ze (vers) warm eten tussen de middag. Dus geen brood, maar echt een serieuze warme maaltijd. Vis, rijst, groente, couscous, dat soort dingen. Geen brood. Ook geven ze daar alleen water te drinken.
Nou, ze is daar een hele goede eetster. Wij waren zeer verbaasd. Ze eet daar gewoon haar bordje leeg.
Maar ja, daar is ze onderdeel van een groep, dat zal het verschil mss wel zijn.

Hier thuis eet ze regelmatig niets qua avondeten. :(
Make my day!
pi_144807170
Danic, ik herken het vooral van mezelf als kind. Mijn hele basisschooltijd heb ik met hangen en wurgen 's ochtends een halve boterham naar binnen gewerkt. Dat was het absolute minimum voor mijn moeder en ik vond het een enorme opgave, zo veel eten en zo weinig honger. Want het was echt geen machtsstrijd of dwars liggen of uitproberen, ik had simpelweg absoluut geen honger en vond bijna al het eten echt gewoon vies. Bij mijn vader at ik altijd soep, knakworstjes en appelmoes één keer in de week en dat was min of meer het enige waar ik wat lol aan beleefde :+ Ik was ook altijd erg mager.

Anyway, het kwam uiteindelijk vanzelf goed toen ik in de puberteit kwam, opeens kreeg ik honger als een paard. Nu lust ik praktisch alles en mager ben ik allang niet meer O-) Dus, als het je lust, zou ik zeggen: laat het los. En zo'n ijsje zou ik denk ik wel gegeven hebben trouwens, goed gegeten of niet. Gewoon omdat het fijn is om van eten te genieten (en je kind ervan te zien genieten), ook al is het dan misschien niet 'verantwoord';
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144807489
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.

Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.

CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken :N

Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
pi_144808550
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:47 schreef danic het volgende:
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.

Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.

CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken :N

Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
Ik doe dat niet meer. Consequenties aan wel of niet eten verbinden. Het werkt (hier) toch niet en het verpest de sfeer. Desnoods geef ik haar een extra toetje (ja, soms ook een bakje ijs, maar meestal yoghurt of vla).

Een goede vriendin van mij, die kookt zelfs apart voor haar kind. Eten wat het kindje wel lust, pasta etc. Ik doe dat niet, vind dat te ver gaan, en ik heb er ook de tijd niet voor. Maar ik probeer het eten dan wel zo te maken dat zij het ook lust: kaas over de aardappels etc. Maar goed, grote kans dat ze het dan alsnog niet eet. Tis maar net hoe haar pet staat, kennelijk.

Wat ze op een dag hier eet (bijna 3):
Ontbijt is een halve boterham met chocoladehagelslag.
9.30 uur één plakje kaas.
Rond 12 uur weer een halve of soms hele boterham, maar dan met bijv. smeerkaas.
1430 uur fruit. Dat gaat meestal wel goed: een hele appel of een halve banaan, een kiwi etc.
En dan geen, of nauwelijks avondeten. Plus 1 a 2 toetjes.

Wij doen dus roomboter op haar brood, geven volle melk..alles waar calorieën en vetten inzitten.
En dan opeens om de zoveel weken eet ze bij het avondeten een hele slavink, of 3/4e schnitzel.

Oh, en als ik in de AH ben, wil ze de hele tijd die blokjes kaas eten die daar staan, en ook die plakjes vleeswaren...maar thuis niet hoor. Misschien moet ik maar in de Ah met haar gaan eten...haha!
Make my day!
pi_144808933
eten en slapen zijn "uitingsmomenten" toch ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_144808995
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben. :)
Make my day!
pi_144809003
"macht" klinkt zo naar !
Maar hier heb ik naast structuur ook veel flexibiliteit rond om dit thema
pi_144809074
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 23:27 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben. :)
Dat dus ;)
+ keuze uit roze of blauwe laarzen ;)
pi_144813136
Nou ik denk dat we de oorzaak van gisteren iig hebben gevonden. Ze ligt nu ziek op de bank van ons vakantiehuisje -O-
pi_144813145
Danic, beterschap.
Het verklaard wel iets, maar zou fijn zijn als ze iets reserve hebben voor zo'n dag..

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
En zindelijkheid....
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:10:37 #17
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144816592
Beterschap danic.

Cristel gaat vanmiddag voor het eerst naar de PSZ *O*
pi_144817868
Eten gaat hier over het algemeen prima, hij eet zelf en wij voeren hem ook flink wat happen.
Stamppot is niet zo zijn ding, net als gekookte aardappelen. Voor de rest kan ik hem eigenlijk alles wel geven, pasta is favoriet!
pi_144819757
Hoezee hoezee! Wie doet er mee!
Secret Santa 2014
pi_144828520
Interessante discussie wbt het eten!

Hier ook een peuter die geen avond eten eet...ze eet gewoon niks warms. Toetjes eet ze ook niet, ik vraag of ze yoghurt wil? neeee mama hoef niet!
Wat ze wel eet...fruit, komkommer, rauw wortels, worst, biologische smeerworst, biologische boterham worst, kaas, havermout, brinta...hmm thats it :9
Ze krijgt vitaminen en nog borstvoeding maar ze wil gewoon niks nieuws proberen! Pasta gaat heel soms en zelfgemaakte pizza eet ze alleen de bodem en schrapt ze de rest er vanaf :D

Chantage/beloning werkt ook niet (uit wanhoop weleens geprobeerd)...ik heb het los gelaten eindelijk..
Net als CS was ik vroeger graatmager (ik ben nu echt een kliko :') ) ik lustte niks en wou niks eten! misschien heeft ze het van mij }:|
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:49:30 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144830290
Juist vandaag wil ze een gehaktbal....heb ik ze gemaakt met sambal erdoor :+ Wel geproefd die gek, uiteraard niet lekker :P Maar gezegd dat mama geen gehaktballen kan maken en dat papa ze de volgende keer zal maken, die kan dat beter :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144833146
Hier gaf ik mijn peuter als hij langzaam at s'ochtends of later wakker werd een boterham in de auto.

Danic is ze dan niet aan het uitproberen/ uitdagen/ aandacht trekken door niet te eten? Misschien toch maar even geen aandacht aan schenken voor een paar dagen.

Hier gaan de meeste maaltijden redelijk, alleen avondeten minder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144834309
Wat sneu Danic, dat verklaart het moeizame eten wel ja. Ik bedoelde het overigens geenszins als kritiek of als suggestie dat Eva tekort zou komen hoor! Het was meer een soort overpeinzing naar mezelf, dat ik blijkbaar toch net zoveel waarde hecht aan genieten als aan voedingswaarde.

Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje O+ O+ Ben benieuwd hoe het vannacht gaat :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 23-09-2014 20:54:40 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144834497
Ik zie het ook niet als kritiek hoor. En nu schiet ze even uit in het extreme qua eten, maar dat blijkt dus te verklaren door het ziek zijn.
Maar normaal is het ook hangen en wurgen.
Rosalie doet trouwens ineens ook heel gezellig mee hierin -O-
Dus we gaan het hier een strenger aanpakken inderdaad: half uur om te eten. Ben je niet klaar, helaas bord weg. Maar in dat half uur geen gezeur over het eten.
pi_144834534
Oh en je kleine grote in zijn bed O+
Ik vind het er ook zo schattig uit zien.
Eva ligt nu in haar eentje in een tweepersoonsbed. Die verzuipt er helemaal in. Maar ze slaapt heerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')