abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144841397
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje O+ O+ Ben benieuwd hoe het vannacht gaat :+
O+

M ligt trouwens ook nog in zijn ledikant :@

Hier dus een goede eter. Op een slechte dag eet hij 2 boterhammen, geen fruit, koekje, paar happen avondeten en een bakje yoghurt.
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:46:43 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144841462
Soneal heeft tot een paar maanden geleden in z'n ledikant gelegen, hij klom er niet uit, dus ik vond het wel prima.
Maar omdat we bezig gingen met zindelijk worden vond ik het wel handiger als hij gewoon in een bed zou slapen waar hij ook uit zou gaan.

Hij was dus ruim 3½ toen hij naar een "groot" bed ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144844407
Danic, beterschap! Dat ziek zijn verklaart dan wel het nog slechtere eten denk ik.

CS wat lief zo een kleintje in een (groot) bed. Hoe oud is M. nu?

Vanyel, fijn, dat het negeren toch heeft geholpen.

PE ik hoop dat er dan subsidie komt. Zeker als Cristel het zo naar haar zin had.

Kyara jouw M is ook als slechte eter nog best een goede eter. Ik hoop dat je me niet misverstaat :)

Leandra dan was hij dus ook al een grote jongen.

Onze Kleuter ging met 2,5/ 2 en driekwart jaar samen met de verhuizing naar een peuter uitschuifbed. Dat kun je dus uitschuiven naar een volwaardig eenpersoonsbed. Met mijn peuter ga ik denk ik geen vaart maken met een peuterbed. Hij ligt nog prima in zijn ledikant en we hebben nog het aanschuifbedje waarin we hem kunnen leggen als we een bedje met open zijkant willen. Als er een groter bed komt, gaan we dat misschien voor kleuter kopen en dan krijgt L het peuter uitschuifbed ook vanwege de grootte van zijn kamer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144844703
Tinu, dat is ook precies wat ik bedoelde. Zelfs op slechte dagen eet ie bijna nog meer dan sommuge peuters.

Leandra, M gaat voorlooig ook nog niet over. Ik denk dat hij het geborgene van het ledikant ook nog wel fijn vindt.
  woensdag 24 september 2014 @ 07:56:49 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144844761
Ik ken een tweeling van net 4 en die slapen nog in de ledikant.
Anouk sprong door de lattenbodem, dus tja :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144844798
Tja, dan houd het op hè :D

Als kinderen en zelf klimmen of je het ledikant nodig hebt voor een 2e kindje dan gaat het natuurlijk ook weer sneller.

Moet dat peuterbed eerst nog schuren en schilderen :(
pi_144844953
Tinu, M is nu 32 maanden, eind januari wordt hij drie.

Reden voor een ander bed was dat ik vaak rugpijn heb en het in en uit bed tillen me te zwaar wordt. En het babybed is van mijn exschoonzusje en dat moet een keer terug. Hebben wij ook meer plek op zolder ;)

Kind heeft uitstekend geslapen tot 8 uur :o en daarna kwam hij stralend naar me toe gerend O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144845149
Roy heeft tot afgelopen juli bij opa en oma nog in zijn ledikant geslapen.
Bij ons slaapt hij in een aangepast hoog/laag bed. Alleen daar klimt hij nu uit :') in oktober komen ze kijken voor een vervangend bed.

mag ik even trots zijn O+
Roy kan sinds een paar dagen zelf zijn eten aan een vorkje prikken *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144845269
Wat goed bar!

M kijkt mee terwijl ik dit typ op de iPad. "Hey, dat is een andere computer! Mama even typen"

Peuterbijdrage aan dit topic:

Uuhggdfgfggffvfdgfgthy
pi_144845623
Wat goed Bar! Het gaat fijn bij jullie he, de laatste tijd?

Typende peuters O+ ^O^
  woensdag 24 september 2014 @ 10:32:10 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144847052
wat super van Roy! O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144853640
Vraagje hoort dit gedrag ook bij een "2jarige"?
Roy is de laatste dagen nog al dwingend wil steeds iets wat niet kan of niet in het programma past of waar een ander kindje mee aan het spelen is. Hij laat zich goed horen

@clubsoda qua ontwikkeling gaat het maar door idd zijn we erg blij mee.
Zijn temperament daar in tegen is een ander verhaal. Dat wat ze aangeven op school,zo is Roy thuis ook. Hij bepaald,hij dwingt en owee als het dan eens niet kan of mag :X :')
pi_144853895
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144867886
Oh fijn zeg Clubsoda, hopelijk houdt hij deze lijn vast.

En jeuj voor Roy. Goed man, zelf prikken!

Wij hebben net in overleg besloten dat we bij terugkomst toch even met Eva naar de huisarts willen om te overleggen en eventueel bloed te laten prikken.

Moe is ze al langer, daar postte ik al eerder over. Sinds een week is ze dus ook drastisch minder tot niks eten en heeft nu ook lichte (!) haaruitval.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat er iets niet klopt.
Ik vroeg aan mijn vriend of ik niet overbezorgd was en hij zei ook 'nu niet meer'.

Ze heeft vandaag wel redelijk gegeten: halve boterham met schuddebuikjes, 's middags 1 punt van een tosti en tussendoor nog een flink stuk ontbijtkoek. Avondeten was bewust iets wat ze graag eet (pasta) maar dat was maar 3 happen, waarvan de laatste 25 minuten (!!!) in haar wang heeft gezeten. We hebben haar niet gepusht, maar ik wilde wel dat ze haar mond leeg at voordat ze ging spelen. En dat deed ze dus niet.....
pi_144868666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
ik ben een beetje bang dat dat hier nog geen heeft.
en kaders hebben ze en op school en thuis. En de verwijzers werken ook erg mee.

wij wijken ook niet af van de dag indeling.

een dagje plopsaland is voor ons best een hele uitdaging,en kost ons een hele zondag om Roy terug in het "gareel" te krijgen en met een beetje pech kost het ons een hele week.
  woensdag 24 september 2014 @ 21:23:41 #46
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144871974
*O* voor Roy *O*

Danic, wijs besloten naar mijn mening. Als je zo'n onderbuikgevoel hebt gelijk naar handelen.
Rayen 2½ jaar!
pi_144889343
Bar, zo te horen leert Roy een hoop nieuwe dingen. Ik merk bij mijn jongens dat ze in zo'n fase vaak ook veel minder kunnen hebben.Zeker op peuterleeftijd. Nee is geen optie, ander drama (huilbuien, niet willen meewerken etc). Misschien zit daar wel een wisselwerking in, ook bij jullie. Dat het wel overwaait als de ontwikkeling weer even rustiger gaat. En tot die tijd doorbijten en niet teveel meegeven

Danic, Klinkt als een goed besluit om even te kijken of er niet meer achter zit. Vitaminetekort ofzo..
pi_144893445
danic hopelijk is ze snel beter :*

Bar *O*

Haahaha Susie! stoute Anouk!

Hier ook nog ledikant hoor!! we hebben geen haast/zin/geld op dit moment...!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:24:19 #49
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144893703
Hier ook maar ff:

quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb van de week voor iemand de luierprijzen in duitsland bekeken, misschien hebben jullie er ook wat aan:

Bij de Penny
Pampers Simply Dry
Junior 32 st 6.99
Maxi 37 st. 6.99
Midi 45 st. 6.99

Bij de Rossmann:
Pampers Baby Dry:
Maat 3 90 st. 18.45
Maat 4 78 st. 18.45
Maat 4+ 76 st. 18.45
Maat 5 72 st. 18.45

Pampers Active Fit:
Maat 4 64 st. 18.45
Maat 4+ 62 st. 18.45
Maat 5 60 st. 18.45

Rossmann Babydream (eigen merk luiers):
Maat 3 92 st. 10.79
Maat 4 80 st. 10.79
Maat 4+ 72 st. 10.79
Maat 5 68 st. 10.79

Maat 4 120 st. 15.99
Maat 5 102 st. 15.99
Maat 6 32 st. 5.69
Maat 6+ 30 st. 5.69

:s)
  donderdag 25 september 2014 @ 15:27:06 #50
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144893821
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel :*

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
pi_144895372
Wij hebben een peuterbed van mijn neefje :) Ik weet niet wat ik voor de meiden ga doen straks. Weet niet of 2 grote bedden in de kamer passen en voor een stapelbed vind ik ze dan nog wat jong. Misschien sloop ik de zijkanten wel uit het ledikant of zo. Of een twijfelaar voor samen O+
pi_144897677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
Nou ja, een bed van 160 cm zou ie theoretisch nog tot z'n 10de in kunnen. Voor die tijd vind ik het geld wel waard. En M's kamertje is te klein voor een bed van 80x200 en voor de grote kamer op zolder vins ik 'm nog te klein.

Samen in een twijfelaar is wel heel erg O+
  donderdag 25 september 2014 @ 18:04:10 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144898494
Een peuterbed paste net op onze kamer. Met een eenpersoons zou de deur niet meer open kunnen. Keuze snel gemaakt :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144901510
Hier een peuterbed. Oudste slaapt er in, maar krijgt ws binnenkort een 1 persoons bed.

De aftel kalender is gemaakt, volgende week naar de efteling en de week daarop gaat ze wennen op school. De kalender geeft dr best wat zekerheid. Elke avond strepen we een vakje door.
pi_144902489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:

In ons peuterbed ligt een normaal dekbed. Voor een 2,5jarige vonden we een normaal bed nog te groot. Hier past ze nog wel een paar jaar in.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:54:22 #56
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144918427
Leuk Olivia naar de Efteling !

Hier nog een babybedje, ben nog op zoek naar een peuterbed (iets groters past niet in zijn kamer), maar heb nog niets leuks kunnen vinden.
En ik geloof nooit dat hij zelf blijft liggen als hij er zelf uit kan, dus dat word nog wat.

Aanstaande dinsdag gaan we voor de eerste keer naar ouder-peutergym. Volgens mij vind die dat wel leuk die klimgeit van me ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_144919492
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:37:27 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144919663
Ik geef kauwvitamines waar het al in zit en die blijf ik geven.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144923387
Hier ook kauwvitamines en ik blijf het ook gewoon geven.
pi_144924023
Kauwvitamines, dat is ook een goed idee! Ik geef druppels van Bonusan (smaakt naar olijfolie, maar mijn zoontje vindt het lekker ...) en dat is puur vitamine D, ik heb eigenlijk nooit gedacht aan multivitamines.

Iemand ervaring met wat het CB aanraadt na 4 jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')