Nee, dat is niet normaal.quote:Op maandag 22 september 2014 19:18 schreef moi.Gracia het volgende:
is het normaal dat ik val over het woord "zomaar"
Ja.quote:Op maandag 22 september 2014 19:18 schreef moi.Gracia het volgende:
Ik wil horen dat hij me niet kwijt wil. Punt. Moet ik m'n rug rechten en niet zo zeuren..?
Gewoon één zo'n koffer met wieltjes kopen lijkt me, rugzakken de deur uit.quote:Op maandag 22 september 2014 19:18 schreef moi.Gracia het volgende:
Hoooi,
ik ben in bijna al mijn relaties bedonderd en ondanks dat ik zelf kan bedenken dat ik verkeerde mannen uitkoos, ben ik af en toe ook erg onzeker van vertrouwen naar mijn huidige hele lieve vriend.
Vanmorgen werd ik wakker en had ik een levendige droom gehad over dat hij aan onze relatie ging twijfelen omdat een andere vrouw hem benaderd had. Dit luchtig verteld en hij gaf aan mij echt niet "zomaar" kwijt te willen. Hij geeft dit vaker in deze woorden aan. Praten alle mannen zo..? Hij heeft zelf ook een rugzak en heeft ooit aangegeven moeilijk emoties te uiten. Terwijl ik bovenstaande teruglees voel ik me al een zeikerd maar ik moet het van een ander horen denk ik: is het normaal dat ik val over het woord "zomaar". Ik wil horen dat hij me niet kwijt wil. Punt. Moet ik m'n rug rechten en niet zo zeuren..?
Maar hij moet dus wel over jou dromen, van je?quote:Op maandag 22 september 2014 19:29 schreef moi.Gracia het volgende:
en nee hij hoeft niet in zijn droom te zeggen dat hij van me houdt.
@ Tja..1986: ja soms ben ik dat
Dit. Een van de grootste afknappers.quote:Op maandag 22 september 2014 19:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Je moet niet hengelen naar dat soort zaken, dat is onaantrekkelijk.
als je dan de moeite neemt om te reageren kun je dan in het vervolg iets sturen waar ik iets mee kan?quote:Op maandag 22 september 2014 19:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit. Een van de grootste afknappers.
Hij heeft het je al gezegd: hij is niet zo scheutig met z'n emoties. Waarschijnlijk was het 'niet zomaar kwijtwillen' al héél wat voor hem!quote:Op maandag 22 september 2014 19:18 schreef moi.Gracia het volgende: Hij heeft zelf ook een rugzak en heeft ooit aangegeven moeilijk emoties te uiten.
Dus je vriend is jou bezit? Jij bezit een ander mens?quote:Op maandag 22 september 2014 19:18 schreef moi.Gracia het volgende:
Ik wil horen dat hij me niet kwijt wil. Punt. Moet ik m'n rug rechten en niet zo zeuren..?
Hij zei dat het moeilijk voor hem was. Niet onmogelijk.quote:Op maandag 22 september 2014 20:47 schreef Bredemug het volgende:
Edit: ter aanvulling - mannen die zeggen dat ze niet hun emoties kunnen uiten , die liegen. Het is een simpel excuus om een confrontatie met de realiteit uit de weg te gaan.
Elk man die je dat wijs maakt, liegt. Period. Dat mannen vaak hun emoties niet tonen is om dat ze dat zelf als ''zwak'' ervaren. Dat soort gedachte is namelijk geïndoctrineerd door de samenleving.quote:Op maandag 22 september 2014 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hij zei dat het moeilijk voor hem was. Niet onmogelijk.
Je zegt net wat ik ook heb gezegd. Volgens mij ben je of te jong, of nog naïef(ik denk beide). Maar goed. Sommige mensen leren door ervaring en anderen via het vergaren van kennis. Niks mis mee.quote:Op maandag 22 september 2014 21:05 schreef moi.Gracia het volgende:
Mensen ( dus ook mannen) kunnen wel degelijk moeite hebben met het uiten van emoties omdat het je kwetsbaar maakt.
Wat je zegt is onzin en wat mij betreft hoef je verder niet meer te reageren.
Waarom 'lieg' je als je zegt dat je er grote moeite mee hebt? Ik snap het probleem niet.quote:Op maandag 22 september 2014 21:03 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Elk man die je dat wijs maakt, liegt. Period. Dat mannen vaak hun emoties niet tonen is om dat ze dat zelf als ''zwak'' ervaren. Dat soort gedachte is namelijk geïndoctrineerd door de samenleving.
Dus wat mannen doen is simpel weg zeggen dat ze hun emoties niet kunnen uiten(of dat het ''moeilijk'' is), dat is namelijk simpeler en effectiever dan ''zwak'' overkomen.
Tenzij er een 3de factor bij speelt waarbij de man in kwestie aan een mentale handicap lijdt.
Om empathie en begrip te krijgen van je tegenpartij. Ook wel onbewust emotioneel manipuleren noemen we dat.quote:Op maandag 22 september 2014 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom 'lieg' je als je zegt dat je er grote moeite mee hebt? Ik snap het probleem niet.
Dus voor iedereen is het makkelijk om z'n emoties te uiten. Daar komt jouw bewering op neer. Want als je zegt dat je het moeilijk vindt, dan lieg je.quote:Op maandag 22 september 2014 21:10 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Om empathie en begrip te krijgen van je tegenpartij. Ook wel onbewust emotioneel manipuleren noemen we dat.
Really? En wie zijn de "we" waarover je spreekt?quote:Op maandag 22 september 2014 21:10 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Om empathie en begrip te krijgen van je tegenpartij. Ook wel onbewust emotioneel manipuleren noemen we dat.
Onbewust emotioneel manipuleren.quote:Op maandag 22 september 2014 21:10 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Iedereen is een breed woord, er is een groot verschil namelijk tussen hoe vrouwen en mannen liegen. Liegen heeft veel vormen. Zo kan je een leugen vertellen zonder iemand te kwetsen, maar een leugen blijft een leugen.quote:Op maandag 22 september 2014 21:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus voor iedereen is het makkelijk om z'n emoties te uiten. Daar komt jouw bewering op neer. Want als je zegt dat je het moeilijk vindt, dan lieg je.
Voor eenieder die zich in een taal uit kan drukken, zonder handicap/trauma's en met een adequaat waardenschat? Ja, ik wil best zo ver gaan te stellen dat het uiten van emoties voor iedereen die daarbinnen valt best makkelijk is.quote:Op maandag 22 september 2014 21:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus voor iedereen is het makkelijk om z'n emoties te uiten. Daar komt jouw bewering op neer. Want als je zegt dat je het moeilijk vindt, dan lieg je.
Nee, nu ga je een beetje vaag wordenquote:Op maandag 22 september 2014 21:13 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Iedereen is een breed woord, er is een groot verschil namelijk tussen hoe vrouwen en mannen liegen. Liegen heeft veel vormen. Zo kan je een leugen vertellen zonder iemand te kwetsen, maar een leugen blijft een leugen.
Zo kan je poepen zonder te fietsen maar een drol blijft een drol!quote:Op maandag 22 september 2014 21:13 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Iedereen is een breed woord, er is een groot verschil namelijk tussen hoe vrouwen en mannen liegen. Liegen heeft veel vormen. Zo kan je een leugen vertellen zonder iemand te kwetsen, maar een leugen blijft een leugen.
Totaal niet mee eens. Ik zie het meer als 'aard van het beestje' en door opvoeding.quote:Op maandag 22 september 2014 21:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
Voor eenieder die zich in een taal uit kan drukken, zonder handicap/trauma's en met een adequaat waardenschat? Ja, ik wil best zo ver gaan te stellen dat het uiten van emoties voor iedereen die daarbinnen valt best makkelijk is.
Dan moet jij het verschil tussen onvermogen en onwil eens leren. Of misschien eens in aanraking komen met mensen die wel echt onvermogen kennen.quote:Op maandag 22 september 2014 21:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens. Ik zie het meer als 'aard van het beestje' en door opvoeding.
Klopt, vaak kan het jaren duren tot je er echt achter komt. Maar er zijn maar weinig mensen die echt alles uit pure bedoelingen vertellen.quote:Op maandag 22 september 2014 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, nu ga je een beetje vaag worden![]()
Laten we het hier op houden: het kan manipulatie zijn, het kan het ook níet zijn.
Jij bent in ieder geval glashelder zo te lezen.quote:Op maandag 22 september 2014 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, nu ga je een beetje vaag worden![]()
Laten we het hier op houden: het kan manipulatie zijn, het kan het ook níet zijn.
ja je hebt een punt. nu heb ik een lieve vriend, maar en ik dit postte had ik last van tijdelijke gektequote:Op dinsdag 30 september 2014 00:28 schreef Doedelzak77 het volgende:
werk aan jezelf dan trek je ook ander mannen aan.
Ik kerken het wel, iedere man die ooit belangrijk was in mijn leven is ooit vreemd gegaan, mijn vader bij mijn moeder, mijn oom bij zijn ex, mijn broer bij zijn vriendinnen en zelfs de buurman ging vreemd.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:58 schreef moi.Gracia het volgende:
[..]
ja je hebt een punt. nu heb ik een lieve vriend, maar en ik dit postte had ik last van tijdelijke gekteIk was ineens bang dat mijn vertrouwen in hem ooit ook onterecht zou blijken en was ook bang hem te verliezen. Nouja voor geen controle hebben dus. Dat heb ik af en toe, zal ooit wel wegebben, maar thanks voor je tip
dit geld voor mij ook, en dat helpt niet mee. Er waren enkele mannen die dit niet deden, maar bijna alle belangrijke figuren wel en dan nog heel veel mensen die ik gewoon kende. En van vrouwen hoor je het ook echt bijna nooit, dat wekt een bepaalde suggestie. Maar fijn dat het uiteindelijk voor jou ook op zijn pootjes terecht is gekomenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:42 schreef snakelady het volgende:
Ik ben dus opgegroeid in een omgeving waar mannen vreemd gingen, voor mij was het dus een lange tijd een feit dat iedere man ooit vreemd zal gaan.
Dat je het van vrouwen niet hoort betekent niet dat het niet gebeurd. Vrouwen zijn alleen beter in het verbergen daarvan. En ja, ik heb er (helaas) ervaring mee.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:17 schreef moi.Gracia het volgende:
[..]
dit geld voor mij ook, en dat helpt niet mee. Er waren enkele mannen die dit niet deden, maar bijna alle belangrijke figuren wel en dan nog heel veel mensen die ik gewoon kende. En van vrouwen hoor je het ook echt bijna nooit, dat wekt een bepaalde suggestie. Maar fijn dat het uiteindelijk voor jou ook op zijn pootjes terecht is gekomen
dat is waarquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:08 schreef yats het volgende:
Dat je het van vrouwen niet hoort betekent niet dat het niet gebeurd.
quote:Op maandag 22 september 2014 19:24 schreef n00b13 het volgende:
Wtf.
Je wilt dat hij in je droom zegt dat hij van je houdt?
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:29 schreef Salvad0R het volgende:
Dat "zomaar" is een stok achter de deur voor wanneer je je te labiel gaat gedragen.
Niet, gewoon laten verwateren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:49 schreef moi.Gracia het volgende:
Dit is allang opgelost, hoe sluit ik dit topic?
een kleine tip.. mischien is het geen leuk idee voor je Partner als je hem de hele tijd gaat vergelijken met 'alle andere mannen'... ik neem aan dat je voor hem persoonlijk kiest en dan is het niet erg handig hem de hele tijd met _alle andere mannen_ te vergelijken of te doen alsof alle mannen 'gelijk' zouden zijn...quote:
dankjequote:Op zondag 5 oktober 2014 09:09 schreef BadObsession het volgende:
Mannen die precies zeggen wat jij wil horen, zijn juist degenen die je niet moet vertrouwen.
Niks mis met jouw vriend dusIk ben ook geen held in de juiste dingen zeggen.
Je bent 15?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |