Tering wat duur. En dan ook nog eens pas over 3 weken verzenden (als ze niet uitlopen ten minste, 2 maanden uitloop is heel gebruikelijk tegenwoordig op ibood)quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:24 schreef Saninl het volgende:
De PI-b2 nu voor ¤60.-
http://www.ibood.com/nl/nl/
Dus omdat jij laatst 2 maanden vertraging had is dat nu ineens standaard voor ibood?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Alsnog beter dan 3 weken levering + onbekende vertraging. Laatste keer dat ik wat op ibood besteld heb heeft het dik 2 maanden geduurd voordat ik het binnen had.
Dit dus.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus omdat jij laatst 2 maanden vertraging had is dat nu ineens standaard voor ibood?
Nee, heb toen wat lopen zoeken en het schijnt schering en inslag te zijn. En mensen die annuleren krijgen hun geld niet terug. Tevens wordt er steeds meer (al dan niet per ongeluk) gerommeld met productspecificaties. Er wordt flink gespeculeerd hoe lang het nog duurt voordat ibood failliet is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus omdat jij laatst 2 maanden vertraging had is dat nu ineens standaard voor ibood?
gewoon adverteren met een onaantrekkelijke prijs aantrekkelijker te makenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:24 schreef Saninl het volgende:
De PI-b2 nu voor ¤60.-
http://www.ibood.com/nl/nl/
Sorry, ik moet zeggen dat ik het gewoon tegenkwam en dat ik dacht dat het mogelijk interessant was voor volgers van dit topicquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
gewoon adverteren met een onaantrekkelijke prijs aantrekkelijker te maken-40%
![]()
En dan ook nog adverteren met niet zo heel erg legale addons![]()
kijk, dat een bedrijfje wat vanuit zijn garagebox een webshopje runt dat doet tot daar aan toe. Maar een firma wat meerdere malen website van het jaar is geworden
Ga er maar vanuit dat dat niet beide tegelijk werkt of dat het een heel karwei wordt om het werkend te krijgen. Helemaal als je weinig ervaring hebt net Linux, zou ik afraden beide tegelijk te installeren. Dan is retropie werkend krijgen al een kleine uitdaging. Je hebt gelijk met die image-file.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:28 schreef __Saviour__ het volgende:
De laatste tijd overweeg ik ook om een raspberry pi te kopen. Met twee doelen: emulators draaien en kunnen streamen van bestanden die op m'n nas staan.
Voor emulators heb ik al gevonden dat er retropie is. Ziet er goed uit. Maar hoe ik het begrijp is dat geen losstaand programma, maar een complete zelfdraaiende image op zich. Dus die installeer je als geheel op de sd-kaart, waarna de raspberry ervan boot en gelijk ermee opstart dus. Klopt dat?
Zo ja, hoe kan ik dat dan combineren met mediaspeler functionaliteit?
Wat JoPiDo zegt. Ik zou er gewoon 2 kopenquote:Op zondag 22 februari 2015 13:28 schreef __Saviour__ het volgende:
De laatste tijd overweeg ik ook om een raspberry pi te kopen. Met twee doelen: emulators draaien en kunnen streamen van bestanden die op m'n nas staan.
Voor emulators heb ik al gevonden dat er retropie is. Ziet er goed uit. Maar hoe ik het begrijp is dat geen losstaand programma, maar een complete zelfdraaiende image op zich. Dus die installeer je als geheel op de sd-kaart, waarna de raspberry ervan boot en gelijk ermee opstart dus. Klopt dat?
Ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar het lijkt alsof je zoiets zoekt:quote:Op zondag 22 februari 2015 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat het nog zo ingewikkeld moet zijn dan. Ik had gedacht dat een dergelijke combinatie van functionaliteit is iets wat wel meer mensen zoeken en er wel een makkelijke oplossing zou zijn. Waarbij 'makkelijk' nog een rekbaar begrip mag zijn. Ik wil best gaan experimenteren met wat handmatig dingen aanpassen. Twee raspberry's ervoor kopen zie ik niet zitten, dat is een wat te 'lompe' oplossing.
Het idee van de pi is om te knutselen en experimenteren, alleen als je veel moeite doet krijg je applicaties stabiel genoeg om mee te werken. Maar dan nog loop je al snel tegen de beperkingen aan. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Misschien dat echt "out-of-the-box"-applicaties het wat beter doen, maar dat is precies wat jij nu niet wil.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat het nog zo ingewikkeld moet zijn dan. Ik had gedacht dat een dergelijke combinatie van functionaliteit is iets wat wel meer mensen zoeken en er wel een makkelijke oplossing zou zijn. Waarbij 'makkelijk' nog een rekbaar begrip mag zijn. Ik wil best gaan experimenteren met wat handmatig dingen aanpassen. Twee raspberry's ervoor kopen zie ik niet zitten, dat is een wat te 'lompe' oplossing.
Dat lijkt er wel op ja, merci!quote:Op zondag 22 februari 2015 15:47 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar het lijkt alsof je zoiets zoekt:
https://mzeyrek.wordpress.com/2014/09/10/raspberrypi-tutorial-for-dual-boot/
mijn opmerking was dan ook gericht richting IBood, en niet tegen jou(w post)quote:Op zondag 22 februari 2015 14:03 schreef Saninl het volgende:
[..]
Sorry, ik moet zeggen dat ik het gewoon tegenkwam en dat ik dacht dat het mogelijk interessant was voor volgers van dit topic
https://movian.tv/downloads/stosquote:Movian is a media center primarily intended to be used directly on a TV. It is currently available for Linux, Mac OS X, Raspberry Pi and Playstation 3
Gewoon verschillende SD-kaartjes gebruiken, doe ik ook. Meestal is de RasPi m'n meteostation cq webserver met cam om m'n katten te zien als ik niet thuis ben, maar als ik effe los wil met een emulator doe ik een shutdown en ram ik de SD-kaart met Retropie er in.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:28 schreef __Saviour__ het volgende:
wat stoer van jequote:Op donderdag 26 februari 2015 02:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Gewoon verschillende SD-kaartjes gebruiken, doe ik ook. Meestal is de RasPi m'n meteostation cq webserver met cam om m'n katten te zien als ik niet thuis ben, maar als ik effe los wil met een emulator doe ik een shutdown en ram ik de SD-kaart met Retropie er in.
Op zich kun je ook een gecombineerde install maken natuurlijk, gewoon de pakketten van het ene programma los installeren op de image van het andere pakket. Maar dan maak je het jezelf alleen maar onnodig lastig want twee dingen tegelijk doen op een RPi is toch niet echt een succes.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Want? Het is simpeler dan twee Pi's kopen.
Ja ik heb daar aan gedacht, maar het heeft niet echt een hoge prioriteitquote:Op donderdag 26 februari 2015 10:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Op zich kun je ook een gecombineerde install maken natuurlijk, gewoon de pakketten van het ene programma los installeren op de image van het andere pakket. Maar dan maak je het jezelf alleen maar onnodig lastig want twee dingen tegelijk doen op een RPi is toch niet echt een succes.
Wel een leuk projectje om je linux skills op te halen misschien.
Ik heb begrepen dat de kernel vervangen dient te worden en de overige software direct zou moeten werken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:19 schreef Loveless85 het volgende:
In principe zou ik dit graag overzetten naar 'm RPI2, en aangezien daar toch wat andere hardware in zit vraag ik me af of ik eea moet aanpassen, of het gewoon SD'tje er in en gaan is, of het wellicht gewoon schier onmogelijk is?
Hmm, dat duurt volgens mij een eeuwigheid als je die op de Pi zelf gaat compilenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de kernel vervangen dient te worden en de overige software direct zou moeten werken.
Tof, heb ik zo wat te lezen in de trein.quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:20 schreef Aether het volgende:
The MagPi - Maart 2015 (PDF)
[ afbeelding ]
Wow, alsof ik de jaren '90 herleefquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:20 schreef Aether het volgende:
The MagPi - Maart 2015 (PDF)
[ afbeelding ]
En jaren 80 -- dat is ook de bedoeling van het tijdschriftquote:
Nobel doel, hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:37 schreef Aether het volgende:
[..]
En jaren 80 -- dat is ook de bedoeling van het tijdschrift(plus jongeren op eenzelfde manier aan het programmeren krijgen).
Zie ook de vorige 30 tijdschriften/PDFs.
quote:
Ik heb er eentje gekocht tijdens de release, het grote nadeel was toen dat er vrijwel niets geoptimaliseerd was voor dat ding. Openelec was zo ongeveer het enige, en dat draait een HEEL stuk soepeler dan op de oude pi. Hij ligt nu op de boven achter de TV mooi te wezen. Binnenkort nog maar eentje bestellen aangezien ik er een Retropie van wil maken, dat maakt gebruik van EmulationStation en vormt je pi om in een Retro-console.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:16 schreef remlof het volgende:
Ook maar een RasPi2 besteld, eens kijken of ie als desktop backup voor m'n Mac kan dienen. Anders verzin ik er wel wat anders voor
Boh das wel geil, heb je er ook een goede gamepad bij?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:08 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik heb er eentje gekocht tijdens de release, het grote nadeel was toen dat er vrijwel niets geoptimaliseerd was voor dat ding. Openelec was zo ongeveer het enige, en dat draait een HEEL stuk soepeler dan op de oude pi. Hij ligt nu op de boven achter de TV mooi te wezen. Binnenkort nog maar eentje bestellen aangezien ik er een Retropie van wil maken, dat maakt gebruik van EmulationStation en vormt je pi om in een Retro-console.
http://emulationstation.org Sexy!
Ik draai RetroPie al op m'n Pi1. Werkt prima, maar op de Pi2 zou ie zelfs de Nintendo 64 moeten kunnen emuleren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:08 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik heb er eentje gekocht tijdens de release, het grote nadeel was toen dat er vrijwel niets geoptimaliseerd was voor dat ding. Openelec was zo ongeveer het enige, en dat draait een HEEL stuk soepeler dan op de oude pi. Hij ligt nu op de boven achter de TV mooi te wezen. Binnenkort nog maar eentje bestellen aangezien ik er een Retropie van wil maken, dat maakt gebruik van EmulationStation en vormt je pi om in een Retro-console.
http://emulationstation.org Sexy!
Je kan voor zo ongeveer all consoles USB-controllers bestellen. De NES controller kost nog geen tientje, dus het valt best mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Boh das wel geil, heb je er ook een goede gamepad bij?
Ja, daar ben ik dus ook benieuwd naar, heb er al even mee gespeeldop de pc.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik draai RetroPie al op m'n Pi1. Werkt prima, maar op de Pi2 zou ie zelfs de Nintendo 64 moeten kunnen emuleren.
Heeft je adapter genoeg vermogen?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:45 schreef remlof het volgende:
Meh, de RasPi2 die ik vandaag heb ontvangen doet het niet. De rode en groene led branden continu, hij probeert de sd-kaart niet eens te lezen.
Als ik m'n RasPi1 precies hetzelfde aansluit en met dezelfde sd-kaart start doet die het perfect, dus ik ben er vrij zeker van dat ik niets verkeerd doe.
Heb de leverancier gadgetpark.nl al gecontact en hoop dat ze 'm kostenloos omruilen.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:45 schreef remlof het volgende:
Meh, de RasPi2 die ik vandaag heb ontvangen doet het niet. De rode en groene led branden continu, hij probeert de sd-kaart niet eens te lezen.
Als ik m'n RasPi1 precies hetzelfde aansluit en met dezelfde sd-kaart start doet die het perfect, dus ik ben er vrij zeker van dat ik niets verkeerd doe.
Heb de leverancier gadgetpark.nl al gecontact en hoop dat ze 'm kostenloos omruilen.
quote:So, you have bought yourself a Raspberry Pi 2 to supplement your previous Pi, but you want to use the same microSD card as the old Pi? The processor in the new Pi2 is based on the ARM 7, with the old Pi (models A, A+, B and B+) based on the ARM 6. What this actually means is that the Pi's brain has been upgraded to a newer version, with the side effect of the original operating system needing an upgrade to work on the Pi2. You can't just plug the old microSD into to the new Pi2 without first upgrading the operating system.
http://thepihut.com/blogs(...)r-the-raspberry-pi-2
http://raspberrypi.stackexchange.com/a/28315
de RasPi2 verbruikt toch minder? Dan zou dezelfde adapter toch voldoende moeten zijn afhankelijk van wat er op de (meerdere) usb-poorten wordt aangesloten.quote:
De RP2 zelf gebruikt volledig belast 0,7W meer.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
de RasPi2 verbruikt toch minder? Dan zou dezelfde adapter toch voldoende moeten zijn afhankelijk van wat er op de (meerdere) usb-poorten wordt aangesloten.
Ja, 1000mA. Doet niets, ook niet als ik niets in de usb-poorten prik.quote:
Ik heb in eerste instantie een Raspbian image geprobeerd voor de Pi2.quote:
Zoals al wordt aangegeven: probeer uit te sluiten dat de voeding echt niet het probleem is. Ik heb een B, voor een kennis heb ik een B+ geconfigureerd, maar ondanks mijn ruime kennis kreeg ik hem niet aan de praat. Bleek uiteindelijk toch aan de voeding te liggen. De adapter van mijn powered-USB-hub is de sterkste 5V adapter die ik heb. 2A is (indien er een hdd aanhangt) echt het minimum, de Pi-2 gebruikt zelfs iets meer dan de "oude" Piquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:45 schreef remlof het volgende:
Je moet 2Ampere hebben, al start de mijne wel op met een 1000mA adapter (niet als er een usbstick in zit dus het is ook krap aan)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, 1000mA. Doet niets, ook niet als ik niets in de usb-poorten prik.
M'n Pi1 doet het al met een adapter van 500mA.
10W 2A.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:53 schreef Onufriev het volgende:
Wat voor micro-USB (hoeveel mAh bijv.) heb ik nodig
http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adaptersquote:en wat voor type wifi dongel (hoeveel Mbps)?
Hangt van het gebruik af. In de praktijk zul je het niet merken en is class 4 genoeg.quote:Verder heb ik nog een micro-SD kaartje liggen die class 4 is, is dat goed genoeg of moet ik echt class 10 hebben?
Dat is bij mij ook, en je ziet die regenboogblokjes rechts bovenin. Ik ga maar op zoek naar een 2A lader voor tablets.quote:Op zondag 8 maart 2015 20:20 schreef Aether het volgende:
[..]
10W 2A.
(Ik gebruik nu 5W 1A maar dat beperkt het gebruik van USB).
Een case kost maar een paar euro in China. Echt warm wordt het volgens mij ook niet?quote:Op zondag 8 maart 2015 20:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Een case is echt niet nodig. Die van mij ligt gewoon in de kast, met harddisk en powered-usb-hub op een stapeltje. Stof doet minder kwaad, dan het niet kunnen afvoeren van de warmte met een case.
Class 4 is genoeg, zoals Aether zegt, tenzij je swap wil gebruiken, maar dat laatste is dan nog steeds niet aan te raden.
quote:I agree with Doug.
You can up the wifi speed all you want, but the usb interface is going to throttle you back
quote:Not much point in trying to go over the 150Mb standard
Full hd over wifi? Succes.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:44 schreef Onufriev het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Heb deze gekocht voor power supply, en een case uit China aangezien die toch niet veel haast heeft. Nu nog een Wifi dongle
Edit
Dit is wat ik tegenkwam over Wifi, wat zeggen de kenners hier?
[..]
[..]
Dit allemaal voor elkaar krijgen zonder ervaring gaat je zeker een weekend kosten, als het niet meer is. Bestanden delen (Windows/pi) heeft mij ongeveer twee uur gekost, met enige ervaring.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:41 schreef Onufriev het volgende:
Het gaat niet echt van harte, iemand die mij enigszins uit de brand kan helpen?
- Ik heb een micro-SD kaart van 32gb waar ik die .img op heb gezet, maar hoe krijg ik deze weer de oude? Ik heb toch een kleiner kaartje gebruikt, dus deze wil ik weer voor opslag gebruiken.
- Hoe komt het dat ik in eerste instantie met de standaard instellingen veel te groot beeld heb op een 'normale' Full-HD televisie? Ik heb de kaders wat bij moeten stellen via Beeld kaliberen. Hij staat nu op DESKTOP in plaats van 'gewoon' 1920x1080p.
Het grootste probleem:
- Hoe krijg ik in godsnaam de koppeling tot de gedeelde files op mijn computer?
Het zal wel aan dat Windows Thuisgroep liggen, wat een gecompliceerde bagger is dat![]()
Ik heb in mijn Thuisgroep twee mappen gedeeld waar ik graag toegang tot wil. Als ik in Kodi/OpenELEC kies voor video's toevoegen en vervolgens bladeren krijg ik dit scherm.
1) Wanneer ik kies voor Netwerklocatie toevoegen... krijg ik dit scherm, maar dat lijkt me niet de juiste manier.
2) Via Windowsnetwerk (SMB) krijg ik WORKGROUP dan LENOVO en dan dit scherm.
Het lijkt mij sowieso niet goed dat ik voor openbare bestanden wachtwoorden nodig heb. Toch heb ik alles geprobeerd; Windows gebruiker, computernaam, admin, en de combinatie root met openelec, maar niks lukt
Ik weet niet of het afspelen van bestanden die op mijn laptop staan voor problemen gaat zorgen, dus ik wilde ook proberen om mijn externe harde schijf te gebruiken als opslag voor de Pi. Bestanden die ik gedownload heb kan ik dan gelijk overzetten naar die opslag, maar hij staat hier ook tussen.
![]()
![]()
Dat laatste dan maarquote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:50 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dit allemaal voor elkaar krijgen zonder ervaring gaat je zeker een weekend kosten, als het niet meer is. Bestanden delen (Windows/pi) heeft mij ongeveer twee uur gekost, met enige ervaring.
Met andere woorden; je moet je verwachtingen van de pi bijstellen of bereid zijn er tijd en energie en frustratie in te stoppen.
Eerst even de partities wissen en een nieuwe aanmaken met de volledige grootte. Dat kan met Disk Manager in Windows geloof ik.quote:Op woensdag 11 maart 2015 00:02 schreef Onufriev het volgende:
Heb ik geprobeerd, maar hij blijft op 255MB steken: http://i.imgur.com/2tPpmQV.png
Die image-writers gooien de partitie overhoop. Zelf ook een keertje gehad nadat ik Chromium OS uitprobeerde. Deze tool verhielp de problemen voor me: http://www.softpedia.com/(...)-Tool.shtml#downloadquote:Op woensdag 11 maart 2015 00:02 schreef Onufriev het volgende:
Heb ik geprobeerd, maar hij blijft op 255MB steken: http://i.imgur.com/2tPpmQV.png
Valt wel mee, met een goede tutorial en geen ervaring was ik met 3u klaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:50 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dit allemaal voor elkaar krijgen zonder ervaring gaat je zeker een weekend kosten, als het niet meer is. Bestanden delen (Windows/pi) heeft mij ongeveer twee uur gekost, met enige ervaring.
Met andere woorden; je moet je verwachtingen van de pi bijstellen of bereid zijn er tijd en energie en frustratie in te stoppen.
Tips zijn welkomquote:Op woensdag 11 maart 2015 09:23 schreef dimmak het volgende:
[..]
Valt wel mee, met een goede tutorial en geen ervaring was ik met 3u klaar.
http://www.raspipress.com(...)ched-storage-server/quote:
Tip:quote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:41 schreef Onufriev het volgende:
Het gaat niet echt van harte, iemand die mij enigszins uit de brand kan helpen?
- Ik heb een micro-SD kaart van 32gb waar ik die .img op heb gezet, maar hoe krijg ik deze weer de oude? Ik heb toch een kleiner kaartje gebruikt, dus deze wil ik weer voor opslag gebruiken.
- Hoe komt het dat ik in eerste instantie met de standaard instellingen veel te groot beeld heb op een 'normale' Full-HD televisie? Ik heb de kaders wat bij moeten stellen via Beeld kaliberen. Hij staat nu op DESKTOP in plaats van 'gewoon' 1920x1080p.
Het grootste probleem:
- Hoe krijg ik in godsnaam de koppeling tot de gedeelde files op mijn computer?
Het zal wel aan dat Windows Thuisgroep liggen, wat een gecompliceerde bagger is dat![]()
Ik heb in mijn Thuisgroep twee mappen gedeeld waar ik graag toegang tot wil. Als ik in Kodi/OpenELEC kies voor video's toevoegen en vervolgens bladeren krijg ik dit scherm.
1) Wanneer ik kies voor Netwerklocatie toevoegen... krijg ik dit scherm, maar dat lijkt me niet de juiste manier.
2) Via Windowsnetwerk (SMB) krijg ik WORKGROUP dan LENOVO en dan dit scherm.
Het lijkt mij sowieso niet goed dat ik voor openbare bestanden wachtwoorden nodig heb. Toch heb ik alles geprobeerd; Windows gebruiker, computernaam, admin, en de combinatie root met openelec, maar niks lukt
Ik weet niet of het afspelen van bestanden die op mijn laptop staan voor problemen gaat zorgen, dus ik wilde ook proberen om mijn externe harde schijf te gebruiken als opslag voor de Pi. Bestanden die ik gedownload heb kan ik dan gelijk overzetten naar die opslag, maar hij staat hier ook tussen.
![]()
![]()
Dit is precies wat ik nodig had, erg bedankt!quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tip:
Maak een lokaal account aan in windows
Ik heb mijn DOA Pi2 retour gestuurd, hoop dat de vervanger snel arriveert.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
iBood bestelling verzondennetjes op tijd. Morgen RPI2 in huis
Das HDMI-CEC en dat kan bij een hoop moderne TV's wel ja, werkt niet altijd vlekkeloos maar kan handig zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:49 schreef Onufriev het volgende:
Ik weet niet of het iemand kan boeien, maar het probleem met mijn beeld is ook opgelost.
Ik heb gister 2 afleveringen gezien, waarbij ik boven en onder zwarte balken had. De beeld instelling van mijn tv stond op een 'breedbeeld', die heb ik gewijzigd naar 'niet geschaald'.
Nu heb ik het menu en beeld precies kloppend, full HD. Het ziet er ook scherper uit en de ondertiteling is ook mooier. Langzamerhand wordt het wel wat :p
En ik kwam er achter dat ik de afstandbediening van mijn tv kan gebruiken als afstandsbediening van Kodi. Is dat altijd zo?
Een jaar oude quotequote:Op donderdag 6 maart 2014 21:37 schreef Lon3 het volgende:
Ik heb zelf een raspberry als centrale z-wave server + cv ketel relais + woonkamer thermostaat. Deze werken allemaal met z-wave en ik kan ze met een interface aansturen. Verwarming aan uit zetten via de telefoon en zo. Verder kan je ook z-wave thermostaat knoppen voor de verwarming krijgen waardoor je per ruimte je temperatuur bijvoorbeeld in kan regelen. Als je interesse hebt in homeautomation is z)wave zeker de moeite waard om je in te lezen.
In mijn gedeelte van de wereld, in Nederland is het morgen 14/3/15quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:35 schreef Aether het volgende:
Morgen is het Pi Day.
http://www.raspberrypi.org/pi-day-is-around-the-corner/
[ afbeelding ]
dat er zowel een .nfo (met een "speciale" tekst opbouw) in de filmmap staat waar Kodi info van pakt, en er nog een add-on zijn info van bv. IMDB afhaalt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:37 schreef Onufriev het volgende:
Ik krijg in Kodi sommige films en series 2x te zien in de lijst. Verwijderen kan wel, maar dan staat ie er de volgende keer weer dubbel in, waar kan dit aan liggen?
Hoe kan ik dit veranderen dan? Ik dacht dat er misschien een verborgen (*.nfo) bestand in de map zou staan, maar op de film en sub na zit er niks in.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat er zowel een .nfo (met een "speciale" tekst opbouw) in de filmmap staat waar Kodi info van pakt, en er nog een add-on zijn info van bv. IMDB afhaalt.
hmmm, dan scheelt er iets anders. Heb het zelf ook eens gehad, en toen was dat het probleem bij mij....quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:23 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Hoe kan ik dit veranderen dan? Ik dacht dat er misschien een verborgen (*.nfo) bestand in de map zou staan, maar op de film en sub na zit er niks in.
Nice. Ik ben zelf een paar week aan het stoeien met Ubuntu Trusty op mijn PI2 (https://wiki.ubuntu.com/ARM/RaspberryPi) icm Xubuntu voor de desktop. Heb de videocore drivers succesvol kunnen compileren en nog een aantal andere optimalisaties doorgevoerd zodat het allemaal lekker vlot werkt. Browsen gaat redelijk en full hd video speelt vloeiend af.quote:
Op zich is zo'n cluster wel een mooie stap richting cattle ipv pets.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:38 schreef devzero het volgende:
Een van onze systembeheerders wil ook zo'n soort cluster maken, maar als ik dan vraag wat hij er op gaat draaien dan krijg ik vaak niet meer dan "eh condor" (soort van job scheduler, dus geen applicatie).
Het is leuk als proof-of-concept of voor educatie, maar productie werk zie ik nog niet zo snel op een zo'n cluster.
De Pi heeft niet echt een bios, dus waarschijnlijk is dat output van de kernel. 2 dingen die me binnen schieten:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef MAHL het volgende:
Hmm, heb die RetroPie img op de Pi 2 geflashed. Van tevoren de SD geformatteerd, etc. Echter, nu kom ik niet verder bij de volgende stap, de commando's invoeren om de controllers te instellen en zo. Als ik de Pi aansluit op mijn tv krijg ik wel het opstartscherm, daarna komen er regeltjes code in beeld (bios neem ik aan), en daarna weer het opstartscherm. Waarna weer de bios etc.
Wat doe ik verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |