abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144784996
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_144784998
En weer verder :)
pi_144785168
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:32 schreef Omentielvo het volgende:
:* dank voor jullie reacties. LB, inderdaad zou je nooit mogen twijfelen over dat. En het rare is ook dat het totaal niet terecht is ook. Ik weet gewoon dat Riley helemaal gek op mij is. Ze laat het eigenlijk bijna altijd merken (behalve als opa in de buurt is. Opa ruled namelijk zwaar :D )
En met deze onzekerheid moet ik zeker iets gaan doen. Niet leuk voor mij, maar helemaal niet leuk voor Riley.

XM, grappig om te zien inderdaad.

Hier had Riley vanmorgen weer moeite om naar het KDV te gaan. Ze klampte zich helemaal aan mij vast en knuffelde me heel stevig, omdat ze niet naar de juf wilde. Ik voel me dan zo schuldig als ik haar over moet geven aan de juf. Al weet ik dat ze getroost is binnen twee minuten. Maar het gaat gewoon tegen al mijn gevoelens in om mijn kind huilend achter te laten
Zooooooo herkenbaar :'( Al gaat het me steeds beter af nu ik weet dat ze niet meer de hele dag pieperig is, én nu ik gewoon vrij ben om haar op te gaan halen mocht het toch niet gaan.

En deel 1 van je post: ik weet ook niet wat (maar anderen hier misschien wel, of je huisarts), maar iets met je onzekerheid doen klinkt als een heel goed plan. Zo zonde van al je energie, die kun je veel beter in je kleine diva steken! O+
pi_144785302
Het verdrietige van Riley bij het wegbregen naar het KDV is pas vanaf na de vakantie. Voorheen ging ze heel makkelijk over. En was dan superblij als ik haar weer ophaalde
Nu is het huilen bij het brengen en als ik terugkom trekt ze ook een pruillipje en rent ze ook met een huilerig stemmetje op mij af en in mijn armen. Dat je gewoon echt het idee hebt dat je kind het de hele dag niet haar zin heeft gehad :D
pi_144785380
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:43 schreef Omentielvo het volgende:
Het verdrietige van Riley bij het wegbregen naar het KDV is pas vanaf na de vakantie. Voorheen ging ze heel makkelijk over. En was dan superblij als ik haar weer ophaalde
Nu is het huilen bij het brengen en als ik terugkom trekt ze ook een pruillipje en rent ze ook met een huilerig stemmetje op mij af en in mijn armen. Dat je gewoon echt het idee hebt dat je kind het de hele dag niet haar zin heeft gehad :D
Hmm.. da's wel een naar gevoel. Wat zeggen de leidsters van het kdv ervan? Hoe is ze overdag?
pi_144785416
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:43 schreef Omentielvo het volgende:
Ja dat is heel naar, dat doet E ook... is wel echt een fase denk ik. Want ze is zichtbaar dol op (de meeste) leidsters en ik hoor steeds dat ze het heel erg naar haar zin heeft gehad sinds 2 minuten nadat ik weg ben gegaan ;)
pi_144785440
Volgens KDV heeft ze het overdag naar haar zin, maar is ze iets huileriger dan ze van haar gewend zijn.
Als ik haar kom ophalen en ze ziet me niet is ze ook gewoon leuk aan het spelen. Maar op het moment dat ze me dus ziet, begint ze te piepen en rent ze met een pruillip op me af.
pi_144789007
@ Kyara: je vroeg nog naar de afloop van mijn spoiler laatst: heb er nog niets mee gedaan. Ik denk er wel veel aan maar ik vind het echt moeilijk om contact te zoeken.

Verder:
Vandaag vroeg iemand op werk of er al een tweede in de maak is.
Ik, mijn man en blijkbaar mensen in mijn (directe) omgeving zijn er zo mee bezig. Ik denk er dagelijks aan. Stom, want verstandelijk wil ik het nog niet. Maar ergens kan ik niet wachten tot de bezwaren wegvallen.
En dat terwijl ik het juist wil loslaten en er niet serieus over na wil denken.

Pff! :(
pi_144789429
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:53 schreef vencodark het volgende:
@ Kyara: je vroeg nog naar de afloop van mijn spoiler laatst: heb er nog niets mee gedaan. Ik denk er wel veel aan maar ik vind het echt moeilijk om contact te zoeken.

Verder:
Ik, mijn man en blijkbaar mensen in mijn (directe) omgeving zijn er zo mee bezig. Ik denk er dagelijks aan. Stom, want verstandelijk wil ik het nog niet. Maar ergens kan ik niet wachten tot de bezwaren wegvallen.

Waar bemoeien mensen zich mee...

Net zoals als ik zit te grappen met Joene om een 4e dat mensen ook vragen of ik wel goed ben. Ook alsof het serieus was en diegene vindt geen goed plan dat we het dan maar niet doen ofzo...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 september 2014 @ 16:12:26 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144791946
Die vraag krijg ik ook echt heel vaak. Alsof het 'hoort' om ca. 1,5 jaar na de eerste om weer zwanger te zijn/worden ofzo. Krijg soms het idee dat je je echt moet verdedigen als dat niet zo is. Want 1 kindje, dat is toch 'zielig'?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_144792098
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar bemoeien mensen zich mee...

Net zoals als ik zit te grappen met Joene om een 4e dat mensen ook vragen of ik wel goed ben. Ook alsof het serieus was en diegene vindt geen goed plan dat we het dan maar niet doen ofzo...
Och het ligt eraan hoe en wie. :)
En ik vind het ook niet erg om gewoon te antwoorden zolang men geen mening probeert op te dringen. :)
pi_144792252
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 16:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die vraag krijg ik ook echt heel vaak. Alsof het 'hoort' om ca. 1,5 jaar na de eerste om weer zwanger te zijn/worden ofzo. Krijg soms het idee dat je je echt moet verdedigen als dat niet zo is. Want 1 kindje, dat is toch 'zielig'?
Dat heb ik ook een beetje ja.
Het voelt als heel snel, terwijl dat noet uitzonderlijk snel is.
Ik ben nét gewend hoe Aiden lekker zelfstandig rondloopt, best kan eten met een vorkje, allang geen nachtvoedingen meer heeft, een geweldig ritme heeft waarbij heeft makkelijk 14 uur per nacht slaapt en later op de dag nog minstens 1 dutje doet.
En met een baby moet je weer opnieuw beginnen en dat voelt nu te vroeg.
Ik vind dat je bij zo'n keuze niet alleen aan je eerste kind moet denken ("want het is zo leuk voor hem") maar ook aan jezelf.
Je moet het écht al willen en er 'zin' in hebben. :)
  maandag 22 september 2014 @ 18:11:58 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144795820
Ja hoi! M'n kind heeft net op het potje geplast! *O*
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_144796405
XM *O*
pi_144798151
Wtf XM! Dat doet mijn kind nog niet ;( Niet dat we het ooit hebben geprobeerd, maar volgens mij heeft ze echt geen flauw benul van aandrang. Goed hoor!

Isa huilt sinds het nieuwe kdv ook als ik weg ga, maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen moeite mee :@ Ik weet dat het over is zodra ik uit het zicht ben (en natuurlijk zwaait ze me samen met een leidster uit die haar daarna afleidt), maar ze huilt zo vaak en om alles dat het me eigenlijk weinig meer doet. Tenzij ze echt over de rooie gaat, dat is anders, als ze echt pijn heeft of geschrokken is.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 22 september 2014 @ 19:25:08 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144798406
Ja, ze plaste steeds vaker als de luier uit ging. En als ik vroeg of ze nog moest plassen, ging ze vaak plassen. Dus maar geprobeerd. De eerste drie keer zonder effect, want best eng een potje. Maar toen ik net een liedje erbij ging zingen, vond ze het ineens wel interessant en deed ze een plasje O+. En nu ben ik Heel Trots natuurlijk :Y.
pi_144799299
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 19:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ze plaste steeds vaker als de luier uit ging. En als ik vroeg of ze nog moest plassen, ging ze vaak plassen. Dus maar geprobeerd. De eerste drie keer zonder effect, want best eng een potje. Maar toen ik net een liedje erbij ging zingen, vond ze het ineens wel interessant en deed ze een plasje O+. En nu ben ik Heel Trots natuurlijk :Y.
Dat is wel heel gaaf inderdaad! Goed gesignaleerd van je. :)
Spannend om nu te gaan trainen dan!
pi_144799828
XM shake hands :D ... die van mij pieste vandaag ook voor het eerst op het potje :D

Wel een iets andere aanpak trouwens hier. Madam gaf al een tijdje goed aan als ze gepoept had want dan zei ze: Poepie! Plassen gaf ze nog niet aan zelf. Heb van het weekend een stapel Heule Gave onderbroekjes en hempjes van Hello Kitty en Minnie Mouse gekocht. Die aangetrokken zonder pamper. De eerste keer dat ze hem nat pieste vond ze niet leuk en was het huilen. Toen op het potje gezet .. liedje erbij .. de fanfare ging uit en toen was het goed :+ . Morgen verder oefenen.

En huilende kindjes bij het kdv ;( .. heul niet leuk -O-
  maandag 22 september 2014 @ 20:00:35 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144800030
Succes met de vorderingen Twinkle en XM!! Noor is lekker snel zeg! _O_

Oh mensen ik had vanmiddag een klein baby'tje in de box liggen.... O+! Of nouja, bijna 10 weken maar nog steeds zó mini! En ze mocht ook even bij me op schoot en in tegenstelling tot de vorige keer (krijsen!! Not The Mama! :'( ) lag ze me nu aan te grijnzen en geluidjes naar me te maken *;
  maandag 22 september 2014 @ 20:02:33 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144800116
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:53 schreef vencodark het volgende:
Verder:

Mensen moeten hun grote waffel eens dichthouden }:| Je kan wel al een jaar weer aan het proberen zijn, of geen tweede willen..... Pff ik ben daar echt best allergisch voor, hoe lief mensen het vaak ook bedoelen.

En als je het wel wilt, maar nog niet *nu*... Ik denk dat die knop mentaal gezien misschien vanzelf wel eens omgaat.
  maandag 22 september 2014 @ 20:38:00 #21
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144801467
LE, je vermommings-verhaal. Ik zie het helemaal voor me! _O-

Fieder een *O* voor de taalsprong

Beterschap voor Noor haar oogje XM

Het lijkt me nog best wel watom de box op te ruimen. Echt een mijlpaal. Dan zijn ze ineens niet zo klein meer. Leuk plan met dat tafeltje ed

LB het is een faaaaaaassse, het gaat over. Echt.

Wat een mooie foto Omen!

Omen, je bent hartstikke lief en een hele lieve moeder :*

Mensen zijn verder ook niet of nooit nieuwsgierig nee. Maar ze willen dan wel graag zo veel mogelijk weten om het ook nog eens verder te bazuinen. Waar bemoeien ze zich mee?

Wat goed XM ^O^!

Hier een dreumes die nu net 11 dagen los kan lopen, en dat nu ook heel graag doet. Kruipen gaat nog altijd sneller, maar lopen gaat super goed ! Steeds vaker loopt hij dewoonkamer door ipv kruipen.

Leuk he is dat op het potje gaan! D heeft tot hiertoe 2 van de 3 keer dat ie erop is geweest geplast. Maar ik ben er ook nog niet consequent genoeg in.

[ Bericht 4% gewijzigd door -mandy- op 22-09-2014 21:06:38 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_144802387
Thanks voor de megapost Mandy! Ben ik ook weer een beetje bijgelezen :)
Nog niet echt zo fit als ik zou willen zijn en een beetje druk.....

Mandy wat knap! Joehoe!

Omen N. gaat ook regelmatig huilen als ik haar op kom halen. Het lijkt dan alsof ze heel blij is om mij te zien en ook heel erg moe. En dan komen de tranen soms eerder dan een lachje.
Verder een dikke knuffel voor je niet-zo-lekker-in-je-vel-verhaal.
Alles is er volgens mij al wel over gezegd. Volg je gevoel!

XM wow op het potje plasseN! Knap hoor!

Mijn kleine meisje wordt bijdehand. Stonden bij de AH bij de kassa. Vraagt ze heel brutaal om een 'snoepje?'. (Nog voordat grote broer dat deed)
pi_144806415
Spirit even dikke knuffel voor jou. Volgens mij zit jouw meisje in een wat moeilijkere fase :*

Twinkle *O*

Mandy, wat leuk dat ie steeds meer gaat lopen *O*
En dank je voor je lieve woorden :*

AM ook :* voor jouw woorden
En nu al om snoep vragen :D

Vandaag vertelde de leidsters van het kdv dat Riley een kindje geholpen had. Een ander kindje had de fiets van het eerste kindje afgepakt en Riley had de fiets teruggepakt voor dat meisje. (Ze gaf alleen de fietsenafpakker een duw :o )
En als Riley en een vriendinnetje daar een standje krijgen gaan ze elkaar troosten O+
  maandag 22 september 2014 @ 22:35:40 #24
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144807080
Wat lief van Riley :@

Zo hadden we zondag visite en oa een bakje nibbits op de salontafel staan. 3x raden wie als eerste bij dat bakje was en zijn kans zag. dat was helaas voor hem snel afgelopen. lang leve een organix-chipszakje in zo'n geval.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 23 september 2014 @ 07:46:47 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144813104
Nohh Riley O+ en echt een vriendinnetje, wat tof!!

En D die ook al op t potje plast :o
En loopt *O*

AM, die laatste toevoeging over grote broer maakt t helemaal af _O-
En al wel een béétje fitter dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')