Dit jaar vierde in Wales en tweede in Maleisië. Verder niet veel gepresteerd de laatste tijd deze Belg. 77e in de race naar Dubai.quote:Hij was een van de helden van het ‘Mirakel van Medinah’ twee jaar geleden, ook nu is Nicolas Colsaerts (31) weer op de prestigieuze Ryder Cup. Als tv-commentator voor BBC 5, niet meer als golfer. Want het Amerikaanse sprookje van ‘The Belgian Bomber’ werd een losse flodder.
Toen Colsaerts twee jaar geleden bij zijn debuut op de Ryder Cup, de tweejaarlijkse golfhoogmis, met zijn Europese maat Lee Westwood een zekere Tiger Woods en Steve Stricker tot figurant herleidden, wist ook de wereld waarom Colsaerts deel uitmaakte van het twaalfkoppige Team Europa. En of hij zich zijn intrede herinnert in ‘het mirakel van Medinah’, de Ryder Cup die de Europeanen wonnen. ‘Die eerste afslag was beangstigend: knikkende knieën, bevende handen, de bal wazig zien. Maar dat duurde niet lang. En toen ik shots lukte waarvan je weet dat ze enorm belangrijk zijn, gaf dat een onbeschrijflijk gevoel. Zelfs in de meest gore discotheek die ik ooit bezocht, kreeg ik dat gevoel nooit.’
Dat wil wat zeggen, want ooit was Colsaerts een flierefluiter van formaat. Was, want na de Ryder Cup en bij uitbreiding zijn uitstekende jaar 2012 lag de American Dream te blinken. Als eerste Belg speelde hij de volledige Amerikaanse PGA Tour, de absolute toptornooien in Amerika, confrontaties met de McIlroys en andere Tiger Woodsen van deze wereld.
Aan de vooravond van een nieuwe Ryder Cup is de conclusie simpel: het Amerikaanse avontuur is mislukt. Colsaerts: ‘De ene dag ben je God, de andere zit je in een diepe put. Ik zat op een grote emotionele golf. Het was mijn droom om ooit op de Ryder Cup te staan. Het is logisch dat ik er zelfs een beetje depressief van geworden ben omdat de vraag rees van: wat is nu eigenlijk het volgende?’
Colsaerts heeft het inmiddels over een andere, vertrouwde boeg gegooid: hij krabbelt recht op het Europese circuit. Er lijkt licht aan het einde van de tunnel: vorig weekend werd hij vierde op de Wales Open. Colsaerts mikt op de Olympische Spelen 2016. En hij wil ooit weer de Ryder Cup spelen. ‘Als ik erover nadenk, is de Ryder Cup de enige reden waarom ik golf speel. Het is één lange, emotionele trip.’
Europa normaal wel zwaar favoriet. Maar een VS zonder Tiger Woods kan soms nog positief uitpakken ook voor de Amerikanen. Zie 2008.quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:06 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al zei. Het wordt een kick ass toernooi waar EU kont gaat schoppen met de yanks.
heb er nu al zin in!
Thanks!quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:50 schreef Bobotie het volgende:
4 holes te gaan en een voorsprong van 5, dus niet meer in te halen
quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:39 schreef heywoodu het volgende:
Foursomes:
Donaldson/Westwood vs Furyk/Kuchar
Rose/Stenson vs Mahan/Johnson
McIlroy/Garcia vs Walker/Fowler
Dubuisson/McDowell vs Mickelson/Bradley
Klopt toch?quote:
Niet noodzakelijk, McDowell/Dubuisson staan 2UP, maar er zijn nog drie holes te spelen. McIllroy toonde daarnet wat er nog kan gebeuren in zo'n geval.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef TheArt het volgende:
We gaan de dag dus afsluiten met 5-3 voor Europa.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:12 schreef TheArt het volgende:
We gaan de dag dus afsluiten met 5-3 voor Europa.
Ooit ook zelf gegolfd met een dikke sigaar in de bek?quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:06 schreef Iwanius het volgende:
Zoals ik al zei. Het wordt een kick ass toernooi waar EU kont gaat schoppen met de yanks.
heb er nu al zin in!
Ja, lijkt mij leuk. (zie mijn username)quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:56 schreef Iwanius het volgende:
Vraag je naar mijn handicap en waar ik zoal in NL en daarbuiten gespeeld hebt?
Ik vind Jimenez een beetje een karikatuur van zichzelf worden (als je 't daar ten minste over hebt)quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Ooit ook zelf gegolfd met een dikke sigaar in de bek?
Alleen samenvattingen in de avond.quote:
Stenson/Rose 1UP, dankzij een ongelooflijke putting clinic van Rose, die werkelijk alles holet.quote:
doublecheckquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:41 schreef heywoodu het volgende:
Foursomes:
Donaldson/Westwood v Johnson/Kuchar
Garcia/McIlroy v Furyk/Mahan
Kaymer/Rose v Spieth/Reed
Dubuisson/McDowell v Walker/Fowler
Inderdaad. Can you smell the success!quote:
Hoeveel stond de VS twee jaar geleden voor? Ongeveer hetzelfde toch?quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:11 schreef komrad het volgende:
Dus 4 punten nodig om de cup de behouden toch?
Toen was het 10-6 in het voordeel van de VS ja.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:10 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hoeveel stond de VS twee jaar geleden voor? Ongeveer hetzelfde toch?
Ik meen 4,5.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:11 schreef komrad het volgende:
Dus 4 punten nodig om de cup de behouden toch?
quote:The spectre of discontent in the United States Ryder Cup ranks has increased after Tom Watson revealed he refused a plea from Phil Mickelson to play in Saturday afternoon’s foursomes. Watson’s team is 10-6 down ahead of Sunday’s singles at Gleneagles and Mickelson and Keegan Bradley did not feature at all on day two as the USA team returned only half a point from the foursomes.
“I expected exactly what Phil said to me,” explained Watson of the foursome omission of Mickelson and Bradley. “He said: ‘We can get it done, captain. We want the chance.’ I said: ‘Well, I think the way this golf course sets up, the four teams I put out there gives us the best chance.’ He lobbied again. He texted me, he said: ‘Give us a chance.’ I had to tell him no. I felt that we had the four best teams possible in the afternoon for alternate-shot.
“He [Mickelson] didn’t play very well yesterday. I told him that. I said: ‘You struggled yesterday.’ And whether that was from being tired or the course not being set up exactly for his type of game; I had to make that decision.”
Watson irked Patrick Reed on Friday by refusing to retain his successful partnership with Jordan Spieth for the foursomes, where the US team also struggled. The United States need eight and a half points to win back the Ryder Cup.
The European captain Paul McGinley, though, has warned against a belief that victory is assured. He was expected to show video clips of recent Ryder Cup Sunday turnarounds, at Medinah and Brookline, to his players on Saturday night.
McGinley also expanded on the specific messages of Sir Alex Ferguson, who addressed his players on Tuesday evening. “Alex Ferguson wasn’t just picked out of the blue because I met him by chance or anything like that,” McGinley said. “He was picked for a reason. He was picked as a guy who I’ve obviously always respected, we all do as sports people, for what he’s achieved.
“But he was a manager of a very, very successful football team that played at home very well, had a great record at home, were very good playing with the tag of favourites on and the expectation on them.”
McGinley added: “A four-point lead going into the last round is great. But obviously the big word is complacency. The big word is not conceding momentum; they are the two words. And just being on it tomorrow; that’s the most important thing. This job is far from finished. We’re in great position, but we’ve got a lot of work to do tomorrow.”
*proest*quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:56 schreef Iwanius het volgende:
en waar ik zoal in NL en daarbuiten gespeeld heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |