abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144779356
Hoi allemaal!

Dit (school)jaar ben ik begonnen met mijn stage. Ik ben 4e jaars hbo bedrijfskunde student en loop gedurende dit jaar 7 maand stage in Jiangmen China.

Het bedrijf waar ik stage loop is een fabrikant van roestvrijstalen meubels. De opdracht waarvoor ik ben aangenomen is het "lean" maken van de fabriek. Omdat lean manufacturing een heel breed begrip is, heb ik mezelf beperkt tot het aanpakken van het zogenaamde waste. Binnen alle vormen van waste heb ik gekozen voor het efficiėnter gebruiken van vierkante meters.

Nu heb ik voor mezelf een redelijk, algemeen beeld van wat de stageopdracht inhoudt. Het probleem is dan ook dat ik niet weet waar ik het beste kan beginnen met mijn onderzoek (hoe stom dit misschien ook klinkt).

Hebben jullie tips over hoe ik het best een plan van aanpak kan maken? Misschien heb je ervaring uit dergelijke situaties?

Groet
  maandag 22 september 2014 @ 07:47:25 #2
19840 Libris
Live from Singapore
pi_144779715
Geef een beschrijving van de huidige situatie. Layout, processes, etc.
Maak een lijst met aanbevelingen, misschien onderbouwd met simulaties ed.
Als ze 1 of meer aanbevelingen volgen, dan meet de echte verbetering

Ben je al in China?

Schopje SES?
pi_144780134
Als je verbeteringen wil meten, altijd een pre en posttest doen. Anders kan je nooit het verschil weten. Oftewel, breng in kaart zoals het nu is.
pi_144803817
Zorg dat je het project goed afbakent. Stel SMART doelen. Probeer anders bij vergelijkbare organisaties inspiratie op te doen.
Hello, is your refrigerator running? Better catch it!
pi_144804458
1. Kies een projectmethode uit die je tijdens je studie hebt geleerd.
2. Vraag om een rondleiding en pak wat gesprekjes aan zodat je een beter beeld krijgt van je omgeving en je opdracht. Probeer in grote lijn de processen op papier te zetten zodat je hier in grote lijnen een beeld bij hebt en ziet waar en wanneer er restafval ontstaat.
3. Zet je opdrachtvraag en doelstelling op papier. Vraag of dit is wat je opdrachtgever wil, ga daarna meer aan de slag.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_144805616
Hoofdvraag -> deelvragen -> validatie vragen -> theoretisch kader evt. -> beginnen
  maandag 22 september 2014 @ 23:15:53 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_144808488
Inderdaad meer iets voor SES
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_144809587
Gebruik dat wat je tijdens je studie hebt geleerd!
  woensdag 24 september 2014 @ 06:35:27 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_144844398
TS ist verschwunden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')