hij bestelde het ja, en waren verzend kosten...quote:Op zondag 21 september 2014 16:23 schreef Leandra het volgende:
Je bestelt een "gratis" product en geeft daarbij je rekeningnummer op?
Ja, voor die eerste 30 capsules.... die andere 120 die hij ook gekregen heeft had hij terug moeten sturen.quote:Op zondag 21 september 2014 16:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
hij bestelde het ja, en waren verzend kosten...
Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?quote:Op zondag 21 september 2014 16:26 schreef Leandra het volgende:
Heeft hij de andere verpakkingen wel Xeruggestuurd[/url]?
Hij bestelt dus iets waarvan hij weet dat het in rekening gebracht zal worden als hij het houdt, en toch is hij verontwaardigd dat het in rekening wordt gebracht als hij het houdt?quote:Op zondag 21 september 2014 16:28 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?
Zoals ik het lees heeft hij wel akkoord gegeven en is lid van deze vip-club geworden.quote:Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef alwaysonhold het volgende:
is hij vervolgens zonder akkoord
Dat punt begrijp ik, maar mag dit wel. Als ik dit allemaal lees niet http://www.consumentenbon(...)is/kopen-op-afstand/quote:Op zondag 21 september 2014 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij bestelt dus iets waarvan hij weet dat het in rekening gebracht zal worden als hij het houdt, en toch is hij verontwaardigd dat het in rekening wordt gebracht als hij het houdt?
Als ik dat lees dan denk ik dat ze bij de eerste regel de termijn al verdubbeld hebben....quote:Op zondag 21 september 2014 16:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dat punt begrijp ik, maar mag dit wel. Als ik dit allemaal lees niet http://www.consumentenbon(...)is/kopen-op-afstand/
Waarom dan niet?quote:Op zondag 21 september 2014 16:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dat punt begrijp ik, maar mag dit wel. Als ik dit allemaal lees niet http://www.consumentenbon(...)is/kopen-op-afstand/
Als ik het goed begrijp kan hij het pakket gewoon terug sturen en zijn rekening storneren, heeft het 2de pakket pas 1 dag. Wel natuurlijk het bedrijf informeren.quote:Op zondag 21 september 2014 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik dat lees dan denk ik dat ze bij de eerste regel de termijn al verdubbeld hebben....
Zoals ik het lees heeft hij een abonnement genomen en dat geaccepteerd en moet hij nu zijn maandelijkse lidmaatschap betalen. Dat lidmaatschap had hij binnen 14 dagen moeten beëindigen en dat heeft hij niet gedaan.quote:Op zondag 21 september 2014 16:45 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp kan hij het pakket gewoon terug sturen en zijn rekening storneren, heeft het 2de pakket pas 1 dag. Wel natuurlijk het bedrijf informeren.
quote:Op zondag 21 september 2014 16:26 schreef Leandra het volgende:
word je automatisch lid van onze VIP club. Als lid van de VIP club, betaal je ¤ 79,99 per 2 maanden voor twee xxxxxxxxxxxxxxxxx verpakkingen met daarin 60 capsules per verpakking tot wederopzegging.
Jawel, dat mogen ze. Het staat namelijk heel duidelijk in de voorwaarden, maar mensen lezen dat nooit. En dat weet dit bedrijf. Ze hoeven de klagers alleen maar te wijzen op de voorwaarden en te zeggen: u bent er zelf mee akkoord gegaan. Heel slim - en smerig - truukje.quote:Op zondag 21 september 2014 16:28 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Hij heeft het pakketje niet terug gestuurd nee, maar met de wet koop op afstand via internet mogen dit soort praktijken toch niet meer wat dit soort bedrijven doen?
Waarom smerig?quote:Op zondag 21 september 2014 17:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Jawel, dat mogen ze. Het staat namelijk heel duidelijk in de voorwaarden, maar mensen lezen dat nooit. En dat weet dit bedrijf. Ze hoeven de klagers alleen maar te wijzen op de voorwaarden en te zeggen: u bent er zelf mee akkoord gegaan. Heel slim - en smerig - truukje.
Het abonnement opzeggen en je kennis heeft nu een dure les gehad in het lezen van de voorwaarden vóórdat hij op de knop bestellen klikt.quote:Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef alwaysonhold het volgende:
Kennis van me had een proefpakketje besteld gratis van dit product. Zie x
Na een maand is hij vervolgens zonder akkoord te geven 80 euro afgeschreven en weer een nieuw pakket besteld zonder zijn akkoord. Heeft het zelf nooit besteld.
Internet staat vol met klachten, hoe nu verder?
Abonnementen zijn uitgesloten van de wet koop op afstand.quote:Op zondag 21 september 2014 16:28 schreef alwaysonhold het volgende:
Inderdaad storneren en aangeven dat deze kennis nooit een proefpakket besteld heeft. Incassobureau? Zelfde verhaal en anders wens je hen succes voor de rechter.quote:Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef alwaysonhold het volgende:
Hallo Fokkertjes,
Kennis van me had een proefpakketje besteld gratis van dit product. Zie x
Na een maand is hij vervolgens zonder akkoord te geven 80 euro afgeschreven en weer een nieuw pakket besteld zonder zijn akkoord. Heeft het zelf nooit besteld.
Internet staat vol met klachten, hoe nu verder?
Dit lijkt wel oplichting. x
Google staat er vol mee, rekening storneren? Schijnt dat ze dan dreigen met incasso bureau's enz..
Oh, wacht. Hij heeft het dus wel besteld en vervolgens de kleine lettertjes niet gelezen. De kleine lettertjes die dus zeggen dat na de eenmalige gratis proefbestelling waarschijnlijk maandelijks een pakket zou volgen a X euro per maand.quote:Op zondag 21 september 2014 16:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
hij bestelde het ja, en waren verzend kosten...
Eerst opzeggen, aan betalen ga je niet ontkomen tenzij die anderen meewerken. Storneren kan natuurlijk maar de kans op een aanmaning is groot, dan ook de spullen terugsturen natuurlijk.quote:Op zondag 21 september 2014 21:53 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus storneren raden jullie niet aan?
Niet klein, maar tegenwoordig haakt een groot deel van de mensen al af als ze meer dan 3 regels moeten lezen en begrijpenquote:Op zondag 21 september 2014 19:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het zijn niet ééns kleine lettertje.
x
Smerig omdat ze bij het bedrijf weten dat mensen bijna nooit de (gehele) voorwaarden lezen. Dus ergens is het gewoon oplichting.quote:Op zondag 21 september 2014 17:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom smerig?
Het staat zelfs overduidelijk en onmisbaar op de site.
Mensen die hierover klagen weigeren zelf om te weten wat ze aan het doen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |