Overigens zou het me niet heel erg verbazen als het waar is. Van Polen had in de laatste minuten ook al rood moeten krijgen voor natrappen, die was zo opgefokt als wat.quote:De speler van PEC Zwolle die na de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles uit frustratie een bal in de tribune schoot en daarmee een supporter verwondde, blijkt Bram van Polen te zijn. De verdediger raakte na de 3-2 nederlaag in de IJsselderby een oudere man, die met een ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht. Hij blijkt een zware hersenschudding te hebben opgelopen.
Volgens Go Ahead-voorzitter Edwin Lugt was er van opzet geen sprake. "Het ging per ongeluk", stelt de preses in gesprek met De Stentor. Van Polen is volgens Lugt 'erg geschrokken' en de Zwolse aanvoerder heeft direct contact opgenomen met de clubleiding van Go Ahead. "Ook heeft hij aangegeven graag in contact te komen met het slachtoffer. Dat siert hem", aldus Lugt.
Op Twitter werd de hoop uitgesproken dat er beelden van het incident zijn en dat de KNVB maatregelen neemt. Het is niet duidelijk of Van Polen rekening moet houden met een schorsing.
Update 20 oktober 13.04 uur - Actie van gefrustreerde PEC-aanvoerder leidt tot vooronderzoek
De KNVB start een vooronderzoek naar de actie van PEC Zwolle-aanvoerder Bram van Polen, die zondag na afloop van de verloren derby bij Go Ahead Eagles uit frustratie een bal in het publiek schoot en daarmee een supporter van de thuisploeg verwondde. Volgens de Stentor moet blijken of er aanleiding is om het incident nader te onderzoeken. Van Polen gaf al aan geschrokken te zijn en excuseerde zich.
Bron: http://www.nu.nl/sport/39(...)den-toeschouwer.htmlquote:PEC-verdediger Van Polen betuigt spijt voor verwonden toeschouwer
Bram van Polen heeft maandag zijn excuses aangeboden voor het verwonden van een supporter van Go Ahead Eagles.
De rechtsback van PEC Zwolle schoot na de met 3-2 verloren IJsselderby in Deventer een bal in het publiek en raakte de man daarbij op het hoofd. "Zowel Bram van Polen als PEC Zwolle betreurt het incident ten zeerste. Het was absoluut niet Van Polen zijn intentie om iemand te verwonden", luidt de verklaring van Zwolle.
Van Polen, aanvoerder van zijn club, heeft bij de directies van PEC en Go Ahead na afloop van het duel al zijn excuses aangeboden. De verdediger gaat contact opnemen met het slachtoffer om zijn spijt te betuigen. De man werd na het incident afgevoerd en heeft een zware hersenschudding opgelopen.
Tijdens de wedstrijd kijken mensen naar de bal, dat is iets heel anders dan na de wedstrijd. En daarbij was het volledig opzettelijk. Als je een bal het publiek in ragt ga je iemand raken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/sport/39(...)den-toeschouwer.html
Vervelend incident, maar zoiets kan natuurlijk ook gewoon tijdens de wedstrijd gebeuren. Er is geen sprake van opzet of iets dergelijks.
Dus je schiet een bal na een wedstrijd met een rotgang het publiek in omdat je boos bent. Maar er is geen sprake van opzet?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/sport/39(...)den-toeschouwer.html
Vervelend incident, maar zoiets kan natuurlijk ook gewoon tijdens de wedstrijd gebeuren. Er is geen sprake van opzet of iets dergelijks.
Ja? Dat is toch wel een positief iets?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Enige lichtpuntje aan deze zaak is dat het een GA fan was en geen Zwollenaar.
Zelfs met een lasergestuurd kanon krijg je nog geen voetbal in dat uitvakje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:06 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Gewoon een achterlijke actie. Dan ben je gewoon goed dom in je kop. Enige lichtpuntje aan deze zaak is dat het een GA fan was en geen Zwollenaar.
Minste van twee kwaden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:03 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Ja? Dat is toch wel een positief iets?
En terecht, frustratie a la maar dit is gewoon vrij dom. Dit heeft die jongen toch helemaal niet nodig.quote:Van Polen zal het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben, dom blijft het wel en een schorsing zit er ook wel in denk ik.
Jong SCH... dat doet me denken aan user die voorheen veel op FOK! kwam.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:32 schreef Pino112 het volgende:
Brama zou spelen bij Jong PEC - Jong SCH, maar staat lastminute alsnog niet in de basis.
Gewoon een domme actie, frustratie afreageren. Maar ik kan me niet indenken dat Van Polen bewust iemand wilde verwonden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus je schiet een bal na een wedstrijd met een rotgang het publiek in omdat je boos bent. Maar er is geen sprake van opzet?
Oh en:quote:Mateusz Klich deed het vorig seizoen uitstekend in het shirt van PEC Zwolle, waardoor VfL Wolfsburg besloot om de middenvelder terug te halen. Klich speelde dit seizoen echter nog geen minuut voor zijn Duitse werkgever en de fans van PEC zien de Pool graag terugkeren naar Overijssel. Zij zijn op Twitter een actie gestart met de hashtag klichecomeback.
Gerard Nijkamp, de technisch directeur van PEC, heeft echter slecht nieuws voor de supporters: de terugkeer van Klich is geen optie. "Mateusz is een goede speler", benadrukt de sportbestuurder in gesprek met Voetbal International. "Mooi dat hij nog altijd zo populair is bij onze achterban, maar zijn terugkeer is niet aan de orde. Nog los van de plannen van Wolfsburg hebben wij ons middenveld heel aardig op orde, zeker met Wout Brama erbij. Die linie moet bij ons ook niet overbevolkt raken."
Nijkamp laat verder weten dat PEC zelf geen actie zal ondernemen tegen aanvoerder Bram van Polen, die na afloop van de derby met Go Ahead Eagles een bal in het publiek ramde en een supporter raakte. Die moest met een ambulance worden weggebracht en heeft een hersenschudding opgelopen. Nijkamp zegt dat men bij PEC afwacht of de KNVB met een straf komt, maar de directeur kan zich dat eigenlijk niet voorstellen.
Ex-Zwollenaren doen het niet heel lekker. Zonde.quote:Darryl Lachman baalt als een stekker bij FC Twente. De verdediger maakte in de afgelopen zomer de overstap van PEC Zwolle en begon het seizoen als basisspeler, maar raakte zijn plek in het elftal kwijt. Afgelopen zaterdag zat Lachman niet eens bij de wedstrijdselectie voor de kraker tegen Ajax; maandagavond speelde hij met Jong FC Twente tegen Roda JC Kerkrade.
Lachman heeft het er moeilijk mee dat hij buiten de boot is gevallen. "Vooral met de manier waarop dat is gecommuniceerd", zegt de mandekker bij FOX Sports. "Ik had het niet zien aankomen. Er is wel een beetje uitleg geweest waarom ik niet bij de selectie zat, maar voor mijn gevoel had Alfred Scheuder het eerder in de week kunnen communiceren."
"Het is heel lastig, want je bent natuurlijk met andere gedachtes hier naartoe gekomen", vervolgde Lachman. "Ik ben heel down geweest, maar nu moet ik de knop weer omzetten. Het is lastig om Jupiler League te spelen in zo'n groot stadion met weinig publiek." Jong Twente verloor met 0-2 van Roda.
quote:
Gevonden!quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waar is Guyon nu eigenlijk gebleven?
Mokotjo speelt redelijk bij Twente, alhoewel hij daar overduidelijk niet uitblinkt zoals bij PEC dat wel het geval was. Kan met het speltype van Twente te maken, dat veel minder dynamisch en aanvallend is. Bij Lachman had ik mijn twijfels, die ik overigens bij vlagen superieur zag spelen, maar op belangrijke momenten in de wedstrijd ook erg slap, nonchalant en ongeconcentreerd kon zijn. Bij Mokhtar zag ik het wel aankomen; die kon bij Zwolle lekker opportunistisch en vrij spelen, maar bij Twente is hij veel te ineffectief, inconsistent en kent te weinig rendement. Achenteh heb ik enigszins uit het oog verloren, maar die schijnt bij Vitesse het te moeten doen met een wisselrol, wat hij volgens mij (weet niet zeker) naar behoren vervult.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:58 schreef Tchock het volgende:
Ex-Zwollenaren doen het niet heel lekker. Zonde.
Te traag?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:53 schreef Intellectueel het volgende:
Heb Fernandez nooit echt een 'goede' spits gevonden, alhoewel hij wel op belangrijke momenten een doelpunt kon maken. Te traag, vaak te egoïstisch en had voetbaltechnisch (balaanname, etc) redelijk wat mankementen. Wat dat betreft overschat hij zich toch wel enigszins. Zal hoogstwaarschijnlijk binnenkort wel meetrainen/meespelen bij Dordrecht, Excelsior of een soortgelijke club, wat zijn top is.
Vond hem in ieder geval traag ogen. Het niveau van PEC doet niet onder voor die van Feyenoord op het moment, dus wat dat betreft kunnen we hem vergelijken met een Kazim Richards. Nee, ben blij dat Fernandez weg is. Zie liever een Necid of zelfs Avdic in de spits, alhoewel laatstgenoemde ook blijft falen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:59 schreef Typisch het volgende:
Te traag?Is/was gewoon een prima speler voor het niveau van PEC.
Dit topic gaat niet over Feyenoord geloof ik, maar blijf vooral in die waan.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Vond hem in ieder geval traag ogen. Het niveau van PEC doet niet onder voor die van Feyenoord op het moment, dus wat dat betreft kunnen we hem vergelijken met een Kazim Richards. Nee, ben blij dat Fernandez weg is.
Al zijn zwakke punten maakt hij in mijn ogen goed door zijn afmaakkwaliteiten. Heb hem bij PEC zelden een grote kans zien missen zoals Nijland, Necid en Benson geregeld doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:53 schreef Intellectueel het volgende:
Heb Fernandez nooit echt een 'goede' spits gevonden, alhoewel hij wel op belangrijke momenten een doelpunt kon maken. Te traag, vaak te egoïstisch en had voetbaltechnisch (balaanname, etc) redelijk wat mankementen. Wat dat betreft overschat hij zich toch wel enigszins. Zal hoogstwaarschijnlijk binnenkort wel meetrainen/meespelen bij Dordrecht, Excelsior of een soortgelijke club, wat zijn top is.
Sterker nog; veldspeltechnisch is Zwolle overduidelijk het niveau van Feyenoord ontstegen, die het momenteel moet hebben van de uitbarsten van een type speler als Manu.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over Feyenoord geloof ik, maar blijf vooral in die waan.
Bij Benson werd het inderdaad gênant. Nijland kent zijn hele voetbalcarriere al te weinig rendement, maar Necid heb ik ook niet vaak op het missen van grote kans zien betrappen. Benson was natuurlijk wel een meester in zichzelf vrij van de verdediging positioneren, wat Necid nog niet helemaal onder de knie heeft.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al zijn zwakke punten maakt hij in mijn ogen goed door zijn afmaakkwaliteiten. Heb hem bij PEC zelden een grote kans zien missen zoals Nijland, Necid en Benson geregeld doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |