Is toch echt niet te geloven dat ze alleen die joduh maar uitzenden bij de NOS,was afgesproken om en om de thuiswedstrijden van beide clubs.
Voor mijzelf is het niet zo,n probleem want zit toch wel in het stadion maar voor alle PSV fans die niet kunnen of geen Canal plus hebben is het toch zwaar balen.
A) het betere voetbal laat zien
B) Kans heeft om door te gaan naar de volgende ronde
Gewoon logisch. Als PSV het wat beter had gedaan zouden de wedstrijden van PSV wel uitgezonden worden....
quote:Betere voetbal zei je?
Op zondag 27 oktober 2002 14:00 schreef Cheiron het volgende:
Uit commercieel oogpunt is het gewoon handiger om de ploeg te laten zien die:A) het betere voetbal laat zien
B) Kans heeft om door te gaan naar de volgende rondeGewoon logisch. Als PSV het wat beter had gedaan zouden de wedstrijden van PSV wel uitgezonden worden....
quote:Jep
Op zondag 27 oktober 2002 14:00 schreef F1908 het volgende:[..]
Betere voetbal zei je?
quote:volgens mij is dat niet de taak van de publieke omroep
Uit commercieel oogpunt
quote:Kijkend naar de manier hoe ze gekort gaan worden in de toekomst lijkt het mij voor hun van "levensbelang" dat ze kijkers trekken.
Op zondag 27 oktober 2002 14:03 schreef Frenkie het volgende:[..]
volgens mij is dat niet de taak van de publieke omroep
quote:Inderdaad. PSV is toch al uitgeschakeld. Bij Ajax gaat het tenminste nog ergens om.
Uit commercieel oogpunt is het gewoon handiger om de ploeg te laten zien die:A) het betere voetbal laat zien
B) Kans heeft om door te gaan naar de volgende rondeGewoon logisch. Als PSV het wat beter had gedaan zouden de wedstrijden van PSV wel uitgezonden worden....
quote:is dat de taak van de publiek omroep..?? Niet dus!
Op zondag 27 oktober 2002 14:05 schreef Cheiron het volgende:
Kijkend naar de manier hoe ze gekort gaan worden in de toekomst lijkt het mij voor hun van "levensbelang" dat ze kijkers trekken.
quote:Ik denk dat dat niet erg veel verschilt. Sterker nog dat verschil is denk ik te verwaarlozen. (maar als je cijfers hebt). Naar mijn mening had de NOS gewoon consequent de uitwedstrijden van de Nederlandse clubs moeten uitzenden. Bij de thuiswedstrijden zitten toch al de echte supporters.
En zoals hier boven al gezegd werd doen ze met het uitzenden van Ajax wedstrijden meer mensen een plezier dan wanneer ze dit niet zouden doen (kijkcijfers)
quote:PSV is helemaal nog niet uitgeschakeld en speelt woensdag ergens om. Ajax kan het in de laatste wedstrijd pas beslissen. Dus is niet de logische keuze. Daarbij vind ik de verhouding 1-5 wel erg scheef. Zeker omdat de poule van PSV vele malen aantrekkelijker is.
Op zondag 27 oktober 2002 14:05 schreef Glacius het volgende:[..]
Inderdaad. PSV is toch al uitgeschakeld. Bij Ajax gaat het tenminste nog ergens om.
quote:PSV ook, dus geen argument.
Op zondag 27 oktober 2002 14:10 schreef detulp050 het volgende:
PSV is meer een oefenpotje, er staat niets op het spel
Ajax kan nog naar de 2e ronde !
quote:Wij zijn helemaal nog niet uitgeschakeld als we 2 keer winnen is het nog mogelijk hoor en zeker de 3e plaats is nog haalbaar dus wordt Woensdag best spannende wedstrijd.En Arsenal draai nu ook voor geen meter dus daar kunnen we 12 Novenber ook punten pakken. houdoe
Op zondag 27 oktober 2002 14:05 schreef Glacius het volgende:[..]
Inderdaad. PSV is toch al uitgeschakeld. Bij Ajax gaat het tenminste nog ergens om.
quote:De Kans dat Ajax doorgaat is groter dan de kans dat PSV doorgaat en daarbij willen vast meer mensen Ajax zien dan PSV
Op zondag 27 oktober 2002 14:11 schreef Frenkie het volgende:[..]
PSV ook, dus geen argument.
quote:dus dan maar de weg van de minste weerstand?? lekker simpel geredeneert imho
Op zondag 27 oktober 2002 14:18 schreef mabit het volgende:
er kijken aanzienlijk meer mensen naar een wedstrijd van ajax en die wedstrijd is ook belangrijker dan die van psv... moet je eens bedenken wat er gebeurd als ze ajax niet uitzenden hebben ze meer gezeik dan als ze psv niet uitzenden...
quote:is dat zo...?? waar zijn je cijfers dan...??
Op zondag 27 oktober 2002 14:18 schreef mabit het volgende:
er kijken aanzienlijk meer mensen naar een wedstrijd van ajax en die wedstrijd is ook belangrijker dan die van psv... moet je eens bedenken wat er gebeurd als ze ajax niet uitzenden hebben ze meer gezeik dan als ze psv niet uitzenden...
quote:nou en is dat wordt niet in deze wedstrijd bepaald.
Op zondag 27 oktober 2002 14:19 schreef detulp050 het volgende:
De Kans dat Ajax doorgaat is groter dan de kans dat PSV doorgaat
quote:Ow ja is dat zo..?? heb je daar cijfers van.
en daarbij willen vast meer mensen Ajax zien dan PSV
quote:Dáár komt dat door.
Op zondag 27 oktober 2002 14:14 schreef chelloboy het volgende:
houdoe
houdoe
quote:De cijfers zou ik op moeten zoeken
Op zondag 27 oktober 2002 14:22 schreef Frenkie het volgende:[..]
nou en is dat wordt niet in deze wedstrijd bepaald.
[..]Ow ja is dat zo..?? heb je daar cijfers van.
En daarbij is dat niet de taak van de publieke omroep.
quote:Als PSV tegen Auxerre wint, en Ajax van Lyon verliest, is de kans aanwezig dat Arsenal - PSV uitgezonden wordt, anders niet. Vooralsnog is de kans het grootst dat Ajax doorgaat. Daarom denk ik dat ze weer Ajax uitzenden.
Op zondag 27 oktober 2002 14:14 schreef chelloboy het volgende:[..]
Wij zijn helemaal nog niet uitgeschakeld als we 2 keer winnen is het nog mogelijk hoor en zeker de 3e plaats is nog haalbaar dus wordt Woensdag best spannende wedstrijd.En Arsenal draai nu ook voor geen meter dus daar kunnen we 12 Novenber ook punten pakken. houdoe
Als PSV op 5 punten stond en Ajax op 2 hadden ze PSV uitgezonden.
1. Meer Ajax fans dan P(i)SV(ee) fans
2.Ajax heeft meer kans op de volgende ronde
Ik ben Ajacied en heb ook canal+ dus dat scheelt :p
"En da's niet eerlijk."
quote:Je bedoelt Je kijkt liever naar PSV die verliest of in een saaie wedstrijd een punt pakt.
Op zondag 27 oktober 2002 17:07 schreef -F- het volgende:
Ik kijk liever naar PSV, dan naar ajax die er een gelijkspelletje uit weet te slepen.
En Ajax met ene goede overwinning op lyon en tegen inter en rosenborg gewoon pech had.
Wie wil er nou kijken naar zo'n saaie wedstrijd als PSV-Auxerre met slecht veld en weining toeschouwers en saai voetbal.
Of Arsenal-PSV dat 5-0 wordt ofzo
bij ajax is het spannender en maakt een kans.
Wil Canal+ trouwens wel saaie wedstrijden uitzenden?
Lex.
p.s Als je een ECHTE PSV-fan bent ga je naar het stadion of betaal je wat voor CANAL +
quote:Ik bedoel, in een wedstrijd van PSV gebeurd altijd wel wat. positief of negatief.
Op zondag 27 oktober 2002 17:14 schreef Ajax_master het volgende:[..]
Je bedoelt Je kijkt liever naar PSV die verliest of in een saaie wedstrijd een punt pakt.
quote:Waarschijnlijk niet en daarom zenden ze PSV uit..
Op zondag 27 oktober 2002 17:14 schreef Ajax_master het volgende:
Wil Canal+ trouwens wel saaie wedstrijden uitzenden?
quote:ow is dat zo..??
Op zondag 27 oktober 2002 16:50 schreef DarkSoul het volgende:
1. Meer Ajax fans dan P(i)SV(ee) fans
quote:Lijkt me nogal logisch dat dit gebeurd omdat het al snel duidelijk werd dat Ajax als enige kans heeft om door te gaan.
Op zondag 27 oktober 2002 13:52 schreef chelloboy het volgende:
Ook de vijfde wedstrijd van PSV in de Champions League zal niet te zien zijn op het open net. De NOS koos voor de wedstrijd Olympique Lyon - Ajax. Daardoor zal PSV - Auxerre opnieuw worden uitgezonden door Canal+. Tot onvrede van de PSV supporters werd tot nu toe slechts één wedstrijd van PSV uitgezonden door de NOS. Gezien de belangen zal de publieke omroep ongetwijfeld ook de laatste wedstrijd van Ajax (thuis tegen Inter) uitzenden. Ongeacht welke uitslag van Ajax in Frankrijk houdt Ajax namelijk kans op de tweede ronde, het moet daarvoor met 2 doelpunten verschil thuis van Inter winnen.Is toch echt niet te geloven dat ze alleen die joduh maar uitzenden bij de NOS,was afgesproken om en om de thuiswedstrijden van beide clubs.
Voor mijzelf is het niet zo,n probleem want zit toch wel in het stadion maar voor alle PSV fans die niet kunnen of geen Canal plus hebben is het toch zwaar balen.
quote:ow ja joh..???
Op zondag 27 oktober 2002 17:40 schreef Komakie het volgende:
Lijkt me nogal logisch dat dit gebeurd omdat het al snel duidelijk werd dat Ajax als enige kans heeft om door te gaan.
Ondanks dat de NOS aan het begin van het seizoen heeft aangekondigd dat, indien twee Champions League wedstrijden op dezelfde avond gespeeld zouden worden (wat natuurlijk altijd het geal is met drie deelnemers) men zou kiezen voor Ajax of Feyenoord en niet voor PSV. Geleerden hadden uitgerekend dat meer mensen naar de beide clubs uit de randstad zouden willen kijken dan naar de Eindhovenaren. Inmiddels staat dan ook deze week Ajax op het hoofdmenu en als je naar PSV wilt kijken moet je nog even tegen een ramsprijsje een abonnement afsluiten bij Canal Plus.
Of het nu waar is of niet, in het zuiden en Rotterdam zijn heel veel mensen die liever naar PSV kijken dan naar Ajax. Zo werkt het openbare bestel nu eenmaal niet. Iedere Nederlander betaalt kijkgeld en heeft dan ook recht iets van zijn gading te kunnen zien op de buis. Anders kan je het hele bestel wel opdoeken. Door uitsluitend voor Ajax te kiezen, geeft de leiding van de NOS een brevet van onvermogen af.
In de eerste plaats zou de keuze te rechtvaardigen zijn indien het om één, hooguit twee keer zou gaan. Maar vier keer, zoals nu het geval is, begint duidelijk op voorkeur te lijken. Ook al omdat het belang van de wedstrijd blijkbaar niet wordt meegenomen in de overweging. PSV staat voor een alles-of-niets-wedstrijd. Verlies betekent nu eenmaal definitieve uitschakeling voor het Europese toneel. Voor Ajax geldt dit vooral in de laatste ontmoeting, thuis tegen Inter. Voorwaar dus een goede reden om voor PSV te kiezen nu. Maar nee hoor.
Wedden dat er meer commercials verkocht worden als Ajax wordt uitgezonden? Daar gaat het om, net als bij RTL en EndeMol;, maar die krijgen geen kijkgelden. Op deze wijze betaalt heel Nederland mee om uitsluitend naar Ajax te kijken. Dat noem ik een eenzijdig aanbod. Ondanks het feit dat Ajax tot nu beter presteert in de Chanmpions League
Ga nog ff door, ik lurk en geniet .
quote:Amstelveen, stad der steden..?? zoetermeer van amsterdam, nieuwegein van amsterdam..??
Op zondag 27 oktober 2002 17:47 schreef keeper het volgende:
Wat kan ik echt genieten van al die frustraties van die boeren jegens Ajax zeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 27-10-2002 17:52]
quote:de wedstrijd in lyon is voor spek en bonen. Juist PSV speelt voor zijn laatste kans.
Op zondag 27 oktober 2002 17:50 schreef superjoden het volgende:
Ach ja zelf zit ik de 3 wedstrijden in het stadion, maar ik kan begrijpen dat de NOS hiervoor kiest.Iedereen de wedstrijd PSV - Arsenal gezien....daar zit toch niemand meer op te wachten, ze roepen al jaren dat het beter moet en het is echt armoe troef daar in Eindhoven.Ik begrijp wel dat de NOS kiest voor een wedstrijd waar nog iets op het spel staat,want deze wedstrijd in Eindhoven is eigenlijk voor spek en bonen.
quote:Al zovaak meegemaakt dat ze voor hun laatste kans spelen...het houdt een keer op.Lyon - Ajax is woensdag de kraker in de groep.
Op zondag 27 oktober 2002 17:51 schreef Frenkie het volgende:[..]
de wedstrijd in lyon is voor spek en bonen. Juist PSV speelt voor zijn laatste kans.
quote:Houdoe !
Op zondag 27 oktober 2002 17:51 schreef Frenkie het volgende:[..]
de wedstrijd in lyon is voor spek en bonen. Juist PSV speelt voor zijn laatste kans.
quote:Goed zo. Je kan al in iemand zijn profiel kijken. Hoe geciviliseerd.
Op zondag 27 oktober 2002 17:50 schreef Frenkie het volgende:
Amstelveen, stad der steden..?? zoetermeer van amsterdam, nieuwegein van amsterdam..??
Verder: .
quote:hoezo..?? als ajax wint is het nog niet door..
Op zondag 27 oktober 2002 17:53 schreef superjoden het volgende:[..]
Al zovaak meegemaakt dat ze voor hun laatste kans spelen...het houdt een keer op.Lyon - Ajax is woensdag de kraker in de groep.
quote:peohpoeh je komt uit amstelveen, nu ruik je minder naar
Op zondag 27 oktober 2002 17:53 schreef keeper het volgende:
Goed zo. Je kan al in iemand zijn profiel kijken. Hoe geciviliseerd.
quote:lees nou eens goed!!! dat zeg ik toch ook niet....het is de wedstrijd tussen de nr.1 en (gedeelde)nr.2 in de groep... maar ja chelloboy hopelijk houden jullie je rascistische geluiden nu achterwege.
Op zondag 27 oktober 2002 17:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
hoezo..?? als ajax wint is het nog niet door..
quote:maar een wedstrijd om spek en bonen..
Op zondag 27 oktober 2002 17:56 schreef superjoden het volgende:
lees nou eens goed!!! dat zeg ik toch ook niet....het is de wedstrijd tussen de nr.1 en (gedeelde)nr.2 in de groep...
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 17:55 schreef Frenkie het volgende:
peohpoeh je komt uit amstelveen, nu ruik je minder naar
Gelukkig zond de NOS wel flutrecht uit .
quote:da's knap tis afgelast namelijk..
Op zondag 27 oktober 2002 17:59 schreef keeper het volgende:[..]
.
Gelukkig zond de NOS wel flutrecht uit
.
Komt door de redaktie, zit vol joden.
politiek moet de nos korten.
quote:het heeft denk ik te maken met de spanning in de groep...en je zal toch moeten toegeven dat Ajax meer kans heeft om door te gaan dan PSV.
Op zondag 27 oktober 2002 17:58 schreef Frenkie het volgende:[..]
maar een wedstrijd om spek en bonen..
dit itt psv die als ze verliezen helemaal uitgespeeld zijn.
quote:nogmaals dat is niet de taak van de publieke omroep. en daarbij doet deze wedstrijd helemaal niet ter zake.
Op zondag 27 oktober 2002 18:02 schreef superjoden het volgende:
het heeft denk ik te maken met de spanning in de groep...en je zal toch moeten toegeven dat Ajax meer kans heeft om door te gaan dan PSV.
quote:
Ben benieuwd wat voor reacties er waren gekomen als Feyenoord en PSV op dezelfde dag moesten spelen en ze Feyenoord uitzonden.
Ik ben blij dat je moe word van je eigen geneuzel....
En die collumn die hier ergens stond sloeg nergens op!
(en er staan spelfouten in..)
quote:Maar Ajax heeft meer teletekst/TV supporters
Op zondag 27 oktober 2002 17:24 schreef Frenkie het volgende:[..]
ow is dat zo..??
volgens mij is er maar een top-drie-club die al meer als 10 jaar al zijn seizoenskaarten verkoopt. en dat is niet ajax!
quote:Maak daar maar het Vianen van Amsterdam van
Op zondag 27 oktober 2002 17:50 schreef Frenkie het volgende:[..]
Amstelveen, stad der steden..?? zoetermeer van amsterdam, nieuwegein van amsterdam..??
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:35 schreef Doc het volgende:
Maar Ajax heeft meer teletekst/TV supporters
quote:* Frenkie woont in Utreg waarde doc. En daarbij is Vianen een oude stad en geen slaapstad
Op zondag 27 oktober 2002 19:36 schreef Doc het volgende:[..]
Maak daar maar het Vianen van Amsterdam van
quote:Dat weet ik, import Utrechtenaar...
Op zondag 27 oktober 2002 19:39 schreef Frenkie het volgende:[..]
* Frenkie woont in Utreg waarde doc. En daarbij is Vianen een oude stad en geen slaapstad
Is Vianen meer dan een knooppunt dan? Zo leer ik iedere dag wat bij
quote:Ik moet zeggen dat ik het op zich ook niet echt logisch vind. Ik denk dat ze gewoon gekozen hebben voor de wedstrijd waar de minste verliespunten verwacht werden. En tot nu toe zaten ze niet fout...
Op zondag 27 oktober 2002 19:38 schreef Frenkie het volgende:[..]
haha is waar.
en mi is het logisch dat ze ajax uitzenden die spelen immers uit. Maar de NOS heeft vooraf gezegd dat ze de thuiswedstrijden zouden uitzenden (ws ook ivm kosten). Dan moet je je er aan houden. En je niet naar Amsterdamse sentimenten laten leiden.
Maar zoals ik als zei: als PSV wint en Ajax verliest kan de NOS ook zo voor Arsenal - PSV kiezen, afhankelijk of PSV bij die wedstrijd bij winst alsnog doorgaat...
quote:Utrechtenaar..
Op zondag 27 oktober 2002 19:42 schreef Doc het volgende:[..]
Dat weet ik, import Utrechtenaar...
quote:ja gezellig klein dorp met een geweldige voetbalcultuur
Is Vianen meer dan een knooppunt dan? Zo leer ik iedere dag wat bij
Logisch dat de PSV supporters zich hier boos om maken, maar Ajax maakt meer kans dan PSV en daarom zenden ze Ajax uit.
Daarbij komt ook nog, PSV bakt al 7 jaar lang niets ervan in de Champions League, bij de NOS zijn ze dat nu eindelijk zat en gaan ze andere ploegen uitzenden.
Zo, dat wilde ik even kwijt.
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 09:28 schreef Doc het volgende:
Waarom zendt de NOS eigenlijk de wedstrijden van F'noord rechtstreeks uit terwijl Maccabi Haifa ook tegelijkertijd speelt. Altijd maar F'noord! Ze hebben denk ik gewoon iets tegen Joden. Ik weet nu wel waar die N in NOS op slaat.
Maar goed, ik had deze klaagzangen wel verwacht, maar je moet toch zelf ook inzien dat de wedstrijd van Ajax aanstaande woensdag van veel groter belang is dan die van psv? Als je dat niet in ziet moet je je eindhovense brilletje even afzetten...
quote:Of het Anti-Ajax brilletje, die is er meer dan een eindhovens brilletje
Op maandag 28 oktober 2002 12:43 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Als je dat niet in ziet moet je je eindhovense brilletje even afzetten...
Lang leve de Schotel en gekraakte kaarten, there are no limits. De Neuzen zijn dus altijd weg te zappen, wat studio neus ook moge doen.
Wat is dat toch altijd voor anti-ajax "wij zijn zo zielig" geneuzel? Ik heb Studio Sport nog nooit eens kunnen betrappen op dat pro-Ajax gedrag waar jullie het over hebben. Het is echt onzin en kijken met een club brilletje op. Iets dat ik net zo hard zelf ook doe hoor, maar PRO-Ajax in Nederland?? Echt niet, kijk maar eens hoeveel mensen en HEKEL hebben aan Ajax. We zouden arrogant zijn enzo..tzal allemaal wel. Als err EEN iemand echt zijn club voorkeur uitspreekt is het f'noorder Poelman. DIes altijd VOOR f'noord en TEGEN Ajax. De rest vind ik best vrij neutraal.
Dat deze wedstrijd van Ajax wordt uitgezonden is als je heel even ZONDER je psv brilletje kijkt, niet meer dan normaal. Een objectieve voetballiefhebber zal dit gewoon ruiterlijk toegeven. Als de situatie andersom was geweest had ik dat 100% zeker toegegeven.
Ik denk gewoon dat er een hoop afgunst in zit mbt de aandacht die het zijn van de grootste en mooiste stad van Nederland met het grootste internationale aanzien, de beste stap/shop mogelijkheden met zich meebrengt. Tis ook frustrerend als iemand uit (bv) de US nog nooit van eindhoven gehoord heeft, dat snap ik wel
Maar zo is het nou eenmaal in het leven...
Ik ken gvd zelfs mensen uit Jisp (waar?) die op vakanties vertelden dat ze uit Amsterdam kwamen
quote:Ben neutraal en kijk morgen liever naar PSV als naar ajax en nu?
Op maandag 28 oktober 2002 14:44 schreef HeatWave het volgende:
Oh ja hier wou ik ook nog ff reagerenWat is dat toch altijd voor anti-ajax "wij zijn zo zielig" geneuzel? Ik heb Studio Sport nog nooit eens kunnen betrappen op dat pro-Ajax gedrag waar jullie het over hebben. Het is echt onzin en kijken met een club brilletje op. Iets dat ik net zo hard zelf ook doe hoor, maar PRO-Ajax in Nederland?? Echt niet, kijk maar eens hoeveel mensen en HEKEL hebben aan Ajax. We zouden arrogant zijn enzo..tzal allemaal wel. Als err EEN iemand echt zijn club voorkeur uitspreekt is het f'noorder Poelman. DIes altijd VOOR f'noord en TEGEN Ajax. De rest vind ik best vrij neutraal.
Dat deze wedstrijd van Ajax wordt uitgezonden is als je heel even ZONDER je psv brilletje kijkt, niet meer dan normaal. Een objectieve voetballiefhebber zal dit gewoon ruiterlijk toegeven. Als de situatie andersom was geweest had ik dat 100% zeker toegegeven.
Ik denk gewoon dat er een hoop afgunst in zit mbt de aandacht die het zijn van de grootste en mooiste stad van Nederland met het grootste internationale aanzien, de beste stap/shop mogelijkheden met zich meebrengt. Tis ook frustrerend als iemand uit (bv) de US nog nooit van eindhoven gehoord heeft, dat snap ik wel
Maar zo is het nou eenmaal in het leven...
Ik ken gvd zelfs mensen uit Jisp (waar?) die op vakanties vertelden dat ze uit Amsterdam kwamen
quote:Je bent neutraal (zeg je) dan moet je toegeven dat de wedstrijd van Ajax belangrijker is. Dat je LIEVER naar psv kijkt is jouw afwijking (geintje)
Op maandag 28 oktober 2002 14:49 schreef -F- het volgende:[..]
Ben neutraal en kijk morgen liever naar PSV als naar ajax en nu?
De ploeg die er het beste voorstaat (lees: nog kans heeft) moet toch worden uitgezonden? Dan psv nog kans heeft is zoooo ver gezocht.
quote:Ik kijk gewoon het liefst naar een Nederlandse club die THUIS speelt als de keuze daar is. Dit heeft o.a. te maken met kwaliteit van de uitzending sfeer enz. Vaak is de sfeer in de nederlandse stadions tijdens Europa cup wedstrijden beter dan elders in europa (uitzonderingen daargelaten...)
Op maandag 28 oktober 2002 14:52 schreef HeatWave het volgende:[..]
Je bent neutraal (zeg je) dan moet je toegeven dat de wedstrijd van Ajax belangrijker is. Dat je LIEVER naar psv kijkt is jouw afwijking (geintje)
De ploeg die er het beste voorstaat (lees: nog kans heeft) moet toch worden uitgezonden? Dan psv nog kans heeft is zoooo ver gezocht.
quote:OK dat vind ik iig een leuke PERSOONLIJKE reden, maar voetbalrekentechnisch (scrabblewoord, bestaat niet echt denk ik) is de beslissing van de NOS toch wel goed te praten iig. Maar ik moet wel zeggen dat is de sfeer in het psv stadion (rascisme) nou niet echt top vind.
Op maandag 28 oktober 2002 14:57 schreef -F- het volgende:[..]
Ik kijk gewoon het liefst naar een Nederlandse club die THUIS speelt als de keuze daar is. Dit heeft o.a. te maken met kwaliteit van de uitzending sfeer enz. Vaak is de sfeer in de nederlandse stadions tijdens Europa cup wedstrijden beter dan elders in europa (uitzonderingen daargelaten...)
quote:dus je zingt liever stooer mee met hijo de puta..
Op maandag 28 oktober 2002 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Maar ik moet wel zeggen dat is de sfeer in het psv stadion (rascisme) nou niet echt top vind.
quote:de wedstrijd is onbelangrijker omdat bij ajax alles beslist wordt in de laatste wedstrijd. en dan doet deze niet ter zake.
Op maandag 28 oktober 2002 14:52 schreef HeatWave het volgende:
Je bent neutraal (zeg je) dan moet je toegeven dat de wedstrijd van Ajax belangrijker is. Dat je LIEVER naar psv kijkt is jouw afwijking (geintje)
quote:Maar PSV speelt voor haar laatste kans, de wedstrijd van ajax is een veredeld oefenpotje.
quote:Das geen rascime maar gewoon de waarheid
Op maandag 28 oktober 2002 15:04 schreef Frenkie het volgende:[..]
dus je zingt liever stooer mee met hijo de puta..
Zonder dollen, het is toch wel ff wat anders hoor. En dat gebeurt aan de hand van (al dan niet terecht) foute gevonden beslissingen die je club benadelen, niet aan de hand omdat iemand toevallig zwart is! Dat is een essentieel verschil. Die scheids doet zijn werk niet goed, die voetballer wel.
quote:het waren drie supporters..
Op maandag 28 oktober 2002 15:08 schreef HeatWave het volgende:[..]
Das geen rascime maar gewoon de waarheid
Zonder dollen, het is toch wel ff wat anders hoor. En dat gebeurt aan de hand van (al dan niet terecht) foute gevonden beslissingen die je club benadelen, niet aan de hand omdat iemand toevallig zwart is! Dat is een essentieel verschil. Die scheids doet zijn werk niet goed, die voetballer wel.
quote:OK ok , dan kan allemaal wel zo zijn ,ik was er niet bij) Maar anders doet Henri geen aangifte (3 supporters hoor je echt niet, en echt aangesproken door mede supporters en bv de stadion speaker werden ze ook niet. Bij Ajax wordt nog regelmatig geroepen of we ff op willen houden met schelden bv. (ik hou me redelijk in hoor, meestal
Op maandag 28 oktober 2002 15:19 schreef Frenkie het volgende:[..]
het waren drie supporters..
Ik hou ook niet zo van die echte nare spreekkoren, maar een beetje schelden moet kunnen als iemand gewoon helemaal verkeerd te werk gaat. EN Hijo de puta lig je als Spaanse scheids echt niet wakker van hoor, dat hoort ie ook in Nou Camp als het vol zit.
quote:Kan me een aantal jaren geleden nog herinneren dat dit het geval was, ze zonden Feyenoord uit en de 2e helft gingen ze opeens over naar die kut boeren, telefoon bij de NOS stond rood gloeiend.
Op zondag 27 oktober 2002 18:02 schreef superjoden het volgende:[..]
.
Ben benieuwd wat voor reacties er waren gekomen als Feyenoord en PSV op dezelfde dag moesten spelen en ze Feyenoord uitzonden.
quote:Ja dat is idd HELEMAAL de verkeerde oplossing. Het is jammer dat ze niet gewoon op NL 2 en 3 kunnen uitzenden, dan heb je dit niet. Ik snap niet waarom dat niet zou kunnen. Er is al genoeg zendtijd voor k*tspelletjes en baggerprogrammas' Maar ja mensen die niet van voetbal houden klagen nu al steen en been.
Op maandag 28 oktober 2002 15:33 schreef Luni het volgende:[..]
Kan me een aantal jaren geleden nog herinneren dat dit het geval was, ze zonden Feyenoord uit en de 2e helft gingen ze opeens over naar die kut boeren, telefoon bij de NOS stond rood gloeiend.
Kunnen ze de rechten niet delen met SBS6 ofzo? Hebben die ook weer kijkcijfers. Natuurlijk wel de beste club op NOS blijven volgen
quote:dan valt ajax af, want dat is een bedrijf. Net als DAF zeg maar..
Op maandag 28 oktober 2002 15:36 schreef HeatWave het volgende:
Natuurlijk wel de beste club op NOS blijven volgen
quote:Gelukkig voetballen ze bij f'noord nog voor een kratje bier en de reiskosten
Op maandag 28 oktober 2002 15:43 schreef Frenkie het volgende:[..]
dan valt ajax af, want dat is een bedrijf. Net als DAF zeg maar..
Wat een standaard anti-ajax reactie, had op meer inhoud gehoopt qua discussie hier.
Je denkt toch niet WERKELIJK dat Ajax de enige club is die met financieel management bezig is he? Dat ze nou aandelen hebben, nou en? Dat hebben heel veel engelse clubs ook. Bij Ajax is heel veel ruimte om het verleden te eren (hommage wedstrijden, oude spelers eren etc)
Dus erg is het allemaal niet. Het is gewoon een van de makkelijk te bleren vooroordelen
Joduh!!!
Arrogante Amsterdammers!
Lucky Ajax!!!
Ajax is geen club maar een bedrijf!!
een pot nat...
quote:In utreg zetten we er dan ook nog es een zes letter-lingo-woord voor..
Op maandag 28 oktober 2002 15:48 schreef HeatWave het volgende:
Joduh!!!
Arrogante Amsterdammers!
Ajax is geen club maar een bedrijf!!
Allemaal zeiken over Feyenoord als het eens een tijdje wat minder gaat, en Ajax wordt normaal gesproken redelijk de hemel ingeprezen, hoe de situatie daar ook is.
Maar goed, dat is mijn mening (waar heb ik dit eerder gehoord?)
quote:Lekker beargumenteerd ook weer. Als het met Ajax slecht gaat is er gewoon (en terecht) kritiek hoor. Denk maar aan de periode Olsen, Adriaanse, toen stond de media vol van klachten/opmerkingen etc over de cultuur bij Ajax enzo. En die was toen ook niet goed. Maar Studio Sport is gewoon NIET NIET NIET pro ajax! Hoe graag jullie dat toch allemaal willen benadrukken. KOm dan maar met citaten etc.
Op maandag 28 oktober 2002 15:50 schreef yodocus2001 het volgende:
Maar het BLIJFT Studio Ajax!!!!!Allemaal zeiken over Feyenoord als het eens een tijdje wat minder gaat, en Ajax wordt normaal gesproken redelijk de hemel ingeprezen, hoe de situatie daar ook is.
Maar goed, dat is mijn mening (waar heb ik dit eerder gehoord?)
Ik weet dat het je mening is (kikkerlikker is niet zo voetbalfan toch?) Maar dat doet niets af aan het feit dat het onzin is
En dat is er nog maar eentje......voordeel is dat ie er zelf ook voor uit komt.
Joh, tis allemaal onzin. Kan me ook niet schelen wie wat vind, kan me alleen niet aan die indruk van Studio Ajax onttrekken.
En dat is al jaren zo.
Dat hebben ze blijkbaar onderzocht, en daarom beginnen ze er niet meer aan (PSV uitzenden dus). Een andere reden kan ik ook niet zo bedenken.
Dus: wees blij met die ene uitzending op de publieke in plaats van mopperen over die 2 die je niet krijgt!
en er zijn toch meer mensen die naar ajax kijken dan psv, bekijk de kijkcijfers er maar op na
En veredeld oefenpotje...
En dat verschrikkelijke geouwehoer over een vermeend studio Ajax... Nou hebben "we" hier 4 pagina's lang uitgelegd waarom het geen studio Ajax is, en dan komen er dus kakkerlakken/boeren die er allemaal een als een beetje dom mogen worden omschreven met de vermaarde opmerking: en toch blijft het studio Ajax
Ik zie zo'n broekie voor me die zn zin niet krijgt hahaha
En dan is het toch studio Ajax, als je PSV wilt zien rot je maar naar die boerentempel...
quote:Ik begrijp dat frustratie van Chelloboy zeker, maar het is toch weet jammer dat meneer het woord 'joduh' in de mond moet nemen! Het is prima dat je je frustratie uit, maar doe dat wel op een normale manier. Zulke uitspattingen word ik een beetje moe van
[b]Op zondag 27 oktober 2002 13:52 schreef chelloboy het volgende:[Is toch echt niet te geloven dat ze alleen die joduh maar uitzenden bij de NOS,was afgesproken om en om de thuiswedstrijden van beide clubs.
Ik kan me echt geen voorbeelden voor de geest halen waarin (overdreven) pro Ajax en dan dus OOK anti de rest gereageerd werd. Natuurlijk is er wel eens pro Ajax commentaar, maar dat staat dan in relatie met ALLEEN Ajax. Alsof er nooit Pro psv gereageerd zou worden. Nee in CL verband niet nee, na GVD 7 jaren weer niets. Alsof daar ook maar IETS positiefs over te zeggen valt.
Vorige week na de wanprestatie van Ajax (ja ik ben een KRITISCHE supporter) was er anders genoeg commentaar op Ajax en terecht. Zodra een ploeg (om het even welke) een prestatie neerzet zal daar relavant op gereageerd worden bij Studio Sport. Positief of negatief.
Een ieder die zich te kort gedaan voelt moet eerst maar eens kijken naar WAAROP er commentaar werd gegeven.
Geen studiosport medewerker zal uit beleid van de redactie continue pro Ajax en anti de rest verslag geven. Ik denk dat jullie in de war zijn met SBS6 ofzo. En dat JvG wat enthousiast reageert is echt niet alleen pro Ajax, die man weet op de radio een 0-0 gelijkspel de graafschap-sparta nog tot de CL finale te lullen.
Zoals ik al zei; feiten wil ik zien, huilen en klagen doe je maar bij je moeder...
Zo
quote:Amen
Op maandag 28 oktober 2002 16:36 schreef HeatWave het volgende:
--Wat HeatWave zei--
quote:J.v.G. is een AFC-er
Op maandag 28 oktober 2002 15:57 schreef yodocus2001 het volgende:
Tja, heb inderdaad geen citaten.
Wel initialen: J.v.G.
En trouwens ze hebben geloof ik eens gereageerd op dat eeuwige studio Ajax geneuzel van de Anti-Ajax communie en wat bleek? De meeste medewerkers bleken voor psv te zijn...
quote:Kijk! Niet dat ik het dus noodzakelijk vind om op dit soort beschuldigingen in te gaan (dan blijf je aan de gang) maar leuk dat het eens bewezen is.
Op maandag 28 oktober 2002 16:46 schreef keeper het volgende:[..]
J.v.G. is een AFC-er
.
En trouwens ze hebben geloof ik eens gereageerd op dat eeuwige studio Ajax geneuzel van de Anti-Ajax communie en wat bleek? De meeste medewerkers bleken voor psv te zijn...
Dan blijft er maar een reden over als jullie het nog steeds vinden, dan is er gewoon meer positief nieuws over Ajax, objectief, te brengen
Kampioenschap Ajax wordt altijd ruim bemeten in de uitzending. Zendtijd genoeg. Als je kampioen wordt, is dat ook terecht, mijns inziens (ook al slaan je "supporters" daarna de stad kort en klein (wat trouwens ook nogal eens in Rotterdam gebeurt, maar da's helemaal off topic ))
Kampioenschap PSV werd twee/drie jaar geleden (sorry, ben geen lopende encyclopedie - het gaat om het voorbeeld) afgedaan met 30 seconden beeld.
Dat dit geen verbeelding was, blijkt uit het feit dat zelfs het PSV bestuur hier naderhand nog een brief over naar de NOS heeft gestuurd.
Als je afspreekt dat je 3 wedstrijden per club uitzendt, moet je dat doen. En als je afspreekt dat je een kwartier uittrekt voor een huldiging, moet je dat ook doen. Helaas blijft PSV (mede danzij de (wan)prestaties van de afgelopen 7 CL jaren) een beetje het ondergeschoven kindje, maar wat nu als Ajax en Feyenoord op 1 dag zouden moeten spelen en dit soort beslissingen werden genomen?
quote:Dan zal er een beslissing moeten worden genomen aan de hand van de eerdere resultaten, de eerder uitgezonden wedstrijd en de kansen op doorgang. Als het EERLIJK gezien f'noord zou worden, zou je mij niet horen hoor. Ik zou het wel jammer vinden, maar dan regel ik wel een plekkie in de kroeg.
maar wat nu als Ajax en Feyenoord op 1 dag zouden moeten spelen en dit soort beslissingen werden genomen
quote:Daar ben ik het wel mee eens.
Op maandag 28 oktober 2002 17:00 schreef Coelho het volgende:
Ik wil 1 voorbeeld aanhalen waar studio Ajax uit duidelijk wordt:Kampioenschap Ajax wordt altijd ruim bemeten in de uitzending. Zendtijd genoeg. Als je kampioen wordt, is dat ook terecht, mijns inziens (ook al slaan je "supporters" daarna de stad kort en klein (wat trouwens ook nogal eens in Rotterdam gebeurt, maar da's helemaal off topic
))
Kampioenschap PSV werd twee/drie jaar geleden (sorry, ben geen lopende encyclopedie - het gaat om het voorbeeld) afgedaan met 30 seconden beeld.
Dat dit geen verbeelding was, blijkt uit het feit dat zelfs het PSV bestuur hier naderhand nog een brief over naar de NOS heeft gestuurd.
Als je afspreekt dat je 3 wedstrijden per club uitzendt, moet je dat doen. En als je afspreekt dat je een kwartier uittrekt voor een huldiging, moet je dat ook doen. Helaas blijft PSV (mede danzij de (wan)prestaties van de afgelopen 7 CL jaren) een beetje het ondergeschoven kindje, maar wat nu als Ajax en Feyenoord op 1 dag zouden moeten spelen en dit soort beslissingen werden genomen?
Een kampioenshuldiging van Ajax en ook wel Feyenoord wordt meestal veel uitgebreider uitgezonden dan een kampioenshuldiging van PSV.
Maar Ajax en Feyenoord hebben landelijk nu eenmaal meer supporters dan PSV denk ik. Dat zal wel de reden zijn.
quote:De NOS zendt nu al 6 jaar de laatste kans van PSV uit.
Op maandag 28 oktober 2002 15:07 schreef Frenkie het volgende:
Maar PSV speelt voor haar laatste kans, de wedstrijd van ajax is een veredeld oefenpotje.
quote:En omdat er bij psv nooit rellen zijn. Rellen zijn altijd leuk om uit te zenden namelijk
Op maandag 28 oktober 2002 17:05 schreef Leatherface het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens.Een kampioenshuldiging van Ajax en ook wel Feyenoord wordt meestal veel uitgebreider uitgezonden dan een kampioenshuldiging van PSV.
Maar Ajax en Feyenoord hebben landelijk nu eenmaal meer supporters dan PSV denk ik. Dat zal wel de reden zijn.
quote:5 November 1997
Op zondag 27 oktober 2002 18:02 schreef superjoden het volgende:
quote:En als er al rellen bij PSV zijn, laten ze zich tegenhouden door de trainer.
Op maandag 28 oktober 2002 17:11 schreef keeper het volgende:[..]
En omdat er bij psv nooit rellen zijn. Rellen zijn altijd leuk om uit te zenden namelijk
.
quote:Hahaha lachu met jouw.
Op maandag 28 oktober 2002 17:54 schreef PPL het volgende:[..]
En als er al rellen bij PSV zijn, laten ze zich tegenhouden door de trainer.
Dus dat kunnen ze ook al niet...
quote:Inderdaad.
Op maandag 28 oktober 2002 21:20 schreef chelloboy het volgende:Heb vandaag een e- mail naar de NOS gestuurd over waarom weer Ajax op tv,kreeg als antwoord gewoon omdat Ajax de beste papieren heeft dus daarom zenden wij weer Ajax uit.Nou klaar ben je
quote:En wat had je daar tegen in te brengen?
Op maandag 28 oktober 2002 21:20 schreef chelloboy het volgende:[..]
Hahaha lachu met jouw.
Heb vandaag een e- mail naar de NOS gestuurd over waarom weer Ajax op tv,kreeg als antwoord gewoon omdat Ajax de beste papieren heeft dus daarom zenden wij weer Ajax uit.Nou klaar ben je
quote:dat dus blijkbaar ajax het meeste opbrengt bij adverteerders. (de beste papieren hebben heet dat in kijkcijfer jargon)
Op maandag 28 oktober 2002 21:44 schreef Doc het volgende:
En wat had je daar tegen in te brengen?
quote:Niet veel
Op maandag 28 oktober 2002 21:44 schreef Doc het volgende:[..]
En wat had je daar tegen in te brengen?
quote:Dat PSV maar twee punten heeft zou daar niets mee te maken kunnen hebben?
Op maandag 28 oktober 2002 21:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat dus blijkbaar ajax het meeste opbrengt bij adverteerders. (de beste papieren hebben heet dat in kijkcijfer jargon)
En denk je werkelijk dat als Ajax op 2 punten stond en PSV op 5 ze Ajax zouden uitzenden?
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 28-10-2002 22:00]
quote:weet ik niet. ik weet alleen dat ze vooraf aangekondigd hebben dat ze alle thuiswedstrijden zouden uitzenden.
Op maandag 28 oktober 2002 21:54 schreef Doc het volgende:
En denk je werkelijk dat als Ajax op 2 punten stond en PSV op 5 ze Ajax zouden uitzenden?
quote:Ik had al eerder gezegd dat ik het opmerkelijk vond dat ze zich niet aan hun voornemens hielden: het was logischer geweest als ze vorige keer PSV uitgzeonden zouden hebben, maar er is ook wat voor te zeggen dat ze dat niet gedaan hebben aangezien PSV met 1 punt uit drie wedstrijden niet bepaald garant zou staan voor lekker voetbal. En ik denk dat de NOS liever een wedstrijd zou uitzenden waar die kans wat groter zou zijn...
Op maandag 28 oktober 2002 21:55 schreef Frenkie het volgende:[..]
weet ik niet. ik weet alleen dat ze vooraf aangekondigd hebben dat ze alle thuiswedstrijden zouden uitzenden.
Zoals ik al enkele malen gezegd heb: wellicht dat we over twee weken het zullen zien: mits PSV nog een kans heeft door te gaan... (de NOS zend ook graag Arsenal uit...).
quote:we zullen zien. ik hoop alleen al hierom dat PSV wint!
Op maandag 28 oktober 2002 21:58 schreef Doc het volgende:
Zoals ik al enkele malen gezegd heb: wellicht dat we over twee weken het zullen zien: mits PSV nog een kans heeft door te gaan... (de NOS zend ook graag Arsenal uit...).
quote:Dan moet Dordtmund ondertussen ook verliezen...
Op maandag 28 oktober 2002 22:11 schreef Frenkie het volgende:[..]
we zullen zien. ik hoop alleen al hierom dat PSV wint!
ik wil die weddenschap wel aangaan..
Het probleem voor PSV is dat ze wel alles kunnen winnen maar zolang Dortmund niet beide partijen verliest is PSV nog niet door. Ajax heeft het allemaal in eigen hand. Bij een 2-0 overwinning op Inter zijn ze door, ongeacht welke ander uitslag.
ZEIKERD!!!! Let je wel eens op als je ergens naar kijkt?!!
Ajax werd gewoon (wederom terecht) bekritiseerd op zijn spel en het gedrag van Zlatan. Ook werd er gewoon gezegd dat Ajax door het ingrijpen van Temmink teveel kreeg (benk het niet mee eens maar goed).
Hofland zei ook nog zoiets van, Ajax laat punten liggen en dat zou normaal zijn, als "wij" dat hebben zijn we nog zoekende...
Hij ziet blijkbaar niet dat Ajax opzich niet slecht speelt maar gewoon niet doeltreffend is, dat is gewoon gezegd van het weekend. Psv SPEELT toch ook klote? Tuurlijk was het een hele nette overwinning dit weekend, dat heeft toch niemand ontkend?
Ik begin het ECHT zielig te vinden hoor, dat zij zijn groot en ik is klein gedrag van (vooral) psv'ers. Dat jullie niet zo snel genoemd worden als bevoorbeeld Ajax en f'noord komt gewoon omdat jullie er TRADITIONEEL gezien gewoon niet bijhoren. ALs er ooit 2 vrienden zijn, dan kan een derde persoon nog zo zijn best doen om "erbij" te horen, maar dat zal nooit zo worden als de eerste band, in ieder geval niet de eerste paar decennia. Live with it, of ga in de Bundesliga voetballen. De klassieker is Ajax-f'noord (en vice versa) dat zal altijd zo blijven.
quote:Bron: Column Kevin
Op dinsdag 29 oktober 2002 09:36 schreef HeatWave het volgende:
Pfff, zelfs die loser van een Hofland liep in de spits te huilen dat iedereen tegen psv was...
quote:Voor de volledigheid maar hele tekst neergezet, voordat ik weer wordt beschuldigd van vooroordelen ofzo (...)
Ik weet nog steeds niet wat er in de pauze van het duel van PSV tegen Dortmund is gezegd. Duidelijk is wel dat PSV in de tweede helft van dat Champions League-duel heeft beseft dat we veel beter konden dan in de eerste helft. Ik denk dat de bepalende spelers zijn opgestaan om de rest wakker te schudden. Dat is gelukt want we hebben verdiend alsnog een punt gepakt. Momenten zoals die tweede helft heb je nodig als ploeg. Wij kunnen wel degelijk mee op het niveau van de Champions League. Dat is nu wel duidelijk. De volgende morgen op de training waren veel spelers zelfs teleurgesteld omdat we zelfs kansen hadden om te winnen. Maar er was ook het besef van: 'we kunnen het' en die lijn hebben we afgelopen zaterdag tegen NEC doorgetrokken. We staan na het afgelopen weekeinde weer bovenaan in de Nederlandse competitie.Ik erger me alleen dood aan alle commentaren van de pers over ons elftal. In Studio Sport werd verkondigd dat we met PSV nog zoekende zijn. Nou; we staan bovenaan, hebben 25 doelpunten gemaakt en slechts drie tegentreffers geïncasseerd. Genoeg feiten? Soms lijkt het wel eens of we met PSV niets goed kunnen doen in de ogen van de heren critici. Natuurlijk hebben we in Europees verband niet gebracht wat we moeten brengen, maar ik vind dat je dat los moet zien van de Nederlandse competitie. Ik vind het soms echt schandalig wat er over ons gezegd en geschreven wordt.
Als je kijkt naar de commentaren die Ajax krijgt, dan vind ik dat zij erg omhoog geschreven worden, terwijl ook in Amsterdam punten worden verspeeld. Maar ja, het zal er wel bij horen. Momenteel maken we ons met PSV op voor de wedstrijd tegen Auxerre. Een echte finale, want we moeten winnen om in ieder geval nog kans te behouden op de UEFA Cup. En winnen we, dan hebben we zelfs nog kans op de tweede ronde, als we ook van Arsenal weten te winnen. Het zal moeilijk worden tegen Auxerre omdat dat een echte counterploeg is. Na een maand afwezigheid kan ik ook weer meedoen. Ik ben helemaal fit en daar ben ik blij om. Eindelijk weer spelen.
Vorige week viel er ook opnieuw een slachtoffer door zinloos geweld. Alles wat ik hierboven heb gezegd, valt daarbij in het niet. Wat in Venlo is gebeurd, is werkelijk afschuwelijk. Dat iemand overlijdt omdat hij 'zomaar' in elkaar wordt geslagen, is onbegrijpelijk. Ik vraag me steeds vaker af waar het naartoe moet in dit land. Je mag tegenwoordig niets meer zeggen, want voor je het weet ben je zelf aan de beurt. Ik vind dat Nederland eens wakker moet worden. Volgens mij moeten de straffen voor dit soort misdaden omhoog en moeten ook de ouders van de daders worden aangesproken. Ik wil de nabestaanden van René Steegmans heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat zijn dood er niet toe leidt dat niemand meer in het openbaar wandaden aan de kaak durft te stellen.
Ik snap niet dat iemand die zoveel geld verdient nog zo kan lopen huilen. Ik twijfel soms echt aan de geestesgesteldheid van zo iemand hoor.
Waar haalt ie het toch vandaan dat er nooit kritiek op Ajax wordt gegeven?? En dat "iedereen altijd tegen psv is"?
Het is een feit dat er minder psv supporters zijn dan bv Ajax supporters, maar er zijn ook minder Ajax supporters dan ManchesterU supporters. Dus zullen er sneller mensen zijn die iets positiefs zeggen over Ajax. Maar de pers is over het algemeen niet pro of anti een club hoor. Kijk ingehuurde mensen als bv Kieft enzo hebben een kleurtje, maar die zijn vaak ook negatief over Ajax, zeker Kieft.
Dus als jullie nou eens normaal naar de programmas kijken en niet van, elke negatieve opmerking over psv is de norm en elke positieve opmerking over Ajax is een hetze, dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat het allemaal wel meevalt.
En dat zelfaangemeten minderwaardigheids complex doen jullie helemaal zelf. Dat WIJ nou (volgens jullie) arrogant zijn, is toch ONS probleem niet? Wees dan zelf arrogant, als je daar de reden en argumenten voor hebt. Een zachte g, carnaval, boeren en geen internationaal aanzien is inderdaad geen reden om stoer te doen, maar om je er nou ZO voor te schamen zoals jullie doen lijkt me ook niet nodig (ok ok, dis een b-tje een flame, maar je begrijpt waar ik heen wil, geef mensen dan een reden om niet negatief over je te zijn) Het leven draait om zelfvertrouwen.
quote:het is feit dat ajax een naamloze vennootschap is, en ook zielloos.
Op dinsdag 29 oktober 2002 10:50 schreef HeatWave het volgende:
Het is een feit dat er minder psv supporters zijn dan bv Ajax supporters, maar er zijn ook minder Ajax supporters dan ManchesterU supporters.
quote:dat valt niet mee..
Dus als jullie nou eens normaal naar de programmas kijken en niet van, elke negatieve opmerking over psv is de norm en elke positieve opmerking over Ajax is een hetze, dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat het allemaal wel meevalt.
quote:ga lekker buiten spelen, dan gaat ik nog een wippie doen..
En dat zelfaangemeten minderwaardigheids complex doen jullie helemaal zelf. Dat WIJ nou (volgens jullie) arrogant zijn, is toch ONS probleem niet? Wees dan zelf arrogant, als je daar de reden en argumenten voor hebt. Een zachte g, carnaval, boeren en geen internationaal aanzien is inderdaad geen reden om stoer te doen, maar om je er nou ZO voor te schamen zoals jullie doen lijkt me ook niet nodig(ok ok, dis een b-tje een flame, maar je begrijpt waar ik heen wil, geef mensen dan een reden om niet negatief over je te zijn) Het leven draait om zelfvertrouwen.
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 11:30 schreef Frenkie het volgende:[..]
het is feit dat ajax een naamloze vennootschap is, en ook zielloos.
[..]
een van de oudste clubs van Nederland geliefd uit in de hele wereld, met de rijkste historie van Nederland zielloos, nee Fc Udorp trekt volle zalendat valt niet mee..
[..]
Als je niet met andere argumenten aankomt ben je bijvoorbaat kansloos in zo'n topic, welles nietes schiet lekker opga lekker buiten spelen, dan gaat ik nog een wippie doen..
Lekker relavant dat jij weer eens gaat naaien, daar zijn Udorpers toch al vrij goed in
quote:nietus...
Op dinsdag 29 oktober 2002 11:42 schreef HeatWave het volgende:[..]
quote:4 minuten......das niet eens GOED genaaid
Op dinsdag 29 oktober 2002 11:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
nietus...
en ja t was een vluggertje...
Maar we dwalen af...
Jammer dat het zo moeilijk is om een inhoudelijke discussie te voeren. Ik tik me suf...
quote:Lekker steekhoudende argumenten.
Op dinsdag 29 oktober 2002 11:30 schreef Frenkie het volgende:
het is feit dat ajax een naamloze vennootschap is, en ook zielloos.
[...]
ga lekker buiten spelen, dan gaat ik nog een wippie doen..
Over zielloos gesproken trouwens, Philips Sport Vereniging.
Lekker afstandelijk en zakelijk (...)
Op zo'n manier kan ik ook uitspraken strooien zonder ze verder te onderbouwen.
En wat ik van die laatste opmerking moet vinden.... laat ook maar eigenlijk.
Als je niet verder komt dan je sex-leven te gebruiken als "tegen-argument" ->
quote:ik kon het niet laten om hier eens even HEEEEEL hard om te lachen!!!! De eerste psv'er die OOIT nog eens iets zegt over de bedrijfscultuur van Ajax zal ik dit kei en KEI hard in zijn gezicht kunnen wrijven.
he is the king of Philips
Wat een triestigheid.
quote:slotje dan maar
Op maandag 28 oktober 2002 21:20 schreef chelloboy het volgende:[..]
Hahaha lachu met jouw.
Heb vandaag een e- mail naar de NOS gestuurd over waarom weer Ajax op tv,kreeg als antwoord gewoon omdat Ajax de beste papieren heeft dus daarom zenden wij weer Ajax uit.Nou klaar ben je
morgen lekker ajax kijken
quote:Zou weinig van Ajax zien,zit namelijk in het Philips stadion morgen Oost vak U rij 15 de gekste.
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:44 schreef kreischer2000 het volgende:[..]
slotje dan maar
morgen lekker ajax kijken
Gewoon normaal PRO feyenoord commentaar. Zoals het hoort als er een Nederlandse ploeg tegen een buitenlandse ploeg speelt. Natuurlijk werden de prestaties opzich niet positief boordeeld maar dat komt omdat je 2-0 verliest. Maar wel dat het spel beter was, dat ze meer verdienden etc etc etc. EN dat was ook zo..
Oftewel, nationalistisch maar realistisch commentaar.
Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat er vanavond negatief over psv gesproken zal worden.
In tegenstelling tot sommigen die beweren dat je als Ajacied alleen maar op Ajax gefocused bent (...)
Natuurlijk kijk je verder dan je neus lang is.
De meeste (niet allemaal helaas) f'noord supporters zijn iig nog wel sportief.
quote:Champions League zou ook voor Kampioenen moeten zijn. Ben je bang dat Ajax dit jaar derde wordt in de competitie
Op woensdag 30 oktober 2002 09:25 schreef PPL het volgende:
Zou tijd worden dat jullie eens gingen winnen.
Door de belabberde resulatten van PSV de afgelopen zeven jaar is Nederland het derde startbewijs voor de CL kwijt !
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:35 schreef chelloboy het volgende:[..]
Zou weinig van Ajax zien,zit namelijk in het Philips stadion morgen Oost vak U rij 15 de gekste.
Wordt 2-0 voor ons PSV.
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 30-10-2002 10:41]
quote:Nuh, niet echt.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:09 schreef Coelho het volgende:[..]
Champions League zou ook voor Kampioenen moeten zijn. Ben je bang dat Ajax dit jaar derde wordt in de competitie
Ik heb liever dat ze hun talenten op de Nederlandse velden ontwikkelen.
quote:PSV is er de laatste 7 jaar tenminste telkens bij geweest. Dat kan van AJAX niet eens gezegd worden...
Door de belabberde resulatten van PSV de afgelopen zeven jaar is Nederland het derde startbewijs voor de CL kwijt !
quote:ah! het verleden! hoelang geleden is het voor p$v dat ze een europese prijs hebben gepakt?
Op woensdag 30 oktober 2002 13:04 schreef FoxRay het volgende:[..]
PSV is er de laatste 7 jaar tenminste telkens bij geweest. Dat kan van AJAX niet eens gezegd worden...
quote:en je wilde zeggen dat rosenborg - ajax een leuke wedstrijd was? en ajax-rsenborg was ook niet echt alles hoor!
Op zondag 27 oktober 2002 14:21 schreef CAZZO het volgende:
Niet zeuren chelloboy de thuiswedstrijd tegen Dortmund was de druppel die de emmer deed overlopen zulk waardeloos voetbal is slecht voor de kijkcijfers vandaar de definiieve verbanning achter de decoder
(niet dat het voetbal van de paupers om aan te zien is maar ja die trekken op de een of andere manier toch meer kijkers )
bij psv vallen tenminste nog doelpunten! daar kan je zeker van zijn. tis alleen de vraag in welk doel ze vallen....
Jarenlang laat ajax, europees gezien, niks zien.... maar als dat gezegd wordt vallen ze altijd terug naar het jaar 1995....
Zo kan elke club dat wel: PSV heeft de, toenmalige ECI, ook al eens gewonnen en wel in 1988.
Maar dat is allemaal offtopic geblaat dus daar schieten we weinig mee op. Ontopic gaat het n.l. erom dat de NOS keer op keer kiest voor de club uit Amsterdam waardoor ze haar objectiviteit verliest.
Voorbeelden liggen er voor het oprapen. De NOS zal dat natuurlijk ontkennen en alle ajacieden zullen ons calimerogedrag verwijten.
Jammer maar helaas, de feiten liggen er nu eenmaal.
quote:Logisch nadenken is niet voor jou weggelegd he?
Op woensdag 30 oktober 2002 13:18 schreef Magic666 het volgende:
Ontopic gaat het n.l. erom dat de NOS keer op keer kiest voor de club uit Amsterdam waardoor ze haar objectiviteit verliest.Voorbeelden liggen er voor het oprapen. De NOS zal dat natuurlijk ontkennen en alle ajacieden zullen ons calimerogedrag verwijten.
quote:jij zou je niet meer met voetbal bezighouden en TOCH zie ik je weer in allemaal voetbaltopics verschijnen!
het blijft toch altijd leuk om te zien dat als er een andere club, dan ajax, bovenaan staat het "opeens" een mickey mouse competitie is.Jarenlang laat ajax, europees gezien, niks zien.... maar als dat gezegd wordt vallen ze altijd terug naar het jaar 1995....
Zo kan elke club dat wel: PSV heeft de, toenmalige ECI, ook al eens gewonnen en wel in 1988.
Maar dat is allemaal offtopic geblaat dus daar schieten we weinig mee op. Ontopic gaat het n.l. erom dat de NOS keer op keer kiest voor de club uit Amsterdam waardoor ze haar objectiviteit verliest.
Voorbeelden liggen er voor het oprapen. De NOS zal dat natuurlijk ontkennen en alle ajacieden zullen ons calimerogedrag verwijten.
En dan is er gewoon geen probleem.
Dus dit domme heen en weer ge'welles nietus' is nergens voor nodig en pretty boring.
quote:Het is altijd leuk dat er in topics mensen komen die de titel lezen en ALLE argumenten uit het topic maar even negeren. Tis allang al duidelijk dat het gewoon redelijk is dat Ajax deze keer (ja DEZE keer) wordt uitgezonden. En het is gewoon NIET NIET NIET!!! zo dat Ajax wordt voorgetrokken, argumenten als "zoals al vaker gezien" snijden geen hout natuurlijk! Kom met duidelijke voorbeelden en hou anders je mond toch eens dicht.
Maar dat is allemaal offtopic geblaat dus daar schieten we weinig mee op. Ontopic gaat het n.l. erom dat de NOS keer op keer kiest voor de club uit Amsterdam waardoor ze haar objectiviteit verliest.Voorbeelden liggen er voor het oprapen. De NOS zal dat natuurlijk ontkennen en alle ajacieden zullen ons calimerogedrag verwijten.
Het is inderdaad calimero gedrag als je alleen maar roept dat het zo is en niets verder aandraagt. Blaten dat de feiten er nu eenmaal liggen en ze vervolgens niet aandragen schiet ook lekker op....
Ik moet me steeds meer inhouden om niet gigantisch te gaan flamen richting (vooral) psv over hun status in Nederland en daarbuiten, dat gaat me namelijk te ver, maar jullie maken het er wel naar.
Kijk eens objectief en doe niet zo zielig altijd. Dat er af en toe (voor welke club dan ook) tijdens een uitzending wat gezegd wordt dat je niet bevalt zal je altijd houden in de sport, verslaggevers hebben ook hun voorkeur, het zijn ook mensen. Maar zolang ze niet met Ajax sjaaltjes voor de camera zitten is er nergens sprake van subjectiviteit.
quote:Is dat het enige wat je kan bedenken?
Op woensdag 30 oktober 2002 13:26 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
jij zou je niet meer met voetbal bezighouden en TOCH zie ik je weer in allemaal voetbaltopics verschijnen!
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:33 schreef DIGGER het volgende:
Wat een onzinnig geneuzel, elke beetje voetballliefhebber heeft toch wel de beschikking over C+ ?En dan is er gewoon geen probleem.
Dus dit domme heen en weer ge'welles nietus' is nergens voor nodig en pretty boring.
quote:dan moeten ze niet van te voren gaan lopen roepen dat ze om en om gaan uitzenden!
Op woensdag 30 oktober 2002 13:24 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Logisch nadenken is niet voor jou weggelegd he?
Waar gaat het in tv-land om?
KIJKCIJFERS!
Welke wedstrijd trekt meer kijkers?
AJAX!
1+1=2
quote:nee hoor, ik houd je alleen aan je uitspraken
Op woensdag 30 oktober 2002 13:41 schreef Magic666 het volgende:[..]
Is dat het enige wat je kan bedenken?
quote:Dan moeten ze bij psv niet gaan roepen dat het dit jaar allemaal anders gaat en dan toch kansloos eruit flikkeren zoals elk jaar! Dan zouden ze een reden hebben om om en om te doen!
Op woensdag 30 oktober 2002 13:42 schreef Magic666 het volgende:[..]
dan moeten ze niet van te voren gaan lopen roepen dat ze om en om gaan uitzenden!
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:38 schreef HeatWave het volgende:Het is inderdaad calimero gedrag als je alleen maar roept dat het zo is en niets verder aandraagt. Blaten dat de feiten er nu eenmaal liggen en ze vervolgens niet aandragen schiet ook lekker op....
laten we beginnen met de kampioensfeesten, die van ajax worden het liefst live uitgezonden en als het kan nog de hele dag ook, bij een andere club mag je blij zijn als je een half uur og langer ziet. Verder zijn ze er altijd als de kippen bij als er nieuwe spelers komen; bij ajax zie gelijk een filmje en bij een andere club wordt voldaan met een foto en twee regels tekst. Of het calimerogedrag is zal mij een worst wezen maar dat zijn nu eenmaal feiten.Kijk eens objectief en doe niet zo zielig altijd. Dat er af en toe (voor welke club dan ook) tijdens een uitzending wat gezegd wordt dat je niet bevalt zal je altijd houden in de sport, verslaggevers hebben ook hun voorkeur, het zijn ook mensen. Maar zolang ze niet met Ajax sjaaltjes voor de camera zitten is er nergens sprake van subjectiviteit. is jou weleens opgevallen dat als het slecht gaat met ajax de stemming bij SS op een laagtepunt zit?
quote:sinds wanneer moet ik me aan mijn uitspraken houden?
Op woensdag 30 oktober 2002 13:42 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
nee hoor, ik houd je alleen aan je uitspraken
quote:En waardoor waren ze erbij ?
Op woensdag 30 oktober 2002 13:04 schreef FoxRay het volgende:[..]
PSV is er de laatste 7 jaar tenminste telkens bij geweest. Dat kan van AJAX niet eens gezegd worden...
Feit blijft dat door de prestaties van Ajax veel andere clubs ook eens aan de CL konden ruiken (Willem II, Heerenveen).
Zoals ik reeds eerder betoogde kijk ik naar voetbal in het algemeen (al heb ik een voorkeur om binnen die competitie Ajax te supporter-en).
Maar het zal wel makkelijker zijn om daarover heen te lezen en gewoon maar een reaktie te blaaten !
BTW:
En toch als je objectief naar het gegeven kijkt [laat ik het eens proberen] dan lijkt het mij niet onlogisch wat de NOS doet. Iedereen weet dat de publieke sector onder druk staat. De kijkcijfers vallen tegen en steeds vaker moet voor het voetbal een heftige strijd worden gestreden tegen de commerciele zenders die ook graag wedstrijden willen uitzenden. Het is dus voor de NOS essentieel dat de wedstrijden zo hoog mogelijke kijkcijfers opleveren.
Het is nu eenmaal een feit dat er meer meer mensen in Nederland kijken naar een wedstrijd van ajax dan naar een wedstrijd van psv. Sla de kijkcijfers er maar op na. Ajax heeft landelijk gezien een veel grotere dekking van PSV. Zo zitten de ajacieden [de successupporters en mensen die nog nooit een voetbalstadion van binnen hebben gezien, maar zich wel ajacied noemen] verspreid over het hele land. In friesland heb je redelijk wat ajacieden, in limburg, in groningen, overal zitten de 'zogenaamde' ajacieden. Bij PSV is dit veeeeeel minder het geval en PSV heeft een 'verzorgingsgebied' dat gewoon in de buurt ligt. TUURLIJK, er zitten ook psv'ers in andere delen van Nederland, maar veel en veel minder dan bij AJAX. De mensen die nu gaan roepen dat dat niet zo is, zijn ook de mensen die altijd roepen: Alle ajacieden zijn boeren en komen overal vandaan behalve uit amsterdam. Jullie hebben helemaal gelijk, maar geef dat dan ook in dit geval toe.
Kortom de kijkcijfers voor de NOS zijn hoger als je een wedstrijd van Ajax uitzend dan als je een wedstrijd van PSV uitzend.
Persoonlijk vind ik dat ze ajax-rosenborg niet uit hadden moeten zenden , maar gewoon dostmund-psv. Dan was al dat gezeik niet geweest, en hadden ze bij ajax-inter een uitzondering kunnen maken omdat ajax dan nog speelt voor een plaats in de 2e ronde.
Het feit dat ze vandaag ajax uitzenden is dus wel terecht, aangezien de psv'ers gewoon naar het stadion kunnen gaan. Vorige week had het anders gemoeten.
Kortom PSV wordt 1 wedstrijd onthouden en dat is de wedstrijd Dortmund-PSV en sja wie zat daar achteraf nou op te wachten.
Stoute NOS! FOEI!
quote:en dat daar de slecht prestaties van Ajax we nu een plaats moeten inleveren aan Griekenland..
Op woensdag 30 oktober 2002 13:56 schreef PPL het volgende:
Feit blijft dat door de prestaties van Ajax veel andere clubs ook eens aan de CL konden ruiken (Willem II, Heerenveen).
quote:heej wiseguy, de taak van de PUBLIEKE OMROEP heeft juist niks te maken met kijkcijfers. Anders was het wel een commerciele omroep geweest.
Op woensdag 30 oktober 2002 13:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Logisch nadenken is niet voor jou weggelegd he?
Waar gaat het in tv-land om?
KIJKCIJFERS!
Welke wedstrijd trekt meer kijkers?
AJAX!
1+1=2
quote:Zou je je zin willen verduidelijken ?
Op woensdag 30 oktober 2002 14:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
en dat daar de slecht prestaties van Ajax we nu een plaats moeten inleveren aan Griekenland..
quote:jij zegt: door Ajax hadden we drie CL plaatsen.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:01 schreef PPL het volgende:[..]
Zou je je zin willen verduidelijken ?
Ik kom niet helmaal achter je bedoeling.
Zal wel een typo zijn, maar ik wil niet uit flauwheid er iets overheen gooien.
Thanx.
Als PSV zijn grote mond ook in daden had omgezet had je de schuld niet hoeven afschuiven.
quote:PSV stelt al jaren teleur. Maar PSV fans stellen nooit dat zij die CL plaatsen verdiend hebben.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:08 schreef PPL het volgende:
(tnx.)Als PSV zijn grote mond ook in daden had omgezet had je de schuld niet hoeven afschuiven.
quote:Ahum... waar heb ik gesteld dat Ajax die plaats verdient ?
Op woensdag 30 oktober 2002 15:13 schreef Frenkie het volgende:[..]
PSV stelt al jaren teleur. Maar PSV fans stellen nooit dat zij die CL plaatsen verdiend hebben.
quote:
quote:voel je je aangesproken dan..??
Op woensdag 30 oktober 2002 15:21 schreef PPL het volgende:
Ahum... waar heb ik gesteld dat Ajax die plaats verdient ?
Mijn dichtsbijzijnde post was:
quote:Over complexen gesproken zeg..
Op woensdag 30 oktober 2002 15:30 schreef PPL het volgende:
Aangezien je mijn post quote en dan een reaktie plaatst voel ik mij idd aangesproken ja !
maar goed, we gaan er toch niet uitkomen vrees ik, Dan is het maar studio Ajax, jullie je zin
AJAX AJAX AJAX!!!!
*ik word er toch een beetje moe van stiekem*
quote:Wake up and smell the flowers.
Op woensdag 30 oktober 2002 14:58 schreef Frenkie het volgende:[..]
heej wiseguy, de taak van de PUBLIEKE OMROEP heeft juist niks te maken met kijkcijfers. Anders was het wel een commerciele omroep geweest.
Het is misschien niet de taak, maar de laatste jaren wordt er zeker rekening gehouden met de kijkcijfers. Zeker nu vanuit de overheid het signaal wordt gegeven dat ze een van de publieke zenders willen opheffen in verband met tegenvallende kijkcijfers wordt er natuurlijk extra op gelet.
quote:Dan weet je ook eens hoe het voelt als niet ajaxfan zijnde.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:41 schreef HeatWave het volgende:
*ik word er toch een beetje moe van stiekem*
quote:Wake up and smell the coffee.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:58 schreef Merkowitz het volgende:
Wake up and smell the flowers.Het is misschien niet de taak, maar de laatste jaren wordt er zeker rekening gehouden met de kijkcijfers. Zeker nu vanuit de overheid het signaal wordt gegeven dat ze een van de publieke zenders willen opheffen in verband met tegenvallende kijkcijfers wordt er natuurlijk extra op gelet.
Juist als de taken van de publieke omroep beperkt wordt zal er nog minder naar de kijkcijfers gekeken worden. Men vind in Den Haag juist dat er te veel naar die dingen gekeken word ipv zich bezig te houden met de taken die bij een publieke omroep horen.
quote:volgens mij zit het Frenkie aardig hoog dat PSV niet wordt uitgezonden.... Frenkie voor President
Op woensdag 30 oktober 2002 16:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wake up and smell the coffee.
Juist als de taken van de publieke omroep beperkt wordt zal er nog minder naar de kijkcijfers gekeken worden. Men vind in Den Haag juist dat er te veel naar die dingen gekeken word ipv zich bezig te houden met de taken die bij een publieke omroep horen.
quote:t interesseert me geen reet, ik moet zelf voetballen als de wedstrijden gespeeld worden. Dus ik mis niet zo veel. Daarbij heb ik wel kanaal kruisje.
Op woensdag 30 oktober 2002 16:09 schreef superjoden het volgende:
volgens mij zit het Frenkie aardig hoog dat PSV niet wordt uitgezonden.... Frenkie voor President
quote:Mwoah
Op woensdag 30 oktober 2002 16:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wake up and smell the coffee.
Als reactie op de komst van de eerste commerciële concurrent wordt de Mediawet door de overheid aangepast om de publieke omroep weerbaar te maken in deze nieuwe situatie: het reclameregime wordt verruimd, samenwerking per televisienet wordt gestimuleerd en de programmering in prime-time wordt versterkt. De overheid legt door deze veranderingen dus de nadruk op concurreren. In de jaren die volgden komen er steeds meer nieuwe commerciële omroepen (zoals RTL5, Veronica en SBS 6) en moest de publieke omroep toezien dat de veranderde situatie een ommekeer in de omroepwereld zou betekenen: de publieke zenders zagen hun marktaandeel vanaf 1990 zakken van 75% tot een kleine 40% vandaag de dag.
Het beleid wordt daarom verder aangepast: in 1997 wordt de Wet reorganisatie van de publieke omroep en in 2000 de Concessiewet aangenomen. Hierdoor zijn er nogal wat veranderingen doorgevoerd. Ten eerste is de structuur van de publieke omroep veranderd: in plaats van dat de omroepen zich afzonderlijk dienden te profileren, wordt nu de nadruk gelegd op de drie netten en dienen de verschillende omroepen in hoge mate samen te werken door deze netprofilering. Ten tweede is er meer aandacht voor moeilijk bereikbare publieksgroepen, zoals jongeren en migranten en is de culturele functie van de publieke omroep versterkt (elk net heeft een taakopdracht met verplichte programmapercentages). Ten derde wordt er veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van nieuwe diensten, zoals internet en digitale radio en televisie. En al deze verschuivingen en veranderingen zijn doorgevoerd in de hoop dat er beter op de concurrentie van commerciële omroepen gereageerd kan worden.
De kijkcijfers: noodzakelijk of terreur?
En dan heb je natuurlijk altijd nog het probleem van de kijkcijfers. VVD legt de nadruk duidelijk op de onderscheidende programmering, maar hier dienen vervolgens wel zo veel mogelijk kijkers voor gevonden te worden en zo pleit de VVD dus niet voor kwalitatieve, maar meer voor kwalitatief commerciële programmas. Ook GroenLinks legt de nadruk op de programmas en hun kwaliteit, kijkcijfers zijn secundair, een mening die ze delen met D66 en de SP. Kijkcijfers moeten gezien worden als richtlijnen van publieke waardering en moeten dus niet de kwaliteit of de experimentele ruimte van de publieke omroep in de weg staan, omdat een bepaald percentage gehaald moet worden. PvdA zegt niets over kijkcijfers, maar duidelijk is wel dat ze de nadruk leggen op het publiek en de toegankelijkheid. Hieruit zou je kunnen opmerken dat de PvdA kijkcijfers wel als een belangrijke graadmeter ziet, omdat de programmas immers voor de kijkers worden gemaakt en niet andersom.
Met de komst van de Concessiewet zijn de kijkcijfers er in ieder geval niet minder belangrijk op geworden: elk net heeft zijn eigen taakopdracht met verplichte programmapercentages en de publieke omroep heeft zichzelf opgelegd een marktaandeel van veertig procent te halen.
Het ligt dus een beetje aan de partij, maar de grotere partijen lijken dus naar een commercielere publieke omroep te willen. En terecht, programma's maken waar maar een aantal honderd mensen naar kijken, zijn bij uitstek NIET PUBLIEK. Kijkcijfers bepalen de publieke waardering en daarom zijn ze wel belangrijk in mijn ogen.
quote:Het aantal CL plaatsen is alleen gebaseerd op de CL resultaten (van de afgelopen 5 jaar). Aangezien Ajax niet veel CL gespeeld heeft de afgelopen 5 jaar -en in de jaren dat ze WEL speelde redelijke resultaten behaalde- is Ajax dus niet aan te wijzen als de schuldige voor het gering aantal CL plaatsen. (In tegenstelling tot PSV dat de afgelopen 5 jaar die meetellen veel te weinig punten hebben behaald.)
Op woensdag 30 oktober 2002 15:05 schreef Frenkie het volgende:[..]
jij zegt: door Ajax hadden we drie CL plaatsen.
Frenkie zegt: door Ajax hebben we er straks maar twee over..
Je uitspraak dat het aan Ajax ligt dat het aantal CL plaatsen verminderd is, is dus aantoonbaar onjuist.
quote:andere denkwijze..
Op woensdag 30 oktober 2002 17:54 schreef Doc het volgende:
Het aantal CL plaatsen is alleen gebaseerd op de CL resultaten (van de afgelopen 5 jaar). Aangezien Ajax niet veel CL gespeeld heeft de afgelopen 5 jaar -en in de jaren dat ze WEL speelde redelijke resultaten behaalde- is Ajax dus niet aan te wijzen als de schuldige voor het gering aantal CL plaatsen. (In tegenstelling tot PSV dat de afgelopen 5 jaar die meetellen veel te weinig punten hebben behaald.)Je uitspraak dat het aan Ajax ligt dat het aantal CL plaatsen verminderd is, is dus aantoonbaar onjuist.
quote:Waar slaat dat nou weer op. Ajax heeft in de jaren 95-96-97 zoveel punten bijeen gespeeld dat tot dit jaar 3 plaatsen in de CL waren gereserveerd voor Nederland. PSV en feyenoord speelden in die jaren europees gezien 0,0 klaar en de 3 plaatsen zijn daardoor absoluut aan ajax te danken. Zelfs een verstokte anti-ajacied als jij moet dat kunnen toegeven. Vervolgens gaat het *** met ajax en doen zij zelfs een tijd niet mee in de CL. De ploegen die de plek innemen van ajax verliezen echter structureel alles, en halen nooit de 2e ronde [met de uitzondering van feyenoord dat het 1 jaar wel lukte]. De andere clubs verspelen dus de punten die ajax bijeen heeft gespeeld in de jaren ervoor. Tada!!!!
Op donderdag 31 oktober 2002 00:33 schreef Frenkie het volgende:[..]
andere denkwijze..
als je vind dat ajax de drie plaatsen in zijn eentje bij elkaar heeft gespeeld, hebben ze het ook alleen verprutst.
P.S. Waarom haalt PSV pas punten als ze al lang en breed uitgeschakeld zijn? Die kneuzenparade uit mijn woonplaats moeten ze de toegang tot de CL gewoon verbieden.
P.S.2 : was je trouwens al uitgeluld over dat publieke bestel vraagstukje?
PSV is uitgeschakelt en Ajax staat 2e in de poule.
Nu willen we over 2 weken geen slachtpartij tegen Arsenal zien maar een spannende wedstrijd tegen inter!!!!
Het is zo en geen Psver kan daar wat aan veranderen
quote:Ajax heeft die plaatsen bij elkaar gespeeld wegens de goede resultaten in de CL. Is dus ook compleet juist. In de jaren dat Ajax minder was speelde ze geen CL en verloren dus geen punten.
Op donderdag 31 oktober 2002 00:33 schreef Frenkie het volgende:[..]
andere denkwijze..
als je vind dat ajax de drie plaatsen in zijn eentje bij elkaar heeft gespeeld, hebben ze het ook alleen verprutst.
ALS ze in de CL spelen, speelt Ajax in tegenstelling tot PSV meestal wel OK. Ajax speelt OF wel OK, en pakt punten voor NL, OF speelt geen CL, en verliest dus geen CL punten.
quote:te veel tekst om me erin te verdiepen
Op donderdag 31 oktober 2002 02:27 schreef Merkowitz het volgende:
P.S.2 : was je trouwens al uitgeluld over dat publieke bestel vraagstukje?
quote:Ja naar jaloezie en afgunst
Op donderdag 31 oktober 2002 08:24 schreef Magic666 het volgende:
Het stinkt hier...........
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 09:52 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ja naar jaloezie en afgunst
quote:nee hoor, het stinkt naar de altijd aanwezige ajaxhoogmoed
Op donderdag 31 oktober 2002 09:52 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ja naar jaloezie en afgunst
quote:Ze zijn niet mijn favo, maar ik hoop dat de UEFA wordt veiliggesteld.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:12 schreef mitt het volgende:
Nog mensen die hier willen pleiten voor Psv volgende week?
quote:jij bent geen man van je woord he?
Op donderdag 31 oktober 2002 12:10 schreef Magic666 het volgende:[..]
nee hoor, het stinkt naar de altijd aanwezige ajaxhoogmoed
quote:ik bedoel eigenlijk : Nog mensen die Psv nu op de tv willen hebben ?
Op donderdag 31 oktober 2002 12:16 schreef PPL het volgende:[..]
Ze zijn niet mijn favo, maar ik hoop dat de UEFA wordt veiliggesteld.
Als was het alleen maar vanwege punten die ze moeten halen voor de ranking.
quote:ga in je hoekje liggen rukken frusti
quote:Mag van mij best op TV hoor, alleen niet als Ajax speelt
Op donderdag 31 oktober 2002 12:21 schreef mitt het volgende:[..]
ik bedoel eigenlijk : Nog mensen die Psv nu op de tv willen hebben ?
quote:Eerder het utrecht van Amsterdam. Of wou je Utrecht serieus een stad noemen?
Op zondag 27 oktober 2002 17:50 schreef Frenkie het volgende:[..]
quote:Wat een makkelijke uitvlucht.
Op donderdag 31 oktober 2002 09:23 schreef Frenkie het volgende:[..]
te veel tekst om me erin te verdiepen
quote:Hoogmoed eb optimisme zijn 2 verschillende dingen, als je ff beter zou lezen zou je zien dat (bv, niet alleen) ik heb gezegd dat ik niet zeker ben dat het goedkomt. Alleen dat het een goed resultaat was.
Weer een b-tje het calimero effect, als f'noorders positief zijn is het clubliefde en als Ajacieden positief zijn zijn we arrogant. das met 2 maten meten.
En die rode kaart bij Psv was er duidelijk 1 zeker volgens studio Ajax
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |