Kan ookquote:Op zondag 21 september 2014 13:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan ik net zo goed gelijk aan de crystal meth gaan, kan ik het nog zelf maken ook.
Het nieuws moet snel en kort, want de spanningsboog van de gemiddelde mens is kleiner dan die van een sperzieboon. Dat de media laagdrempeliger zijn geworden en louter nog op zoek zijn naar sensatie lijkt me evident. Enkel de pakkende oneliners die aanspreken/choqueren/emotioneren/... bij het schapenvolk worden getoond in het journaal. De rest van het betoog van de politici bestaat dan vaak ook uit niets anders dan gelul in de ruimte, 1000 woorden die ook in twee zinnen hadden gekund. Dit geldt in ieder geval voor de betogen van Wilders en Roemer bij de algemene beschouwingen (het enige wat ik ervan gezien heb), die waren lachwekkend ware het niet dat het eigenlijk extreem treurig is dat dit de mensen zijn die een significant deel van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.quote:Op zondag 21 september 2014 13:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de onderbouwing van deze uitspraken
http://www.newegg.com/glo(...)14-500-362-_-Productquote:Op zondag 21 september 2014 13:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, dat is mooi kut. Ik heb er 350 euro voor betaald, was het goedkoopste volgens Tweakers Pricewatch. Hoe kan het dat die site zoveel goedkoper is?
Even gekeken en mijn vermoeden werd bevestigd. Als je nou bijvoorbeeld deze kaart neemt: http://www.newegg.com/glo(...)Item=N82E16814487024quote:Op zondag 21 september 2014 13:57 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
http://www.newegg.com/glo(...)14-500-362-_-Product
Newegg is altijd retegoedkoop geweest voor Amerikanen en sinds kort (half jaartje?) levert het ook aan bepaalde landen in Europa. Het is een heel groot bedrijf dat in bulk inkoopt bij fabrikanten (ik denk dat Newegg er bulkkorting op krijgt, anders komen ze niet zo laag met de prijs) en vervolgens een lage winstmarge rekent per product omdat ze dan op die manier gigantisch veel klanten binnen trekken en weinig last hebben van concurrentie. Hun probleem is alleen dat weinig mensen ze buiten Amerika kennen en dat het veel geld kost om reputatie op te bouwen, wat uiteindelijk toch weer leidt tot hogere prijzen om de marketingkosten er zo uit te trekken.
Omdat het vanuit Amerika komt en een relatief goedkope kaart is.quote:Op zondag 21 september 2014 14:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Even gekeken en mijn vermoeden werd bevestigd. Als je nou bijvoorbeeld deze kaart neemt: http://www.newegg.com/glo(...)Item=N82E16814487024
Goede prijs toch? Maar dan voer je in waar hij moeten worden bezorgd en komen er import- en bezorgkosten bovenop. Daardoor komt de prijs op 158 euro uit, wat 13 euro duurder is dan de goedkoopste Nederlandse webshop volgens Tweakers. Het leek gewoon te mooi om waar te zijn en dat is het ook.
Meh, ik betwijfel of je echt significant goedkoper uit bent als je uit Amerika importeert. Maar sowieso, die prijzen zijn dus te mooi om waar te zijn.quote:Op zondag 21 september 2014 14:10 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Omdat het vanuit Amerika komt en een relatief goedkope kaart is.Je haalt je kosten er pas uit als Newegg meer dan 35-50 euro goedkoper is, wat dus wel het geval is bij die 970 en een boel andere high end kaarten.
Je doet nu exact wat je politici verwijt. Je deponeert een aantal boude stellingen zonder enige onderbouwing. Wat gelul in de ruimte erbij en laten zien hoe erg je op het schapenvolk neerkijkt. Man, man, man wat een niveau. Ook erg typerend dat je alleen naar de bijdragen van Wilders en Roemer kijktquote:Op zondag 21 september 2014 13:54 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het nieuws moet snel en kort, want de spanningsboog van de gemiddelde mens is kleiner dan die van een sperzieboon. Dat de media laagdrempeliger zijn geworden en louter nog op zoek zijn naar sensatie lijkt me evident. Enkel de pakkende oneliners die aanspreken/choqueren/emotioneren/... bij het schapenvolk worden getoond in het journaal. De rest van het betoog van de politici bestaat dan vaak ook uit niets anders dan gelul in de ruimte, 1000 woorden die ook in twee zinnen hadden gekund. Dit geldt in ieder geval voor de betogen van Wilders en Roemer bij de algemene beschouwingen (het enige wat ik ervan gezien heb), die waren lachwekkend ware het niet dat het eigenlijk extreem treurig is dat dit de mensen zijn die een significant deel van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.
De bijdragen van Wilders en Roemer kwamen simpelweg op mijn pad, het liefst laat ik politiek volledig links liggen. En over de media; er is totaal geen achtergrond of context bij het nieuws. Langslepende conflicten waar weinig actie in zit worden nauwelijks behandeld omdat het niet lekker sensationeel gebracht kan worden, terwijl "6 doden bij aanslag", "Marokkanen beroven oma" en "Wilders noemt moskees aidshuizen" natuurlijk wel direct reactie oproept bij mensen en bovendien in een artikeltje van 100 woorden past. Dubbel winst! Maar hoe vaak plaatsen de media deze nieuwsberichten nu in context? Bijv. is het zo dat het vooral Marokkanen zijn die oma's beroven of is er sprake van eenzijdige berichtgeving? En waar komt het dan door dat die Marokkanen dat doen? Is het de opvoeding, het geloof, cultuur, noem maar op? Kunnen we het oplossen of verminderen, en zo ja hoe? Maar nee, dat komt zelden tot nooit terug. Au contraire, neem bv ad.nl waar ze nieuws over complexe situaties reduceren tot een berichtje van 100-150 woorden en vervolgens de lezer direct oproept een mening te vormen en te geven in hun poll. De reacties op een gemiddelde nieuwssite spreken boekdelen, iedereen roept maar wat zonder een duidelijk begrip te hebben van de situatie en de media van tegenwoordig zijn hier debet aan. De taak van de journalistiek is ervoor te zorgen dat de gemiddelde burger een breder begrip krijgt van de wereld, wat er nu gebeurt is dat iedereen een mening over de wereld heeft, maar nul begrip.quote:Op zondag 21 september 2014 14:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je doet nu exact wat je politici verwijt. Je deponeert een aantal boude stellingen zonder enige onderbouwing. Wat gelul in de ruimte erbij en laten zien hoe erg je op het schapenvolk neerkijkt. Man, man, man wat een niveau. Ook erg typerend dat je alleen naar de bijdragen van Wilders en Roemer kijkt![]()
Nu dan je 'argument'. Dit gaat op twee punten fout. Ten eerste zijn er vraagtekens te plaatsen bij je juistheid van jouw schets van de huidige staat van politiek en media. Ten tweede hoeft er helemaal geen sprake van een verslechtering te zijn. Vaak wordt de toenemende personalisering van de politiek klakkeloos als waar aangenomen. Maar ga je naar vroegere verkiezingen kijken was dit toen niet anders
[ afbeelding ]
Wat een vuige populist die Colijn! Waar is de inhoud?
[ afbeelding ]
En die linksen zijn geen haar beter!
En over de media. Ach vroeger waren dit veredelde partijblaadjes. Volkskrant deed de propaganda voor de KVP, Trouw voor de protestanten. Of dat nu zo'n wenselijke situatie is. Oh en de kiezers waren toentertijd absoluut geen sperziebonen! Nee, de dominee/vakbondsleider droeg ze op te gaan stemmen. Verkiezingen waren niets anders dan volkstellingen. Welke zuil slaagt erin de meeste achterban naar de stembus te krijgen.
Maar vroeger was alles beter.
In wat voor pauper flat woont gij dan?quote:Op zondag 21 september 2014 01:53 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat als de onderbuurman m'n pakket aanneemt ik het nooit ga krijgen, die heeft 't allang verkocht voor pep ofzo tegen de tijd dat ik het kom afhalen.
Peuk rokenquote:
Ritueel opofferen aan Gaben.quote:Op zondag 21 september 2014 17:54 schreef KLTZK het volgende:
Wat ga je eigenlijk met je oude gpu doen Rez?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zondag 21 september 2014 18:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ritueel opofferen aan Gaben.Praise Him!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
quote:Op zondag 21 september 2014 18:04 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Praise Him!Ah. Ja, is altijd wel even een gedoe over wat je met je oude zooi gaat doen. Zo ligt de voorganger van mijn 660 nog onder mijn nest te verstoffen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zondag 21 september 2014 12:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kan ik er wat aan doen dat ik morgen gewoon college heb?Dat jij nou rechten of zo studeert en dus 6 van de 7 dagen per week vrij bent kan ik ook weinig aan doen.
Hoeveel contacturen heb jij dan per week?quote:
14quote:Op zondag 21 september 2014 18:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoeveel contacturen heb jij dan per week?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |