abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144736273
Ik wil me graag aanmelden bij het landmacht in de fuctie van Soldaat Infanterie Luchtmobiel of Soldaat Pantserinfanterie.

Voor de opleiding zelf moet u minimaal 17 jaar, en maximaal 27 jaar en 11 maanden. Nou ben ik 26 jaar, en ben ik bijna klaar met mijn hbo opleiding. Na mijn hbo opleiding ben ik dus 27 jaar en 3 maanden oud.

Ik heb 3 vooropleidingen, waarvan alledrie niet echt gerelateerd zijn aan vakmanschap of veiligheid.. (mbo 2 - autospuiter, mbo 4 - ict, en hbo hotelschool ja ik weet het heel erg divers allemaal)

U zult wel denken, vanwaar opeens de intentie om het landmacht te dienen op zen 27e? Ik heb altijd wel wat gehad met het leger en veiligheid, en voel me als Nederlander met zoveel mogelijkheden en luxe in dit land toch wel een beetje schuldig als ik soms zie hoe het wel niet andere landen (tekeer)gaat. En ik wil dus eigenlijk heel graag mijn bijdrage kunnen leven aan een betere wereld. Maar de echte drang dus om soldaat te worden kwam eigenlijk nadat ik net was begonnen aan mijn huidige opleiding en wilde echt niet de studie stopzetten om vervolgens van opleiding te switchen.

Ik had nog een vraag: Is het vrij gebruikelijk om 25-plussers tegen te komen in dit opleiding? Of krijg je toch te maken met een klas vol 17 jarige pubertjes?

bronnen: ttps://werkenbijdefensie.nl/vacature/soldaat-infanterie-luchtmobiel-203.html
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:29:54 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_144736421
Het landmacht....

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_144736448
Dit opleiding...
pi_144736608
Nou nou, dit geeft niet echt veel hoop.. Zou iemand wellicht een toelichting kunnen geven? ;(
pi_144736791
Probeer het gewoon, je zit binnen de selectiecriteria. Wel zou ik er zo snel mogelijk mee beginnen want het is een vrij langdradige selectieprocedure.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:40:12 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144736810
ik weet de max. toegestane leeftijd niet. maar volgens mij kan je wel tot half je 30ste bij het leger solliciteren, in het franse legioen kan je tot je 40ste dacht ik.

het zijn niet allemaal 17-jarige pubertjes. toen ik daar ging waren er veel oudere tot 30.
ik ben zelf niet aangenomen toen voor mariniers.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144737234
Dank u voor uw antwoorden!

quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:39 schreef Klokov het volgende:
Probeer het gewoon, je zit binnen de selectiecriteria. Wel zou ik er zo snel mogelijk mee beginnen want het is een vrij langdradige selectieprocedure.
Ja ik zal het zeker proberen en zo snel mogelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:40 schreef sturmpie het volgende:
ik weet de max. toegestane leeftijd niet. maar volgens mij kan je wel tot half je 30ste bij het leger solliciteren, in het franse legioen kan je tot je 40ste dacht ik.

het zijn niet allemaal 17-jarige pubertjes. toen ik daar ging waren er veel oudere tot 30.
ik ben zelf niet aangenomen toen voor mariniers.
Ach, jammer dat je niet bent toegelaten. Al waren het allemaal 17-jarige pubertjes dan had ik me nog aangemeld hoor. Maar het zou wel fijn zijn als er ook mensen zijn van rondom mijn leeftijd.

Gek genoeg kan ik nergens op de site zelf (www.werkenbijdedefensie.nl) vinden hoelang zo'n militaire training duurt :{ . Weet iemand toevallig misschien ook hoelang de opleidingen Soldaat Pantser/Luchtmobiele infanterie duren?
pi_144763211
Het gros zal wel bestaan uit de leeftijd 18-23 jaar, maar het kan natuurlijk makkelijk. In mijn opleiding zaten ook een aantal lui van 27 of bijna 27.

Bij pantser doorloop je eerst de MFO van 17 weken,daarna de PG van 10 weken (wil nog wel eens verschillen) en daarna kom je bij je parate eenheid terecht.
  maandag 22 september 2014 @ 13:51:12 #9
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_144787083
Hou er wel rekening mee dat je na je opleiding je werkzaamheden als Soldaat redelijk rap beu gaat zijn vanwege je opleidings- en denkniveau en je leeftijd.

Al eens overwogen of (onder) officier wat voor je is?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_144814121
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:51 schreef Vortix het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je na je opleiding je werkzaamheden als Soldaat redelijk rap beu gaat zijn vanwege je opleidings- en denkniveau en je leeftijd.

Al eens overwogen of (onder) officier wat voor je is?
Ja heb daar ook naar gekeken en die bied de mogelijkheid om nog op je 28 ervoor te solliciteren. Maar ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om verantwoordelijk te zijn voor een peloton van 40 man, zeker zonder weinig ervaring.
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:43:00 #11
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_144814634
Kan ik wel inkomen. Geen ervaring hoeft geen probleem te zijn, maar als je je daar niet comfortabel bij voelt wordt het dat vanzelf wel.

Als je echt militair wil worden zou ik gewoon solliciteren, maar ik denk dat je wel de ouwelul van de opleiding gaat zijn. Hoeft op zich geen probleem te zijn als jij dat niet als zodanig ervaart, maar hou er wel rekening mee.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')