abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144716453
Goedemorgen, veertigplussers!

Ik heb ooit eens gelezen dat de leukste jaren van een mensenleven tussen de 30 en 40 jaar liggen. Aangezien ik zelf 25 ben vind ik het moeilijk om aan te geven wat de leukste jaren van mijn leven tot nu toe waren. Ik verlang soms terug naar mijn pubertijd. Zorgeloos bestaan enzo. Alhoewel ik dat erg romantiseer in mijn hoofd. Ik vergeet soms de struggles die bij 15 jaar horen (puistjes, huiswerk, gezeur met leraren, onzekerheden, weinig eigen verantwoordelijkheid etc.).

Ik ben 25 en ik ben zoekend, werkzoekend vooral. De twintiger jaren verlopen voor mij een beetje chaotisch. Ik heb mijn studie afgerond, ik ben twee keer geëmigreerd en even vaak weer teruggekomen. De moeilijke economische situatie speelt hierbij een hoofdrol. Werk zoeken is tegenwoordig helaas hetzelfde als meedoen aan de loterij. Je kunt winnen, maar je hebt vrij weinig kans.

Tevens besef ik dat een mens gemiddeld op zijn 28ste in de kracht van zijn leven is en dat de lichamelijke aftakeling daarna al wordt ingezet. Het moet vreemd zijn om 35 te zijn en je te realiseren dat je lichamelijk al op je retour bent.

Aangezien veel mensen op dit subforum de 40 zijn gepasseerd wil ik vragen welke jaren jullie als je beste jaren beschouwen?
Copthorne 2.0
pi_144716645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:05 schreef Copthorne het volgende:
Tevens besef ik dat een mens gemiddeld op zijn 28ste in de kracht van zijn leven is en dat de lichamelijke aftakeling daarna al wordt ingezet.
Damn, dus ik heb nog 2 jaar voor ik begin af te takelen... Raar idee ;(
  zaterdag 20 september 2014 @ 10:21:05 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144716674
1 jaar Hong Kong was zonder twijfel het leukste jaar van mijn leven.
pi_144716721
quote:
Het moet vreemd zijn om 35 te zijn en je te realiseren dat je lichamelijk al op je retour bent.
Ik ben 33 en daar maak ik me nog geen zorgen over. Wel over het feit dat het leukste deel in mijn leven met mijn werk te maken heeft... Ben bang dat het te laat is om nog een echt leuk leven te hebben (relatie, etc).

Overigens dacht ik altijd dat het leukste deel van je leven onder de 30 zou liggen.
pi_144716819
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:23 schreef OOST het volgende:

[..]

Ik ben 33 en daar maak ik me nog geen zorgen over. Wel over het feit dat het leukste deel in mijn leven met mijn werk te maken heeft... Ben bang dat het te laat is om nog een echt leuk leven te hebben (relatie, etc).

Overigens dacht ik altijd dat het leukste deel van je leven onder de 30 zou liggen.
Waarom zou je na je 33ste geen leuk leven (buiten het werk) meer kunnen krijgen?
Copthorne 2.0
pi_144716864
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:28 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Waarom zou je na je 33ste geen leuk leven (buiten het werk) meer kunnen krijgen?
Omdat ik daar niet meer in geloof. En omdat de kans op kinderen e.d. natuurlijk steeds kleiner wordt naarmate je ouder wordt (heb geen relatie voor de duidelijkheid, nooit gehad ook).
pi_144716909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:30 schreef OOST het volgende:

[..]

Omdat ik daar niet meer in geloof. En omdat de kans op kinderen e.d. natuurlijk steeds kleiner wordt naarmate je ouder wordt.
Je bent vrijgezel begrijp ik. Mijn vader werd vader toen hij 38 was en ik ken iemand die pas op zijn 44ste vader werd. Hans Teeuwen was 46 toen hij vorig jaar vader werd.

Dat is het voordeel van een man zijn: er zit bij ons minder haast bij dan bij vrouwen.
Copthorne 2.0
pi_144716962
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:32 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Je bent vrijgezel begrijp ik. Mijn vader werd vader toen hij 38 was en ik ken iemand die pas op zijn 44ste vader werd. Hans Teeuwen was 46 toen hij vorig jaar vader werd.

Dat is het voordeel van een man zijn: er zit bij ons minder haast bij dan bij vrouwen.
Ja dat hoor ik vaker maar vind ik zo'n dooddoener. Want dat betekent dat ik straks een vrouw moet zoeken die 10 jaar jonger is. Daarnaast wil ik op mn 60e geen kind van 16 hebben natuurlijk.
pi_144717016
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:34 schreef OOST het volgende:

[..]

Ja dat hoor ik vaker maar vind ik zo'n dooddoener. Want dat betekent dat ik straks een vrouw moet zoeken die 10 jaar jonger is.
Een man van 40 kan makkelijk een relatie aangaan met een vrouw van 28. Bovendien, "vrouw zoeken". Meestal kom je iemand tijdens je werk of in je privéleven tegen met wie het klikt. Je moet er vooral niet te zwaar aan gaan tillen. Dan word je zo'n wanhopig mannetje en dat is bijzonder onaantrekkelijk voor vrouwen.

;)
Copthorne 2.0
pi_144725053
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:37 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Een man van 40 kan makkelijk een relatie aangaan met een vrouw van 28. Bovendien, "vrouw zoeken". Meestal kom je iemand tijdens je werk of in je privéleven tegen met wie het klikt. Je moet er vooral niet te zwaar aan gaan tillen. Dan word je zo'n wanhopig mannetje en dat is bijzonder onaantrekkelijk voor vrouwen.

;)
Yep. Ik was 39 en had een vriendin van 23..... kan allemaal..... maar ik ben dan ook onweerstaanbaar knap. :Y *O* *O*
Beste tijd tot nu toe? Qua feesten tussen 30 en 35 (eigen kroeg) .....wat familie betreft heden.... ^O^
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:50:02 #11
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_144735025
NUnow jetzt maintenant
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_144737173
Hahaha.. Wel interessant dit ... Is voor iedereen verschillend natuurlijk..

Aangezien ikzelf net gescheiden ben is de huidige tijd (ben 45 jaar) absoluut de donkerste periode in mijn leven waarin ik letterlijk het gevoel heb op een afgrond te lopen (ik zal daar verder maar niet over uitweiden) ...
Nu terugkijkend is mijn prille jeugd absoluut mijn gelukkigste periode (10 tot 16 jaar zeg maar). De tijd van de onschuld. In je pyjama naar "De man van 6 miljoen" of de flintstones kijken. WK74 en 78 (Panini voetbal plaatjes albums). Jaren 70 en 80 muziek (je eerste singeltje kopen). Dat soort dingen.

Voor het eerst samen wonen was ook een gelukkige periode. Samen iets opbouwen. 24 jaar lang en dan is het toch ineens over schijnbaar. Alle ups en downs niet overleefd... Is ook niet makkelijk een gezien met 3 kinderen waarvan 2 met een "autisme spectrum stoornis" zoals dat heet. Gestress op het werk erbij en elkaar te weinig waardering en steun bieden en het is zomaar allemaal over....

Sorry voor de negatieve toon. Just my 2 cents...
pi_144738247
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:50 schreef RoxyMusic1969 het volgende:
Hahaha.. Wel interessant dit ... Is voor iedereen verschillend natuurlijk..

Aangezien ikzelf net gescheiden ben is de huidige tijd (ben 45 jaar) absoluut de donkerste periode in mijn leven waarin ik letterlijk het gevoel heb op een afgrond te lopen (ik zal daar verder maar niet over uitweiden) ...
Nu terugkijkend is mijn prille jeugd absoluut mijn gelukkigste periode (10 tot 16 jaar zeg maar). De tijd van de onschuld. In je pyjama naar "De man van 6 miljoen" of de flintstones kijken. WK74 en 78 (Panini voetbal plaatjes albums). Jaren 70 en 80 muziek (je eerste singeltje kopen). Dat soort dingen.

Voor het eerst samen wonen was ook een gelukkige periode. Samen iets opbouwen. 24 jaar lang en dan is het toch ineens over schijnbaar. Alle ups en downs niet overleefd... Is ook niet makkelijk een gezien met 3 kinderen waarvan 2 met een "autisme spectrum stoornis" zoals dat heet. Gestress op het werk erbij en elkaar te weinig waardering en steun bieden en het is zomaar allemaal over....

Sorry voor de negatieve toon. Just my 2 cents...
Wel herkenbaar ja, heb bv het Panini album van het WK 78 hier nog liggen.
Het opgroeien in een groot gezin waar ik goede herinneringen aan heb, Status Quo (de jongens) vs Queen (meisjes), stappen in de late jaren 70 en 80.
Eind jaren 80 en jaren 90 de House opkomst meebeleefd waar ik goede herinneringen aan heb.
Veel sex, drugs en rock & roll (meer house eigenlijk) in die tijd.
Heb een paar langdurige relaties achter de rug maar nu alweer een paar jaar alleen.
Veel mensen verloren ook, zowel naaste familie als vrienden,
Toch kan ik niet zeggen dat ik een bepaalde tijd langduriger gelukkiger was, iedere tijd heeft zijn mooie en verdrietige momenten gehad.
Nu een veel regelmatiger leven, bijna saai :@ maar er zit veel minder onrust in me dan ik altijd gehad heb. Sta nu wel een stuk relaxter in het leven zeg maar.
Maar soms wakkert die vlam best nog wel.

Kan me voorstellen dat het bij jou niet allemaal geweldig is momenteel maar het zal ongetwijfeld wel weer de goede kant op gaan, that's life. Soms kut en soms geweldig.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_144738352
Mooi gezegt Pedroso .. en je hebt gelijk natuurlijk..(hoop ik)....
  zaterdag 20 september 2014 @ 23:41:58 #15
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_144738909
Mijn mooiste tijd beleef ik nu, de afgelopen 1,5 jaar.
Ik ben aan een soort tweede jeugd begonnen, sommige noemen dat een mid-life crisis :)
pi_144741815
Heel veel sterkte, RoxyMusic1969. Ik hoop oprecht en ik ben ervan overtuigd dat je er weer bovenop komt. Het is zoals Pedroso zegt, soms is het kut en soms geweldig.

Bedankt voor jullie mooie posts.
Copthorne 2.0
pi_145025956
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 23:41 schreef gewoonmeppen het volgende:
Mijn mooiste tijd beleef ik nu, de afgelopen 1,5 jaar.
Ik ben aan een soort tweede jeugd begonnen, sommige noemen dat een mid-life crisis :)
Als je een mid-life hebt dan wordt dat vaak geassocieerd met zaken die je nou net niet leuk vindt m.i.
Nooit last van gehad want doe toch wat ik leuk vind en wil.
pi_145026456
0-3 jaar

lekker in mn broek poepen, mama die t wel opruimt, hele dag beetje eten en melk zuipen

good life
pi_145026730
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
0-3 jaar

lekker in mn broek poepen, mama die t wel opruimt, hele dag beetje eten en melk zuipen

good life
nog even en dan ben je 103, dan kan je weer in je broek poepen :+
de verpleging moet het dan opruimen, kan effe duren :P
pi_145026742
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
0-3 jaar

good life
Fantastisch leven. Alleen jammer dat je je er op die leeftijd nauwelijks van bewust bent.
Copthorne 2.0
pi_145026794
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 18:26 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Fantastisch leven. Alleen jammer dat je je er op die leeftijd nauwelijks van bewust bent.
oh ik wel hoor, heb haar nog een keer getreiterd door tijdens t verschonen in haar gezicht te pissen. herinner het als de dag van gister, hahaha lig er nog dubbel om.
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 september 2014 @ 12:06:01 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_145049089
18-22. Je mag als adolescent nog fouten maken. Je bent aan het ontdekken als volwassene. En leert veel van de fouten die je maakte. Waren wel spannende fouten, zonder consequenties. Heb in die tijd vrienden voor het leven gemaakt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:56:45 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_145050964
Leukste tijd was kinderjaren (lagere school tijd). Zorgeloos dromen en leuke dingen doen.

Periode rond de 20 was ook leuk, maar het gaat dan nogal op en neer afhankelijk van gebeurtenissen, studie, romantiek, etc. Op die leeftijd gaan je emoties nog erg diep en je hebt veel nieuwe ervaringen en nog weinig verantwoordelijkheden, daarom is het leven opwindend. Ook een gevoel dat je leven nog alle kanten op kan. En je voelt je onsterfelijk.

De vroege 30-er jaren waren ook leuk. Je hebt wat levenservaring, meer zelfkennis, wat geld te besteden, zelfstandigheid, etc. Maar de emoties worden ook vlakker dan in je jonge jaren en dat is wel jammer. Je eerste romance was toch het heftigst, je eerste auto (wrak) het tofst, je eerste backpack reis het meest spannend, etc. Je hebt nu meer levenservaring maar toch weet je minder dan je denkt. Echt een leeftijd waarop je denkt dat je weet hoe alles zit in het leven en overmoedig wordt. Op Fok! pik je de vroege dertigers er ook altijd zo uit zonder de mensen te kennen. Maar objectief gezien wel een erg mooie tijd waarin alle mogelijkheden nog open liggen.

Nu zit ik in de mid 40's en dat is eigenlijk ook wel een mooie tijd, zij het dat het emotioneel steeds vlakker wordt. Been there, done that, etc... Het is wel zo dat je het einde van je leven al kunt zien in de verte (ja, dit klinkt heel erg :D). Je hebt nu een redelijk duidelijk beeld hoe de rest van je leven zal gaan lopen, dus niet meer het gevoel dat alles nog kan, alles nog open ligt. Zelf voel ik ook een bepaalde haast om de gezonde jaren te benutten want je weet niet hoeveel je er nog hebt. Hopelijk nog veel, maar ik ken mensen die niet veel ouder zijn dan ik en die nu al lichamelijk wrakken zijn (vaak eigen schuld maar niet altijd). Ikzelf voel me overigens gezonder dan ooit (ik leef nu ook gezonder dan ooit) maar aan de andere kant merk je dat je lichamelijk toch achteruit gaat (stijver, sneller pijnjes, e.d.).

Wat me wel opvalt (bij zo'n beetje iedereen) is dat je de meeste hechte vriendschappen maakt aan het begin van je leven en daarna niet meer. Bijna iedereen zie je terugvallen op vrienden die ze maakten toen jonger dan ~25jr waren. Daarna komt er niet zoveel meer bij, in elk geval niet met veel diepte.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 september 2014 @ 14:42:11 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_145054248
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:56 schreef SeLang het volgende:

Periode rond de 20 was ook leuk, maar het gaat dan nogal op en neer afhankelijk van gebeurtenissen, studie, romantiek, etc. Op die leeftijd gaan je emoties nog erg diep en je hebt veel nieuwe ervaringen en nog weinig verantwoordelijkheden, daarom is het leven opwindend. Ook een gevoel dat je leven nog alle kanten op kan. En je voelt je onsterfelijk.

Wat me wel opvalt (bij zo'n beetje iedereen) is dat je de meeste hechte vriendschappen maakt aan het begin van je leven en daarna niet meer. Bijna iedereen zie je terugvallen op vrienden die ze maakten toen jonger dan ~25jr waren. Daarna komt er niet zoveel meer bij, in elk geval niet met veel diepte.
Mooi omschreven. De rest van je post is ook herkenbaar. Ik ben nu 51 en kijk je vooruit. Je ziet steeds meer mensen om je heen wegvallen. M'n beste vriend in februari. Je kijkt op je 20ste niet achter-of vooruit. Je neemt het leven zoals het op je afkomt. Iemand van 50 is dan bejaard. Iemand van 17 zie je als broekie. Ik denk steeds meer aan het vergankelijke, terwijl ik "jong van geest" probeer te zijn. Je krijgt op die leeftijd meer begravenissen dan bruiloften. Mijn pa en ma komen samen uit grote families. Straks gaat het snel. Achter elkaar.
Maar om on topic te blijven. Voor mij is de adolscentie de mooiste tijd geweest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 06:32:07 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_145178916
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:06 schreef tong80 het volgende:
18-25. Je mag als adolescent nog fouten maken. Je bent aan het ontdekken als volwassene. En leert veel van de fouten die je maakte. Waren wel spannende fouten, zonder consequenties. Heb in die tijd vrienden voor het leven gemaakt.

ik heb er een paar jaar bijgeplakt maar verder somt tong het aardig op voor me
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')