Damn, dus ik heb nog 2 jaar voor ik begin af te takelen... Raar ideequote:Op zaterdag 20 september 2014 10:05 schreef Copthorne het volgende:
Tevens besef ik dat een mens gemiddeld op zijn 28ste in de kracht van zijn leven is en dat de lichamelijke aftakeling daarna al wordt ingezet.
Ik ben 33 en daar maak ik me nog geen zorgen over. Wel over het feit dat het leukste deel in mijn leven met mijn werk te maken heeft... Ben bang dat het te laat is om nog een echt leuk leven te hebben (relatie, etc).quote:Het moet vreemd zijn om 35 te zijn en je te realiseren dat je lichamelijk al op je retour bent.
Waarom zou je na je 33ste geen leuk leven (buiten het werk) meer kunnen krijgen?quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:23 schreef OOST het volgende:
[..]
Ik ben 33 en daar maak ik me nog geen zorgen over. Wel over het feit dat het leukste deel in mijn leven met mijn werk te maken heeft... Ben bang dat het te laat is om nog een echt leuk leven te hebben (relatie, etc).
Overigens dacht ik altijd dat het leukste deel van je leven onder de 30 zou liggen.
Omdat ik daar niet meer in geloof. En omdat de kans op kinderen e.d. natuurlijk steeds kleiner wordt naarmate je ouder wordt (heb geen relatie voor de duidelijkheid, nooit gehad ook).quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:28 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Waarom zou je na je 33ste geen leuk leven (buiten het werk) meer kunnen krijgen?
Je bent vrijgezel begrijp ik. Mijn vader werd vader toen hij 38 was en ik ken iemand die pas op zijn 44ste vader werd. Hans Teeuwen was 46 toen hij vorig jaar vader werd.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:30 schreef OOST het volgende:
[..]
Omdat ik daar niet meer in geloof. En omdat de kans op kinderen e.d. natuurlijk steeds kleiner wordt naarmate je ouder wordt.
Ja dat hoor ik vaker maar vind ik zo'n dooddoener. Want dat betekent dat ik straks een vrouw moet zoeken die 10 jaar jonger is. Daarnaast wil ik op mn 60e geen kind van 16 hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:32 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Je bent vrijgezel begrijp ik. Mijn vader werd vader toen hij 38 was en ik ken iemand die pas op zijn 44ste vader werd. Hans Teeuwen was 46 toen hij vorig jaar vader werd.
Dat is het voordeel van een man zijn: er zit bij ons minder haast bij dan bij vrouwen.
Een man van 40 kan makkelijk een relatie aangaan met een vrouw van 28. Bovendien, "vrouw zoeken". Meestal kom je iemand tijdens je werk of in je privéleven tegen met wie het klikt. Je moet er vooral niet te zwaar aan gaan tillen. Dan word je zo'n wanhopig mannetje en dat is bijzonder onaantrekkelijk voor vrouwen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:34 schreef OOST het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik vaker maar vind ik zo'n dooddoener. Want dat betekent dat ik straks een vrouw moet zoeken die 10 jaar jonger is.
Yep. Ik was 39 en had een vriendin van 23..... kan allemaal..... maar ik ben dan ook onweerstaanbaar knap.quote:Op zaterdag 20 september 2014 10:37 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Een man van 40 kan makkelijk een relatie aangaan met een vrouw van 28. Bovendien, "vrouw zoeken". Meestal kom je iemand tijdens je werk of in je privéleven tegen met wie het klikt. Je moet er vooral niet te zwaar aan gaan tillen. Dan word je zo'n wanhopig mannetje en dat is bijzonder onaantrekkelijk voor vrouwen.
Wel herkenbaar ja, heb bv het Panini album van het WK 78 hier nog liggen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:50 schreef RoxyMusic1969 het volgende:
Hahaha.. Wel interessant dit ... Is voor iedereen verschillend natuurlijk..
Aangezien ikzelf net gescheiden ben is de huidige tijd (ben 45 jaar) absoluut de donkerste periode in mijn leven waarin ik letterlijk het gevoel heb op een afgrond te lopen (ik zal daar verder maar niet over uitweiden) ...
Nu terugkijkend is mijn prille jeugd absoluut mijn gelukkigste periode (10 tot 16 jaar zeg maar). De tijd van de onschuld. In je pyjama naar "De man van 6 miljoen" of de flintstones kijken. WK74 en 78 (Panini voetbal plaatjes albums). Jaren 70 en 80 muziek (je eerste singeltje kopen). Dat soort dingen.
Voor het eerst samen wonen was ook een gelukkige periode. Samen iets opbouwen. 24 jaar lang en dan is het toch ineens over schijnbaar. Alle ups en downs niet overleefd... Is ook niet makkelijk een gezien met 3 kinderen waarvan 2 met een "autisme spectrum stoornis" zoals dat heet. Gestress op het werk erbij en elkaar te weinig waardering en steun bieden en het is zomaar allemaal over....
Sorry voor de negatieve toon. Just my 2 cents...
Als je een mid-life hebt dan wordt dat vaak geassocieerd met zaken die je nou net niet leuk vindt m.i.quote:Op zaterdag 20 september 2014 23:41 schreef gewoonmeppen het volgende:
Mijn mooiste tijd beleef ik nu, de afgelopen 1,5 jaar.
Ik ben aan een soort tweede jeugd begonnen, sommige noemen dat een mid-life crisis
nog even en dan ben je 103, dan kan je weer in je broek poepenquote:Op maandag 29 september 2014 18:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
0-3 jaar
lekker in mn broek poepen, mama die t wel opruimt, hele dag beetje eten en melk zuipen
good life
Fantastisch leven. Alleen jammer dat je je er op die leeftijd nauwelijks van bewust bent.quote:Op maandag 29 september 2014 18:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
0-3 jaar
lekker in mn broek poepen, mama die t wel opruimt, hele dag beetje eten en melk zuipen
good life
oh ik wel hoor, heb haar nog een keer getreiterd door tijdens t verschonen in haar gezicht te pissen. herinner het als de dag van gister, hahaha lig er nog dubbel om.quote:Op maandag 29 september 2014 18:26 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Fantastisch leven. Alleen jammer dat je je er op die leeftijd nauwelijks van bewust bent.
Mooi omschreven. De rest van je post is ook herkenbaar. Ik ben nu 51 en kijk je vooruit. Je ziet steeds meer mensen om je heen wegvallen. M'n beste vriend in februari. Je kijkt op je 20ste niet achter-of vooruit. Je neemt het leven zoals het op je afkomt. Iemand van 50 is dan bejaard. Iemand van 17 zie je als broekie. Ik denk steeds meer aan het vergankelijke, terwijl ik "jong van geest" probeer te zijn. Je krijgt op die leeftijd meer begravenissen dan bruiloften. Mijn pa en ma komen samen uit grote families. Straks gaat het snel. Achter elkaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 12:56 schreef SeLang het volgende:
Periode rond de 20 was ook leuk, maar het gaat dan nogal op en neer afhankelijk van gebeurtenissen, studie, romantiek, etc. Op die leeftijd gaan je emoties nog erg diep en je hebt veel nieuwe ervaringen en nog weinig verantwoordelijkheden, daarom is het leven opwindend. Ook een gevoel dat je leven nog alle kanten op kan. En je voelt je onsterfelijk.
Wat me wel opvalt (bij zo'n beetje iedereen) is dat je de meeste hechte vriendschappen maakt aan het begin van je leven en daarna niet meer. Bijna iedereen zie je terugvallen op vrienden die ze maakten toen jonger dan ~25jr waren. Daarna komt er niet zoveel meer bij, in elk geval niet met veel diepte.
ik heb er een paar jaar bijgeplakt maar verder somt tong het aardig op voor mequote:Op dinsdag 30 september 2014 12:06 schreef tong80 het volgende:
18-25. Je mag als adolescent nog fouten maken. Je bent aan het ontdekken als volwassene. En leert veel van de fouten die je maakte. Waren wel spannende fouten, zonder consequenties. Heb in die tijd vrienden voor het leven gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |