abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 oktober 2002 @ 12:37:12 #1
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6487514
Deel 27 (halen we de 52?) van de nostalgiese lijstjes parade.
Deze week 1979. Toen was ik 6. Persoonlijk vind ik het een erg goede lijst: Enkele topnummers, wat nostalgie en wat aparte liedjes.

Een collage van alle nummers kun je HIER weer ophalen (5.5mb).

10= Zou in mijn top 10 allertijden kunnen staan.
9= Helemaal top dit nummer.
8= Steekt boven de rest uit
7= Gewoon een leuk nummer
6= Normaal nummer, middelmatig
5= matig nummer
4= Liever niet
3= Moet ik hier echt naar luisteren?
2= Afschuwelijk
1= Afschuwelijk en extra irritant door commercieel uitmelken.

1 Ellen foley - We belong to the night
Beetje bombastisch slepend nummer, maar Ellen heeft wel een apart stemgeluid. Waarom dit op 1 komt snap ik dan weer niet helemaal, want zo bijzonder is het niet. Zong nog met Meatloaf Paradise b/t Dashboard light (maar de dame in de clip was iemand anders) 5/10

2 Michael jackson - Don't stop 'til you get enough
Hoog stemmetje, swingende 70s beat, ja hoor dat moet ons chirurgisch wonder zijn Toen was hij nog jonger, bruiner en had hij nog een normale neus. Prima nummer. In de jaren 70 zong hij voor mijn gevoel alles in een piepstemmetje. Hij greep toen echter nog niet in zijn kruis elke 10 seconden... 7/10

3 Wiz stars - A brand new day
Diana Ross en Michael Jackson leveren puike liedjes af in de Wizard of Oz, maar ik meen me te herinneren dat die film geflopt is. Dit is toch wel een van de bekendste songs en er zit een waanzinnige swing in. Past prima tussen het rijtje It's raining men en Relight my fire. Een van mijn favoriete dansliedjes. Jammer dat het tegenwoordig als homo 100 muziek bestempeld wordt, want waarom is dit eigenlijk fout? Ik bedoel, het swingt vele malen meer dan het monotome gebeuk van tegenwoordig... 9.5/10

4 Kiss - Sure know something
Als je dit nummer hoort verwacht je niet dat dit de Slipknot van de 70s zijn met hun zwaar geschminkte gezichten. Refrein blijft best hangen, maar voor de rest is dit een 13 in een dozijn nummertje. Beetje rock, beetje samenzang. Je kent het wel. 6/10

5 Police - Message in a bottle
Voor mij staat de Police altijd bekend om de tempowisselingen in veel van hun liedjes. Zeer sterk nummer van ze (dacht vroeger altijd dat het nummer 'SOS' heette omdat dat gezien het refrein wat logischer zou zijn). De Police behoren toch wel tot mijn favoriete bands. 9/10

6 Status quo - Whatever you want
Dit soort liedjes wordt door bijvoorbeeld de reclame telkens nieuw leven ingeblazen. En terecht, want het is toch wel een On-the-Road klassieker. Zet 'm hard in je auto en je gaat uit je dak Of wat ik vroeger ook deed: Pak een denkbeeldige gitaar en ga meeraggen op zijn StatusQuo-iaans... Briljante intro ook weer 9/10

7 Commodores - Sail on
Mooi rustig nummer. Zit heel goed in elkaar. Haalt het wellicht niet bij 3 times a lady, maar ik vind het zeer om aan te horen. Aan het einde verandert het nummer ineens met wat blijkbaar het echte refrein is ofzo. Beetje raar, want het eerste deel is stukken beter! 8/10

8 Massada - Arumbai/air mata tumpa
Als je Sajang E kent (is van iets later) dan heb je deze ook meteen gehoord. Je moet ervan houden, deze Indonesische/Maleisische(?) slaapmuziek. Maar toegeven: het is apart en tegenwoordig zul je zoiets nooit meer tegenkomen in de top 40. Zelf vond ik Sajang E toch beter 5/10

9 Fleetwood mac - Tusk
Apart nummer met een doordringend drum ritme die de zang overstemt. Zwelt dan steeds meer aan. Ik kende deze nog niet en vind hem ondanks dat hij heel apart klinkt minder dan hun grootste hits. Puntje extra voor de orginaliteit 7.5/10

10 Abba - Gimme gimme gimme
Persoonlijk vind ik Abba dus absoluut niet fout. Vrijwel elk nummer van Abba zit perfect in elkaar en is het voorbeeld van hoe een pretentieloos popliedje met een herkenbaar refrein hoort te klinken. Deze springt er niet uit, maar is net als alle liedjes van ze goed aanhoorbaar 7/10

11 Dolly dots - Radio
Girl power uit de 70s/80s. Uitgekiende marketingconcepten bestonden ook toen en het resultaat waren de Dolly Dots. Op Angela Groothuizen na hoor je volgens mij nooit meer wat van ze. Bij ons op de basisschool werden de playbackshows uiteraard altijd bevolkt door enkele Dolly Dots groepjes met de kleurige pakjes. Radio is best een leuk popliedje; er is duidelijk leentjebuur gespeeld bijAbba, want je herkent de Abba piano riedeltjes uit duizenden. Die verschillende vals zingende meidenstemmetjes met die praatzangzinnetjes zijn erg fout helaas 6.5/10

12 Amii stewart - Knock on wood
Typische 70s disco. In de clip werd er geexperimenteerd met digitale effecten kan ik me nog herinneren. Valt een beetje in de categorie 'Born to be alive' en 'Do you wanna funk' Geef mij toch de Wiz stars maar. 6/10

13 Crusaders - Street life
-Edit- Randy Crawdford en niet Diana Ross (haal die 2 wel eens door elkaar- neemt zo te horen de lead voor haar rekening. Beetje jazzy liedje, goed voor Sky Radio. Het kabbelt wat voort, maar daar is het nummer eigenlijk weer te goed voor. Dit genre is niet echt aan mij besteed. 6/10

14 Al hudson & partners - You can do it
Bam! Een jaren 90 housebeat knalt je speakers door, maar het vervolgritme brengt ons weer terug naar de 70s. Wat rest is een standaard discohitje zonder enige 'fout' gehalte of bijblijvend refrein (of je moet 'get up and do your thang' daar toe rekenen). Beetje nietszeggend en daarom de minste uit de lijst 4/10

15 Queen - Crazy little thing called love
Het lijkt zo simpel wat die gasten doen. "Kom laten we ook even zo'n typische rock en roll Jive maken" en vervolgens wordt het tot in perfectie uitgevoerd. Het is eigenlijk niet mijn smaak, maar het swingt toch weer zeer prettig en Queen krijgt zowiezo bij mij altijd punten extra 7.5/10

[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 27-10-2002 14:38]

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  zondag 27 oktober 2002 @ 13:50:36 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6488442
Jaaaa, 1979!!! Geweldig! Ik was 12 en zat in de brugklas.
Wel moeilijk te recenceren voor mij, want het is allemaal jeugdsentiment. Al moet ik zeggen dat het toch ook gewoon een sterk lijstje is, wat mij betreft

De dame uit het clipje van Paradise etc. heette Carla DeVito. Maar inderdaad, Ellen zong het. Ach, misschien geen topnummer, maar toch vind ik het wel leuk.

Ja, dit is mijn favoriete Michael Jackson periode. Van zijn LP 'Off The Wall', het enige album van hem dat ik bezit (op cd). Deze single heb ik trouwens ook, op vinyl uiteraard.

Deze single heb ik ook gehad, maar heb ik een keer weggegeven. Nu vind ik dat zonde, gewoon omdat het leuk is om die oude plaatjes te hebben. Leuk nummer, maar ik vind 'Ease On Down The Road' uit dezelfde film leuker. De film heb ik trouwens nog in de bioscoop gezien.

Ach, wel leuk, maar haalt het wmb niet bij 'I was made for loving you'.

Ja, The Police, zeker één van mijn favoriete bands in die tijd. En dit is wel een heel sterk nummer van ze. Aanstekelijk en met een leuke tekst!

Echt Status Quo nummer en eerlijk is eerlijk, ik vind hem leuk! Moet inderdaad lekker hard gedraaid worden. Je hoofd gaat gewoon automatisch mee-bangen.

7 Commodores - Sail on
Mooi nummer van The Commodores en ik prefereer deze zeker boven 'Three times a lady'.

Ja, dit hoeft voor mij niet meer. En als ik moet kiezen, geef me dan idd Sajang E maar.

9 Fleetwood mac - Tusk
Mooi nummer, dat ik pas later heb leren waarderen. Van het gelijknamige album waar ook het wonderschone 'Sara' op staat.

Ook ik heb geen hekel aan Abba. Ook niet aan dit nummer, maar hij staat niet in mijn top 10 favoriete Abba-songs.

11 Dolly dots - Radio
Tja, de Dolly Dots... Volgens mij was dit hun 2e singletje, na 'Tell it all about boys', die ik (*shock, horror*) op single heb. Maar toen dit nummer uitkwam, was ik de Dots alweer ontgroeid.

Lekkere disco. Niks meer, niks minder.

De leadzang wordt verzorgd door Randy Crawford, die later een grote hit zou scoren met 'One day I'll fly away'. Ik vind het een lekker nummer, maar ik heb hem veeeel te vaak gehoord.

Hmmmm, hier word ik niet meer warm of koud van. De titel zei me ook niks, maar toen ik de compilatie hoorde kende ik het natuurlijk wel weer.

Lekker nummer van Queen en in het clipje kon je Freddie als leernicht bewonderen, als ik het goed heb. Hier moet je wel vrolijk van worden.

I.p.v. punten, zet ik ze maar even op volgorde van mijn voorkeur:

1. Michael jackson - Don't stop 'til you get enough
2. Police - Message in a bottle
3. Queen - Crazy little thing called love
4. Fleetwood mac - Tusk
5. Wiz stars - A brand new day
6. Ellen foley - We belong to the night
7. Status quo - Whatever you want
8. Kiss - Sure know something
9. Amii stewart - Knock on wood
10. Abba - Gimme gimme gimme
11. Commodores - Sail on
12. Crusaders - Street life
13. Dolly dots - Radio
14. Al hudson & partners - You can do it
15. Massada - Arumbai/air mata tumpa

Het complete lijstje krijgt toch zeker wel een 8, als je het afzet tegen andere top 40 lijstjes.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6488472
Áááááááááh, had ik ze net besproken, crasht de computer....En ik zoek de teksten niet opnieuw in te voeren (waarbij het ook scheelt dat dit geen lijst uit 'mijn tijd' is, ik heb er wat minder mee.). Ik houd het dus kort.

Degelijke middle of the road. Beetje saai, maar niet ècht slecht. Eigenlijk mankeert er niet al te veel aan, het boeit me alleen niet zo. 6,5/10

Een van zijn betere nummers. Zeker van de oude. Lekker swingend, goed geproduceerd en met een leuke sfeer. 9/10

Een seventies-favoriet van mij. Een paar seconden hiervan en ik ben gelijk vrolijk. Lekker bombastisch, meezingbaar refrein. 10/10

Leuk, typisch jaren 70-rockplaatje maar niet super. Wel catchy. 7-/10

Niet speciaal of zo, gewoon pure degelijke klasse. Zit goed in elkaar. Een van hun betere. Wel doodgedraaid, helaas. Ik kan het niet meer horen, gewoon. Misschien had ik het anders wel beter gewaardeerd. 7+/10

Typische autoplaat (inderdaad), buiten de auto erg catchy maar toch net iets minder. 7-/10

7 Commodores - Sail on
Mooie muziek die perfect is voor een partijtje slijpen met je vriend of vriendin. Erg Sky Radio, maar desondanks erg mooi. 7,5/10

Ken ik niet, Kazaa heeft het niet en het fragmentje van Vamos doet het niet.

9 Fleetwood mac - Tusk
Ik ken het te slecht om over te oordelen. Ik kende het niet, Kazaa heeft het niet en het fragmentje is erg kort. Maar dat kleine stukje maakte ook niet zo'n indruk op mij, al vind ik het wel apart met die Afrikaans aandoende trommeltjes. Zeker voor Fleedwood Mack-begrippen.

Een middenmoter van Abba. Als je de produktie gaat ontleden zit het briljanter in elkaar dan je verwacht, maar ze hebben wel leukere liedjes gemaakt vind ik (vooral hun oudere als Waterloo). 7,5/10

11 Dolly dots - Radio
Lekker vrolijke Abba-ripoff die desondanks wel perfect in elkaar gestoken is door het hele team erachter (tja, het is nou eenmaal een typische marketingconcept, inderdaad). Jammer dat ze vals zingen, maar dat is wel een van de aspecten die het lekker fout maakt. Homo 100-muziek. 6/10

Erg opzwepend nummer met prettig ritme, vooral dat 'whooo oooo oooo' nodigt uit tot meebrullen. Vrolijke disco, zeker niet slecht. 7,5/10

Nee, dit is niet Diana Ross maar Randy Crawford. Mooie, sfeervolle, rustige muziek zonder saai te worden. Mooie melodie ook. 8+/10

Leuke discomuziek. Inderdaad eentje die niet echt 'fout' klinkt. Best wel soulvol ook. Het ligt perfect in het gehoor. 8/10

Een van mijn persoonlijke Queen-favorieten. Hierna werd het, uitzonderingen daargelaten, alleen maar minder met de wat killere/saaiere jaren 80-hits van hun. Vind ik zelf dan. Lekker rock 'n roll-ritme, en het blijft erg hangen. 8,5/10

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 27-10-2002 14:04]

pi_6488543
Ik heb een paar weekjes niet meegedaan, omdat ik het te druk had. Deze week doe ik wel weer mee. Mijn lijstje post ik vanavond denk ik, nu moet ik eerst ff studeren . Het lijstje ziet er op het eerste gezicht in ieder geval goed uit.
pi_6488667
Nee. 4

Ach gut 4

Veel te vrolijk voor mij, 4,5

Pff 4

Nog wel grappig en redelijk 6,5

Mwah, 5,5

7 Commodores - Sail on
Nee dank je 3,5

Nee, niks 4

9 Fleetwood mac - Tusk
Slecht, slecht , slecht 2

heel erg 2

11 Dolly dots - Radio
Ach, de meisjes 3,5

ook al niks 4

ook niks 3

???

Walgelijk 1,5

Leuke nummers uit de lijst:
17 Nottingham forrest fc & paper lace We got the whole world in our hands
leuk voetbaldeuntje nav. kampioenschap 6

25 Jan & dean Surf city
Surfmelodietje, beetje beach boys-achtig 6,5

26 Buggles Video killed the radio star
Heel geinig liedje, met dat mannetje met die bril 7,5

zondag 27 oktober 2002 @ 14:11:01 #6
1986 Jane
pi_6488726
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:07 schreef dolle_hond het volgende:
Oftewel Trevor Horn, de later wereldberoemde producer.

Leuk nummer. Was dat niet de eerste clip die ooit gedraaid werd op MTV?

En Nottingham Forrest! Inderdaad, die hebben ook nog een plaat gemaakt!

zondag 27 oktober 2002 @ 14:45:31 #7
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6489396
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:07 schreef dolle_hond het volgende:
Leuke nummers uit de lijst:
17 Nottingham forrest fc & paper lace We got the whole world in our hands
leuk voetbaldeuntje nav. kampioenschap 6

Ik wilde eigenlijk 1 van deze 2 als bonus geven, maar besloot het niet niet te doen. Vooral die laatste is leuk en eigenlijk zijn tijd ver voorbij met dat vervormde stemmetje op een redelijk disco ritme
pi_6489633
Heerlijk, de jaren '70...

Wat zou ik die tijd graag meegemaakt willen hebben. Zoveel goed en zoveel verschillend. Disco was eind jaren 70 op z'n hoogtepunt. Geweldig! (maar ja, ik was toen -4...)

Quasi-bombastisch. Misschien was dit wel vroeger zo'n plaat die iedereen goed vond of er speciale memoires aan verbonden zijn. Maar zoals ik het nu hoor word ik er niet warm of koud van. Dit mevrouwtje was dus te lelijk om op het podium te mogen staan naast Meatloaf? 4,5/10

Dangerous, Bad en Thriller heb, maar ik moet nog steeds een keer Off The Wall aanschaffen. Dit is natuurlijk wel erg lekker nummertje en als dit gedraaid wordt als ik uitga, dan ga ik helemaal uit mijn dak.
Toch vind ik Burn This Disco Out beter. 9/10

Die film heb ik nog nooit gezien. Maar dit nummer ken ik natuurlijk wel. Dit nummer is zo lekker om lekker vroeg in de ochtend te hebben staan. Bij het omkleden lekker meezingen en vrolijk zijn en vergeten dat je duf en moe bent. 8,5/10

Dit nummer ken ik niet. Op Vamos remix-je hoor ik te weinig om hierover te oordelen. Kazaa heeft 'm wel, maar dan moet ik nog 14 uur wachten...

The Police, een van mijn favoriete bands en toch heb ik er (nog!) geen cd's van. Maar goed, gelukkig ken ik ondertussen wel veel nummers. Ook dit is een ijzersterk nummer en je vraagt je toch wel weer af hoe het zou zijn gegaan als Sting en Copeland geen ruzie meer hadden en lekker doorbleven spelen... 9/10

Ik ken dit alleen van "Van Lunteruuuuuuh". Daarna hoorde ik het nummer pas volledig. Status Quo is net een Volkswagen; Solide, stevig, betrouwbaar, maar weinig verrassends. Al vind ik Whatever You Want toch wel een van de toppertjes. 8,5/10

7 Commodores - Sail on
Erg mooi opgebouwd nummer. Onverwachts een beetje bombastisch bij de bridge en dat is eigenlijk het kippenvel-moment om te eindigen met een fade-out...
Toen was Lionel Richie met de Commodores nog niet de in Sky Radio-sfeer. Lekkere funk/soul als Brick House en Machine Gun afgewisseld met mooie ballads als Three Times A Lady en dit mooie nummer. 9/10

Wel een erg relaxed hoela-hoela-nummertje. Je kan er lekker op slapen, misschien was het wel de bedoeling. Maar het werkt ook slaapverwekkend in negatieve zin... 5,5/10

9 Fleetwood mac - Tusk
"Ooooh, dit nummer"
Dat kwam net weer in me op. Ik vond het vroeger als klein kind een beetje een donker en duister nummer door dat getrommel dat je er het hele nummer lang doorheen hoort.
Niet typisch Fleetwood Mac als Don't Stop, Go Your Own Way of Tell Me Lies, maar dit is wel een sterk nummer. Het is verrassend, soms doet het een beetje denken aan Mike Oldfield en ineens houdt het nummer op. Goed gedaan. 9/10

Ik heb wat tegen Abba, maar als ik het op een feest hoor ben ik wel een van de eersten die uit zijn dak gaat. Een soort van muzikale coming-out... 7/10

11 Dolly dots - Radio
Oeh, dit is wel erg fout, maar Angela is (ook nu nog) een mooie vrouw, dus dat gaat wel mee in de beoordeling. 6/10

Jaaaaaaaa! Goed nummer. oooooooooooooo hoo hoo hoo hoooooo. (hmm, dat ziet zo best ski-hut-achtig uit... ). Maar wat een lekkere disco-klassieker. Lekker stevig, meezingbaar, trompetjes. 9/10

Relaxed nummertje. O.a. gebruikt in Tarantino's Jackie Brown en in een geflopt programma op Veronica volgens mij. Heeft wel wat. 7,5/10

Ik vind er een beetje weinigaan. Niet echt kwalitatief goed, maar ook niet in de categorie "fout" te zetten, maar ik kan best begrijpen dat dit vroeger een leuke feest-knaller was geweest. 6/10

Dit is een van de weinige nummers van Queen die ik echt goed vind. Geniaal eigenlijk; met zo'n nummer toch scoren in een tijd waarin de jaren 80 bijna gaan beginnen. 8,5/10

zondag 27 oktober 2002 @ 15:07:24 #9
1986 Jane
pi_6489714
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 14:59 schreef Citroentje het volgende:
Dit mevrouwtje was dus te lelijk om op het podium te mogen staan naast Meatloaf?
Nou ja...ik weet niet hoor...

Ik geloof dat Ellen al bezig was met haar solocarriere toen Paradise... een hit werd en geen zin had om die clip te doen.

pi_6490987
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 13:59 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb een paar weekjes niet meegedaan, omdat ik het te druk had. Deze week doe ik wel weer mee. Mijn lijstje post ik vanavond denk ik, nu moet ik eerst ff studeren . Het lijstje ziet er op het eerste gezicht in ieder geval goed uit.
Nu dus:
Dit nummer heb ik op cd staan, 'Meatloaf And Friends'. Ik vind het wel een leuk nummer, maar zeker niet geweldig. Dat bombastische geeft het nummer wel een leuk effect. 7/10

De oudere Michael Jackson vind ik een stuk beter dan zijn nieuwere nummers (waar ook erg goede tussen zitten btw). Vooral Thriller en Billie Jean. Dit nummer past daar eigenlijk ook wel bij, maar is toch lang zo goed niet. Het nummer heeft uiteraad wel de typische Michael Jackson sound, maar dat hebben eigenlijk al zijn nummers. 7/10

Zegt me niets en kazaa wil hem niet downen, misschien later...
edit:Na een kort stukje gehoord te hebben herkende ik het nummer wel. Het is niet echt mijn genre, maar wel een van de betere in zijn genre. Niet vervelend om aan te horen. 6/10

Van Kiss ken ik eigenlijk alleen I Wass Made For Lovin' You. Dit nummer zei me in eerste instantie dus helemaal niets. Nadat ik het gehoord had kwam het me nog niet bekend voor. En eerlijk gezegd heb ik er niet iets aan gemist. Een vrij standaard nummertje. 6/10

Dit is naar mijn mening gewoon een goed nummer van the Police. Verder uitleg is onmogelijk eigenlijk. 8/10

Mooie (lange) intro en inderdaad een mooi 'on the road' nummer, zoals alle nummers van Status Quo die ik ken, bijvoorbeeld Roll Over Lay Down. 8/10

7 Commodores - Sail on
Rustig nummertje, aparte stem. Gecoverd door Destiny's Child geloof ik. Al weet ik eerlijk gezegd niet wat die ervan gebakken hebben. Deze versie vind ik in ieder geval wel goed. 8/10

Ken ik niet en kazaa ook niet. De downloadbare versie van Vamos zal wel niet volledig zijn of in slechte kwaliteit, dus deze sla ik over

9 Fleetwood mac - Tusk
Toevallig luister ik de laatste tijd regelmatig een paar nummers van Fleetwood Mac. Vooral Go Your Own Way vind ik erg goed (goede tekst ook). Dit nummer was ik nog niet tegengekomen. Tusk klinkt wel leuk, maar heel anders als de muziek die ik van Fleetwood Mac gewend ben (Go Your Own Way, Dreams, Never Going Back Again). Toch wel een leuk nummer. 7.5/10

ABBA is absoluut niet mijn stijl. Het zal allemaal best goed in elkaar zitten enzo, maar mij spreekt het gewoon niet zo aan. Een beetje 'te blij'. Om het nog erger te maken is dit nummer een tijdje geleden gecoverd, waardoor ik het nog erger vind. . 5/10

11 Dolly dots - Radio
Dit nummer ken ik niet, maar ik ben er van overtuigd dat ik het niet echt mooi vind.
edit: Oh die, ja juist, mijn vermoeden was dus juist . Ach commerciele muziek werd toen ook al gemaakt, daar is ook niets mis mee. Verwacht dan alleen niet dat ik het geweldig vind. 6/10

Ook dit is niet mijn genre. 5/10

Dit nummer vind ik alweer een stukkie beter dan de voorgaande, al is die niet geweldig. Hij is mij eigenlijk een beetje te rustig. 6,5/10

Hmm matig...5/10

Queen: Een van de grootste bands allertijden naar mijn mening (samen met oa. the beatles, the rolling stones en U2). Ook dit nummer is weer erg herkenbaar en queenachtig. Dit is lang niet het beste nummer van queen (dat is inuendo immers al ), maar er valt weinig op aan te merken vind ik. 8.5/10

[Dit bericht is gewijzigd door JedaiNait op 27-10-2002 22:16]

zondag 27 oktober 2002 @ 17:15:57 #11
1986 Jane
pi_6491220
Heb trouwens Nottingham Forrest ff gedownload. Die plaat heb ik echt lang niet gehoord, zeg!

Wel leuk. Engels voetbalstadionsfeertje.

zondag 27 oktober 2002 @ 19:53:35 #12
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6493165
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 16:47 schreef JedaiNait het volgende:
Zegt me niets en kazaa wil hem niet downen, misschien later...

Ken ik niet en kazaa ook niet. De downloadbare versie van Vamos zal wel niet volledig zijn of in slechte kwaliteit, dus deze sla ik over

11 Dolly dots - Radio
Dit nummer ken ik niet, maar ik ben er van overtuigd dat ik het niet echt mooi vind.

Mijn collage is normale kwaliteit, 18-25 seconden per nummer. Brand new day en Radio zal je zeker kennen. Dus gewoon downloaden en luisteren
  zondag 27 oktober 2002 @ 19:55:52 #13
1986 Jane
pi_6493209
Je collage is goed, Vamos!

Heb hem ook gedownload, gewoon omdat het leuk is om te luisteren. De nummers kende ik allemaal wel.
Nou ja, voor nr. 14 was 'ie wel handig, want ik wist zo direkt niet meer hoe die ging.

Bedankt!

pi_6495968
blabla...

edit:
quote ipv edit

quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:53 schreef Vamos het volgende:

[..]

Mijn collage is normale kwaliteit, 18-25 seconden per nummer. Brand new day en Radio zal je zeker kennen. Dus gewoon downloaden en luisteren

Ik heb hem gedownload en je had gelijk, die twee nummers kende ik inderdaad.
pi_6497853
1 Ellen Foley - We belong to the night
Inderdaad een leuk nummer, maar niet echt een nummer 1. Toch duikt het nog regelmatig op in Aller Tijden lijsten, etc. Dat gaat mij dus wat ver ***

2 Michael Jackson - Don't stop 'til you get enough
Lekker Jackson nummer, uit de tijd dat hij voor zijn doen nog redelijk gewoon was. Zijn echte hoogtepunt kwam natuurlijk een paar jaar later maar dit is echt een prettig liedje ****

Lekker vrolijk niemendalletje. Doet mij de laatste jaren direct aan de Vliegende Panters denken ('Landbouw, Veeteelt, Visserij'). Ondanks dat het niet echt briljant is, toch een klassieker geworden. Terecht ****

Kiss op de commerciele tour met disco-invloeden. Als echte rockband scoorden ze in Nederland niet zo. Dat kwam pas met het album Dynasty wat ze ook bij ons de doorbraak bezorgde. Ik hou liever van het echte rock werk, desondanks is hier weinig mis mee ****

In een woord: briljant. Echt een klassieker en een van de beste Police-nummers. Absoluut *****

Standaard Status Quo: rechttoe, rechtaan rock&roll. Wel leuk als je het maar niet te vaak moet horen ***

7 Commodores - Sail on
Mooie ballad, wel wat zoet hier en daar, maar The Commodores komen daar bijna altijd mee weg ***

Hier heb ik dus niets mee, daarom **

9 Fleetwood mac - Tusk
Fleetwood Mac heeft betere nummers gemaakt dan deze, dat neemt niet weg dat het een goede band was. Er is trouwens (alweer) een verzamelcd van ze uit, dus we hoeven niet bang te zijn dat ze nu armoede lijden, omdat ze al tijden weinig van zich hebben laten horen. Voor dit nummer ***

Abba heeft best redelijke nummers gemaakt, hoewel het in mijn ogen een hoog fout-gehalte heeft. Dit nummer kan me weinig boeien. Dat het veeeel erger kan hebben de A Teens inmiddels bewezen **

11 Dolly dots - Radio
He gezellig, de Dolly Dots. Ook hartstikke fout natuurlijk, maar stiekem toch best leuk. En in ieder geval 100x leuker dan de hedendaagse meidengroepjes ***

Nee, dit nummer doet me vrij weinig. Eigenlijk helemaal niets zelfs **

Randy Crawford. Lange tijd vond ik dit nummer 'wel aardig', totdat ik de briljante film Jackie Brown keek, waar het nummer in wordt gebruikt. De meeste mensen vinden die film tegenvallen, maar ik niet. En zo zie je dat een goede film de bijbehorende muziek naar een hoger plan kan tillen ****
Ik zeg bewust 'kan', het is niet zo dat ik vanwege Lieke van L. in bikini (Volle Maan) ineens ga roepen dat die plaat van Ties (Daan S.) zo geweldig is.

Laat ik me voor het gemak maar eens aansluiten bij de mening van iemand anders: matig **

Prima Queen nummer, zoals bijna alles wat ze gemaakt hebben erg prettig is. ****

Het is niet mijn mening, het zijn de feiten
  maandag 28 oktober 2002 @ 10:26:12 #16
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6499802
Volgende week 1988

Om Postinggirl een plezier te doen (en als ze het lijstje ziet weet ze wel waarom)

pi_6501297
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 10:26 schreef Vamos het volgende:
Volgende week 1988

Om Postinggirl een plezier te doen (en als ze het lijstje ziet weet ze wel waarom)

Innercity....(vermoedde ik trouwens al voordat ik het opende. )
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:27:31 #18
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6502438
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 12:15 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Innercity....(vermoedde ik trouwens al voordat ik het opende. )

Jammer dat het lijstje voor de rest niet zo bijzonder is, maar goed je moet wat voor de originele oude lijstjes topic startster over hebben
pi_6502611
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 13:27 schreef Vamos het volgende:

[..]

Jammer dat het lijstje voor de rest niet zo bijzonder is, maar goed je moet wat voor de originele oude lijstjes topic startster over hebben

Maakt me niet zoveel uit hoor, een eventuele lijst met grotendeels -platen (zoals Bespreek hier de top 15 van exact 6 jaar geleden. ) is ook best geinig voor de variatie.
  maandag 28 oktober 2002 @ 17:44:05 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_6507525
1979, ik was 10 en deed helemaal niks met muziek. Ik heb dus ook geen herinneringen hieraan, alles heb ik pas (veel) later leren kennen...

Ooit vond ik dit een erg goed nummer, maar eigenlijk is het gewoon een typische amerikaanse rockballad, zonder iets speciaals en gewoon 13 in een dozijn nummer. Ik denk dat ik dan liever opvolger 'What's the matter baby' hoor. Aardig, maar niet bijzonder. 6

Een van de beste van Jackson, vind ik zelf. Gewoon echt pure disco die helemaal de 70's uitstraalt. Klinkt lekker, had alleen wat korter gekunt 7

Dit is wel leuk, megavrolijk, Jackson & friends eigenlijk. 7

Kiss goes disco? Met hardrock heeft het niks te maken. Maar ja, als opvolger van single-van-het-jaar 'I was made for loving you' scoor je zowiezo wel natuurlijk. Eigenlijk is dit helemaal niks, maar ja het blijkt Kiss. 5
Oja in de 5e () klas was het toen wel superstoer om met wasco de kiss-maskers te tekenen met tekenles... of dat nou de bedoeling was? Ik wist niks van muziek maar kende de maskers wel uit m'n hoofd.

Erg gaaf nummer dit, een van de beste van the Police. En dat wil wel wat zeggen... 9

Het is bijna een contradictie om te zeggen dat dit een van de beste van de Quo is. Het klinkt natuurlijk precies gelijk aan alle anderen van hun, maar ja dat intro is wel extra gaaf. 8

7 Commodores - Sail on
Deze ken ik niet, maar ik hou niet van commodores-ballads.

Hoeft voor mij ook niet, na sajang-e heb ik hier geen belangstelling voor.

9 Fleetwood mac - Tusk
Vaag nummer, is al genoeg gezegd. Beetje een egotrip van Mick Fleetwood volgens mij Dit zal vast even een schok geweest zijn na de megasuccesvolle Rumours lp. Eigenlijk verwacht je zoiets als albumtrack wel, maar niet als single. 6

Ik kan me alleen het refrein voor de geest halen eigenlijk. Maar Abba is meestal wel leuk, deze is volgens mij redelijk gemiddeld. 7

11 Dolly dots - Radio
Toen nog in de begindagen, met z'n zessen dus. Simpele disco, niet echt slecht maar het duurde nog wel even voor ze echt aardige muziek gingen maken. 6

Klassieker. Erg gaaf drumgeluid zit hier in. En dan dat makkelijk meezingbare refrein... simpel maar doeltreffend. 8

Die stem van Randy kan ik niet zo goed tegen. Al wordt dat helemaal erg bij haar ballads... maar nee, dank je. 4

Ken ik niet.

Ik raak nog steeds in de war als ik dit nummer hoor, is het nou Queen of Shakin' stevens? Ik ben geen echte Queen-liefhebber maar ik vind dit toch een van hun minst goede.
Op de b-kant staat dan wel de live (rock)versie van We will rock you. Die hoor ik liever. 4

pi_6509952
1979 Heheh ik ben toch minder oud dan verwacht, ten tijde van dit lijstje was ik 4 (bijna 5) 6. Zo op het oog weinig nummers die er voor mij uitspringen, maar ik was op mijn 4e nog niet echt met de top 40 bezig (veel te druk met de dames, ahum )

Bombastisch inderdaad, maar ook vreselijk zeikerig. Helemaal geen song die mij aanspreekt, en dat gebeurt niet zo heel snel. En dan ook nog een nummer 1? Had ik niet verwacht, er staan veel betere songs in dit rijtje.
5

Michael in zijn goede jaren. Hij zag er nog redelijk goed uit, de muziek was goed (is het nu nog steeds maar toch net niet dit niveau). Lekker swingend, maar niet in mijn top 10 van jackson nummers.
7

Een heerlijke film. Erg lekker nummer ook. En deze vind ik persoonlijk niet homo-fout. Vrolijk, alleen wat mij een klein beetje stoort is het net iets te harde geschreeuw van Diana.
Toch een
8

De titel zegt mij niets (ik ken maar 1 song van Kiss, rara), na het beluisteren van de sample is zeggen vervangen door vinden. Ik vind het niets.
4

Een van mijn favoriete bands, alhoewel ik sting solo beter vind. En bij een favoriete band hoort ook een bijpassende score, jawel, de song is goed (maar weer moet ik zeggen, ze hebben beter gemaakt)
9

Voor mij de engelse versie van Mannekoor Karrespoor. Status quo staat bij mij synoniem voor skip track. (vinden mensen dit echt leuk?)
3

7 Commodores - Sail on
Erg erg mooi. Het is fout, ik weet het, maar ik kan het niet helpen. De commorores hebben zeer mooie songs gemaakt, en dit is voor mij een van de hoogtepunten. Niet het niveau van Three times a Lady, maar net zo lekker zwijmelend. Schitterende vocalen.
9

Hmmm ik ken aardig wat van dit soort sfeer muziek, maar de sample is te kort om dit te herkennen. Het klinkt aardig, maar ik kan hier niet nog geen mening bij vormen.

9 Fleetwood mac - Tusk
Ze kunnen zoveel beter. Zo op het eerste gehoor. Ik ken het dus niet, en geen tijd om het geheel te zoeken en te beluisteren.

Abba is wederom fout, maar ook dankzij de vrouw des huizes wordt de cd soms opgezet, en ik vind het wel leuk. Niet de beste , maar toch
7

11 Dolly dots - Radio
Fout fout fout (ik vind deze week wel erg veel fout), maar goed. Do wah diddy vind ik leuker, deze is in ieder geval ook lekker vrolijk, en het is een nederlands bandje, dus bonuspunten.
7

Ja dit vind ik wel lekker hoor! (zal wel weer fout zijn ). Lekker stampend, je krijgt er gewoon een lekker gevoel bij.
Een van de betere songs deze week.
8

Ah deze . Ja die ken ik wel, en luister ik nog zeer regelmatig. Erg lekker nummer, op de voorgrond of op de achtergrond.
8

Sample zegt me niets, dus geen mening.

Bijna alles van queen is goed, en laat dit nou net een van mijn top 20 songs van queen zijn. Voor mij verreweg de beste song van de week.
Geen jeugdherinneringen, gewoon later een beetje fan geworden van queen.
10 (ja, zo hoog ja, als het kon zou ik andere songs van queen nog hoger geven)

Volgende week hopelijk wat beter op tijd, en weer wat uitgebreider.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')