abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144746186
quote:
[..]

Dat lijkt me duidelijk: om aan de autoriteiten/familie aan te geven: 'Kijk, dit is de plek waar die iPhone-foto van Kris gemaakt is. Laten we hier verder zoeken.'
En P. fotografeert nu eenmaal veel. Kijk maar op zijn FB-pagina ;)
Onzin, hij kon niet weten dat Kris die foto heeft gemaakt, de tas met camera werd veel later pas gevonden.
  zondag 21 september 2014 @ 10:42:00 #227
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144746394
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 10:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Onzin, hij kon niet weten dat Kris die foto heeft gemaakt, de tas met camera werd veel later pas gevonden.
Neem eens de moeite om te lezen voordat je zomaar wat roept.
Die camera maakt geen iPhone-foto's.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144747831
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een van de meiden een foto van zichzelf op de mirador naar huis gestuurd heeft.
Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen en werd de eerste week op verkeerde plekken gezocht.
Toen de foto's van de camera op de mirador tevoorschijn kwamen was de conclusie van Pitty; nu weten we zeker dat ze het El Pianista pad opgegaan zijn.
En de vader van Kris was enigszins blij dat ze dat punt bereikt hadden en alles toen nog goed met ze was.
Niemand wist eerder dat ze de mirador bereikt hadden dus zijn er geen foto's vanaf de mirador naar huis gestuurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 21-09-2014 12:13:19 ]
pi_144748006
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:04 schreef Grijzemassa het volgende:
.......
.........
Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen en werd de eerste week op verkeerde plekken gezocht.
............

met ze was......

Niemand wist eerder dus dat ze de mirador bereikt hadden dus zijn er geen foto's vanaf de mirador naar huis gestuurd.
"Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen"

daarom gingen Chiani (03/04) en P.M. (04/04) daar (wel) zoeken ........want..... huh???
pi_144748085
quote:
3s.gif Op zondag 21 september 2014 12:13 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

"Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen"

daarom gingen P.M. en Chiani daar (wel) zoeken .......

.. huh???
In de dagen na de vermissing meldden getuigen dat ze de meiden gezien hadden, o.a. de eigenaar van Il Pianista het restaurant.
Ik wil alleen hiermee aangeven dat de familie geen foto's had van de meiden op de El Pianista trail.
Dus ook geen foto's van Kris of Lisanne op de cd oftewel de mirador
pi_144748117
Dit dus:

Domnivoor:
" Tsja, ze (=Sinaproc) hebben stelselmatig op de verkeerde paden gezocht, ondanks aandringen van direct betrokkenen om bij de Pianista te gaan zoeken. F. ging zelf op de Pianista zoeken op 3 april. En I.L. schreef op 5 april op FB: "we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL)" Waarom ging Sinaproc ergens anders zoeken? Geen idee."

Misschien moeten we die feitelijke constatering hierboven, en die vraagstelling eens melden bij La Prensa? Kan het Panamese publiek ook eens meedenken?
pi_144748191
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 12:18 schreef Poekje01 het volgende:
Dit dus:

Domnivoor:
" Tsja, ze (=Sinaproc) hebben stelselmatig op de verkeerde paden gezocht, ondanks aandringen van direct betrokkenen om bij de Pianista te gaan zoeken. F. ging zelf op de Pianista zoeken op 3 april. En I.L. schreef op 5 april op FB: "we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL)" Waarom ging Sinaproc ergens anders zoeken? Geen idee."

Misschien moeten we dat eens melden bij La Prensa ?
Ze gingen ook op el pianista zoeken maar alleen voor de mirador. Maar aangezien niemand zeker wist of ze el pianista of een ander pad genomen hadden, gingen ze heel uitgebreid voor de mirador zoeken.
pi_144748246
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In de dagen na de vermissing meldden getuigen dat ze de meiden gezien hadden, o.a. de eigenaar van Il Pianista het restaurant.
.....

dus P.M. en Chiani namen overal getuigenverhoren af ? oh, ... dat wist ik niet.
pi_144748292
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:22 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ze gingen ook op el pianista zoeken maar alleen voor de mirador. Maar aangezien niemand zeker wist of ze el pianista of een ander pad genomen hadden, gingen ze heel uitgebreid voor de mirador zoeken.
behalve P.M, want die nam een foto van zichzelf op 3/4 of 4/4 op (dus OP) de Mirador zeggen sommigen hier, toch?
pi_144748303
lijkt me logisch dat "ze" dan ook verder hadden moeten zoeken voorbij de CD, want de gidsen kwamen er mee dat er eerder Duitsers verdwaald waren, de politie wist van berovingen op dat pad.

Tsja, als je liever niet wilt vinden waar je bang voor bent, kan je ook wachten op een onderhoudsploeg, en de start van het regenseizoen natuurlijk.....pppffffff.....
pi_144748331
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 12:26 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dus P.M. en Chiani namen overal getuigenverhoren af ? oh, ... dat wist ik niet.
Dat zeg ik helemaal niet????? expats begonnen een onderzoek omdat ze uit ervaring wisten dat de politie weinig tot niets zou doen
pi_144748373
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 12:27 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

behalve P.M, want die nam een foto van zichzelf op 3/4 of 4/4 op (dus OP) de Mirador zeggen sommigen hier, toch?
Ik bedoel dat ze niet na de mirador zochten
pi_144748412
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ze niet na de mirador zochten
en ook niet in een gevaarlijke kloof / canyon dus vlakbij de mirador? waar iemand in kan vallen?
pi_144748500
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet????? expats begonnen een onderzoek omdat ze uit ervaring wisten dat de politie weinig tot niets zou doen
ja, en dan ben je master of de mountain (of toch niet) en bel je op 3 en 4 april Sinaproc, de minister president van Panama, de burgemeester van Boquete, de gouverneur van Chiriqui, weet ik veel, en maak je net zo lang stampij tot ze daar wel gaan zoeken, al duurt het 24 uur, aanbellen, zaniken, kloppen, zeuren, touwtrekken, op deuren bonken van Expats, en politici bellen, want jij als Latino en geboren Canadees spreekt Spaans, Frans en Duits, tot er eindelijk WEL wat gebeurt qua zoeken, op dat Pianista pad, als het je echt wat doet, NA de Mirador.... toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 21-09-2014 13:45:42 ]
pi_144748553
want je kent geen andere manier om op het pad te komen na de mirador, terwijl je er een finca hebt?
pi_144748630
[quote]1s.gif Op zondag 21 september 2014 09:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Tsja, ze (=Sinaproc) hebben stelselmatig op de verkeerde paden gezocht, ondanks aandringen van direct betrokkenen om bij de Pianista te gaan zoeken. F. ging zelf op de Pianista zoeken op 3 april.

Hier wil ik toch wel even een kanttekening bij plaatsen.
Hij heeft in de eerdere interviews iedere keer gezegd dat hij graag wilde gaan zoeken op 3 april maar niet mocht van hogerhand.
(het verhaal dat net op het moment dat hij wilde gaan zoeken 1 van zijn mannen precies op dat moment werd gebeld door Sinaporc dat ze niet mochten zoeken en hij zijn tasje met fruit dus voor niks had ingepakt)
Als hij wel is gaan zoeken op 3 april dan had hij toch in eerdere interviews gezegd: "ik wilde gaan zoeken maar ik mocht opeens niet. Ik had mn tasje met fruit al ingepakt en omdat er geen tijd te verliezen was ben ik toch gegaan"

Dit heeft hij echter niet gezegd. Hij zei namelijk dat ie niet ging
Pas bij de wandeling met de ouders van Hans K maanden later zegt hij dat hij wel is gaan zoeken op 3 april maar kon aan de voetstappen in de modder bij de paddocks :? wel zien dat ze daar niet geweest waren.

Dit maakt F geen dader maar wel de zoveelste toevalligheid en tegenstrijdigheid rondom deze man.
pi_144748903
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:47 schreef jackie12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 21 september 2014 09:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Tsja, ze (=Sinaproc) hebben stelselmatig op de verkeerde paden gezocht, ondanks aandringen van direct betrokkenen om bij de Pianista te gaan zoeken. F. ging zelf op de Pianista zoeken op 3 april.

Hij heeft in de eerdere interviews iedere keer gezegd dat hij graag wilde gaan zoeken op 3 april maar niet mocht van hogerhand.
(het verhaal dat net op het moment dat hij wilde gaan zoeken 1 van zijn mannen precies op dat moment werd gebeld door Sinaporc dat ze niet mochten zoeken en hij zijn tasje met fruit dus voor niks had ingepakt)
Als hij wel is gaan zoeken op 3 april dan had hij toch in eerdere interviews gezegd: "ik wilde gaan zoeken maar ik mocht opeens niet. Ik had mn tasje met fruit al ingepakt en omdat er geen tijd te verliezen was ben ik toch gegaan"

Pas bij de wandeling met de ouders van Hans K maanden later zegt hij dat hij wel is gaan zoeken op 3 april maar kon aan de voetstappen in de modder bij de paddocks :? wel zien dat ze daar niet geweest waren.

Dit maakt F geen dader maar wel de zoveelste toevalligheid en tegenstrijdigheid rondom deze man.
Je kunt pas spreken van een dader als je zeker weet dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden.
Tot dan toe blijft het bij insinuaties en verdachtmakingen jegens deze gids.
pi_144748977
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 12:40 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, en dan ben je master of de mountain (of toch niet) en bel je op 3 en 4 april Sinaproc, de minister president van Panama, de burgemeester van Boquete, de gouverneur van Chiriqui, weet ik veel, en maak je net zo lang stampij tot ze daar wel gaan zoeken, al duurt het 24 uur, aanbellen, zaniken, kloppen, zeuren, touwtrekken, op deuren bonken van Expats, en politici bellen, want jij als Latino spreekt Spaans, tot er eindelijk WEL wat gebeurt qua zoeken, op dat Pianista pad, als het je echt wat doet, NA de Mirador.... toch?
Dit geeft toch wel aan dat je geen flauw benul hebt van hoe instanties en autoriteiten in een land als Panama werken. Kans is groot dat hij, als hij zo gehandeld had zelf opgepakt zou worden. Hij heeft juist de publiciteit opgezocht omdat hij weet hoe de politie werkt. Hij wilde groot aan de bel trekken en door de publiciteit te zoeken stelde hij zichzelf minder kwetsbaar op tegenover de politie en andere autoriteiten.
pi_144749230
Inconsistenties in verklaringen aanstippen lijkt mij een legitieme activiteit aangezien we tijdlijnen op de diverse verklaringen baseren. Als verklaringen elkaar tegenspreken moet dat toch een keer uitgezocht worden?
  zondag 21 september 2014 @ 13:12:17 #245
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144749248
quote:

Kun je eindelijk eens je geheime bron vermelden of ophouden met deze insinuaties?

F. werkt niet voor Sinaproc dus Sinaproc kan hem niets verbieden. Hij ging op 3 april zoeken zonder Sinaproc. Dat staat bv. in de Volkskrant van 28 juni:

'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.
F. besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen.
pi_144749349
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:11 schreef 11en30 het volgende:
Inconsistenties in verklaringen aanstippen lijkt mij een legitieme activiteit aangezien we tijdlijnen op de diverse verklaringen baseren. Als verklaringen elkaar tegenspreken moet dat toch een keer uitgezocht worden?
Ben ik het helemaal mee eens. Ik sluit geen enkel scenario uit.
Ik word wel moe van allerlei scheve conclusies die getrokken worden en stellige beweringen die daar aan geplakt worden.
pi_144749376
quote:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 21 september 2014 09:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Als hij daar zeker van is dan zou dat betekenen dat ze kort na de laatste foto omgekeerd zijn. Of toch de steep area ingedoken. Mischien met het idee dan een stuk af te kunnen snijden. Of op de vlucht voor een rover.

Heeft P. ook gezegd waar hij ze (als ze het waren) tegengekomen is en welke kant ze op gingen?
  zondag 21 september 2014 @ 13:21:13 #248
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144749494
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:04 schreef Grijzemassa het volgende:
Na de ontdekking van de vermissing wist niemand waar ze waren gaan wandelen
Dat is niet helemaal waar. Het stond op 5 april al op diverse websites.

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:17 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik wil alleen hiermee aangeven dat de familie geen foto's had van de meiden op de El Pianista trail.
Dus ook geen foto's van Kris of Lisanne op de cd oftewel de mirador
Misschien heb je gelijk maar wat is je bron hiervoor?
En waar komt deze iPhone-foto volgens jou vandaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze foto stond al op FOK voordat er een NFI-rapport over de telefoons was. Vind je dat niet opmerkelijk?
pi_144749748
Dat is niet helemaal waar. Het stond op 5 april al op diverse websites.
Ik doel op de eerste dagen. Als er toen een foto was van de meiden op de mirador, wisten ze toen al dat ze zeker het pad opgegaan waren. En dat was in de eerste dagen niet het geval. Door getuigenverklaringen ging men er na een paar dagen wel van uit.

Misschien heb je gelijk maar wat is je bron hiervoor?
En waar komt deze iPhone-foto volgens jou vandaan?

Zelfde antwoord als hierboven. In de eerste dagen ging men er van uit dat ze in het Volcan gebied verdwaald waren. Ik kan daar wel bronnen van zoeken, maar is toch algemeen bekend?

Deze foto stond al op FOK voordat er een NFI-rapport over de telefoons was. Vind je dat niet opmerkelijk?

Ja, ik vind de foto's op de mirador vreemd. Maar heb er verder geen verklaring voor. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 21-09-2014 13:35:57 ]
  zondag 21 september 2014 @ 13:34:43 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144749945
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 13:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Kun je eindelijk eens je geheime bron vermelden of ophouden met deze insinuaties?

F. werkt niet voor Sinaproc dus Sinaproc kan hem niets verbieden. Hij ging op 3 april zoeken zonder Sinaproc. Dat staat bv. in de Volkskrant van 28 juni:

'We stonden daar de mensen te verdelen in twee groepen, toen een van die jongens werd gebeld.' Het is de baas van Sinaproc uit Panama-Stad. 'Hij zei dat we niks mochten doen, dat we moesten wachten tot er versterking kwam uit de hoofdstad.' De jongens van de reddingsbrigade gehoorzamen en vertrekken.
F. besluit in zijn wanhoop in zijn eentje twee sporen af te lopen.

ik denk dat het best mogelijk is dat ze mensen hebben verboden te zoeken ivm sporenonderzoek dat ze zelf wilden uitvoeren? Maar voor zoiets eenmaal opgestart is ben je soms een paar dagen verder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')