Ik ben tot de schokkende ontdekking gekomen dat de strips van Judge Dredd bepaalde zaken voorspellen. Ik las deze graag als jonge snaak voordat ik meisjes interessanter vond maar het lijkt dat sommige zaken in de strips werkelijkheid worden.
Iedereen die de strips kent weet dat de maatsschappij is opgedeeld in verschillende klassen. Een belangrijke groep zijn de “Fatties”. Walgelijk dikke mensen die niks anders doen dan heel de dag vreten. Na de apocalypse oorlog is het voedsel op rantsoen gegaan wat resulteerde in een opstand van de Fatties die plunderend door de straten zijn getrokken op zoek naar voedsel. Uiteindelijk zijn de Fatties allemaal onder block arrest geplaatst in speciale Fatty Blocks. Tot zover de geschiedenis van de Fatty.
Hoewel de Fattys in Judge Dredd zich lopend voortbewegen ondersteunen zij hun buik met een zogenaamd “belly wheel”,
![1390119167896.jpg]()
![mega7.JPG]()
Op de onderste afbeelding zie je dat de fatty demonstreert. Het is namelijk een politiek zeer actieve groep die strijd voor meer voedsel en fat acceptance.
Heden ten dage hebben wij ook fatties, vooral in de VS zie je ze veel. Deze verplaatsen zich echter niet lopend met ondersteunend buikwiel, zij ondersteunen hun hele lichaam met wielen:
![maxresdefault.jpg]()
![murica-fat-mayday.jpg]()
En in plaats van dat deze mensen iets aan hun leefstijl doen, demonstreren ze voor acceptatie van dikheid:
![B13MRD.jpg]()
![B13NHG.jpg]()
![B13MN7.jpg]()
De strips van Judge Dredd laten zien hoe onze toekomst eruit ziet.
Disclaimer: ik heb niks tegen dikke mensen. Iedereen mag zelf weten hoe hij eruit ziet als hij zich fijn voelt. Ik vind het alleen een merkwaardig verschijnsel.
[ Bericht 5% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 19-09-2014 13:24:09 ]