Jawel wegenbelasting, dat is waar al die dikkertjes inzitten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:15 schreef datismijnmening het volgende:
Dikke mensen
Nog steeds geen dikkertjesbelasting in Nederland
Ik bedoel gewoon echt belasting als je boven een bepaald bmi uitkomt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:16 schreef Karig_Hutje het volgende:
Druk eerst eens op preview voordat je het daadwerkelijk plaatst.
[..]
Jawel wegenbelasting, dat is waar al die dikkertjes inzitten.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon echt belasting als je boven een bepaald bmi uitkomt.
Ik welquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
ik heb niks tegen dikke mensen.
Ja 0.01% door medicatie misschien, maar tegenwoordig doet iedereen alsof niemand meer schuldig is aan zijn eigen vraatzucht.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]_!
Sommige kunnen er niks aan doen he.
Daarom, des te idioter het idee maar wel flink geld verdienen als staat op harddrugs alcohol.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja 0.01% door medicatie misschien, maar tegenwoordig doet iedereen alsof niemand meer schuldig is aan zijn eigen vraatzucht.
Het is gewoon luiheid en vreten, een eigen keuze net als roken, alleen rokers moeten wel extra premie betalen
Volgens mij hoeven ze niet meer premie te betalen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja 0.01% door medicatie misschien, maar tegenwoordig doet iedereen alsof niemand meer schuldig is aan zijn eigen vraatzucht.
Het is gewoon luiheid en vreten, een eigen keuze net als roken, alleen rokers moeten wel extra premie betalen
Helemaal niet als je dik bent belast je het milieu meer en heb je meer zorgkosten. Wie moet dat allemaal gaan betalen, mensen die wel gezond en verantwoord leven?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:24 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Daarom, des te idioter het idee maar wel flink geld verdienen als staat op harddrugs alcohol.
Ik dacht van wel. Hoe dan ook ik zou het, roker zijnde, volledig terecht vinden dat rokers meer zorgpremie moeten afdragen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij hoeven ze niet meer premie te betalen.
Hoe wil je dat gaan controleren? Moet de tandarts aan de zorgverzekering doorgeven dat jij uit je beuk meurt naar rook?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:29 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik dacht van wel. Hoe dan ook ik zou het, roker zijnde, volledig terecht vinden dat rokers meer zorgpremie moeten afdragen.
Ik denk dat je iedereen gewoon in zijn waarde moet laten. Op ieder van ons is iets aan te merken. Jij bent bijvoorbeeld boer.quote:
Ik betaal automatisch in-direct ook voor elke mongool met een alcoholprobleem, die in het ziekenhuis belandt of andere dingen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:27 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Helemaal niet als je dik bent belast je het milieu meer en heb je meer zorgkosten. Wie moet dat allemaal gaan betalen, mensen die wel gezond en verantwoord leven?
Bijvoorbeeld de longen checkenquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:30 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan controleren? Moet de tandarts aan de zorgverzekering doorgeven dat jij uit je beuk meurt naar rook?
Zou je ook onder ongezond leven kunnen beschouwenquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:31 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ik betaal automatisch in-direct ook voor elke mongool met een alcoholprobleem, die in het ziekenhuis belandt of andere dingen.
Het is een schande zeg ik je.
Wat is daar op aan te merken dan?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat je iedereen gewoon in zijn waarde moet laten. Op ieder van ons is iets aan te merken. Jij bent bijvoorbeeld boer.
En hoe wil je precies vaststellen wat ongezond leven is?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de longen checken
Als jij bij je verzekeringsmaatschappij aangeeft dat je niet rookt en op een dag blijkt dat jij in één van je volledig zwartgeblakerde longen kanker hebt dan kun je zelf voor je behandeling betalen
Die zijn ongemanierd, lomp en niet modieus. Zie je eigen topic over dat je maat niet wilde dat jij met je strontklompen in zijn nieuwe auto stapte.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:39 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Wat is daar op aan te merken dan?
quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Als jij bij je verzekeringsmaatschappij aangeeft dat je niet rookt en op een dag blijkt dat jij in één van je volledig zwartgeblakerde longen kanker hebt dan kun je zelf voor je behandeling betalen
Ja daarom, het kan mij niet veel boeien. Systeem zit zo in elkaar en voor mij is het prima en veilig voor als er wat gebeurt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zou je ook onder ongezond leven kunnen beschouwen
Nou enquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die zijn ongemanierd, lomp en niet modieus. Zie je eigen topic over dat je maat niet wilde dat jij met je strontklompen in zijn nieuwe auto stapte.
Ja, je vraagt het toch? Ik ben niet boos op je. Boeren moeten er ook zijn.quote:
Ja oke kapiteinquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, je vraagt het toch? Ik ben niet boos op je. Boeren moeten er ook zijn.
Sommige dingen zijn meetbaar en andere niet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En hoe wil je precies vaststellen wat ongezond leven is?
De een is te dik, de ander rookt, weer een ander zuipt teveel, een ander werkt teveel en dreigt overspannen te raken, weer een ander rijdt structureel te hard en loopt zo meer risico op lichamelijk letsel door een ongeval, een ander sport te weinig, een ander sport teveel, een ander heeft onveilige seks etc etc. allemaal zaken die een risico tot hoge zorgkosten met zich meebrengen.
Als je mensen wegens ongezond zijn meer laat betalen kom je op een hellend vlak terecht. Iedereen gewoon hetzelfde betalen.
Dus de vraag of iemand meer zorgpremie moet betalen vanwege ongezond gedrag wordt bepaald door of het meetbaar is?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn meetbaar en andere niet.
Iemand die te hard rijdt riskeert een boete.
Ik zie overal mensen met een ziekelijk eetgedrag. Hier in Limburg is het normaal dat er volop vlaai aanwezig is als iemand jarig is.
Zelf eet ik niet mee vanwege de overkill aan calorieën die vroeg in de ochtend door je lichaam verwerkt zal moeten worden. Maar het valt op dat de allergrootste vetzakken een tweede, derde en vierde keer teruggaan voor een groot stuk als er nog iets overblijft dat ze schaamteloos naar binnen schuiven.
Terwijl de slankere mensen, die voor de rest ook een veel nettere en meer verzorgde indruk maken, hun tweede stuk niet hoeven, of eigenlijk helemaal geen zin daarin hebben als ze net tegen die dikzakken hebben moeten aankijken.
Zo'n controle kost niks, dat kan een arts zo constateren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:45 schreef wickedmen het volgende:
[..]![]()
Zo'n controle kost ook wat en dat is echt gierig.
[..]
Ja daarom, het kan mij niet veel boeien. Systeem zit zo in elkaar en voor mij is het prima en veilig voor als er wat gebeurt.
Nou poeh, poeh ik betaal 30 euro p/m en 250 eigen risico toen ik in het ziekenhuis belandde en kan nu gratis naar het ziekenhuis tot volgend jaar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zo'n controle kost niks, dat kan een arts zo constateren.
En dat het systeem niet werkt blijkt wel aan de belachelijk hoge zorgkosten die Nederland op het moment heeft
Niet alles is vast te stellen, maar bepaalde dingen als roken en obesitas wel dus die kun je ook belastenquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En hoe wil je precies vaststellen wat ongezond leven is?
De een is te dik, de ander rookt, weer een ander zuipt teveel, een ander werkt teveel en dreigt overspannen te raken, weer een ander rijdt structureel te hard en loopt zo meer risico op lichamelijk letsel door een ongeval, een ander sport te weinig, een ander sport teveel, een ander heeft onveilige seks etc etc. allemaal zaken die een risico tot hoge zorgkosten met zich meebrengen.
Ik neem aan dat je dan ook tegen inkomensafhankelijke premies bent?quote:Als je mensen wegens ongezond zijn meer laat betalen kom je op een hellend vlak terecht. Iedereen gewoon hetzelfde betalen.
Ik reed heel voorzichtig toen ik op mijn 18e in een GTI reed.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus de vraag of iemand meer zorgpremie moet betalen vanwege ongezond gedrag wordt bepaald door of het meetbaar is?
Dus iemand die 2 kg te zwaar is moet meer betalen omdat het meetbaar is, en iemand die veel te weinig slaapt en iedere dag zijn neus vol met coke stopt om op de been te blijven hoeft niet extra te betalen omdat zijn gedrag niet meetbaar is? Dat is dus volslagen willekeur of denk je dat iemand die 2kg te zwaar is ongezonder leeft dan iemand die niet te zwaar is maar dagelijks coke snuift?
Dan creëer je dus een ongelijke situatie. Het feit dat iets meetbaar is maakt het niet ongezonder. Nu wil je extra laten betalen op basis van of iets meetbaar is, niet op basis van hoe ongezond iets is.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet alles is vast te stellen, maar bepaalde dingen als roken en obesitas wel dus die kun je ook belasten
[..]
Ik neem aan dat je dan ook tegen inkomensafhankelijke premies bent?
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik reed heel voorzichtig toen ik op mijn 18e in een GTI reed.
Volgens de verzekering niet, gezien het bedrag dat ik maandelijks moest betalen.
Een bepaalde combinatie van leeftijd bestuurder en type auto heeft slechte statistieken.quote:
zo werkt het niet helemaal hequote:Op vrijdag 19 september 2014 13:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
datzelfde kun je zeggen voor de relatie tussen te hard werken en overspannen raken. Moeten mensen die hard werken ook meer betalen? En hoe ga je het meten?quote:Op vrijdag 19 september 2014 18:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Een bepaalde combinatie van leeftijd bestuurder en type auto heeft slechte statistieken.
Statistisch een groot risico dus.
Dat kun je ook zeggen van de dikzak en risico op hart- en vaatziekten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |