abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144718069
Wat ik nou niet begrijp aan die dikke mensen is dat ze niet op een bepaald punt zien van "Oh, ik ben boven de... 120 kilo, misschien moet ik maar eens gaan fietsen"
Het lijkt wel alsof alle dikke mensen (Tuurlijk heb je altijd wel wat uitzonderingen, maar die zijn dan ook niet heel dik :D ) boven een bepaald gewicht opeens omkomen in zelfmedelijden, ze beginnen te eten en te eten, en dan niet omdat ze zo`n honger hebben, nee.. "Comfort food" En het is dan niet eenmalig, nee het is constant. Want het word een vicieuze cirkel * Eten, Dik worden, meer eten, dikker worden, zelfmedelijden krijgen, meer eten* En ze zeggen dat ze van alles proberen om af te vallen terwijl ze in werkelijkheid misschien 5 minuten wandelen en daarna weer aan een zak chips zitten of aan een bitter garnituurtje.

Net als dat ze constant zeggen dat ze naar de sportschool gaan (als ze zeg maar 100 kilo wegen) maar dit constant uitstellen, tot het punt waar ze zoiets hebben (20-30 kilo later) van "Ik naar de sportschool? Nee ik doe al genoeg aan mijn gewicht" terwijl het in werkelijkheid is * Trekt zak chips open* omdat ze in zelfmedelijden zwemmen als het ware en denken dat de hele wereld tegen hen is.

[ Bericht 5% gewijzigd door RemoteControl1214 op 20-09-2014 11:34:50 ]
pi_144718189
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

datzelfde kun je zeggen voor de relatie tussen te hard werken en overspannen raken. Moeten mensen die hard werken ook meer betalen? En hoe ga je het meten?

Er is ook een relatie tussen het hebben van wisselende seksuele contacten en het oplopen van hiv. Moeten mensen die veel partners hebben meer betalen? En hoe ga je het meten?

Er is een relatie tussen het eten van veel zout en nierschade. Moeten mensen die veel zout eten meer zorgpremie betalen?

Er zitten vele aspecten aan wat ongezond leven is. Alleen gewicht is objectief te meten en dan zouden dikke mensen meer moeten betalen terwijl iemand die dan toevallig geen overgewicht heeft maar wel ongezond eet, dagelijks coke snuift en iedere week een hoer zonder condoom neukt niet extra hoeven betalen omdat die zogenaamd wel gezond zou leven omdat zijn gewicht goed is?
mensen die harder werken betalen meer
pi_144718258
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:36 schreef tailfox het volgende:

[..]

mensen die harder werken betalen meer
Nee. Er is geen enkele regeling in Nederland die rekening houdt met hoe hard men werk, alleen met hoeveel iemand verdient.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_144718279
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee. Er is geen enkele regeling in Nederland die rekening houdt met hoe hard men werk, alleen met hoeveel iemand verdient.
hoe harder je werkt hoe meer geld = meer belasting
pi_144718351
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

salaris wordt bepaaald op basis van hoeveel verantwoordelijkheid je hebt, niet op basis vanhoe hard je werkt.

En belasting is iets anders dan zorgpremie.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_144718479
'Murica Style!!!
pi_144719444
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

Welkom in de echte wereld. Zo werkt het in ieder geval niet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:04:30 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_144723385
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 11:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

datzelfde kun je zeggen voor de relatie tussen te hard werken en overspannen raken. Moeten mensen die hard werken ook meer betalen? En hoe ga je het meten?
Nee dat kun je niet zeggen, want het ene is meetbaar en het andere wel. Hard werken kun je niet meten.

Als iemand je vraagt: "Hoe hard heb jij gewerkt?" Dan kun je niet zeggen 546 type A, 954 type B, 7,3 type C.

Leeftijd is meetbaar, gewicht is meetbaar, lengte is meetbaar, BMI is meetbaar, inkomen is meetbaar.

quote:
Er is ook een relatie tussen het hebben van wisselende seksuele contacten en het oplopen van hiv. Moeten mensen die veel partners hebben meer betalen? En hoe ga je het meten?
Met HIV word je minder oud, dus ik zou eerder denken dat je dan minder moet betalen.
Maar afgezien van dat. Het aantal seksuele contacten kun je niet meten. Het aantal soa's wel en daar heb je zelf controle over, net als je vreetgedrag.

quote:
Er is een relatie tussen het eten van veel zout en nierschade. Moeten mensen die veel zout eten meer zorgpremie betalen?
Kun je niet meten.

quote:
Er zitten vele aspecten aan wat ongezond leven is. Alleen gewicht is objectief te meten en dan zouden dikke mensen meer moeten betalen terwijl iemand die dan toevallig geen overgewicht heeft maar wel ongezond eet, dagelijks coke snuift en iedere week een hoer zonder condoom neukt niet extra hoeven betalen omdat die zogenaamd wel gezond zou leven omdat zijn gewicht goed is?
Het gaat ook om de schaalgrootte. Je kunt die enkeling die coke dusdanig gebruikt dat het invloed op je gezondheid heeft een paar tientjes meer laten betalen maar wat schiet de maatschappij hiermee op? De zorgpremie kan met 0,00067 euro omlaag voor de niet cokesnuivers.
Obesitas heeft bijna meer dan 50% van de Nederlandse bevolking, als het inmiddels niet meer is. DAT tikt aan op de zorglasten van de mensen met een gezond gewicht.
pi_144724345
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:04 schreef Ixnay het volgende:

Obesitas heeft bijna meer dan 50% van de Nederlandse bevolking, als het inmiddels niet meer is. DAT tikt aan op de zorglasten van de mensen met een gezond gewicht.
Bron? Volgens mij overdrijf je nogal.
Bedoel je niet dat een dergelijk percentage overgewicht heeft?

Gezond gewicht is leuk trouwens, maar zegt niet direct iets over gezond zijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_144724458
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn meetbaar en andere niet.
Iemand die te hard rijdt riskeert een boete.

Ik zie overal mensen met een ziekelijk eetgedrag. Hier in Limburg is het normaal dat er volop vlaai aanwezig is als iemand jarig is.

Zelf eet ik niet mee vanwege de overkill aan calorieën die vroeg in de ochtend door je lichaam verwerkt zal moeten worden. Maar het valt op dat de allergrootste vetzakken een tweede, derde en vierde keer teruggaan voor een groot stuk als er nog iets overblijft dat ze schaamteloos naar binnen schuiven.

Terwijl de slankere mensen, die voor de rest ook een veel nettere en meer verzorgde indruk maken, hun tweede stuk niet hoeven, of eigenlijk helemaal geen zin daarin hebben als ze net tegen die dikzakken hebben moeten aankijken.
De genen zorgen ervoor dat je dooreet.
pi_144724976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:19 schreef wickedmen het volgende:

[..]

:')_!
Sommige kunnen er niks aan doen he.
Ja die krijgen gedwongen teveel eten binnen, echt heel zielig
pi_144725043
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 14:02 schreef Ixnay het volgende:
Hier in Limburg
:')
pi_144782662
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee dat kun je niet zeggen, want het ene is meetbaar en het andere wel. Hard werken kun je niet meten.

Als iemand je vraagt: "Hoe hard heb jij gewerkt?" Dan kun je niet zeggen 546 type A, 954 type B, 7,3 type C.

Leeftijd is meetbaar, gewicht is meetbaar, lengte is meetbaar, BMI is meetbaar, inkomen is meetbaar.

[..]

Met HIV word je minder oud, dus ik zou eerder denken dat je dan minder moet betalen.
Maar afgezien van dat. Het aantal seksuele contacten kun je niet meten. Het aantal soa's wel en daar heb je zelf controle over, net als je vreetgedrag.

[..]

Kun je niet meten.

[..]

Het gaat ook om de schaalgrootte. Je kunt die enkeling die coke dusdanig gebruikt dat het invloed op je gezondheid heeft een paar tientjes meer laten betalen maar wat schiet de maatschappij hiermee op? De zorgpremie kan met 0,00067 euro omlaag voor de niet cokesnuivers.
Je snapt het punt niet. Juist omdat je het ene ongezonde gedrag niet kunt meten en het andere wel zou je je niet op dit hellend vlak moeten bewegen. Want zoals ik al zei moet de ene persoon meer betalen omdat hij 2 kg te zwaar is terwijl een zware junk die injectienaalden deelt en zich door allemaal vieze mannetjes laat neuken dat niet hoeft omdat haar ongezonde gedrag niet meetbaar is.

Heb je overigens enig idee wat een maandvoorraad HIV remmers kost? Dan heb je het over circa ¤ 1200,- per maand. Ik weet het want iemand in mijn familie heeft het. Die persoon heeft het in de jaren 80 opgelopen bij een bloedtransfusie in Egypte, is inmiddels 70 jaar en heeft het dus al 30 jaar, weet het circa 22 jaar en slikt dus 22 jaar voor bijna ¤ 15000,- per jaar aan medicijnen. Ik kan me weinig mensen met overgewicht voorstellen die zo’n beslag leggen op de zorgkosten.

Maar met het idiote plan om mensen met overgewicht meer te laten betalen kom je dus in de vreemde situatie dat sportman Badr Hari (BMI 28,1)of Peter Aarts (BMI 28,5) een hogere zorgpremie moet betalen want hij is te zwaar voor zijn lengte terwijl professioneel drugsgebruiker en uitgemergeld veenlijk Iggy Pop dat niet hoeft, hij heeft immers geen overgewicht.

Je hoeft natuurlijk niet gestudeerd te hebben om te snappen dat Badr Hari en Peter Aarts een gezondere leefstijl hebben dan heroinejunk Iggy Pop en toch probeer jij hier te verdedigen dat Badr Hari en Peter Aarts een hogere zorgpremie moeten betalen. Dan is er maar 1 reactie op zijn plaats: :’)

Meer betalen want overgewicht:

Geen extra premie betalen want gezonde leefstijl (lees: geen overgewicht):

Ja, inderdaad. Prima te verdedigen.

:')
  maandag 22 september 2014 @ 11:11:07 #64
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144782731
Laat mensen lekker dik zijn als ze dik willen zijn
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  maandag 22 september 2014 @ 11:20:37 #65
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_144782966
Ik ben momenteel in Side, Turkije.

Hier zijn al die russen ook zo obees als Obelix
  maandag 22 september 2014 @ 11:28:16 #66
338880 haan33
Studerende Boy
pi_144783152
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:20 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben momenteel in Side, Turkije.

Hier zijn al die russen ook zo obees als Obelix
ik was 2 jaar geleden in Grant Art Side
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')