mensen die harder werken betalen meerquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
datzelfde kun je zeggen voor de relatie tussen te hard werken en overspannen raken. Moeten mensen die hard werken ook meer betalen? En hoe ga je het meten?
Er is ook een relatie tussen het hebben van wisselende seksuele contacten en het oplopen van hiv. Moeten mensen die veel partners hebben meer betalen? En hoe ga je het meten?
Er is een relatie tussen het eten van veel zout en nierschade. Moeten mensen die veel zout eten meer zorgpremie betalen?
Er zitten vele aspecten aan wat ongezond leven is. Alleen gewicht is objectief te meten en dan zouden dikke mensen meer moeten betalen terwijl iemand die dan toevallig geen overgewicht heeft maar wel ongezond eet, dagelijks coke snuift en iedere week een hoer zonder condoom neukt niet extra hoeven betalen omdat die zogenaamd wel gezond zou leven omdat zijn gewicht goed is?
Nee. Er is geen enkele regeling in Nederland die rekening houdt met hoe hard men werk, alleen met hoeveel iemand verdient.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:36 schreef tailfox het volgende:
[..]
mensen die harder werken betalen meer
hoe harder je werkt hoe meer geld = meer belastingquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. Er is geen enkele regeling in Nederland die rekening houdt met hoe hard men werk, alleen met hoeveel iemand verdient.
salaris wordt bepaaald op basis van hoeveel verantwoordelijkheid je hebt, niet op basis vanhoe hard je werkt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:39 schreef tailfox het volgende:
[..]
hoe harder je werkt hoe meer geld = meer belasting
Welkom in de echte wereld. Zo werkt het in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:39 schreef tailfox het volgende:
[..]
hoe harder je werkt hoe meer geld = meer belasting
Nee dat kun je niet zeggen, want het ene is meetbaar en het andere wel. Hard werken kun je niet meten.quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
datzelfde kun je zeggen voor de relatie tussen te hard werken en overspannen raken. Moeten mensen die hard werken ook meer betalen? En hoe ga je het meten?
Met HIV word je minder oud, dus ik zou eerder denken dat je dan minder moet betalen.quote:Er is ook een relatie tussen het hebben van wisselende seksuele contacten en het oplopen van hiv. Moeten mensen die veel partners hebben meer betalen? En hoe ga je het meten?
Kun je niet meten.quote:Er is een relatie tussen het eten van veel zout en nierschade. Moeten mensen die veel zout eten meer zorgpremie betalen?
Het gaat ook om de schaalgrootte. Je kunt die enkeling die coke dusdanig gebruikt dat het invloed op je gezondheid heeft een paar tientjes meer laten betalen maar wat schiet de maatschappij hiermee op? De zorgpremie kan met 0,00067 euro omlaag voor de niet cokesnuivers.quote:Er zitten vele aspecten aan wat ongezond leven is. Alleen gewicht is objectief te meten en dan zouden dikke mensen meer moeten betalen terwijl iemand die dan toevallig geen overgewicht heeft maar wel ongezond eet, dagelijks coke snuift en iedere week een hoer zonder condoom neukt niet extra hoeven betalen omdat die zogenaamd wel gezond zou leven omdat zijn gewicht goed is?
Bron? Volgens mij overdrijf je nogal.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:04 schreef Ixnay het volgende:
Obesitas heeft bijna meer dan 50% van de Nederlandse bevolking, als het inmiddels niet meer is. DAT tikt aan op de zorglasten van de mensen met een gezond gewicht.
De genen zorgen ervoor dat je dooreet.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn meetbaar en andere niet.
Iemand die te hard rijdt riskeert een boete.
Ik zie overal mensen met een ziekelijk eetgedrag. Hier in Limburg is het normaal dat er volop vlaai aanwezig is als iemand jarig is.
Zelf eet ik niet mee vanwege de overkill aan calorieën die vroeg in de ochtend door je lichaam verwerkt zal moeten worden. Maar het valt op dat de allergrootste vetzakken een tweede, derde en vierde keer teruggaan voor een groot stuk als er nog iets overblijft dat ze schaamteloos naar binnen schuiven.
Terwijl de slankere mensen, die voor de rest ook een veel nettere en meer verzorgde indruk maken, hun tweede stuk niet hoeven, of eigenlijk helemaal geen zin daarin hebben als ze net tegen die dikzakken hebben moeten aankijken.
Ja die krijgen gedwongen teveel eten binnen, echt heel zieligquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]_!
Sommige kunnen er niks aan doen he.
Je snapt het punt niet. Juist omdat je het ene ongezonde gedrag niet kunt meten en het andere wel zou je je niet op dit hellend vlak moeten bewegen. Want zoals ik al zei moet de ene persoon meer betalen omdat hij 2 kg te zwaar is terwijl een zware junk die injectienaalden deelt en zich door allemaal vieze mannetjes laat neuken dat niet hoeft omdat haar ongezonde gedrag niet meetbaar is.quote:Op zaterdag 20 september 2014 15:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet zeggen, want het ene is meetbaar en het andere wel. Hard werken kun je niet meten.
Als iemand je vraagt: "Hoe hard heb jij gewerkt?" Dan kun je niet zeggen 546 type A, 954 type B, 7,3 type C.
Leeftijd is meetbaar, gewicht is meetbaar, lengte is meetbaar, BMI is meetbaar, inkomen is meetbaar.
[..]
Met HIV word je minder oud, dus ik zou eerder denken dat je dan minder moet betalen.
Maar afgezien van dat. Het aantal seksuele contacten kun je niet meten. Het aantal soa's wel en daar heb je zelf controle over, net als je vreetgedrag.
[..]
Kun je niet meten.
[..]
Het gaat ook om de schaalgrootte. Je kunt die enkeling die coke dusdanig gebruikt dat het invloed op je gezondheid heeft een paar tientjes meer laten betalen maar wat schiet de maatschappij hiermee op? De zorgpremie kan met 0,00067 euro omlaag voor de niet cokesnuivers.
Obesitas heeft bijna meer dan 50% van de Nederlandse bevolking, als het inmiddels niet meer is. DAT tikt aan op de zorglasten van de mensen met een gezond gewicht.
ik was 2 jaar geleden in Grant Art Sidequote:Op maandag 22 september 2014 11:20 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben momenteel in Side, Turkije.
Hier zijn al die russen ook zo obees als Obelix
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |