abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144641588
Denk ik eens goed spul in huis te hebben, kan ik er niet mee omgaan.

Ik heb onderstaande kit in een rand gespoten en wil dat netjes gladstrijken met een natte vinger (net als met normale acrylaat kit) maar dit mislukt hopeloos, krijg het niet strak.

Iemand een tip?

http://www.denbraven.com/(...)s_118/datasheet.pdf/
pi_144641831
Natte vinger = amateur.

Voeglepel, kitplaatjes, stuk schuin gesneden PVC pijp of wat dan ook gebruiken. Dat in combinatie met goed zeepsop. Zo doe ik het.

Collega zei laatst beter wasbenzine te gebruiken, waar je daarna ook overheen zou kunnen kitten. Geen ervaring mee.

PS. wat de fuck is "hybride kit" nou weer.

Dit is beglazingskit he, weet niet waar je het voor gebruikt?
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 17 september 2014 @ 22:33:31 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144642003
Zoals Gieliovd al aangeeft : voor zachtere kit niet gewoon water, maar een scheutje schoonmaak- of afwasmiddel erdoor.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144642274
Ik gebruik het om kieren in houtverbindingen mee te dichten (buiten) en daarna te schilderen.
Is goed bestand tegen water en is goed schilderbaar. Alleen het is dus vrij taai en kleverig spul om aan te brengen.
pi_144642595
Bij de Action hebben ze van die Bison kitverwijderlepeldingen.
  woensdag 17 september 2014 @ 23:11:08 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144643961
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:37 schreef Zjummie het volgende:
Ik gebruik het om kieren in houtverbindingen mee te dichten (buiten) en daarna te schilderen.
Is goed bestand tegen water en is goed schilderbaar. Alleen het is dus vrij taai en kleverig spul om aan te brengen.
:{ :{
pi_144647532
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:44 schreef Myrr het volgende:
Bij de Action hebben ze van die Bison kitverwijderlepeldingen oranje rubbertjes speciaal om kit af te messen, 4 stuks in een doorzichtig doosje met verschillende hoeken zodat je altijd de juiste kan kiezen.
NB: Kit is niet bedoeld voor deze toepassing, beglazingskit al helemaal niet. Zorg gewoon dat je de juiste producten kiest voor de klus, anders kan je over een jaar weer de boel schilderen.
pi_144649251
Hier heeft de pro het ook zo gedaan in de deur.

Half jaar later staan de scheuren er weer in.
pi_144650323
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 06:37 schreef Gieliovd het volgende:
Hier heeft de pro het ook zo gedaan in de deur.

Half jaar later staan de scheuren er weer in.
Wat heeft de Pro precies gedaan dan?
pi_144650384
Uit het datablad van die Hybriseal 2PS staat dat het ontwikkeld is als beglazingskit, maar ook, citaat:
"Afdichten van dilatatie- en aansluitvoegen. Afdichten van voegen rondom raam- en deurkozijnen."

Vandaar dat ik dacht dat spul te gebruiken voor voegen in het hout. Bedoelen ze dan echt alleen
voegen tussen glas en kozijn? Luistert dat echt zo nauw?

Fiets sowieso wel even langs de action voor die kitdingetjes.
pi_144650643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:08 schreef Zjummie het volgende:
Uit het datablad van die Hybriseal 2PS staat dat het ontwikkeld is als beglazingskit, maar ook, citaat:
"Afdichten van dilatatie- en aansluitvoegen. Afdichten van voegen rondom raam- en deurkozijnen."

Vandaar dat ik dacht dat spul te gebruiken voor voegen in het hout. Bedoelen ze dan echt alleen

Of gewoon naar de supermarkt voor een zak wegwerpbestek-lepels. Die kan je gewoon weggooien als ze te vies zijn.
pi_144650757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:11 schreef betyar het volgende:

[..]

:{ :{
Verklaar je nader ajb
  donderdag 18 september 2014 @ 11:05:55 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144652810
quote:

Rondom kozijnen, oftewel aansluiting kozijn muur. Hout dichtzetten doe je met een plamuur of epoxyhars. REPOX van zwaluw is een goed middel vanaf 10mm diepe schade.
pi_144658282
quote:

Het hangt er een beetje vanaf hoe het hout "werkt". Ik heb een voordeur die loeiheet wordt heb ooit de kieren in het paneel met een kit dichtgespoten. Laat finaal los, houdt geen 2 jaar.

Voor dergelijke moeilijke kieren moet je de allerbeste en allerduurste 2 k epoxyhars gbruiken (N.B. ook geen plamuur erin) en dan nog hopen dat het houdt.

Voor een gwone "barst" in een raamkozijn (wit) kan je jouw (goede) kit wel een keer proberen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_144664203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:03 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Wat heeft de Pro precies gedaan dan?
Dat zeg ik, scheuren in de deur gevuld.
  donderdag 18 september 2014 @ 17:55:05 #16
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144664465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 14:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Het hangt er een beetje vanaf hoe het hout "werkt". Ik heb een voordeur die loeiheet wordt heb ooit de kieren in het paneel met een kit dichtgespoten. Laat finaal los, houdt geen 2 jaar.

Voor dergelijke moeilijke kieren moet je de allerbeste en allerduurste 2 k epoxyhars gbruiken (N.B. ook geen plamuur erin) en dan nog hopen dat het houdt.

Voor een gwone "barst" in een raamkozijn (wit) kan je jouw (goede) kit wel een keer proberen....
Kieren in het paneel? Het paneel moet kunnen werken, als het vast zit heb je kans dat het paneel eruit klapt (als het van massief hout is gemaakt). Als er kieren zitten tussen de delen waarvan het paneel is gemaakt is het slecht verlijmd.
pi_144664900
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:55 schreef betyar het volgende:
Als er kieren zitten tussen de delen waarvan het paneel is gemaakt is het slecht verlijmd.
Exact was dat het geval. Voor deur door een profi timmerman uit labbedepoepie Meranti gemaakt en ook dus slecht verlijmd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_144669889
Zoals je in het datablad kunt zien zijn er eisen aan de dimensies van de kitvoeg. Het kan maximaal 25% beweging opvangen, stop je dus een kier van 1 mm. dicht dan mag de beweging maar 0,25 mm. zijn, maar, de voeg moet volgens de informatie minimaal 5 mm. breed zijn.
Is die smaller dan kan het materiaal niet goed uitreageren. Amateurs spuiten een voeg vaak helemaal vol, totaan de bodem terwijl je eigenlijk moet zorgen dat het niet aan de bodem hecht, dus, op de bodem van de voeg een Tesa tape, daar hecht de kit niet aan, de voeg ontvetten, dan goed vullen met kit, en met sop afmessen, maar dus wel minimaal 5 mm. breed.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_144675308
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:27 schreef De_Melkboer het volgende:
Zoals je in het datablad kunt zien zijn er eisen aan de dimensies van de kitvoeg. Het kan maximaal 25% beweging opvangen, stop je dus een kier van 1 mm. dicht dan mag de beweging maar 0,25 mm. zijn, maar, de voeg moet volgens de informatie minimaal 5 mm. breed zijn.
Is die smaller dan kan het materiaal niet goed uitreageren. Amateurs spuiten een voeg vaak helemaal vol, totaan de bodem terwijl je eigenlijk moet zorgen dat het niet aan de bodem hecht, dus, op de bodem van de voeg een Tesa tape, daar hecht de kit niet aan, de voeg ontvetten, dan goed vullen met kit, en met sop afmessen, maar dus wel minimaal 5 mm. breed.
Thanks!
pi_144681005
Zwaluw is een rotmerk. Ik heb het goed vergeleken met Bison, en Zwaluw zal ik nooit meer kopen. Verder snap ik niet waarom je problemen zou hebben met het kitten.
  vrijdag 19 september 2014 @ 07:51:37 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144683507
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 01:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Zwaluw is een rotmerk. Ik heb het goed vergeleken met Bison,
:') :')
pi_144703032
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 01:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Zwaluw is een rotmerk. Ik heb het goed vergeleken met Bison, en Zwaluw zal ik nooit meer kopen. Verder snap ik niet waarom je problemen zou hebben met het kitten.
Kun je niet stellen, er zijn tientallen soorten kitten per merk, en daarnaast, Bison wordt nooit door professionals gebruikt en Den Braven (Zwaluw) wel.
En problemen met kitten kun je als onervarene altijd hebben, vooral een kwestie van de goede manier van afmessen. Probeer Sika Pro84 maar eens te verwerken, de eerste keer hangen de slierten er bij.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_144732942
quote:
Zwaluw Bison is een rotmerk. Ik heb het goed vergeleken met BisonZwaluw, en Zwaluw Bison zal ik nooit meer kopen. Verder snap ik niet waarom je problemen zou hebben met het kitten.
Even de foutjes eruit gehaald. Graag gedaan ;)
pi_144740691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:46 schreef De_Melkboer het volgende:

[..]

Kun je niet stellen,
Oh jawel hoor, ik zie hoe Bisonkit veel langer goed en mooi blijft itt Zwaluwkit.
quote:
er zijn tientallen soorten kitten per merk, en daarnaast, Bison wordt nooit door professionals gebruikt en Den Braven (Zwaluw) wel.
professionals voor de één, zijn prutsers voor de ander

quote:
En problemen met kitten kun je als onervarene altijd hebben, vooral een kwestie van de goede manier van afmessen. Probeer Sika Pro84 maar eens te verwerken, de eerste keer hangen de slierten er bij.
Gaat mij niet om het kitten, maar de kwaliteit van het kit na een paar jaren. Dan zie ik in mijn badkamer goed het verschil!
pi_144740711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:50 schreef usernaamvergeten het volgende:
Even de foutjes eruit gehaald. Graag gedaan ;)
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 00:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
professionals voor de één, zijn prutsers voor de ander
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')