Mag je vinden, hoe meer mensen het voorbeeld volgen hoe minder idioten voor overvallen gaan.quote:
Je eerste zin spreekt je tweede zin tegen, daarnaast werk ik al jaren niet meer in een bar.quote:Er tussen springen is geen geweld, in dit topic over geweld, wek je wel die suggestie. Zo niet, dan hoeven we het ook niet te bespreken. Overigens met je houding tegenover hoe je omgaat met geweld in je tent, doet mij denken dat je toe bent aan een herhalingscursus...
Jij geeft aan dat je met een stalen pijp tekeer zou gaan, dat bedoel ik met je houding tegenover geweld.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mag je vinden, hoe meer mensen het voorbeeld volgen hoe minder idioten voor overvallen gaan.
[..]
Je eerste zin spreekt je tweede zin tegen, daarnaast werk ik al jaren niet meer in een bar.
Maar wat zou jij doen i.p.v. er tussen te springen? De politie bellen?
Jij gelooft niet dat er mensen bestaan die zonder reden op je beginnen te beuken? Dan kun je nog zo lief en soft zijn, bij sommige mensen zit gewoon een steekje los.quote:Op woensdag 17 september 2014 22:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat ligt dan ook (onbewust) aan jou. Ik heb vrienden die precies hetzelfde meemaken als ik: nooit problemen en ik heb er die het wel hebben meegemaakt. En ik herken direct waarom. Relax, openstaand, eerlijk, geen vrees, helpt prima om altijd geweld te voorkomen. Dan wil die ander gewoon niet vechten. En ja, dat betekent dat je soms eens een biertje moet kopen terwijl iemand anders jouw aanstootte en z'n bier liet vallen, maar boeien, het is het niet waard en het heeft me zelfs een keer een vriend opgeleverd
Tegen overvallers joh, niet tegen gasten kerelquote:Op donderdag 18 september 2014 08:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat je met een stalen pijp tekeer zou gaan, dat bedoel ik met je houding tegenover geweld.
Ik zou er wel tussen springen, maar niet om ze in elkaar te rossen met een pijp. (en dan de politie (laten) bellen)
Ja die bestaan, maar of ze jou of een ander slaan heeft heel wat te maken met hoe je zelf handelt.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:39 schreef Gewas het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat er mensen bestaan die zonder reden op je beginnen te beuken? Dan kun je nog zo lief en soft zijn, bij sommige mensen zit gewoon een steekje los.
Ook tegen overvallers is dat niet wat je hebt geleerd bij je SHquote:Op donderdag 18 september 2014 08:40 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Tegen overvallers joh, niet tegen gasten kerel![]()
. Die zou ik eens aanraken als er geen uiterste noodzaak zou zijn.
Je krijgt wel een harde piemel van SH of niet? Heb je dat ding net gehaald ofzo dat je het zo hoog hebt zitten? Je leert wat standaard bullshit, geen mensen dronken voeren, geen mensen zichzelf failliet laten gokken en wanneer mensen wss. drugs in de mik hebben. Iets wat iedereen na 3 maand werken in de horeca ook wel door hebt.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ook tegen overvallers is dat niet wat je hebt geleerd bij je SH
Ik heb hem niet. Ik ben IT-er. Maar ondanks dat het spul is dat iedereen na 3 maand wel doorheeft, heb jij het blijkbaar niet door. Knapquote:Op donderdag 18 september 2014 09:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je krijgt wel een harde piemel van SH of niet? Heb je dat ding net gehaald ofzo dat je het zo hoog hebt zitten? Je leert wat standaard bullshit, geen mensen dronken voeren, geen mensen zichzelf failliet laten gokken en wanneer mensen wss. drugs in de mik hebben. Iets wat iedereen na 3 maand werken in de horeca ook wel door hebt.
Wanneer je de kans krijgt, ga je terug naar je holbewoner tijd en ram je er lustig op los. Over hard piemels gesproken, krijg jij daar een harde piemel van?quote:Mijn aversie tegen overvallers heb ik in de praktijk geleerd en wanneer ik de kans krijg zal ik mezelf niet als een pacifist gedragen omdat een boekje mij dat opdraagt.
Misschien moet je minder een mening hebben over het meemaken van een overval terwijl jouw grootste dreiging virussen en zwakke wachtwoorden zijn.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb hem niet. Ik ben IT-er. Maar ondanks dat het spul is dat iedereen na 3 maand wel doorheeft, heb jij het blijkbaar niet door. Knap
[..]
Wanneer je de kans krijgt, ga je terug naar je holbewoner tijd en ram je er lustig op los. Over hard piemels gesproken, krijg jij daar een harde piemel van?
Oh ja, want omdat ik niet werk met iets waar dat een directe dreiging kan zijn, heb ik 0 recht van spreken, en kan ik er niet mogelijk een mening over hebben.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Misschien moet je minder een mening hebben over het meemaken van een overval terwijl jouw grootste dreiging virussen en zwakke wachtwoorden zijn.
Weet je hoe het is als iemand jouw leven bedreigd voor een paar rottige euro's? Dat is echt niet volgens het boekje hoor waar je ze lief tegen je doen en thee voor je zetten als je netjes de kassa overhandigt.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh ja, want omdat ik niet werk met iets waar dat een directe dreiging kan zijn, heb ik 0 recht van spreken, en kan ik er niet mogelijk een mening over hebben.
verdient het niet te leven... tsja... je klinkt, het spijt me, toch redelijk als een barbaar.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Weet je hoe het is als iemand jouw leven bedreigd voor een paar rottige euro's? Dat is echt niet volgens het boekje hoor waar je ze lief tegen je doen en thee voor je zetten als je netjes de kassa overhandigt.
Dat soort volk is het schuim der aarde het verdient niet eens te leven in mijn optiek. Het kan mij mij sindsdien gestolen worden wat ik geleerd heb. Zodra ik de kans heb zal ik absoluut toeslaan. Niet roekeloos maar berekend. En hoe meer mensen hetzelfde zullen doen hoe sneller dit schuim der aarde achter de tralies beland of ander werk zal zoeken.
Maar ik zal zeggen probeer het eens; overvallen worden en kijk als je dan nog zoveel genegenheid voelt tegenover dit soort schuim der aarde.
Dat mag, geloof het of niet in werkelijkheid ben ik zeer beschaafd, beleefd, geduldig en weet exact hoe ik conflicten kan beheersen en op kan lossen.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
verdient het niet te leven... tsja... je klinkt, het spijt me, toch redelijk als een barbaar.
Ik ben beschaafd, misschien ligt het daaraan.
quote:Op donderdag 18 september 2014 09:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat mag, geloof het of niet in werkelijkheid ben ik zeer beschaafd, beleefd, geduldig en weet exact hoe ik conflicten kan beheersen en op kan lossen.
Alleen dit soort beesten haalt het beest in mij naar boven.
Maar misschien heb je eerst zelf die ervaring nodig voordat je het echt goed kan begrijpen . Laat onverlet dat ik hoop dat je dusdanige ervaring niet hoeft mee te maken.
Ik betwijfel ernstig dat ik een overval, zonder direct dodelijk geweld, beantwoord met dodelijk geweld. Maar goed. Dat is maar een idee.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat mag, geloof het of niet in werkelijkheid ben ik zeer beschaafd, beleefd, geduldig en weet exact hoe ik conflicten kan beheersen en op kan lossen.
Alleen dit soort beesten haalt het beest in mij naar boven.
Maar misschien heb je eerst zelf die ervaring nodig voordat je het echt goed kan begrijpen . Laat onverlet dat ik hoop dat je dusdanige ervaring niet hoeft mee te maken.
Dus als er drie (gewapende) inbrekers binnenkomen, dan ga jij ze vriendelijk verzoeken om weg te gaan?quote:Op woensdag 17 september 2014 19:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geweld is niet nodig. We zijn beschaafde mensen met een mond.
Ik ga ze zeker niet proberen voor de bek te slaan.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus als er drie (gewapende) inbrekers binnenkomen, dan ga jij ze vriendelijk verzoeken om weg te gaan?
Jij niet en daarom zou het niet geoorloofd moeten zijn volgens jou. Kun je wel begrijpen dat sommige mensen wel hun familie en spullen verdedigen, omdat een discussie aan gaan niet zoveel zin heeft?quote:Op donderdag 18 september 2014 11:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ga ze zeker niet proberen voor de bek te slaan.
Ik heb respect hoe je je standpunt zo goed mogelijk verdedigt!quote:Op donderdag 18 september 2014 11:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ga ze zeker niet proberen voor de bek te slaan.
Gewapende overvallers proberen te slaan heeft ook geen zin.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij niet en daarom zou het niet geoorloofd moeten zijn volgens jou. Kun je wel begrijpen dat sommige mensen wel hun familie en spullen verdedigen, omdat een discussie aan gaan niet zoveel zin heeft?
Dat is jouw mening. Er zijn best wel voorbeelden die laten zien dat het wel nuttig kan zijn.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Gewapende overvallers proberen te slaan heeft ook geen zin.
Nuttig, och, misschien heeft het het directe probleem (tijdelijk) opgelost.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Er zijn best wel voorbeelden die laten zien dat het wel nuttig kan zijn.
Dat is alles wat je binnen jouw invloedssfeer kunt doen.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nuttig, och, misschien heeft het het directe probleem (tijdelijk) opgelost.
Niks doen en het de politie laten oplossen is ook een optie.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is alles wat je binnen jouw invloedssfeer kunt doen.
Onzin. Hoe kon bv. die juweliersvrouw het de politie op laten lossen?quote:Op donderdag 18 september 2014 12:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niks doen en het de politie laten oplossen is ook een optie.
Eh... niet gaan schieten, uberhaupt geen pistool hebben, geld en juwelen afgeven, en na afloop de camerabeelden aan de politie geven. Iedereen levend en de criminelen in de bak. Isse simpel.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzin. Hoe kon bv. die juweliersvrouw het de politie op laten lossen?
Nee, zo simpel is het niet. Haar man werd bedreigd, spullen hoef je niet zomaar af te geven en de pakkans is vrij laag in Nederland.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eh... niet gaan schieten, uberhaupt geen pistool hebben, geld en juwelen afgeven, en na afloop de camerabeelden aan de politie geven. Iedereen levend en de criminelen in de bak. Isse simpel.
Zo simpel is het wel. Haar man werd bedreigd, dus geef je de spullen af. Leven > Spullen.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, zo simpel is het niet. Haar man werd bedreigd, spullen hoef je niet zomaar af te geven en de pakkans is vrij laag in Nederland.
hahaquote:Op woensdag 17 september 2014 06:49 schreef TitanicLover het volgende:
Ik heb zelfs maanden aan Taekwando gedaan (heb als eerst van het team Gele Band behaald, mede doordat ik goed was in fighting, en niet in shows) en weken aan boksen toen ik jong was. Daar leren ze je niet dat je iedereen moet gaan meppen. Het geeft je zelfvertrouwen en je bent in staat om jezelf te kunnen verdedigen.
Ze kon zich verdedigen, dus leven + spullen > daders!quote:Op donderdag 18 september 2014 12:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zo simpel is het wel. Haar man werd bedreigd, dus geef je de spullen af. Leven > Spullen.
Simpel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |