Als je de gehele Psalm leest, zul je beseffen dat daar geen geweld bij nodig is. En dat het figuurlijk is. Mooi dat jij een letterlijke toepassing hebt bedacht, maar jammer dat je daarvoor de rest van het psalm moet negeren.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel met het bevrijden van haar man uit de handen van de overvallers.
Keert hen de andere wang toe.Jezus is heel duidelijk.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:14 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Wat zou Jezus vzmh doen. Ik denk dat Jezus vzmh zich overgeeft aan wie hem wil vermoorden. Dat is ook gebeurd.
En jij gelooft niet in hem en God?quote:Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Keert hen de andere wang toe.Jezus is heel duidelijk.
Nee, dat staat daar dus niet in. Kennelijk heb je het niet goed gelezen.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als je de gehele Psalm leest, zul je beseffen dat daar geen geweld bij nodig is. En dat het figuurlijk is. Mooi dat jij een letterlijke toepassing hebt bedacht, maar jammer dat je daarvoor de rest van het psalm moet negeren.
Nee, maar dat neemt niet weg dat er zinnige dingen in zijn naam zijn gezegdquote:Op donderdag 18 september 2014 16:16 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
En jij gelooft niet in hem en God?
Hier kan ik niet tegenop, je hebt de tekst, en ziet nog niet in dat dit niet letterlijk is. Oh well...quote:Op donderdag 18 september 2014 16:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat staat daar dus niet in. Kennelijk heb je het niet goed gelezen.
Een psalm van Asaf.
God staat op in de hemelse raad,
hij spreekt recht in de kring van de goden:
2 ‘Hoe lang nog oordeelt u onrechtvaardig
en kiest u partij voor wie kwaad doen? sela
3 Doe recht aan weerlozen en wezen,
kom op voor verdrukten en zwakken,
4 bevrijd wie weerloos zijn en arm,
red hen uit de greep van wie kwaad wil.
5 U toont geen inzicht, geen begrip,
en doolt in duisternis rond,
de aarde wankelt op haar grondvesten.
6 Ooit heb ik gezegd: “U bent goden,
zonen van de Allerhoogste, allemaal.”
7 Toch zult u sterven als mensen,
ten val komen als aardse vorsten.’
8 Verhef u, God, spreek recht op aarde,
alle volken behoren u toe.
JIj beweert dat er geen geweld voor nodig is. Dat staat er nergens. Exodus 22 is ook duidelijk.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hier kan ik niet tegenop, je hebt de tekst, en ziet nog niet in dat dit niet letterlijk is. Oh well...
Nadat Christus anders heeft beweert, is Exodus daaromtrent niet meer geldig.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
JIj beweert dat er geen geweld voor nodig is. Dat staat er nergens. Exodus 22 is ook duidelijk.
Geweld, in het kader van zelfverdediging, is toegestaan.
Ah, een reli gekkie.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nadat Christus anders heeft beweert, is Exodus daaromtrent niet meer geldig.
Jij moet echt heel erg nodig een bril kopen kerelquote:Op donderdag 18 september 2014 16:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ah, een reli gekkie.
Nu word alles duidelijk.
Laat maar zien, aub wel uit het NT.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn wel meer verzen waarin aan wordt gegeven dat zelfverdediging soms is toegestaan.
Mensen met een bril denken anders?quote:Op donderdag 18 september 2014 16:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij moet echt heel erg nodig een bril kopen kerel
Jezus zegt in het NT tegen Petrus "Doe het (ging over een zwaard) terug in de schede; wie het zwaard opneemt zal door het zwaard vergaan".quote:Op donderdag 18 september 2014 16:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat maar zien, aub wel uit het NT.
Volgens mij volg jij deze discussie met twee dichtgeslagen luiken.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij moet echt heel erg nodig een bril kopen kerel
Mensen met goed zicht hebben gelezen dat ik zei dat God niet bestaat.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mensen met een bril denken anders?
KEER HEM DE ANDERE WANG TOEquote:Op donderdag 18 september 2014 16:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jezus zegt in het NT tegen Petrus "Doe het (ging over een zwaard) terug in de schede; wie het zwaard opneemt zal door het zwaard vergaan".
Dat is eerder een (redelijk vrijblijvend) advies dan een verplichting. Dat zie je ook wel aan zijn argumentatie (wie het zwaard opneemt zal door het zwaard vergaan). Hij herroept ook totaal niet de boodschappen uit het OT.
Heeft hem 2 bier gekostquote:Op donderdag 18 september 2014 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij volg jij deze discussie met twee dichtgeslagen luiken.
Niet handig is wat anders dan verboden.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
KEER HEM DE ANDERE WANG TOE
Hoe duidelijk moet Christus het maken. En zijn opmerking over het zwaard is ook zeer duidelijk dat het niet handig is om het zwaard te gebruiken.
Goddamnitquote:Op donderdag 18 september 2014 16:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet handig is wat anders dan verboden.
quote:Op woensdag 17 september 2014 08:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb me nog nooit hoeven verdedigen. Er is geen enkele situatie waar je als normaal mens in komt waar je je niet uit kunt praten of rennen.
Wowquote:Op woensdag 17 september 2014 08:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, als ze had geknokt met de Duitsers was ze niet vergast...
[..]
Wat een onzin, 'jongeren die iemand willen doodslaan'. Dat verzin je gewoon. Ja, het gebeurt dat een groepje geweld gebruikt tegen een eenling of een kleine groep, maar dat is nooit zo maar. Ieder mens zou die situatie kunnen bedwingen met kalme praat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |