Je hebt blijkbaar niet zo goed opgelet op school.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:51 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het is een afkorting lieverd. Dus alles met hoofdletters.
Dat jij dat niet snapt kan ik niets aan doen
Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs, oftewel HAVO. Ga lekker elders dom doen.
Ach flikker toch op dakduif!quote:Op woensdag 17 september 2014 12:51 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het is een afkorting lieverd. Dus alles met hoofdletters.
Dat jij dat niet snapt kan ik niets aan doen
Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs, oftewel HAVO. Ga lekker elders dom doen.
Ik heb flink goed opgelet, maar ik zit in de oude spelling. Ik gebruik Het Groene Boekje uit 1997 en ik spreek vaak in spreekwoorden. Nederlands als je begint met de zin is het een hoofdletter, in het midden van de zin is het bij mij gewoon een kleintje. Ik houd dat vast.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar niet zo goed opgelet op school.
Hoofdletters of kleine letters?
Je ziet de namen van opleidingen meestal als hoofdletters geschreven (MBO, MAVO, HAVO, WO, VMBO, LTS, ...) Dat is niet juist. Opleidingen schrijf je met kleine letters. Het is dus mbo, mavo, havo, vwo, wo, vmbo, hbo en lts.
Bron
Hoe schrijf je onderwijstypen zoals pabo: met kleine letters of met een of meer hoofdletters?
Alle onderwijstypen krijgen kleine letters. Juist is dus pabo, of het nu om het type onderwijs of om de school gaat:
Bron
Veel scholen zijn weer begonnen. Vandaar deze week een tip over de schrijfwijze van school- en onderwijstypen. Want dat gaat maar al te vaak mis…
De regel is simpel: gebruik gewoon kleine letters. Van bso tot wo!
Als kind ga je dus eerst naar het primair onderwijs. Daarbinnen heb je dan vaak nog allerlei keuzes, zoals brede scholen, vrije scholen, daltonscholen, ... Vervolgens ga je naar het voortgezet onderwijs en kies je voor lbo, vmbo, havo of vwo. Daarna volgt het mbo, hbo of wo. Of misschien bezoek je wel een roc. En als je meester of juf wil worden ga je naar de pabo.
Allemaal met kleine letters!
Alleen wanneer het onderwijstype in een naam van een school voorkomt kan de schrijfwijze afwijken. Dat bepaalt de naamgever namelijk zelf
Bron
Wie is hier nou dom aan het doen?
Ik ben ein Berliner.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:05 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb flink goed opgelet, maar ik zit in de oude spelling. Ik gebruik Het Groene Boekje uit 1997 en ik spreek vaak in spreekwoorden. Nederlands als je begint met de zin is het een hoofdletter, in het midden van de zin is het bij mij gewoon een kleintje. Ik houd dat vast.
Een beetje nederlands spreken met alle spreekwoorden erbij. Nou. Ik ben benieuwd of je dat van mij gaat winnen.
Ik ben 4 talig
Bosschebol.quote:
4-talig.quote:
Nerd en alsnog allemaal fouten maken, dakduif.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:05 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb flink goed opgelet, maar ik zit in de oude spelling. Ik gebruik Het Groene Boekje uit 1997 en ik spreek vaak in spreekwoorden. Nederlands als je begint met de zin is het een hoofdletter, in het midden van de zin is het bij mij gewoon een kleintje. Ik houd dat vast.
Een beetje nederlands spreken met alle spreekwoorden erbij. Nou. Ik ben benieuwd of je dat van mij gaat winnen.
Ik ben 4 talig
Het gaat al een aantal posts niet meer over Apple of Android. Het gaat nu over taal en ook daar hebben de meesten geen kaas van gegeten.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Apple VS. Android![]()
Net zo triest, zo niet triester, dan de zwarte Piet discussie.
Hoi Rookworstquote:Op woensdag 17 september 2014 13:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Apple VS. Android![]()
Net zo triest, zo niet triester, dan de zwarte Piet discussie.
Dat is niets nieuws hoorquote:Op woensdag 17 september 2014 17:11 schreef Wootism het volgende:
Topics over Apple springen als paddestoelen uit de grond!
Lijkt net of dat de haters nog enthousiaster zijn dan de liefhebbers
Ik vind schattig!
Moet je nagaan. Had je jaren geleden een Android genomen had je leven zoveel makkelijker gemaakt!quote:Op donderdag 18 september 2014 02:55 schreef along het volgende:
Gisteren ondekt hoe ontzettend veel de Iphone 6 mijn dagelijkse leven verbeterd.
Echt ideaal.
Haah en dat moet een mod voorstellenquote:Op donderdag 18 september 2014 03:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Moet je nagaan. Had je jaren geleden een Android genomen had je leven zoveel makkelijker gemaakt!
Tja zo gaat dat wanneer je voor perfectie kiest, welkom in de hemel vriend.quote:Op donderdag 18 september 2014 02:55 schreef along het volgende:
Gisteren ondekt hoe ontzettend veel de Iphone 6 mijn dagelijkse leven verbeterd.
Echt ideaal.
Ik had veel eerder een iPhone moeten nemen. Veel beter dan al die troep die ik hiervoor had.quote:Op donderdag 18 september 2014 03:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Moet je nagaan. Had je jaren geleden een Android genomen had je leven zoveel makkelijker gemaakt!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |