Nee sorry, weer fout, dan altijd nog m'n eerste.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt godverdomme ook altijd wel wat te zeiken, hè?Het is je tweede natuur.
IKEA, IKEA, action, action, action, action, actionquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Glazen, bekers, theedoeken, vaatdoekjes, emmers, kaarsen, ordners.
Gut, je zal toch keuze hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
IKEA, IKEA, action, action, action, action, action
Das altijd fijn, feit blijft staan dat ze schijnbaar niet competitief genoeg zijn. Das niet mijn gezeur of mening, maar gewoon hun eigen conclusie.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gut, je zal toch keuze hebben.
Nou, als er echt niemand meer naar de Hema ging, dan waren ze al wel over de kop. Dus kennelijk zijn er nog steeds mensen die de Hema verkiezen boven IKEA of Action.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das altijd fijn, feit blijft staan dat ze schijnbaar niet competitief genoeg zijn. Das niet mijn gezeur of mening, maar gewoon hun eigen conclusie.
ikea zit een eind wegquote:Op dinsdag 16 september 2014 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
IKEA, IKEA, action, action, action, action, action
quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je moet 'm ook niet in het water erbij gooien.
Voor de mensen die het niet kennen: http://www.flying-tiger.nlquote:Op maandag 15 september 2014 22:19 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Ik denk dat Flying Tiger ook een grote concurrent is van de HEMA. Flying Tiger gaat het juist heel goed mee en opent steeds meer vestigingen.
Even kijken. Ik ken het idd niet, maar het zit ook niet in het Noorden, dat is dan niet vreemd.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Voor de mensen die het niet kennen: http://www.flying-tiger.nl
quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:06 schreef Myrr het volgende:
Ik vind Flying Tiger overigens bij lange na geen concurrent van de Hema. Ze hebben daar voornamelijk leuk vormgegeven troep waar je niets aan hebt.
Hema draait verlies. Als dat zo nog een paar jaar door gaat dan is het einde verhaal.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, als er echt niemand meer naar de Hema ging, dan waren ze al wel over de kop. Dus kennelijk zijn er nog steeds mensen die de Hema verkiezen boven IKEA of Action.
Dan spreken we elkaar over een paar jaar weer.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hema draait verlies. Als dat zo nog een paar jaar door gaat dan is het einde verhaal.
Uitstekend.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan spreken we elkaar over een paar jaar weer.
Okee, begrijpelijk. Maar verander dan iets wezenlijks aan het aanbod, kwaliteit of prijsstelling bijvoorbeeld en kom niet met dergelijke gladde marketingbullshit zoals in dit geval bij de Hema het geval is.quote:Op maandag 15 september 2014 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat de winstmarges bij HEMA nogal laag zijn (omzet meer dan een miljard, enkele miljoenen winst per jaar. Vorig jaar zelfs 15 miljoen verlies) en het al jaren slecht gaat. De banken blijven er geen geld in pompen....
In Duitsland kwam ik er juist wel vaker, want het is daar de enige winkel waar ze papier hebben voor 23-rings mappen.quote:Op maandag 15 september 2014 22:23 schreef nikky het volgende:
Een jaar of zeven geleden kwam ik er regelmatig. Tegenwoordig kom ik er nooit meer. Terwijl ze zelfs filialen hier in Duitsland hebben.
Er verandert wel wat wezenlijks, als een bedrijf gaat inzetten op dat soort dingen dan gaan ze niet langer inzetten op een bepaalde kwaliteit van de producten.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, begrijpelijk. Maar verander dan iets wezenlijks aan het aanbod, kwaliteit of prijsstelling bijvoorbeeld en kom niet met dergelijke gladde marketingbullshit zoals in dit geval bij de Hema het geval is.
In het heuze journaalitem dat er aan werd besteed, wat op zich al klachtwaardig is, deden ze de nieuwe 'strategie' uit de doeken. Het komt op niets anders neer dan een ander catchy slogannetje, een ander plekje voor de diverse artikelen, andere bordjes en andere lagere "aaibaardere" presentatietafeltjes. Om ook de "plezierkopers" binnen te halen, aldus de directie-woordvoerder.
Met dergelijke gebakken lucht en "Apple-achtige" pogingen hip te worden proberen ze wanhopig er nog wat van te maken, maar ik vind het echt grote bullshit aangezien er niets wezenlijks veranderd, maar goed, dat is in feite meestal het hele eieren eten bij marketingstrategieën.
De banken? Volgens mij moet de Hema 13% betalen over een enorm bedrag dat is gebruikt om de aankoop van de Hema te financieren. Dat drukt de winst nogal natuurlijk. Een vergelijkbare constructie als met de kinderopvang.quote:Op maandag 15 september 2014 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat de winstmarges bij HEMA nogal laag zijn (omzet meer dan een miljard, enkele miljoenen winst per jaar. Vorig jaar zelfs 15 miljoen verlies) en het al jaren slecht gaat. De banken blijven er geen geld in pompen....
Dat is waar, in die zin transformeert de Hema van de nuchtere, degelijke 'no nonsens' winkel die het altijd was steeds meer in één van de vele winkels die zonodig steeds hipper, trendy en vernieuwend willen zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er verandert wel wat wezenlijks, als een bedrijf gaat inzetten op dat soort dingen dan gaan ze niet langer inzetten op een bepaalde kwaliteit van de producten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |