Ik ben na dit filmpje gezien te hebben zelf ook aan de slag gegaan met aluminiumfolie op doekquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:55 schreef ThaBrain het volgende:
Af en toe heb ik zin om wat te schilderen. Over het algemeen worden het bij mij abstracte schilderijen. Deze schilderijen lenen zich ervoor om er meer mee te doen dan alleen schilderen. Je kan er echt van alles mee doen en allerlei materialen gebruiken en combineren. Dan wordt het eigenlijk een mixed media schilderij.
Het onderstaande filmpje is een van mijn recentste schilderijen waarbij ik wat technieken wilde uitproberen. Ik heb gebruik gemaakt van gesso om gevormde stukken aluminiumfolie op het doek te plakken. Het effect is echt heel leuk
Spannend!!quote:Op maandag 29 september 2014 20:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben na dit filmpje gezien te hebben zelf ook aan de slag gegaan met aluminiumfolie op doekZal nog wel een foto posten als ik eraan toe kom
Ziet er grappig uitquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:05 schreef DonnaRush het volgende:
Heel iets anders dan de TO, maar ik ga voor het eerst met cement werken. Ik heb de afgelopen tijd verschillende posterkokers en (grote) toiletrollen verzamelt. Deze week cement kopen en dan ga ik in het weekend proberen om waxinelichthouders te maken zoals op het plaatje hieronder. Heb nog nooit met cement gewerkt, dus ben wel benieuwd of ik dit net zo mooi kan krijgen.
Het is eigenlijk heel simpel. Kokers afsnijden op verschillende formaten, volstorten met cement, waxine erin voordat het droog is, koker eraf snijden als het hard is en tadaaa.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was dus geen succes. Maar wel een avond vermaak.
Ook recent geprobeerd:
Geen foto;s van en te lui om dat nu te doen, misschien later.
Ga hem ook met de kinderen van mijn werk doen.
Deze heb ik nog niet getest maar ga ik wel zeer binnenkort doen.
quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:24 schreef liesje1979 het volgende:
Is dit topic ook bedoeld voor de kleine impulsieve probeersels?
Want ik ben gek op van die tutorials dat je het meteen kan proberen.
Al dan niet met succes. Meestal niet.
Dat ik dan opeens zoiets zit te kijken:
(dacht eerst dat het een troll was maar gaandeweg besefte ik van niet.En het leek zo makkelijk!
Toen moest ik dus opeens van die nagels. Om te kijken of ik het kon. En ik ben niet eens een nagellakmens.Wat mij betreft is het topic ook voor die kleine probeersels die je heel impulsief kan proberenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was dus geen succes. Maar wel een avond vermaak.
Ook recent geprobeerd:
Geen foto;s van en te lui om dat nu te doen, misschien later.
Ga hem ook met de kinderen van mijn werk doen.
Deze heb ik nog niet getest maar ga ik wel zeer binnenkort doen.Alleen wel dingen die een beetje met CRE te maken hebben.
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar ik denk dat een beton beter werkt, cement is veel grover en minder hardquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:05 schreef DonnaRush het volgende:
Heel iets anders dan de TO, maar ik ga voor het eerst met cement werken. Ik heb de afgelopen tijd verschillende posterkokers en (grote) toiletrollen verzamelt. Deze week cement kopen en dan ga ik in het weekend proberen om waxinelichthouders te maken zoals op het plaatje hieronder. Heb nog nooit met cement gewerkt, dus ben wel benieuwd of ik dit net zo mooi kan krijgen.
Het is eigenlijk heel simpel. Kokers afsnijden op verschillende formaten, volstorten met cement, waxine erin voordat het droog is, koker eraf snijden als het hard is en tadaaa.
[ afbeelding ]
Zoo dat ziet er goed uit zeg.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:05 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon beide uitproberen, en het materiaal dat het meest verweerde resultaat (een soort patina) oplevert, zou ik in het vervolg gebruiken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:21 schreef dedodo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar ik denk dat een beton beter werkt, cement is veel grover en minder hard
Inmiddels moeten die kokers wel droog zijn niet? Is het gelukt?quote:Op maandag 5 januari 2015 14:24 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ga het sowieso niet beschilderen, vind juist deze look heel mooi.
Maar goed, ze staan nog steeds te drogen, haha.
Niet slecht. Dit is van een WC rol?quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:58 schreef DonnaRush het volgende:
Gelukt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kaarsje eruit krijgen was best lastig, maar een leeg waxine hulsje komt er wel makkelijk uit, dus eerst goed op branden haha. Er staan nog 4, die moet ik nog even uitpakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |