Vertel eerst maar eens wat je hebt uitgespookt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:14 schreef AbidIsmaili het volgende:
Vroeg me af tot welke leeftijd de politie je ouders inlicht als ze je pakken voor iets?
Stel je bent 16 en je vertelt ze dat je niet wilt dat ze je ouders inlichten (neem even aan was klein vergrijp) doen ze het dan toch?
Ik neem aan dat als je 18 bent ze het niet eens mogen toch? Hoe zit dit precies?
Nee ik vraag echt niet voor mezelf hoor. Wil gewoon weten hoe dit zit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vertel eerst maar eens wat je hebt uitgespookt.
Vriend van je. Geeft niet, die heeft iedereen wel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:18 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Nee ik vraag echt niet voor mezelf hoor. Wil gewoon weten hoe dit zit.
Gewoon handtas afpakken van vrouw bijvoorbeeld. Gewoon een voorbeeld hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:19 schreef Messina het volgende:
Een klein vergrijp... Door rood lopen?
Of een brood stelen? Waar hebben we 't over?
Dus ze zullen het niet vertellen? Zeker weten? Dus de persoon waarom het gaat hoeft zich geen zorgen te maken?quote:
16, 17, je ouders worden gewoon ingelicht. Dat zijn ze zelfs verplichtquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:22 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Gewoon handtas afpakken van vrouw bijvoorbeeld. Gewoon een voorbeeld hoor.
Moet de politie je ouders dan inlichten of niet? Ook als je hebt aangegeven dat je het niet wilt? Ik weet vrijwel zeker dat het niet mag als je 18 bent en ze zullen het altijd toen als je 10 bent natuurlijk. Maar stel je bent 16, 17. Hoe zit het dan?
Echt? Ook al is het maar stelen?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef Messina het volgende:
[..]
16, 17, je ouders worden gewoon ingelicht. Dat zijn ze zelfs verplicht
Klein vergrijpquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:22 schreef AbidIsmaili het volgende:
Gewoon handtas afpakken van vrouw bijvoorbeeld. Gewoon een voorbeeld hoor.
Moet de politie je ouders dan inlichten of niet? Ook als je hebt aangegeven dat je het niet wilt? Ik weet vrijwel zeker dat het niet mag als je 18 bent en ze zullen het altijd doen als je 10 bent natuurlijk. Maar stel je bent 16, 17. Hoe zit het dan?
Het gaat niet over mij hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef geooglaserd het volgende:
Handtas van vrouw afpakken noem ik geen klein iets. Vieze rat.
Maar stelenquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef AbidIsmaili het volgende:
Echt? Ook al is het maar stelen?
Afpakken klinkt in zijn optiek een stuk minder ernstig als beroving, wat het gewoon is.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef geooglaserd het volgende:
Handtas van vrouw afpakken noem ik geen klein iets. Vieze rat.
Ah, je hebt een oude dame beroofd van haar handtas. In dat geval mag je er vanuit gaan van welquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:23 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Dus ze zullen het niet vertellen? Zeker weten? Dus de persoon waarom het gaat hoeft zich geen zorgen te maken?
Ik bedoel zonder geweld en zo. Is toch geen groot vergrijp. Jij steelt ook als je film download, vind je dat ook een groot vergrijp?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar stelen.
Wat ben jij voor een suffe troll?
Ga naar het kalifaat daar hakt men de hand af van een dief.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Waarom nemen jullie maar aan dat het om mij gaat? Ik zeg toch is niet om mijquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:26 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ah, je hebt een oude dame beroofd van haar handtas. In dat geval mag je er vanuit gaan van wel
Ik download geen films en ja, dat vind ik ook diefstal.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:27 schreef AbidIsmaili het volgende:
Ik bedoel zonder geweld en zo. Is toch geen groot vergrijp. Jij steelt ook als je film download, vind je dat ook een groot vergrijp?
Winkeldiefstal is anders dan illegaal downloaden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:27 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Ik bedoel zonder geweld en zo. Is toch geen groot vergrijp. Jij steelt ook als je film download, vind je dat ook een groot vergrijp?
Nou ik heb het antwoord al..dus ze moeten het vertellen..En als je 18 bent niet toch?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:28 schreef DrNick het volgende:
[..]
Winkeldiefstal is anders dan illegaal downloaden.
Omdat je het ook gedaan hebt! Fokkers zeggen nooit iets zonder grondig onderzoek en een telefoontje naar bevriende politie agenten!quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:28 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Waarom nemen jullie maar aan dat het om mij gaat? Ik zeg toch is niet om mij
Geloof er helemaal niets van, Copycat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik download geen films en ja, dat vind ik ook diefstal.
Het is waar. Ondanks dat je mijn naam verkeerd uitlegt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:34 schreef Nober het volgende:
Geloof er helemaal niets van, Copycat.
En ja, waarom dan? Omdat ik Marokkaan ben? Misschien was het wel een kaaskop.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:33 schreef Koempel020 het volgende:
[..]
Omdat je het ook gedaan hebt!
Het zou een kaaskop geweest kunnen zijn, maar gelukkig weten wij hier beterquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:36 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
En ja, waarom dan? Omdat ik Marokkaan ben? Misschien was het wel een kaaskop.
Waar ben jij opgegroeid? Vuile rat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Ja dat is het inmiddels duidelijk. Hoe lang wachten ze met inlichten dan? Maandag pas?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:37 schreef hottentot het volgende:
Als je minderjarig bent belt de politie altijd je ouders of voogd. Als die geen tijd hebben om je op te halen, dan houden ze je wel vast tot een paar uur later tot ze wel tijd hebben.
Jij hebt helemaal niets aan te geven daarin, want je bent minderjarig.
Dit was 30 jaar geleden zo, en is nog steeds zo.
Behandel me met respect ja, lul. Ik heb toch uitgelegd waarom ik het klein vergrijp vind. Er is geen geweld bij, het is stelen wat 90% van alle Nederlanders doen als ze muziek downloaden en zo.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:38 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Waar ben jij opgegroeid? Vuile rat.
Het gaat hier om een vergrijp wat hard te maken is, bij het downloaden van muziek ligt dit iets gecompliceerder. Gewoon niet janken als ze je gepakt hebben!quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:40 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Behandel me met respect ja, lul. Ik heb toch uitgelegd waarom ik het klein vergrijp vind. Er is geen geweld bij, het is stelen wat 90% van alle Nederlanders doen als ze muziek downloaden en zo.
Nee, stelen is lekker respectvolquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:40 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Behandel me met respect ja, lul.
Het is niet om mij. Ik zeg het niet nog eens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Nee, stelen is lekker respectvolIk hoop dat je pappie en mammie je eens stevig aanpakken.
50 of 60 zweepslagen? Met een leren riem of met een echte zweep?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Nee, stelen is lekker respectvolIk hoop dat je pappie en mammie je eens stevig aanpakken.
Hand afhakken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:43 schreef Koempel020 het volgende:
[..]
50 of 60 zweepslagen? Met een leren riem of met een echte zweep?
minimaal medeplichtig! Gewoon je straf ondergaanquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:43 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Het is niet om mij. Ik zeg het niet nog eens.
Het hangt van de exacte leeftijd af, en van de zwaarte van het vergrijp. Maar altijd op dezelfde dag als arrestatie. Meeste dingen vereisen het opmaken van een proces verbaal en daar hoeven je ouders niet bij te zijn. Als je word verhoord en je bent 12 tot 15 dan komt er verplicht een advocaat bij (gratis), ben je ouder maar nog niet meerderjarig dan heb je de keuze of je een gratis advocaat erbij wilt hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:39 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Ja dat is het inmiddels duidelijk. Hoe lang wachten ze met inlichten dan? Maandag pas?
Als jij een handtas jatten vergelijkt met muziek downloaden dan zoek je het verder maar uit en zal het mij een rotzorg zijn wat er met jou of je vriend gebeurt. Mag hopen voor jou/hem dat vaders geen losse handjes heeftquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:40 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Behandel me met respect ja, lul. Ik heb toch uitgelegd waarom ik het klein vergrijp vind. Er is geen geweld bij, het is stelen wat 90% van alle Nederlanders doen als ze muziek downloaden en zo.
Wilders stemmer zeker?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:37 schreef Koempel020 het volgende:
[..]
Het zou een kaaskop geweest kunnen zijn, maar gelukkig weten wij hier beter
iets met galg en radquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als jij een handtas jatten vergelijkt met muziek downloaden dan zoek je het verder maar uit en zal het mij een rotzorg zijn wat er met jou of je vriend gebeurt.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:40 schreef AbidIsmaili het volgende:
Behandel me met respect ja, lul
quote:
Oh??? Niks van gemerkt. Althans niks van gehoord gehad. Dus ouders weten het al?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het hangt van de exacte leeftijd af, en van de zwaarte van het vergrijp. Maar altijd op dezelfde dag als arrestatie. Meeste dingen vereisen het opmaken van een proces verbaal en daar hoeven je ouders niet bij te zijn. Als je word verhoord en je bent 12 tot 15 dan komt er verplicht een advocaat bij (gratis), ben je ouder maar nog niet meerderjarig dan heb je de keuze of je een gratis advocaat erbij wilt hebben.
In de praktijk worden je ouders vrij snel gebeld, meestal na het eerste verhoor.
Echt de grootste flauwekul dit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:37 schreef hottentot het volgende:
Als je minderjarig bent belt de politie altijd je ouders of voogd. Als die geen tijd hebben om je op te halen, dan houden ze je wel vast tot een paar uur later tot ze wel tijd hebben.
Jij hebt helemaal niets aan te geven daarin, want je bent minderjarig.
Dit was 30 jaar geleden zo, en is nog steeds zo.
Iemands tas jatten is nogal wat anders dan een film downloadenquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:27 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Huh ging toch niet om jouquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:48 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Oh??? Niks van gemerkt. Althans niks van gehoord gehad. Dus ouders weten het al?
Vertel jij ééns even hoe het echt zit dan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Echt de grootste flauwekul dit.
Maar dan ook écht.
Nee; ik bedoelde dat ik het niet gehoord had nog van die vriend, snap je.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:49 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Huh ging toch niet om jou
En ik uit eigen ervaring het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vertel jij ééns even hoe het echt zit dan.
Ik kan uit eigen ervaring bovenstaand namelijk bevestigen.
Waarom zou je dat nog doen, ik speel geen cd's meer af.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is waar. Ondanks dat je mijn naam verkeerd uitlegt.
Deze week nog een cd gekocht. In een fysieke winkel.
Zie je wel, dus ze zijn nog niet ingelicht? Ook maandag dan niet? Dus ze komen het niet te weten?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]
En ik uit eigen ervaring het tegenovergestelde.
Het leuke is dat jij zegt dat ze de ouders altijd inlichten. Jouw eigen ervaring is totaal niet relevant dus.
Hoe moet ik nou weten wat er in jouw geval gebeurt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:51 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Zie je wel, dus ze zijn nog niet ingelicht? Ook maandag dan niet? Dus ze komen het niet te weten?
Dus als maandag blijkt dat de ouders van degene waarom het gaat nog steeds niet ingelicht zijn dan worden ze ook niet meer ingelicht toch?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe moet ik nou weten wat er in jouw geval gebeurt.
Waarom denk je? Als mijn vader dit hoort (als ik het geweest zou zijn wat dus niet zo is) dan heb ik een heel groot probleem en dat geld voor degene ook om wie het gaat. Onze vaders zijn anders dan die softies van jullie.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:52 schreef Bartjebart het volgende:
Waarom zouden de/jouw ouders het niet mogen weten?
En waarom denk je dat ie boos zal zijn? Enkel vuile ratten stelen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:54 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Waarom denk je? Als mijn vader dit hoort (als ik het geweest zou zijn wat dus niet zo is) dan heb ik een heel groot probleem en dat geld voor degene ook om wie het gaat. Onze vaders zijn anders dan die softies van jullie.
Ik dus nog wel, en zet ze ook direct over op mijn telefoon.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:50 schreef Nober het volgende:
Waarom zou je dat nog doen, ik speel geen cd's meer af.
Op de smartphone heb je ook niets aan cd's, wel aan muziekbestanden.
Abid krijgt sweepquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:54 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Waarom denk je? Als mijn vader dit hoort (als ik het geweest zou zijn wat dus niet zo is) dan heb ik een heel groot probleem en dat geld voor degene ook om wie het gaat. Onze vaders zijn anders dan die softies van jullie.
Zal van het vergrijp afhangen dan.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]
En ik uit eigen ervaring het tegenovergestelde.
Het leuke is dat jij zegt dat ze de ouders altijd inlichten. Jouw eigen ervaring is totaal niet relevant dus.
Je hebt er wel een handje van he?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:54 schreef AbidIsmaili het volgende:
Onze vaders zijn anders dan die softies van jullie.
'maar' ?? Gewoon je hand eraf hakkenquote:Op zaterdag 13 september 2014 11:24 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
En toch heeft je pappie gefaald in zijn opvoeding blijkbaar...quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:54 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Waarom denk je? Als mijn vader dit hoort (als ik het geweest zou zijn wat dus niet zo is) dan heb ik een heel groot probleem en dat geld voor degene ook om wie het gaat.
Hoe wil je dat ik hier op reageer?quote:Onze vaders zijn anders dan die softies van jullie.
De statistieken laten anders zien dat onze ouders beter kunnen opvoeden dan jullie ouders.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:54 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Mag indd toch hopen dat ze de ouders ff een belletje geven.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zal van het vergrijp afhangen dan.
Maar ik durf wel te wedden dat voor een minderjarige die een handtas jat de politie altijd contact met de ouders opneemt. Of valt beroving tegenwoordig ook al onder lichte vergrijpen?
Man hou je mond. Ik ben geen racist. Bij moslims kan iedereen moslim zijn, zwart, blank, aziaat. Iedereen is gelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:55 schreef Syntos het volgende:
[..]
Je hebt er wel een handje van he?
Eerst janken dat iedereen een racistische Wilders stemmer is maar ondertussen ben jij net zo erg met die uitspraken van je
Als iedereen gelijk is, wat geeft jou dan het recht om een vrouw haar tas te ontvreemden?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:57 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Man hou je mond. Ik ben geen racist. Bij moslims kan iedereen moslim zijn, zwart, blank, aziaat. Iedereen is gelijk.
Gelul. Jullie meisjes zijn bijna allemaal sletten, lang voor trouwen al ontmaagd. Bij ons niet. Wie kan dus beter opvoeden hè? En wij krijgen nog respect mee voor familie en gelovigen. Zelf ben ik niet super gelovig maar respecteer ze wel. De gemiddelde Nederlander kent niet eens de broer van zijn opa. Wie voedt dus beter op?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
De statistieken laten anders zien dat onze ouders beter kunnen opvoeden dan jullie ouders.
quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:57 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Man hou je mond. Ik ben geen racist. Bij moslims kan iedereen moslim zijn, zwart, blank, aziaat. Iedereen is gelijk.
En dit bedoel ik nou.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:59 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Gelul. Jullie meisjes zijn bijna allemaal sletten, lang voor trouwen al ontmaagd. Bij ons niet. Wie kan dus beter opvoeden hè? En wij krijgen nog respect mee voor familie en gelovigen. Zelf ben ik niet super gelovig maar respecteer ze wel. De gemiddelde Nederlander kent niet eens de broer van zijn opa. Wie voedt dus beter op?
Nederlandse kaaskop ouders.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:59 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Gelul. Jullie meisjes zijn bijna allemaal sletten, lang voor trouwen al ontmaagd. Bij ons niet. Wie kan dus beter opvoeden hè? En wij krijgen nog respect mee voor familie en gelovigen. Zelf ben ik niet super gelovig maar respecteer ze wel. De gemiddelde Nederlander kent niet eens de broer van zijn opa. Wie voedt dus beter op?
Dit topic gaat niet over mij!!! Kun je wel lezen. En soms is stelen minder erg. Ligt er aan van wie je streelt en of je goede reden hebt. Natuurlijk wel altijd fout, maar er zijn gradaties. Stel jij krijgt weinig zakgeld en kunt geen baantje krijgen door discriminatie dan kan ik me voorstellen dat je van een ongelovige steelt. Het is wel fout natuurlijk, maar er is een reden waarom Bill Gates niet steelt hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:58 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Als iedereen gelijk is, wat geeft jou dan het recht om een vrouw haar tas te ontvreemden?
Is het trouwens de eerste keer dat hij aangehouden is?quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:51 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Zie je wel, dus ze zijn nog niet ingelicht? Ook maandag dan niet? Dus ze komen het niet te weten?
(info OM)quote:Kom je voor de 2e keer met de politie in aanraking of maak jij je schuldig aan een ernstig misdrijf, dan wordt het proces verbaal aan de officier van justitie van het Openbaar Ministerie voorgelegd. Ook wordt de Raad voor de Kinderbescherming ingeschakeld om een rapport te schrijven over je persoonlijke situatie. In dit rapport wordt beschreven hoe de situatie thuis is, hoe je schoolprestaties zijn of je hobby's hebt en wie je vrienden zijn. De Raad praat hiervoor met je ouders en je school. De Raad voor de Kinderbescherming stuurt dit rapport naar de officier van justitie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |