Het klinkt wel heel stoer maar heeft het feest in Nederland ooit die vorm gehad?quote:Op zondag 14 september 2014 10:36 schreef LXIV het volgende:
De enige aanpassingen aan het Sinterklaasfeest die ik zou overwegen te accepteren is wanneer het meer in de oorspronkelijke, oergermaanse vorm wordt hersteld.
Dus dat het paard van Sinterklaas Sleipnir gaat heten, dat de kinderen wordt verteld over een dodenleger dat de luchten teistert in December en dat het raven zijn die voor Wodan bespionneren.
het raakt je in de ziel van je cultuur en het persoonlijk gewin van een derderangs schrijver oid wat is het die er een slaatje uit wil slaanquote:Op zondag 14 september 2014 11:38 schreef timmmmm het volgende:
Weet je wat ik me nou al die honderdduizenden posts hier op FOK! afvraag?
Het is maar zwarte piet. Een dag in het jaar op 5 december een feestje. Hoe kan het in vredesnaam zo zijn dat zovel mensen zich daar zó druk om maken
Misschien ben ik dan minder gevoelig voor dat soort dingen, is dat hetquote:Op zondag 14 september 2014 11:39 schreef Re het volgende:
[..]
het raakt je in de ziel van je cultuur en het persoonlijk gewin van een derderangs schrijver oid wat is het die er een slaatje uit wil slaan
- Het Sinterklaasfeest is een heel geliefd feestquote:Op zondag 14 september 2014 11:38 schreef timmmmm het volgende:
Het is maar zwarte piet. Een dag in het jaar op 5 december een feestje. Hoe kan het in vredesnaam zo zijn dat zovel mensen zich daar zó druk om maken
Het is voor velen een mooi excuus om helemaal los te gaan op blanken of zwarten.quote:Op zondag 14 september 2014 11:38 schreef timmmmm het volgende:
Je bedoelt dat mensen er zoveel moeite mee hebben om ZP los te laten? Ja, ik snap ook niet waarom ze nou zo erg vasthouden aan ZP, laat het los en vier het met Piet. Lijkt me net zo goed. Dat zwarte is helemaal niet nodig.quote:Op zondag 14 september 2014 11:38 schreef timmmmm het volgende:
quote:Op zondag 14 september 2014 11:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mensen er zoveel moeite mee hebben om ZP los te laten? Ja, ik snap ook niet waarom ze nou zo erg vasthouden aan ZP, laat het los en vier het met Piet. Lijkt me net zo goed. Dat zwarte is helemaal niet nodig.
Ja dat. Maar niet allen dat. Ook waarom mensen zoveel moeite hebben zwarte piet te accepteren.quote:Op zondag 14 september 2014 11:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mensen er zoveel moeite mee hebben om ZP los te laten? Ja, ik snap ook niet waarom ze nou zo erg vasthouden aan ZP, laat het los en vier het met Piet. Lijkt me net zo goed. Dat zwarte is helemaal niet nodig.
Eens en zwarte piet zwart als de nacht, met een roe en een zak.quote:Op zondag 14 september 2014 10:36 schreef LXIV het volgende:
De enige aanpassingen aan het Sinterklaasfeest die ik zou overwegen te accepteren is wanneer het meer in de oorspronkelijke, oergermaanse vorm wordt hersteld.
Dus dat het paard van Sinterklaas Sleipnir gaat heten, dat de kinderen wordt verteld over een dodenleger dat de luchten teistert in December en dat het raven zijn die voor Wodan bespionneren.
Omdat mensen er door gekwetst worden.quote:Op zondag 14 september 2014 11:38 schreef timmmmm het volgende:
Voor je erdoor gekwetst wordt, moet het je toch echt eerst boeien, je eerst iets doen. En ik snap werkelijk waar niet dat zoveel mensen zich druk maken om zoiets basaalsquote:Op zondag 14 september 2014 14:31 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Omdat mensen er door gekwetst worden.
Je kunt er als kind al elk jaar een maand lang niet omheen.quote:Op zondag 14 september 2014 14:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Voor je erdoor gekwetst wordt, moet het je toch echt eerst boeien, je eerst iets doen. En ik snap werkelijk waar niet dat zoveel mensen zich druk maken om zoiets basaals
Dus?quote:Op zondag 14 september 2014 14:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je kunt er als kind al elk jaar een maand lang niet omheen.
Moeiteloos.quote:Op zondag 14 september 2014 14:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dan kan je het toch niet gewoon negeren.
Ach, als pizza's een paar jaar niet rond maar vierkant zijn hoor je daar ook niemand meer over.quote:Op zondag 14 september 2014 14:38 schreef Reconquista. het volgende:
Ik stel voor om alle Italiaanse pizzeria's af te schaffen. Zij doen mij telkens weer confronteren met het feit dat mijn voorouders de slaven van de Romeinen waren. Ik voel me door deze pizzeria's zeer gekwetst en ze zijn voor mijn dan ook het symbool van de slavernij. Echt waar jonguh ik kan er gewoon niet meer tegen (huil,huil,huil)
ahhhhh.... je bent dus een potentiële retro-germaan.? Erg populair in duistere nazi-kringen.quote:Op zondag 14 september 2014 10:36 schreef LXIV het volgende:
quote:Op zondag 14 september 2014 14:59 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ook als je op straat uitgemaakt wordt voor zwarte piet?
quote:
Eigenlijk verwacht ik dat wel van mensen ja. Het heeft iets intens kinderachtigs zo snel beledigd te zijn. Net als het intens kinderachtig is dat mensen zich beledigd voelen als zwarte piet anders moet.quote:Op zondag 14 september 2014 15:03 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Jij misschien maar je kunt niet van anderen verwachten dat dat niks met ze doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |