quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:32 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb serieus nog nooit van iemand gehoord die op eigen houtje in zwarte piet een neger herkende. Volgens mij moet je bijzonder racistisch zijn wil je dat wél doen.
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent racist'. Lekker snel klaar.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent stom'. Lekker snel klaar.
Ja, ik vind het een nogal racistische gedachte om bij het zien van zoiets:quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent racist'. Lekker snel klaar.
Sorry hoor maar wat dacht je dan. Je moet racistisch zijn om te herkennen wat voor racistische beeldmerken er gebruikt zijn in de geschiedenis om machtstructuren in stand te houden? Okay whatever.
Dooddoener. In elke discussie.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:30 schreef speknek het volgende:
Ik vind latent racisme best een probleem, maar ik snap dat niet iedereen een moreel kompas heeft.
En wat moet er dan veranderen precies volgens jou? Rode lippen en oorbellen weg en klaar of wat zou je precies willen zien?quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent racist'. Lekker snel klaar.
Sorry hoor maar wat dacht je dan. Je moet racistisch zijn om te herkennen wat voor racistische beeldmerken er gebruikt zijn in de geschiedenis om machtstructuren in stand te houden? Okay whatever.
Hmnee, het een niet bestaand probleem noemen is de dooddoener, want zodra we het daar over eens zijn is er geen discussie meer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dooddoener. In elke discussie.
Ja, dat zou het voor mij afdoen. Misschien wat variatie in pruiken en een paar pieten die niet helemaal zwart zijn maar wat meer streperig, zodat de fictie duidelijk wordt dat het om roet gaat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:02 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
En wat moet er dan veranderen precies volgens jou? Rode lippen en oorbellen weg en klaar of wat zou je precies willen zien?
Daar zijn de meningen over verdeeld ja.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Hmnee, het een niet bestaand probleem noemen is de dooddoener, want zodra we het daar over eens zijn is er geen discussie meer.
Ik zie zelf persoonlijk niets racistisch in zwarte piet maar als op deze manier wordt gedaan is het denk ik een goed compromis tussen de verschillende partijen. Onnodig om mensen al dan niet onbewust te kwetsen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, dat zou het voor mij afdoen. Misschien wat variatie in pruiken en een paar pieten die niet helemaal zwart zijn maar wat meer streperig, zodat de fictie duidelijk wordt dat het om roet gaat.
Zwarte Piet geeft alles weg. Hij is gul.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet. Wat zijn zwarte piet prijzen?
Vast gestolen door die negerslaaf.quote:Op zaterdag 13 september 2014 20:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet. Wat zijn zwarte piet prijzen?
Er woont er zelfs eentje in Aarle-Rixtelquote:Op zaterdag 13 september 2014 20:33 schreef Specularium het volgende:
Alsof er negers wonen in Vriezenveen.
Dat zijn ze niet maar het spreekt voor zich dat als er slechts enkele tientallen (rond de 30 als ik het me goed herinner) klachten zijn in zo'n grote stad dat het dan reuze meevalt met hoe erg Surinamers en eventueel andere donker gekleurde mensen zich gediscrimineerd voelen door ZP. Als het echt zou kwetsen en dit bij een brede laag van deze subpopulatie(s) dan zouden veel meer mensen klagen, nietwaar?quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... ook al zit het niet hoog en mensen willen het niet hoogzittend hebben..
Dat is het punt niet. Het punt is dat de klachtencijfers geen opiniepeiling zijn.
Met jouw derde zin is waarschijnlijk wat mis gegaan maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Natuurlijk is cultuur aan verandering onderhevig en natuurlijk is dat prima, alleen gebeurt het bottomup en niet topdown. Het kan dat ik het verkeerd zie maar op dit moment zie ik niet veel gewone mensen die van mening zijn dat het sinterk.f. moet worden aangepast. Als dat wel zo zou zijn, prima. Ik ben wat dat betreft niet conservatief. Alleen zie ik die behoefte niet. Jij wel?quote:Cultuur is wat je denkt en doet. Als je van mening verandert dan verander je de cultuur op microniveau. Als een massa mensen van mening en van doen veranderen dan is er een serieuse verandering .
De reden is: de persoonlijke keuze van iemand.
Niet van persoonlijke keuze willen veranderen vanwege cultuurbehoud is aartsconservatisme.
Ik denk dat je benadering niet scherp genoeg is. Deze stof wordt geregeld, het hele jaar door, door de mensen in de publiciteit gebracht die dat veranderingsproces in stand willen houden. Waarbij de inhoud inderdaad niets nieuws oplevert.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar even serieus. Waarom bespreken we dit het hele jaar door?
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:50 schreef speknek het volgende:
En ik zeg dat je bijzonder ignorant moet zijn om daar geen stereotype negers in te herkennen.
[ afbeelding ]
Kan hoor, dat je geen historisch besef hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |