abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144489269
Ik heb serieus nog nooit van iemand gehoord die op eigen houtje in zwarte piet een neger herkende. Volgens mij moet je bijzonder racistisch zijn wil je dat wél doen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:33:52 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489317
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:32 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb serieus nog nooit van iemand gehoord die op eigen houtje in zwarte piet een neger herkende. Volgens mij moet je bijzonder racistisch zijn wil je dat wél doen.
:').

Ik heb een beperkte kring, je moet bijzonder bekrompen zijn als je geen buitenlandse vrienden hebt.

Ja hoor, als je je daar goed over voelt, vooral blijven zelfbevestigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144489327
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:33 schreef speknek het volgende:

[..]

:').

Dan niet.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:35:39 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489377
Inderdaad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144489443
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:35 schreef speknek het volgende:
Inderdaad.
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent stom'. Lekker snel klaar.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:39:31 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489511
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent stom'. Lekker snel klaar.
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent racist'. Lekker snel klaar.

Sorry hoor maar wat dacht je dan. Je moet racistisch zijn om te herkennen wat voor racistische beeldmerken er gebruikt zijn in de geschiedenis om machtstructuren in stand te houden? Okay whatever.
pi_144489590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Sorry hoor maar wat dacht je dan. Je moet racistisch zijn om te herkennen wat voor racistische beeldmerken er gebruikt zijn in de geschiedenis om machtstructuren in stand te houden? Okay whatever.
Ja, ik vind het een nogal racistische gedachte om bij het zien van zoiets:
te denken dat het om negers gaat.

Maar als dat een verboden opvatting is: oké.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:50:40 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489846
En ik zeg dat je bijzonder ignorant moet zijn om daar geen stereotype negers in te herkennen.

Kan hoor, dat je geen historisch besef hebt.
pi_144489867
Ja, ik weet dat je me dom vindt. Ik kan daar wel mee leven.
pi_144490099
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:30 schreef speknek het volgende:
Ik vind latent racisme best een probleem, maar ik snap dat niet iedereen een moreel kompas heeft.
Dooddoener. In elke discussie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144490112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef speknek het volgende:

[..]

En wat moet er dan veranderen precies volgens jou? Rode lippen en oorbellen weg en klaar of wat zou je precies willen zien?
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:06:15 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_144490215
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dooddoener. In elke discussie.
Hmnee, het een niet bestaand probleem noemen is de dooddoener, want zodra we het daar over eens zijn is er geen discussie meer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:02 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

En wat moet er dan veranderen precies volgens jou? Rode lippen en oorbellen weg en klaar of wat zou je precies willen zien?
Ja, dat zou het voor mij afdoen. Misschien wat variatie in pruiken en een paar pieten die niet helemaal zwart zijn maar wat meer streperig, zodat de fictie duidelijk wordt dat het om roet gaat.
pi_144490234
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Hmnee, het een niet bestaand probleem noemen is de dooddoener, want zodra we het daar over eens zijn is er geen discussie meer.
Daar zijn de meningen over verdeeld ja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144490399
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, dat zou het voor mij afdoen. Misschien wat variatie in pruiken en een paar pieten die niet helemaal zwart zijn maar wat meer streperig, zodat de fictie duidelijk wordt dat het om roet gaat.
Ik zie zelf persoonlijk niets racistisch in zwarte piet maar als op deze manier wordt gedaan is het denk ik een goed compromis tussen de verschillende partijen. Onnodig om mensen al dan niet onbewust te kwetsen.
pi_144491696
pi_144493292
quote:
Triest.
pi_144493427
quote:
Ik snap 'm niet. Wat zijn zwarte piet prijzen?
  zaterdag 13 september 2014 @ 20:20:54 #194
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144494056
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zwarte Piet geeft alles weg. Hij is gul. :)
pi_144494471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vast gestolen door die negerslaaf.
pi_144494474
Alsof er negers wonen in Vriezenveen.
pi_144494603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:33 schreef Specularium het volgende:
Alsof er negers wonen in Vriezenveen.
Er woont er zelfs eentje in Aarle-Rixtel
pi_144494783
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... ook al zit het niet hoog en mensen willen het niet hoogzittend hebben..
Dat is het punt niet. Het punt is dat de klachtencijfers geen opiniepeiling zijn.
Dat zijn ze niet maar het spreekt voor zich dat als er slechts enkele tientallen (rond de 30 als ik het me goed herinner) klachten zijn in zo'n grote stad dat het dan reuze meevalt met hoe erg Surinamers en eventueel andere donker gekleurde mensen zich gediscrimineerd voelen door ZP. Als het echt zou kwetsen en dit bij een brede laag van deze subpopulatie(s) dan zouden veel meer mensen klagen, nietwaar?
Kijk, als 80% van de donker gekleurde allochtonen zich gekwests zou voelen door het fenomeen ZP dan is er m.i. een aanleiding om er eens een discussie over te starten. Dan kunnen wij starten met de geschiedenis uit te leggen en uit te leggen hoe wij dat beleven en vervolgens zien of dat ze er dan nog steeds hetzelfde over denken. Maar om hoeveel mensen gaat het? Laat de mensen die nu zo'n ophef maken over ZP hier eens een onderzoekje naar doen. Heel erg lastig kan het niet zijn, in de zin dat het met een paar goed opgeleide vrijwilligers en veel mensen die wat uren vrije tijd hieraan besteden wel zal lukken om een representatieve steekproef te houden.

quote:
Cultuur is wat je denkt en doet. Als je van mening verandert dan verander je de cultuur op microniveau. Als een massa mensen van mening en van doen veranderen dan is er een serieuse verandering .
De reden is: de persoonlijke keuze van iemand.
Niet van persoonlijke keuze willen veranderen vanwege cultuurbehoud is aartsconservatisme.
Met jouw derde zin is waarschijnlijk wat mis gegaan maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Natuurlijk is cultuur aan verandering onderhevig en natuurlijk is dat prima, alleen gebeurt het bottomup en niet topdown. Het kan dat ik het verkeerd zie maar op dit moment zie ik niet veel gewone mensen die van mening zijn dat het sinterk.f. moet worden aangepast. Als dat wel zo zou zijn, prima. Ik ben wat dat betreft niet conservatief. Alleen zie ik die behoefte niet. Jij wel?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144497713
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:59 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maar even serieus. Waarom bespreken we dit het hele jaar door?
Ik denk dat je benadering niet scherp genoeg is. Deze stof wordt geregeld, het hele jaar door, door de mensen in de publiciteit gebracht die dat veranderingsproces in stand willen houden. Waarbij de inhoud inderdaad niets nieuws oplevert.

Maar deze clubs en organisaties blijven uiteraard in beweging. Het doel is namelijk om geld te kunnen genereren van de overheid om hun club en organisatie steeds maar weer in beeld te brengen. Het geld is dus het doel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144508650
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:50 schreef speknek het volgende:
En ik zeg dat je bijzonder ignorant moet zijn om daar geen stereotype negers in te herkennen.

[ afbeelding ]

Kan hoor, dat je geen historisch besef hebt.
Helemaal eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')