quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:14 schreef haan33 het volgende:
Sinterklaas
We motten die turken niet maar deze turk opeens wel
Waarom zou het positief moeten zijn. In het nederlands is het trouwens neutraal.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:50 schreef Myrr het volgende:
Wat wel kut is, is dat er niet echt een positieve synoniem is voor neger. Behalve donkergekleurde, maar dat is weer te 'ik probeer niet racistisch te zijn' en tevens gewoon een te lang woord.
Precies. Die stoomboot is wel genoeg modernisering geweest.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:52 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
Als sinterklaas nou met een witte puntmuts 40 roeiende negers vooruitdreef hadden ze een punt gehad..
Omdat als ik in een normale omgeving iets over een neger/zwarte/gekleurde wil zeggen, het hoe dan ook aanvallend over kan komen. Blanke daarentegen is totaal niet aanstootgevend. Maargoed, ik heb gelukkig zelf ook een kleurtje dus het racismegehalte is dan weer wat lager.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:12 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Waarom zou het positief moeten zijn. In het nederlands is het trouwens neutraal.
Zolang het maar niet zwart is. En zeker geen witte L.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
Gelukkig mag de Sint nog wel denken over wat hij .... zal gaan schenken.
Nederland moet meer die mentaliteit van Engeland overnemen. Tradities zijn er en daar houden we aan vast.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:16 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Zolang het maar niet zwart is. En zeker geen witte L.
Wat noem je in hemelsnaam een 'normale' omgevingquote:Op zaterdag 13 september 2014 22:15 schreef Myrr het volgende:
Omdat als ik in een normale omgeving iets over een neger/zwarte/gekleurde wil zeggen, het hoe dan ook aanvallend over kan komen. Blanke daarentegen is totaal niet aanstootgevend.
School, straat, alles buiten Fok.quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Wat noem je in hemelsnaam een 'normale' omgeving
en waarom is neger wel aanstootgevend, en blanke niet? Als het woord blanke gebruikt wordt is dat meestal in een vervelende context; ofwel misplaatst eigen superioriteitsgevoel, ofwel op een negatieve manier van zwart naar wit
Ja juist door daar als school niet aan mee te doen kun je laten zien dat je het er niet mee eens bent...maar Nederlanders kennende laten ze zich alles door de strot douwen wat de overheid maar wil dus dit ook wel weer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Helaas kunnen ze dat wel. Als je kinderen de nieuwe versies op school leren kun je koppig de oude versies blijven zingen maar het is dan wel duidelijk wie er aan het kortste eind gaat trekken.
En dat maakt het juist om te kotsen
Mee eenschquote:Op zaterdag 13 september 2014 22:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nederland moet meer die mentaliteit van Engeland overnemen. Tradities zijn er en daar houden we aan vast.
Ze hadden er nooit op in moeten gaan, gewoon lekker laten gaan als ze over zwarte piet zeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |