quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:55 schreef TUFKAL het volgende:
ik gebruik apple en ik kan mijn achtergrond zelfs veranderen
Wat voor een achtergrond spreekt jullie aan?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:55 schreef voederbietel het volgende:
ik gebruik apple en ik kan mijn achtergrond zelfs veranderen
je moeder in jarretelsquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:57 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Wat voor een achtergrond spreekt jullie aan?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:57 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Wat voor een achtergrond spreekt jullie aan?
En geen garbage-collection waardoor .. (pause) ... af en toe de hele runtime ... (pause)... stil staat.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:19 schreef Dimens het volgende:
Ik gebruik Apple en iOS heeft geen last van compiler compatibiliteitsproblemen. Die gebruikt per definitie al de AOT-compiler en kent geen JIT-compiler.
Ja! Het klassieke recept.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:38 schreef Unites het volgende:
[..]
Met een ei?
Ik heb gisteren bloemkool gegeten.
Android maakt juist gebruik van een Garbage Collector in tegenstelling tot iOS welk gebruik maakt van Automatic Reference Counting. Juist het gebruik van GC zorgt voor de hick-ups in het OS als de hardware het niet aan kan. Moet je weer oplossen met betere hardware.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
En geen garbage-collection waardoor .. (pause) ... af en toe de hele runtime ... (pause)... stil staat.
Zelfs op een ultra-high-end Android toestel hapert en lagged de boel. Kansloos OS.
Ja dat zeg ik toch ookquote:Op vrijdag 12 september 2014 13:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Android maakt juist gebruik van een Garbage Collector in tegenstelling tot iOS welk gebruik maakt van Automatic Reference Counting.
Heeft niks met hardware te maken, is puur een software issue.quote:Juist het gebruik van GC zorgt voor de hick-ups in het OS als de hardware het niet aan kan. Moet je weer oplossen met betere hardware.
Oh ja. Ik las het verkeerd.quote:
Het is zeker een issue met de software maar te verhelpen met betere hardware. Probleem is dat de hardware in mobiele toestellen gewoon nog steeds niet goed genoeg zijn en het lang zal duren voordat het wel goed genoeg is om er totaal geen last meer van te hebben. Heeft iOS beter opgelost.quote:Heeft niks met hardware te maken, is puur een software issue.
Jep! Met worst en zo!quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:42 schreef TheePols het volgende:
[..]
Ja! Het klassieke recept.
Bloemkool met van die witte saus?
Alle methods in een enkele thread waardoor de UI en animaties wachten tot de app klaar is met laden #androidstrugglesquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
En geen garbage-collection waardoor .. (pause) ... af en toe de hele runtime ... (pause)... stil staat.
Zelfs op een ultra-high-end Android toestel hapert en lagged de boel. Kansloos OS.
Hoe os het te verhelpen met betere hardware ? Op een gegeven moment moet die GC toch runnen en de boel stilzetten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is zeker een issue met de software maar te verhelpen met betere hardware. Probleem is dat de hardware in mobiele toestellen gewoon nog steeds niet goed genoeg zijn en het lang zal duren voordat het wel goed genoeg is om er totaal geen last meer van te hebben. Heeft iOS beter opgelost.
Als de hardware snel genoeg is om het GC proces in minder dan 16 ms te voldoen waarna binnen die 16 ms ook weer het volgende proces voldaan wordt. Dan kun je de volle 60 FPS van het systeem behouden zonder frame drops en is de GC niet merkbaar.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hoe os het te verhelpen met betere hardware ? Op een gegeven moment moet die GC toch runnen en de boel stilzetten.
Dan nog gaat de GC van je frame-budget af. Als de GC er 4ms over doet dan mag je dus nooit meer dan 12 ms gebruiken voor 1 frame. Met andere woorden je mag maximaal 75% van de beschikbare CPU power gebruiken omdat je niet kan voorspellen wanneer die GC komt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als de hardware snel genoeg is om het GC proces in minder dan 16 ms te voldoen waarna binnen die 16 ms ook weer het volgende proces voldaan wordt.
Heapsizes zijn nog steeds erg klein (high-end toestellen hebben misschien een keer 192MB ofzo) maar hoe groot je heap ook is, GC vind altijd plaats en is altijd een issue.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:52 schreef RetRy32 het volgende:
Is de garbage collector nog een issue dan met de grote heapsizes van moderne telefoons?
Lijkt mij niet toch?
OnePlus One hiero op 512.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:28 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Heapsizes zijn nog steeds erg klein (high-end toestellen hebben misschien een keer 192MB ofzo) maar hoe groot je heap ook is, GC vind altijd plaats en is altijd een issue.
De enige manier er omheen is een andere taal gaan gebruiken die geen GC nodig heeft.
Standaard out-of-the-box setting ? Want anders heb je er niks aan natuurlijk.quote:
Leg uit ...quote:En nee.
Out of the box setting ja, en het vind niet altijd plaats, alleen als het nodig is.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:46 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Standaard out-of-the-box setting ? Want anders heb je er niks aan natuurlijk.
[..]
Leg uit ...
quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:49 schreef RetRy32 het volgende:
en het vind niet altijd plaats, alleen als het nodig is.
Dat ben ik zeker met je eens. iOS heeft het wat dat betreft gewoon veel en veel beter gedaan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 16:42 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dan nog gaat de GC van je frame-budget af. Als de GC er 4ms over doet dan mag je dus nooit meer dan 12 ms gebruiken voor 1 frame. Met andere woorden je mag maximaal 75% van de beschikbare CPU power gebruiken omdat je niet kan voorspellen wanneer die GC komt.
De enige echte oplossing ligt op het software vlak, maar aangezien het zo'n fundamenteel onderdeel is van Android zou je alle apps moeten herschrijven.
Bij Google lijken ze voornamelijk bezig met zo snel mogelijk zo veel mogelijk features te implementeren zonder er al te lang over na te denken. Heel veel dingen in Android zijn ondoordacht en/of onnodig complex en dan zie je dat ze het in versie N+1 weer helemaal omgooien, waardoor je als developer om al die dingen heen mag werken. (b.v. worden bitmaps nu wel of niet op de heap opgeslagen..)quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. iOS heeft het wat dat betreft gewoon veel en veel beter gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |