Wait, what...?quote:Op vrijdag 12 september 2014 01:24 schreef pionnetje het volgende:
Qoute : Volgens overlevering werden duizendjarige eieren ooit gemaakt door ze te drenken in paardenurine.
Heeft iemand dat al eens uitgeprobeerd ? En was het lekker ? en hoe kom je aan paarden urine?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 01:42 schreef SoS87 het volgende:
Gebruik gewoon je eigen urine, is vast net zo lekker.
ja maar dat staat niet op wikipedia!quote:Op vrijdag 12 september 2014 01:42 schreef SoS87 het volgende:
Gebruik gewoon je eigen urine, is vast net zo lekker.
't is "slechts" 3 maanden oud ongeveer.. (100 dagen+de tijd in de winkel (tenzij je het zelf maakt))quote:Op vrijdag 12 september 2014 02:08 schreef Geralt het volgende:
Alsof het ook nog maar iets boeit om een rottend ei van tig jaar oud te bewerken met iets wat fris ruikt.
Ja tijdens de reizen door Azie/China zelf, en een tijdje terug in Rotterdam bij Deli Beijing op de Kruiskade/Chinatown. Ben daar dus in totaal al 3x geweest. Hieronder een betere foto zoals het werd opgediend met gember.quote:Op vrijdag 12 september 2014 01:24 schreef pionnetje het volgende:
Hoi, ik eet wel eens een duizend jaar ei, chinese delicatesse! Het is heel erg lekker! ..[knip]
Heeft iemand dat al eens uitgeprobeerd ? En was het lekker ? en hoe kom je aan paarden urine?
ik ben niet iedereen! hahaquote:Op vrijdag 12 september 2014 03:04 schreef Iwanius het volgende:
Zeg er wel bij dat het niet voor iedereen is weggelegd
Deli Beijing is een fijn adresje voor niet Kantonees-gerelateerde gerechten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:09 schreef zarGon het volgende:
Ah, dank je voor deze delicatesse. Ik heb alleen ervaring met virgin boy egg (omnomnom, overheerlijk!), en zal deze binnenkort uitproberen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_boy_egg.
Normaal gezien als je wat volwassener wordt ga je die spruitjes wel waarderen, erg gezond trouwens.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben niet van de kapsalons en spruitjes, ik probeer alles en sommige dingen vind ik toch echt erg lekker. Maar century egg hoort daar niet bij. Ik heb keurig 2 hapjes genomen maar het smaakt gewoon naar de duivel
ergens in de verte lijkt het eten van een 100jarig ei kwa smaak een beetje op het oraal bevredigen van een achterwerk van een sexy brunette ! Niet echt lekker maar ook weer niet vies en het heeeeft iets !quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:30 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Normaal gezien als je wat volwassener wordt ga je die spruitjes wel waarderen, erg gezond trouwens.
Als je nou echt geen spruitjes lust, probeer het eens met 'n dotje mayonaise/mosterd te eten. Gratis tip vd kip dus doe ermee wat je wilt, kost ons toch niks.![]()
on-topic
gadverdamme....
Ik ben 30, dus volwassen genoeg zou je denken. Ik lust ze trouwens wel hoor, ben er gewoon niet gek op. Maar ik probeer ze trouw 1 keer per jaar op een andere manier.quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:30 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Normaal gezien als je wat volwassener wordt ga je die spruitjes wel waarderen, erg gezond trouwens.
Als je nou echt geen spruitjes lust, probeer het eens met 'n dotje mayonaise/mosterd te eten. Gratis tip vd kip dus doe ermee wat je wilt, kost ons toch niks.![]()
on-topic
gadverdamme....
En dat zeggen in dit forum, lol!quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:58 schreef RobinOok het volgende:
Ze zijn gewoon te koop bij elke toko, dus waarom zelf maken?
Pas wel op dan, want grote kans dat dieren je dan voor zijn!quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:04 schreef pionnetje het volgende:
ps?
ik ga bij mn vriendins tuin dus dit najaar zelf een 100 jarig ei maken, dan niet helemaal via het normale recept maar ik ga een ei of 3 in een bedje van stro begraven in de tuin die aan een bos grenst !
Haha! Leuk die voorbeelden, maar je mist de essentie vrees ik.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:23 schreef RobinOok het volgende:
Jij denkt dat iedereen hier zijn eigen kaas, gedroogde ham en zuurkool maakt?
Nou, laat me je uit die droom helpen, dat doet bijna niemand, ook niet in CUL.
vieze pedoquote:Op vrijdag 12 september 2014 14:09 schreef zarGon het volgende:
Ah, dank je voor deze delicatesse. Ik heb alleen ervaring met virgin boy egg (omnomnom, overheerlijk!), en zal deze binnenkort uitproberen...
wat plaats jij ranzige dingenquote:Op vrijdag 12 september 2014 14:09 schreef zarGon het volgende:
Leg mij de essentie dan even uit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:26 schreef Sangha het volgende:
[..]
Haha! Leuk die voorbeelden, maar je mist de essentie vrees ik.
Oei die spant de kroon inderdaad! Hoe komen ze erop!quote:
En daarom vind ik de Chinese rijstepap in de ochtend niet lekker. Geef mij maar:quote:Op zaterdag 13 september 2014 22:22 schreef Yiwei het volgende:
Als je zelf maakt, vergiftig je jezelf dadelijk nogIk zou gewoon kopen, meestal is E5,95 voor 6 stuks
Ik heb ze ooit gegeten als ontbijt in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |