Enig idee hoe het dan zit met een Easydrain met tegel variant?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef bbtb77 het volgende:
Hoogte is inderdaad met tegels (en lijm). De afvoerbuis ligt dan net onder de dekvloer, dus daar zou je mee weg moeten komen. Over zo'n kleine afstand heb je niet echt afschot nodig. Desnoods kun je de drain ook prima met pvc 40mm aansluiten. Als het echt moet kun je terplekke van de sifon nog wel een klein stuk beton weghakken.
Is dit gehakt in de dekvloer of de daadwerkelijk constructieve vloer?quote:Op donderdag 11 september 2014 20:38 schreef yurt het volgende:
ik heb het gedaan met een easy drain compact
vloer uitgehakt. beetje extra ivm stelruimte
[ afbeelding ]
beetje zand cement er bij en tadaa
[ afbeelding ]
geen enkel probleem
constructieve vloer.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:44 schreef jasperve het volgende:
[..]
Is dit gehakt in de dekvloer of de daadwerkelijk constructieve vloer?
Creatieve aansluiting van de afvoer! Hoe heb je die 40mm 45° bocht in de 50mm pijp met schuifmof vastgezet?quote:Op donderdag 11 september 2014 20:47 schreef yurt het volgende:
[..]
constructieve vloer.
en ja dat is wel even werk!!! ik heb het hele douch gedeelte 2 cm in het beton weg gehakt tot groot vreugde van mijn buren
Nou dan durf ik dit ook wel aanquote:Op donderdag 11 september 2014 20:47 schreef yurt het volgende:
[..]
constructieve vloer.
en ja dat is wel even werk!!! ik heb het hele douch gedeelte 2 cm in het beton weg gehakt tot groot vreugde van mijn buren
met de vriendelijke groete van de warmte service.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:53 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Creatieve aansluiting van de afvoer! Hoe heb je die 40mm 45° bocht in de 50mm pijp met schuifmof vastgezet?
De aansluiting op de easydrain zelf is toch een 40mm pijp? Wat heeft het dan voor voordeel om hierna nog naar 50mm te gaan?quote:Op donderdag 11 september 2014 21:00 schreef yurt het volgende:
[..]
met de vriendelijke groete van de warmte service.
hun hadden mij vertelt dat een easydrain met 40 mm word aangesloten....... nou niet dus.
dat moet met 50 mm. en dan begint het gekloot. alles zat al vast gestort in de badkamer.
dan heb je nog het probleem met de hoogte van je drain en de riool waar hij op aan komt. zit dicht op elkaar. dus je moet veel zakken op een klein stuk, plus nog een verloop op dat zelfde kleine stukje.
Uitgang op de drain zelf is ook 40. De schuifmof die er bij zit verloopt naar 50. Als je de drain op 40 aan wilt sluiten moet je een schuifmof 40-40 kopen...quote:Op donderdag 11 september 2014 21:00 schreef yurt het volgende:
[..]
met de vriendelijke groete van de warmte service.
hun hadden mij vertelt dat een easydrain met 40 mm word aangesloten....... nou niet dus.
dat moet met 50 mm. en dan begint het gekloot. alles zat al vast gestort in de badkamer.
dan heb je nog het probleem met de hoogte van je drain en de riool waar hij op aan komt. zit dicht op elkaar. dus je moet veel zakken op een klein stuk, plus nog een verloop op dat zelfde kleine stukje.
Kan handig zijn als je een grote afstand moet overbruggen zonder veel afschot..quote:Op donderdag 11 september 2014 21:01 schreef jasperve het volgende:
[..]
De aansluiting op de easydrain zelf is toch een 40mm pijp? Wat heeft het dan voor voordeel om hierna nog naar 50mm te gaan?
geloof me. mijn drain had een aansluiting van 50 mm!!!!quote:Op donderdag 11 september 2014 21:04 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Uitgang op de drain zelf is ook 40. De schuifmof die er bij zit verloopt naar 50. Als je de drain op 40 aan wilt sluiten moet je een schuifmof 40-40 kopen...
Kijk nog eens goed naar je eigen foto!quote:Op donderdag 11 september 2014 21:08 schreef yurt het volgende:
[..]
geloof me. mijn drain had een aansluiting van 50 mm!!!!
ik ben toen nog met drain en al naar de warmte service toe geweest.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:09 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar je eigen foto!
Hoe bedoel je dit? Waarom is dit voordeliger?quote:Op donderdag 11 september 2014 21:06 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Kan handig zijn als je een grote afstand moet overbruggen zonder veel afschot..
Voert het water sneller af en minder kans dat de leiding vacuum trektquote:Op donderdag 11 september 2014 21:12 schreef jasperve het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Waarom is dit voordeliger?
heeft dit niet te maken met je inbouw dieptequote:Op donderdag 11 september 2014 21:12 schreef jasperve het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Waarom is dit voordeliger?
En waarom zijn er verschillende hoogte watersloten? Ik zie 30 en 50 mm? Ik neem aan dat het hier om het waterslot in de sifon gaat? Wat zou het voordeel van 50 tegenover 30 zijn?
Nee dat snap ik😊 Nu laat de service van de WS ook wel eens te wensen over weet ik uit ervaring..quote:Op donderdag 11 september 2014 21:11 schreef yurt het volgende:
[..]
ik ben toen nog met drain en al naar de warmte service toe geweest.
ik heb niet voor de lol deze creatie gemaakt
De hoogte van het waterslot heeft direct invloed op je inbouwdiepte ja.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:15 schreef yurt het volgende:
[..]
heeft dit niet te maken met je inbouw diepte
oja dat geloof ik direct.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:18 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik😊 Nu laat de service van de WS ook wel eens te wensen over weet ik uit ervaring..
het lijkt mij dat dit te maken heeft met je onderhoud.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:18 schreef jasperve het volgende:
[..]
De hoogte van het waterslot heeft direct invloed op je inbouwdiepte ja.
Ik vraag me alleen af waarom iemand voor een hoger waterslot zou kiezen?
Is het enige voordeel dan de hogere hoeveelheid water die afgevoerd kan worden?quote:Op donderdag 11 september 2014 21:35 schreef bbtb77 het volgende:
Easydrain compact 30 heeft een 40mm aansluiting, kleinere inbouwdiepte en dus een lager waterslot.
Easydrain compact 50 heeft een 50mm aansluiting, grotere inbouwdiepte en dus een hoger waterslot.
Dat. Maar ik moet de eerste 40mm drain die het water niet af kan voeren nog tegenkomen. Maar ik heb ook nog nooit een dubbele regendouche mogen maken...quote:Op donderdag 11 september 2014 21:35 schreef jasperve het volgende:
[..]
Is het enige voordeel dan de hogere hoeveelheid water die afgevoerd kan worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |