abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144429639
Hallo mensen!

Vandaag naar verschillende varianten van de easy drain zitten kijken. Gezien het feit dat ik met een verbouwing bezig ben kan ik niet heel veel inbouwdiepte hebben.

De dekvloer is op dit moment 5,5 cm waar de drain moet komen.

Voor de minimale inbouwhoogte van de compact easydrain staat 6.3 cm. Vanuit de plek waar hij moet komen moet ik ook nog over een stuk van ongeveer 1 meter de afvoer verleggen waarbij nog iets van een afschot nodig is.

Kan iemand me vertellen hoe ik die 6,3 cm moet zien? Is de drain dan gelijk met de bovenkant van mijn tegels? (Aangezien deze ook 10 mm dik zijn win ik dan nog wat).

Hoeveel kwaad zou het verder kunnen om eventueel 3/4 cm uit de constructieve vloer te kappen voor het gootje en de afvoerpijp? Het gaat om een overspannende vloer van 5,5 meter in een appartementencomplex.
pi_144430131
Hoogte is inderdaad met tegels (en lijm). De afvoerbuis ligt dan net onder de dekvloer, dus daar zou je mee weg moeten komen. Over zo'n kleine afstand heb je niet echt afschot nodig. Desnoods kun je de drain ook prima met pvc 40mm aansluiten. Als het echt moet kun je terplekke van de sifon nog wel een klein stuk beton weghakken.
pi_144430232
Zolang je het betonijzer niet door haalt (de dikke ijzer dan), kan het weinig kwaad akls je een paar cm berton weghakt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_144431097
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef bbtb77 het volgende:
Hoogte is inderdaad met tegels (en lijm). De afvoerbuis ligt dan net onder de dekvloer, dus daar zou je mee weg moeten komen. Over zo'n kleine afstand heb je niet echt afschot nodig. Desnoods kun je de drain ook prima met pvc 40mm aansluiten. Als het echt moet kun je terplekke van de sifon nog wel een klein stuk beton weghakken.
Enig idee hoe het dan zit met een Easydrain met tegel variant?

op http://www.easydrain.nl/nl/compact-30-ff-tile.html hebben ze het over een inbouwdiepte van 73 mm. Moet hier dan vervolgens de tegel nog bij worden gerekend? Of is de tegeldikte (welke voor iedereen verschillend is) hierin al meegenomen?
pi_144433116
Ziet er uit alsof deze een diepere goot heeft. En dan is 75mm de minimale maat bij een 8mm tegel.
http://www.badkamerxxl.nl(...)ning%7C_186345-2.jpg
pi_144433571
ik heb het gedaan met een easy drain compact
vloer uitgehakt. beetje extra ivm stelruimte

beetje zand cement er bij en tadaa

paar tegeltjes er op

geen enkel probleem dus.

als je vloer dik genoeg is kan je er beste een centimeter of wat afhalen.
het stort echt niet zomaar in.

zorg wel dat je drain een minimaal een streep lager zit dan de bovenkant tegel.
als hij ook maar iets te hoog zit krijg je meteen plasvorming.

[ Bericht 35% gewijzigd door yurt op 11-09-2014 20:46:53 ]
pi_144433882
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:38 schreef yurt het volgende:
ik heb het gedaan met een easy drain compact
vloer uitgehakt. beetje extra ivm stelruimte
[ afbeelding ]
beetje zand cement er bij en tadaa
[ afbeelding ]

geen enkel probleem
Is dit gehakt in de dekvloer of de daadwerkelijk constructieve vloer?
pi_144434049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:44 schreef jasperve het volgende:

[..]

Is dit gehakt in de dekvloer of de daadwerkelijk constructieve vloer?
constructieve vloer.
en ja dat is wel even werk!!! ik heb het hele douch gedeelte 2 cm in het beton weg gehakt tot groot vreugde van mijn buren
pi_144434345
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:47 schreef yurt het volgende:

[..]

constructieve vloer.
en ja dat is wel even werk!!! ik heb het hele douch gedeelte 2 cm in het beton weg gehakt tot groot vreugde van mijn buren
Creatieve aansluiting van de afvoer! Hoe heb je die 40mm 45° bocht in de 50mm pijp met schuifmof vastgezet?
pi_144434367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:47 schreef yurt het volgende:

[..]

constructieve vloer.
Nou dan durf ik dit ook wel aan :)

Heb jij zo'n easy drain gebruikt met van te voren aangebrachte kimband? Of heb je dit zelf waterdicht gemaakt?

Snap ook nog steeds niet helemaal hoe je met zo'n easy drain tegel ervoor zorgt dat uiteindelijk de tegels gelijk komen met de rest van de vloer.

Net dit filmpje gekeken.

)

Maar daar staat het ook niet echt heel duidelijk uitgelegd.
pi_144434635
Ik denk net als bij de gewone compact met stelpootjes onder het rooster
pi_144434669
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:53 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Creatieve aansluiting van de afvoer! Hoe heb je die 40mm 45° bocht in de 50mm pijp met schuifmof vastgezet?
met de vriendelijke groete van de warmte service.
hun hadden mij vertelt dat een easydrain met 40 mm word aangesloten....... nou niet dus.
dat moet met 50 mm. en dan begint het gekloot. alles zat al vast gestort in de badkamer.
dan heb je nog het probleem met de hoogte van je drain en de riool waar hij op aan komt. zit dicht op elkaar. dus je moet veel zakken op een klein stuk, plus nog een verloop op dat zelfde kleine stukje.
pi_144434735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:00 schreef yurt het volgende:

[..]

hun hadden mij vertelt dat een easydrain met 40 mm word aangesloten....... nou niet dus.
dat moet met 50 mm. en dan begint het gekloot. alles zat al vast gestort in de badkamer.
dan heb je nog het probleem met de hoogte van je drain en de riool waar hij op aan komt. zit dicht op elkaar. dus je moet veel zakken op een klein stuk, plus nog een verloop op dat zelfde kleine stukje.
De aansluiting op de easydrain zelf is toch een 40mm pijp? Wat heeft het dan voor voordeel om hierna nog naar 50mm te gaan?
pi_144434889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:00 schreef yurt het volgende:

[..]

Uitgang op de drain zelf is ook 40. De schuifmof die er bij zit verloopt naar 50. Als je de drain op 40 aan wilt sluiten moet je een schuifmof 40-40 kopen...
pi_144434974
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:01 schreef jasperve het volgende:

[..]

De aansluiting op de easydrain zelf is toch een 40mm pijp? Wat heeft het dan voor voordeel om hierna nog naar 50mm te gaan?
Kan handig zijn als je een grote afstand moet overbruggen zonder veel afschot..
pi_144434986
je kan hem alleen zonder kim kopen.

je koopt de drain plus easy drain cement waarmee je de drain voor behandelt. daarna kan je er voor kiezen om er van te voren kimband aan te plakken.

ik heb dit niet gedaan omdat het volgens velen niet nodig is.

later heb ik wel overal gekimt. (ook omdat ik zat van die troep had)

met tegelen laat je een paar millimeter ruimte tussen je drain en je tegel en dat kit je af met een speciaal kit.
[/quote]
pi_144435064
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:04 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Uitgang op de drain zelf is ook 40. De schuifmof die er bij zit verloopt naar 50. Als je de drain op 40 aan wilt sluiten moet je een schuifmof 40-40 kopen...
geloof me. mijn drain had een aansluiting van 50 mm!!!!
pi_144435132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:08 schreef yurt het volgende:

[..]

geloof me. mijn drain had een aansluiting van 50 mm!!!!
Kijk nog eens goed naar je eigen foto!
pi_144435248
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:09 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed naar je eigen foto!
ik ben toen nog met drain en al naar de warmte service toe geweest.
ik heb niet voor de lol deze creatie gemaakt
pi_144435291
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:06 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Kan handig zijn als je een grote afstand moet overbruggen zonder veel afschot..
Hoe bedoel je dit? Waarom is dit voordeliger?

En waarom zijn er verschillende hoogte watersloten? Ik zie 30 en 50 mm? Ik neem aan dat het hier om het waterslot in de sifon gaat? Wat zou het voordeel van 50 tegenover 30 zijn?
pi_144435356
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:12 schreef jasperve het volgende:

[..]

Voert het water sneller af en minder kans dat de leiding vacuum trekt
pi_144435424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:12 schreef jasperve het volgende:

[..]

En waarom zijn er verschillende hoogte watersloten? Ik zie 30 en 50 mm? Ik neem aan dat het hier om het waterslot in de sifon gaat? Wat zou het voordeel van 50 tegenover 30 zijn?
heeft dit niet te maken met je inbouw diepte :?
pi_144435515
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:11 schreef yurt het volgende:

[..]

ik ben toen nog met drain en al naar de warmte service toe geweest.
ik heb niet voor de lol deze creatie gemaakt
Nee dat snap ik😊 Nu laat de service van de WS ook wel eens te wensen over weet ik uit ervaring..
pi_144435542
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:15 schreef yurt het volgende:

[..]

heeft dit niet te maken met je inbouw diepte :?
De hoogte van het waterslot heeft direct invloed op je inbouwdiepte ja.

Ik vraag me alleen af waarom iemand voor een hoger waterslot zou kiezen?
pi_144435602
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:18 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik😊 Nu laat de service van de WS ook wel eens te wensen over weet ik uit ervaring..
oja dat geloof ik direct.

ik weet zelf ook dat dit alles behalve ideaal is wat ik gemaakt heb.
ik ben van nature elektricien en heb dus niet heel veel ervaring met riolering. dus soms moet je maar op het advies van andere afgaan
pi_144435666
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:18 schreef jasperve het volgende:

[..]

De hoogte van het waterslot heeft direct invloed op je inbouwdiepte ja.

Ik vraag me alleen af waarom iemand voor een hoger waterslot zou kiezen?
het lijkt mij dat dit te maken heeft met je onderhoud.
een lager waterslot betekend vaker schoonmaken....... :?
pi_144436328
Easydrain compact 30 heeft een 40mm aansluiting, kleinere inbouwdiepte en dus een lager waterslot.

Easydrain compact 50 heeft een 50mm aansluiting, grotere inbouwdiepte en dus een hoger waterslot.
pi_144436374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:35 schreef bbtb77 het volgende:
Easydrain compact 30 heeft een 40mm aansluiting, kleinere inbouwdiepte en dus een lager waterslot.

Easydrain compact 50 heeft een 50mm aansluiting, grotere inbouwdiepte en dus een hoger waterslot.
Is het enige voordeel dan de hogere hoeveelheid water die afgevoerd kan worden?
pi_144436565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:35 schreef jasperve het volgende:

[..]

Is het enige voordeel dan de hogere hoeveelheid water die afgevoerd kan worden?
Dat. Maar ik moet de eerste 40mm drain die het water niet af kan voeren nog tegenkomen. Maar ik heb ook nog nooit een dubbele regendouche mogen maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')