Doe ik niet. Er is een verband tussen terrorisme en islam. En 52% van de Marrokaanse mannen tussen de 15 en de 25 is in aanraking met justitie geweest.quote:Op zondag 28 december 2014 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij suggereert een verband tussen crimineel gedrag en de islam. De bron die je hierboven aanhaalt spreekt dat echter juist tegen.

Ook hier heb ik nooit beweerd dat Islam tot crimineel gedrag lijd. Weliswaar tot terrorisme maar niet klein crimmineel gedrag.quote:Op zondag 28 december 2014 12:38 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ook daarvan is de reactie al in mijn eerdere post genoemd. Jij leest hem alleen niet.
Je kan nog zoveel statistieken noemen die verbanden leggen, maar de verbanden ermee verklaren doe je niet. Er is werkelijk nog nooit 1 studie geweest die het lezen van de Koran verbindt aan crimineel gedrag.
En de 'linkse kerk', waar jij zo graag van zegt dat ze problemen negeren, is wel bezig met verklaringen voor deze verbanden te zoeken en volgt daarmee wel het wetenschappelijk onderzoek. Onderzoek waarvan de conclusies in mijn bovenstaande post al genoemd zijn. Ga daar eens een keer op in, in plaats van met je 'Sharia is slecht' en 'Koran is slecht'-dogma's te komen.
Maar goed, ik herinner me onderstaande opmerking van je nog. Je zal ongetwijfeld weer niet de behoefte voelen je claims met bewijs te onderbouwen
[..]

En Kerste als ik zeg dat ik groen de mooiste kleur vind hoef ik dat niet te onderbouwen.quote:Op zondag 28 december 2014 12:38 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ook daarvan is de reactie al in mijn eerdere post genoemd. Jij leest hem alleen niet.
Je kan nog zoveel statistieken noemen die verbanden leggen, maar de verbanden ermee verklaren doe je niet. Er is werkelijk nog nooit 1 studie geweest die het lezen van de Koran verbindt aan crimineel gedrag.
En de 'linkse kerk', waar jij zo graag van zegt dat ze problemen negeren, is wel bezig met verklaringen voor deze verbanden te zoeken en volgt daarmee wel het wetenschappelijk onderzoek. Onderzoek waarvan de conclusies in mijn bovenstaande post al genoemd zijn. Ga daar eens een keer op in, in plaats van met je 'Sharia is slecht' en 'Koran is slecht'-dogma's te komen.
Maar goed, ik herinner me onderstaande opmerking van je nog. Je zal ongetwijfeld weer niet de behoefte voelen je claims met bewijs te onderbouwen
[..]

Wat een laffe opmerkingquote:Op zondag 28 december 2014 12:47 schreef FelixDB het volgende:
[..]
En Kerste als ik zeg dat ik groen de mooiste kleur vind hoef ik dat niet te onderbouwen.
Als ik zeg marrokanen hebben een monopolie op crimminaliteid dan moet ik dat wel onderbouwen.
 Als ik jou een ondubbelzinnig argument geef waarom de verantwoordelijkheid voor het veranderen van productieprocessen voornamelijk bij de consument ligt en jij stelt dat dat niet zo is dan dien jij dat te onderbouwen. Zeker als je vlak daarvoor wel bij mij om de onderbouwing middels onderzoeken voor mijn argument vraagt.
 Als ik jou een ondubbelzinnig argument geef waarom de verantwoordelijkheid voor het veranderen van productieprocessen voornamelijk bij de consument ligt en jij stelt dat dat niet zo is dan dien jij dat te onderbouwen. Zeker als je vlak daarvoor wel bij mij om de onderbouwing middels onderzoeken voor mijn argument vraagt.

Keste nu ontloop je weer mijn argument. Erken jij dat er een probleem met Marrokaanse jongeren is? En hoe los jij dit op?quote:Op zondag 28 december 2014 12:49 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat een laffe opmerkingAls ik jou een ondubbelzinnig argument geef waarom de verantwoordelijkheid voor het veranderen van productieprocessen voornamelijk bij de consument ligt en jij stelt dat dat niet zo is dan dien jij dat te onderbouwen. Zeker als je vlak daarvoor wel bij mij om de onderbouwing middels onderzoeken voor mijn argument vraagt.

Eén grote verzameling clichés, wat een onzin zeg. Om oplossingen te vinden moet je eerst de kern van het probleem vinden. Daarvoor zijn dus niet de verbanden essentieel, maar de verklaringen voor het probleem. Jij wilt het probleem gewoon simpel houden om daarmee een hele groep te kunnen stigmatiseren. Er is al vele keren aangetoond dat crimineel gedrag niet aan cultuur, afkomst of nationaliteit gerelateerd wordt en dus heeft het geen zin om beleid te ontwerpen op basis van nationaliteit.quote:Op zondag 28 december 2014 12:45 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Ook hier heb ik nooit beweerd dat Islam tot crimineel gedrag lijd. Weliswaar tot terrorisme maar niet klein crimmineel gedrag.
Er moeten geen verklaringen gevonden worden het moet opgelost worden. De elite staat tegen wording zo ver van het volk dat ze verbaasd zijn dat zoveel mensen PVV stemmen.
Na jaren van ontkenning worden ze langzaam wakker. En gaan ze verbanden zoeken, in plaats van oplossingen zoeken.

Ik ontloop nooit jouw argument. Sterker nog: je mag blij zijn dat ik ongeveer de enige hier ben die nog op je belabberde argumentatie blijft ingaan. En dat ondanks dat jij expliciet aangegeven hebt dat je niet aan onderbouwen doet.quote:Op zondag 28 december 2014 12:52 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Keste nu ontloop je weer mijn argument. Erken jij dat er een probleem met Marrokaanse jongeren is? En hoe los jij dit op?

1. Het three strikes systeem werkt al op de horeca in de drank en tabaks wetquote:Op zondag 28 december 2014 12:56 schreef keste010 het volgende:
[..]
Eén grote verzameling clichés, wat een onzin zeg. Om oplossingen te vinden moet je eerst de kern van het probleem vinden. Daarvoor zijn dus niet de verbanden essentieel, maar de verklaringen voor het probleem. Jij wilt het probleem gewoon simpel houden om daarmee een hele groep te kunnen stigmatiseren. Er is al vele keren aangetoond dat crimineel gedrag niet aan cultuur, afkomst of nationaliteit gerelateerd wordt en dus heeft het geen zin om beleid te ontwerpen op basis van nationaliteit.
Buiten het feit dat jouw three strikes-systeem wettelijk niet mag is het ook onzinnig. Om van een levenslange gevangenisstraf af te komen moet iemand dus een extra nationaliteit hebben. Ik denk dat half Nederland massaal op zoek gaat naar een tweede paspoort.
Tot slot: je bent erg dubbelzinnig in je verbanden. Je stelt dat de Islam niet gerelateerd is aan criminaliteit, enkel aan terrorisme. Vervolgens stel je wel dat Marrokanen een monopolie op criminaliteit hebben en noem je statistieken over hun criminaliteitscijfers. Dit betekent dus dat je hun criminaliteit niet aan hun geloof relateert, en dat terwijl je zei dat de Islam het probleem was. Wat is het nu? Moeten we de verklaringen voor marrokanen die in de criminaliteit komen dan zoeken in de thee die ze drinken of de koekjes die ze eten?
En nu even zonder grappen: waarom verklaar jij niet eens een keer de zogenaamde verbanden die je legt. Wanneer kom je eens met verklaringen voor crimineel gedrag die zouden betekenen dat het nationaliteit of religie is die bepalend zijn voor crimineel gedrag? Het blijven herhalen van dezelfde statistieken draagt daar niets aan bij.

Jawel, de onderbouwing wil jij alleen niet lezen. Allereerst het bezwaar dat je de één levenslange gevangenisstraf geeft terwijl de ander mag vertrekken. Dat is uiteraard een bizar onderscheid. Nog veel belangrijker: je maakt onderscheid op basis van nationaliteit in het rechtssysteem. Dat kan niet, en is bovendien nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 28 december 2014 13:11 schreef FelixDB het volgende:
[..]
1. Het three strikes systeem werkt al op de horeca in de drank en tabaks wet
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Three_strikes-wetgeving
Verder onderbouw je niet waarom het niet zou kunnen.
Wat wil je nou met deze opmerking? Aangeven dat er problemen zijn met de integratie? Er is niemand die dat ontkent.quote:2. http://www.kennislink.nl/(...)t-het-goed-of-slecht
Dus niet westerse allochtonen intergreren niet goed "meer dan de helft van de Turkse jongeren haakt vroegtijdig van hun opleiding af"
Verklaringen zijn duizenden keren gegeven. Lees mijn bovenstaande post nog maar een keer goed. Hint: de verklaringen hoeven niet gezocht te worden in nationaliteit of cultuur.quote:3. Hoe verklaard u beste Kerste dat meer dan de helft van de Marrokaanse jongeren met politie un aanraking is geweest. Ze komen allemaal uit dezelfde cultuur dus misschien.....

hordes?quote:Op zaterdag 27 december 2014 08:42 schreef keste010 het volgende:
Als Wilders zo goed zou weten wat de Islam is leg mij dan eens uit waarom er hordes arabisten zijn die Wilders' beweringen tegenspreken?
Al die moslims, omdat het moslims zijn, kennen de islam beter? Wow, wat een argumentatie.quote:Om nog maar niet te spreken van al die moslims die echt wel iets beter weten hoe zij de Koran zelf interpreteren dan een iets te heet gewassen schaap..
Die heb ik toen wel gegeven, maar mensen blijven nu eenmaal ontkennen.quote:Edit: maar goed, ik zie dat Hexagon je ook al meerdere keren om een onderbouwing hebt gevraagd en je die toen ook al niet gegeven hebt. Ik vrees met grote vrezen..

Ja, je hebt goed gelezen.quote:
Zij kennen in ieder geval hun geloof beter. Zij weten waar ze in geloven en waarom. Veel beter dan iemand die meent even te kunnen oordelen wat, hoe en waarom een miljard mensen denken. Op jouw argumentatie waarom niet zit ik overigens nog steeds te wachten.quote:Al die moslims, omdat het moslims zijn, kennen de islam beter? Wow, wat een argumentatie.
Dat er aanslagen gepleegd worden is geen bewijslast. Het laat enkel zien dat aanslagen een effectief is om de samenleving angst aan te jagen en te polariseren. Voor het eerste is de media en politici in het algemeen (op een paar partijen na) verantwoordelijk, voor het tweede is Wilders de grootste factor.quote:Die heb ik toen wel gegeven, maar mensen blijven nu eenmaal ontkennen.
Inmiddels zijn er maanden voorbij en heb ik weer (helaas) meer bewijslast in de vorm van de realiteit.
Maar ehm, als (na de Charlie Hebdo's) Wilders vermoord wordt, dan heeft het ook zeker geen ene fok met Islam te maken en zegt iedereen je suis Wilders (incl al die moslims en al linkse mensen die hem monddood wilde hebben)?

Nu jij nog mijn naamquote:

Een onzinnige aannamequote:Zij kennen in ieder geval hun geloof beter.
Nog een onzinnige aannamequote:Zij weten waar ze in geloven en waarom.
Jij wacht op mijn argumentatie (wist ik nietquote:Veel beter dan iemand die meent even te kunnen oordelen wat, hoe en waarom een miljard mensen denken. Op jouw argumentatie waarom niet zit ik overigens nog steeds te wachten.
 ), maar zelf geef je geen argumentatie. Okee, whatever...
 ), maar zelf geef je geen argumentatie. Okee, whatever...
Ojazeker wel. Net zoals men kruistochten gebruikt als bewijslast.quote:Dat er aanslagen gepleegd worden is geen bewijslast.
Wat een onzin.quote:Het laat enkel zien dat aanslagen een effectief is om de samenleving angst aan te jagen en te polariseren.
quote:Voor het eerste is de media en politici in het algemeen (op een paar partijen na) verantwoordelijk, voor het tweede is Wilders de grootste factor.

Natuurlijk wel. maar slaap jij maar lekker verder.quote:En op je laatste vraag weet je zelf wel wat het antwoord is: als Wilders door moslims vermoord zou worden dan zegt dat inderdaad niets over de Islam in het algemeen.
Dat zijn nu de 'vruchten' van dat geloof.quote:Dan zegt dat iets over de manier hoe de daders hun geloof belijden.
De arrogantie is pas het meest aanwezig bij jou, dat jij denkt dat buitenstaanders niet in staat zijn om conclusies te trekken.quote:En als Wilders en jij niet zo arrogant waren om over andermans geloof beter menen te kunnen oordelen dan zijzelf dan zou je dezelfde conclusie trekken.

quote:
Nou, ik heb inhoudelijk nog nooit iets gelezen dat tegen de mening van Wilders ingaat. Als er hordes zijn, hebben jullie per persoon vast wel een linkje?quote:

En daarom zou je hun geloof niet belachelijk mogen maken of hun profeet niet mogen beledigen?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Zij kennen in ieder geval hun geloof beter. Zij weten waar ze in geloven en waarom. Veel beter dan iemand die meent even te kunnen oordelen wat, hoe en waarom een miljard mensen denken. Op jouw argumentatie waarom niet zit ik overigens nog steeds te wachten.
Pardon? De enige die verantwoordelijk te houden zijn, zijn toch echt degene die de aanslag plegen. Polariseren kun je ook niet alleen op Wilders afschuiven daar zijn die extremistische moslims ook aansprakelijk voor te houden.quote:Dat er aanslagen gepleegd worden is geen bewijslast. Het laat enkel zien dat aanslagen een effectief is om de samenleving angst aan te jagen en te polariseren. Voor het eerste is de media en politici in het algemeen (op een paar partijen na) verantwoordelijk, voor het tweede is Wilders de grootste factor.
Onzin, dit zegt alles over de islam alleen niet over alle moslims. Waarom de islam met fluwelen handschoenen aan pakken terwijl andere religies blijkbaar wel beledigd en belachelijk gemaakt mogen worden.quote:En op je laatste vraag weet je zelf wel wat het antwoord is: als Wilders door moslims vermoord zou worden dan zegt dat inderdaad niets over de Islam in het algemeen. Dan zegt dat iets over de manier hoe de daders hun geloof belijden. En als Wilders en jij niet zo arrogant waren om over andermans geloof beter menen te kunnen oordelen dan zijzelf dan zou je dezelfde conclusie trekken.

Waar heb je mij dat horen zeggen?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
En daarom zou je hun geloof niet belachelijk mogen maken of hun profeet niet mogen beledigen?
Precies, de enige die verantwoordelijk zijn zijn zij die achter de aanslag zitten. Niet de Islam, niet eens de extremistische Islam, enkel zij die schuldig of medeplichtig aan deze aanslag zijn. Polariseren komt inderdaad van twee kanten, maar dat een volksvertegenwoordiger wiens werk het is om de belangen van de Nederlandse bevolking te behartigen bewust polariseert in een samenleving is schandalig.quote:Pardon? De enige die verantwoordelijk te houden zijn, zijn toch echt degene die de aanslag plegen. Polariseren kun je ook niet alleen op Wilders afschuiven daar zijn die extremistische moslims ook aansprakelijk voor te houden.
Waarom zegt dit iets over de islam terwijl je net zelf zegt dat alleen de daders verantwoordelijk zijn? Verder blijf je maar hameren op dat moslims belachelijk gemaakt mogen worden: natuurlijk mag dat. Voor mijn part schrijf je hele boeken of websites vol over hoe je Mohammed achterlijk vindt, maar daar gaat de discussie helemaal niet over.quote:Onzin, dit zegt alles over de islam alleen niet over alle moslims. Waarom de islam met fluwelen handschoenen aan pakken terwijl andere religies blijkbaar wel beledigd en belachelijk gemaakt mogen worden.
Vind het nogal walgelijk om te stellen dat mensen die buiten een bepaalde religie staan er niks over mogen zeggen. Ook is het nogal kortzichtig om te stellen dat omdat mensen een bepaalde religie aanhangen ze er ook automatisch meer verstand van zouden hebben dan iemand die er buiten staat.

je punt?quote:
quote:Een onzinnige aanname
Dat op een enkele uitzondering na iedereen zelf het beste weet wat zijn of haar overtuiging is en waarom hij/zij voor die overtuiging gekozen heeft is geen aanname maar een feit. Het is namelijk een levensovertuiging; iemand's eigen perceptie van de realiteit.quote:Nog een onzinnige aanname
Happy dat je in ieder geval je best doet. Maar dit is natuurlijk geen argument, slechts een voorbeeld. Ik ben wel benieuwd aand e hand van welke 'feiten' jij dan denkt over een geloof in z'n geheel te kunnen oordelen. De Islam is niets meer dan een monotheïstisch geloof met een bepaalde mate van de Koran als inspiratie. Dat is de essentie van de Islam.quote:Jij wacht op mijn argumentatie (wist ik niet), maar zelf geef je geen argumentatie. Okee, whatever...
Evengoed een kort verhaaltje over een religie:
Een religie kan je bestuderen. Je kan kijken naar de vruchten die uit zo'n religie komen, zoals mensen in het verleden vaak hebben gedaan in het verleden in dit land. Je kan er kritiek op hebben of niet, dat is nog niet zo boeiend, misschien wel beledigend zoals dat vanaf de jaren 60 in NL wel al gebeurde. Maar wanneer je aan de hand van feiten (m.b.v. de belangrijkste bronnen) de kern van een religie samenvat, kan je er niet veel meer van maken dan dat het is.
Maarja, dit bovenstaande is moeilijk te begrijpen voor iemand die denkt dat een moslim het allemaal beter weet dan een niet-moslim wanneer het over het moslimgeloof gaat.
Daarom een voorbeeldje: Een kennis van mij komt uit een religieus gezin. Die kennis is islamitisch opgevoed en heeft in haar jonge jaren alles van islam geslikt, omdat het van haar ouder kwam. Logisch, dat doen alle kids. Maar toen op een dag was ze 20+. Ze was al jaren aan het onderzoeken wat de Islam nou precies was, want tsja, er klopte zo enorm veel niet in haar familie. Zo kwam ze erachter dat haar ouders blind vertrouwen op datgene wat haar grootouders hun hebben geleerd over Islam. Gewoon kritiekloos, maar ook zonder al te veel interesse. Gewoon de hoofdlijnen en verder niet al te veel verdiepen in het hoe en waarom. Misschien wel te vergelijken met de Hollandse katholieke gezinnen 2 eeuwen terug?
Kortom, iemand gelooft ergens in aan de hand van bepaalde bronnen. Die bronnen kan men onderzoeken zonder dat je dat specifieke geloof hoeft aan te hangen.
En? Een beetje happy met het antwoord?
Dat een aanslag gelegitimeerd wordt aan de hand van een overtuiging is uiteraard geen bewijslast tegen dat geloof. Dan zou het einde zoek zijn. Dan kan ik als ik een misdaad pleeg claimen het te doen uit naam van de vegetariërs, de hardrock-liefhebbers of anti-globalisten. Het ophangen van daden van het individu aan meer dan het individu alleen is uiterst gevaarlijk voor een samenleving.quote:Ojazeker wel. Net zoals men kruistochten gebruikt als bewijslast.
Aanslagen worden gerechtvaardigd aan de hand van vele teksten, die allemaal teruggaan naar de kern van die religie.
Polarisatie, haatzaaiing, angst, het zijn DE doelen waarmee dergelijke aanslagen gepleegd worden. Houd je handen af van onze wereld, laat Israël, Syrie, Irak met rust, anders vallen er slachtoffers. Het zijn in ieder geval de motieven voor de megalomane moorden van ISIS, en eenzelfde motief is toe te schrijven aan de terroristen die aanslagen in Westerse landen plegen.quote:Wat een onzin.
Ten eerste was er weinig angst te zien toen iedereen Je Suis Charlie ging roepen. Ook is polarisatie alles behalve een doel wat men nastreeft.
Nu lees je weer alleen wat je wil lezen. Ik heb nergens gesteld dat de aanslagen de verantwoordelijkheid van hen zijn. Probeer het nog eens.quote:
Aanslagen de schuld/verantwoordelijkheid van media, politici en vooral Wilders, maar niet van hen die de trekkers overhalen?
Lekkere argumentatie weer..quote:Natuurlijk wel. maar slaap jij maar lekker verder.
Een geloof heeft geen vruchten. Er zijn mensen die een geloof aanhangen, en hun daden zijn hun eigen vruchten, niet die van het geloof. Het geloof is geen losstaande entiteit, het wordt gevormd en geïnterpreteerd door de volgers. En dus kan je enkel hen erop beoordelen.quote:Dat zijn nu de 'vruchten' van dat geloof.
Jij mag van mij prima conclusies trekken. Je mag van mij roepen wat je wilt. Maar het blijft ontzettend arrogant om te denken dat jij wel weet wat er in de hoofden van een miljard mensen omgaat; wat hun afwegingen en doelen zijn. Je weet er niets van, dus oordeel niet over deze groep als geheel.quote:De arrogantie is pas het meest aanwezig bij jou, dat jij denkt dat buitenstaanders niet in staat zijn om conclusies te trekken.

Dan heb je het vooral niet willen lezen want die zijn er genoeg. Om te beginnen zijn er de talloze video's van arabisten die stellen dat Wilders geknipt en geplakt heeft uit de Koran om zijn verhaal aan te kunnen dikken. Die kan je zelf wel vinden op Youtube schat ik zo.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nou, ik heb inhoudelijk nog nooit iets gelezen dat tegen de mening van Wilders ingaat. Als er hordes zijn, hebben jullie per persoon vast wel een linkje?

Nee hoor, want er is mijn 1 Koran. Dus meer sprake van iemand's gedeelte perceptie van de realiteit.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:21 schreef keste010 het volgende:
Het is namelijk een levensovertuiging; iemand's eigen perceptie van de realiteit.
Koran, Hadith, Islam door de eeuwen heen, Islam in het nu, de 'vruchten' van de Islamvolgers, etc. Gewoon het totaalplaatje dus.quote:Happy dat je in ieder geval je best doet. Maar dit is natuurlijk geen argument, slechts een voorbeeld. Ik ben wel benieuwd aand e hand van welke 'feiten' jij dan denkt over een geloof in z'n geheel te kunnen oordelen.
Het is meer dan dat.quote:De Islam is niets meer dan een monotheïstisch geloof met een bepaalde mate van de Koran als inspiratie. Dat is de essentie van de Islam.
Is gewoon een onderdeel van de Islam als logisch gevolg van wat in Korman/Hadith staat.quote:Waar jij op doelt is niet de Islam zelf, maar de resultaten ervan.
Nee hoor. Je herkent de boom immers aan de vruchten.quote:Daar bestudeer je een geloof niet mee, je studeert enkel wat zij die het geloof belijden ondernemen; wat zij doen en laten. Dat zegt dus niets over het geloof, maar enkel over de volgers ervan.
Wat een onzin. De overtuiging is immers gedeeld en gemeengoed in de Koran/Hadith.quote:Dat een aanslag gelegitimeerd wordt aan de hand van een overtuiging is uiteraard geen bewijslast tegen dat geloof. Dan zou het einde zoek zijn.
Precies zoals ik zei, wat een onzin. Er valt niks te claimen, want de vegetariers, etc hebben geen Koran etc. Dus kijk in de speigel AUB en herken de grootste arrogantie bij jezelf. Alleen omdat jij geen flauw idee hebt waar je het over hebt, betekent niet dat anderen dan ook geen flauw idee hebben. Dus lees Islam-kritische bronnen, zodat je weet dat de claims die worden gemaakt, ook in Koran/Hadith staan vermeld.quote:Dan kan ik als ik een misdaad pleeg claimen het te doen uit naam van de vegetariërs, de hardrock-liefhebbers of anti-globalisten.
Er is geen individu in Islam.quote:Het ophangen van daden van het individu aan meer dan het individu alleen is uiterst gevaarlijk voor een samenleving.
Komt omdat je dus inderdaad geen flauw idee hebt van waar je het over hebt.quote:Waarom terroristische daden teruggaan naar de kern van een religie is mij overigens nog steeds een raadsel.
Heb je zelf ook bewijs dat je onzinnige stelling waar is?quote:Polarisatie, haatzaaiing, angst, het zijn DE doelen waarmee dergelijke aanslagen gepleegd worden.
Heeft pas zin als je een beetje weet waar we het over hebben. De kern van de religie waar we het over hebben, bestaat uit terroristische daden.quote:Houd je handen af van onze wereld, laat Israël, Syrie, Irak met rust, anders vallen er slachtoffers. Het zijn in ieder geval de motieven voor de megalomane moorden van ISIS, en eenzelfde motief is toe te schrijven aan de terroristen die aanslagen in Westerse landen plegen.
Waarom het onzin zou zijn leg je overigens weer niet uit..
Oh, absoluut wel. Een geloof 'inspireert' mensen om iets te doen. Inspireert het om goed te doen, dan is het geloof goed, inspireert het om slecht te doen dan is het geloof slecht.quote:Een geloof heeft geen vruchten.
Een geloof is ergens op gebaseerd en heeft een kader waar de volgers zich in moeten begeven... Het geloof is dus losstaande entiteit, totaal het tegenovergestelde van wat jij beweert.quote:Er zijn mensen die een geloof aanhangen, en hun daden zijn hun eigen vruchten, niet die van het geloof.
Alweer heb jij de meeste arrogantie. enorm irritant omdat jezelf geen flauw idee hebt waar je over praat.quote:Jij mag van mij prima conclusies trekken. Je mag van mij roepen wat je wilt. Maar het blijft ontzettend arrogant om te denken dat jij wel weet wat er in de hoofden van een miljard mensen omgaat; wat hun afwegingen en doelen zijn. Je weet er niets van, dus oordeel niet over deze groep als geheel.

Wat een arrogantie. En dan durf je nog heilig overtuigd te zijn dat jij gelijk hebt en Wilders ongelijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:25 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan heb je het vooral niet willen lezen want die zijn er genoeg. Om te beginnen zijn er de talloze video's van arabisten die stellen dat Wilders geknipt en geplakt heeft uit de Koran om zijn verhaal aan te kunnen dikken. Die kan je zelf wel vinden op Youtube schat ik zo.
Verder heb ik in bijv onderstaand topic al een keer een aantal onderzoeken uiteengezet die aangeven dat de criminaliteit in Nederland van moslims niet door religie verklaard moet worden, maar door socio-economische en socio-culturele factoren.

I rest my casequote:Op donderdag 19 februari 2015 00:08 schreef keste010 het volgende:
Sterk, zo'n welles-nietes antwoord zonder enige argumentatie..
quote:Op maandag 16 februari 2015 01:21 schreef keste010 het volgende:
Waarom terroristische daden teruggaan naar de kern van een religie is mij overigens nog steeds een raadsel.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Komt omdat je dus inderdaad geen flauw idee hebt van waar je het over hebt.

Goed antwoord voor iemand die net nog beweerde nooit het bewijs tegen Geert's aannames te hebben gezien of gelezen en ondanks dat wel een tegenstander arrogant durft te noemen. Doe eens iets meer moeite om de andere kant van het verhaal te lezen zou ik zeggen, dat heb ik immers ook gedaan..quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
I rest my case
[..]
[..]
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |