Tenminste zo zei vader Vaatstra gisteren bij B&W.
De dochter was eerder die avond door 2 'asielzoekers' lastig gevallen, ik meen zelfs dat 1 daarvan later gepakt is voor een verkrachting elders, maar dat heb ik niet helemaal begrepen (Pa Vaatstra was af en toe moeilijk te verstaan
).
Maar ik begreep dat de politie erg huiverig was om meteen in die richting te zoeken.
Ze hebben eerst de verdachten gezocht (en opgepakt) onder bekenden van de familie.
Volgens Vaatstra uit angst voor escalatie tussen asielzoekers en locals.
quote:Ga je nog reageren met je insinuerende praatjes?
Op dinsdag 30 september 2003 08:59 schreef Choller het volgende:[..]
Klopt, deze "meneer" wiste het ook vrij zeker, ben benieuwd wat zijn reactie is nu.
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door GEsTOoRD op 03-10-2003 17:11]
Was dit toen nog niet=
[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 26-11-2003 20:47]
Mensen die zich als het hun uitkomt aan de wet houden zijn niet per definitie goede mensen.
Het zou je dochter maar wezen, dan had ik jullie wel eens willen horen janken.
quote:DNA voor dit soort onderzoeken wordt niet bewaard, ik heb zelf laatst vrijwillig aan een DNA test meegedaan, was ivm met Cold Case op een meisje uit me klas dat vermoord was, en dan krijg je netjes een contract waarin dus netjes de voorwaarden staan uitgelegt.
Op dinsdag 30 september 2003 09:42 schreef Loedertje het volgende:[..]
Omdat je geen database fan bent?
quote:Op moment dat er geen regels meer zijn, krijg je al snel een glijdende schaal, kijk naar bijvoorbeeld de verenigde staten waar Agenten door scoringsdrang op eenvoudige manier bewijs in elkaar knutselen. Kortom als je geen strakke regels stelt, gaat het al snel de verkeerde kant op.
Op woensdag 26 november 2003 20:43 schreef JohnDope het volgende:
(LEGAAL || ILLEGAAL)
het maakt allemaal niet uit hoe het DNA wordt verkregen, het gaat er om dat die moordenaar gepakt wordt en wordt vast gezet en dat de rest van de wereld weet dat hij die fockin murderer is.Mensen die zich als het hun uitkomt aan de wet houden zijn niet per definitie goede mensen.
Het zou je dochter maar wezen, dan had ik jullie wel eens willen horen janken.
quote:Onzin, mocht dat voor een rechtbank uitkomen dan krijg je gelijk vrijspraak, kan je ook niet meer veroordeelt worden, zelfs al zou je bekent hebben. Daarnaast zou het een dermate groot schandaal zijn, dat dit zelfs ministriele consequenties zou hebben.
Op woensdag 26 november 2003 23:48 schreef JohnDope het volgende:
nou ik weet niet hoe het met de overheids database zit, maar ik denk altijd over mijn vriendelijke db-tjes, hoe voller hoe beter. Beter te veel informatie dan te weinig.
Dus als ik het voor het zeggen had op die plaats had ik ook iedereen een contractje laten tekenen en toch per ongeluk alles in mijn db-tje gezet.
Voorkomen is beter dan genezen.
quote:Als je het een beetje goed aanpakt, dan hoeft er helemaal niemand achter te komen.
Op donderdag 27 november 2003 01:16 schreef raptorix het volgende:[..]
Onzin, mocht dat voor een rechtbank uitkomen dan krijg je gelijk vrijspraak, kan je ook niet meer veroordeelt worden, zelfs al zou je bekent hebben. Daarnaast zou het een dermate groot schandaal zijn, dat dit zelfs ministriele consequenties zou hebben.
quote:Er zijn er genoeg vrijgekomen door procedurefouten, vormfouten, verkeerde verhoormethoden.
Op donderdag 27 november 2003 01:47 schreef JohnDope het volgende:[..]
Als je het een beetje goed aanpakt, dan hoeft er helemaal niemand achter te komen.
Jij pakt een gruwelijke moordenaar, dan gaan mensen echt niet zitten spitten hoe die moordenaar is opgespoord.
quote:er bestaan gelukkig ook nog eigen-rechters
Op donderdag 27 november 2003 12:32 schreef freako het volgende:[..]
Er zijn er genoeg vrijgekomen door procedurefouten, vormfouten, verkeerde verhoormethoden.
quote:ZWAAGWESTEINDE (ANP) - De vader van Marianne Vaatstra begint zelf een onderzoek naar de moord op zijn dochter. Volgens hem heeft de politie, vooral tijdens de eerste fase van het onderzoek, te veel steken laten vallen.
,,Voor ons is de zaak nog lang niet afgesloten. Zolang de dader vrij rondloopt, hebben wij geen rust. De onderste steen moet alsnog boven komen'', motiveert Bauke Vaatstra zijn actie donderdag.
Marianne Vaatstra werd in 1999 in de nacht na Koninginnedag in een weiland bij Veenklooster verkracht en vermoord. De dader is nooit gevonden. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft het onderzoek op 1 juli 2003 afgesloten. Sindsdien werkt de politie niet meer actief aan de zaak, maar nieuwe tips worden wel onderzocht.
Lokale krant
Vaatstra deed woensdag een oproep in de lokale krant 'De Westereinder'. Hij vraagt mensen die de dag na de moord iets hebben gezien wat niet normaal was, zich bij hem te melden. ,,Bijvoorbeeld iemand die bloed op zijn lichaam of kleren had'', schreef hij in de krant. Ook vraagt hij wie er in de nacht van de moord twee mensen hebben zien wegduiken bij de plaats waar Marianne gevonden is.
Donderdag had Vaatstra ongeveer tien tips binnengekregen, naar aanleiding van zijn oproep. Hij wil niet op de inhoud van de tips in gaan. Vaatstra krijgt bij zijn onderzoek hulp van bekenden.
Het Openbaar Ministerie wil niet reageren op het initiatief van de vader van het vermoorde meisje. Bij justitie komen nog altijd tips binnen in de zaak-Vaatstra. Volgens een woordvoerder zit er in de meeste gevallen geen nieuwe informatie bij, maar als dat wel het geval is worden de gegevens onderzocht
Ja als hij zo onschuldig is,zou hij toch juist blij moeten zijn dat hij zijn onschuld kan bewijzen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de een of andere manier gedraagt die kerel zich wel verdacht natuurlijk. In elk geval belemmert hij het onderzoek voortdurend. Dat zijn DNA niet op het lichaam van het slachtoffer is aangetroffen wil nog niet zeggen dat hij helemaal niets met deze zaak te maken heeft. Wellicht weet hij er meer van...
Als het Politiek Correcte OM van Leeuwarden iets minder Politiek Correct was geweest in 1999, dan had het dat asielzoekerscentrum meteen in de onderzoeken betrokken. Dat hebben ze echter verdomd.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Op de een of andere manier gedraagt die kerel zich wel verdacht natuurlijk. In elk geval belemmert hij het onderzoek voortdurend. Dat zijn DNA niet op het lichaam van het slachtoffer is aangetroffen wil nog niet zeggen dat hij helemaal niets met deze zaak te maken heeft. Wellicht weet hij er meer van...
WAAROMquote:Op woensdag 9 maart 2005 17:45 schreef Barca het volgende:
Die Vaatstra is gewoon een racist.
Als je in tegenstelling tot het daderprofiel, ook nog eens zonder aanwijzingen, gaat roepen "de dader moet wel een allochtoon zijn, een kleurling, want dat zijn allemaal moordenaars, verkrachters en dieven. Buitenlanders komen hier alleen maar naar toe om rottigheid uit te halen. Ik roep iedereen op om op harde wijze duidelijk te maken dat ze hier niet welkom zijn, desnoods met geweld. We moeten voor ons eigen volk opkomen." dan zegt mij dat genoeg.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |