abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144478862
Wacht even, een game waarbij meer dan een jaar beloofd wordt dat je een episch gevecht gaat voeren met heel diverse alien races om het universum te redden, maar in de praktijk krijg je generieke missies waarbij je vooral aan het wachten bent op je Ghost die dingen downloadt terwijl je hordes vijanden afknalt terwijl je wacht, dat is zelf-gecreërde hype?

Ik speel lang genoeg games om alles met korrels zout te nemen, en kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit teleurgesteld ben geweest in wat een game uiteindelijk bracht. Dit is de allereerste keer. Het is namelijk gewoon niet wat Bungie heeft gezegd in interviews. Dat is geen hype die de pers creëert, dat is gewoon niet genoeg leveren om je claims waar te maken.
pi_144478884
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:25 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Precies! Beetje ouwehoeren en knallen maar, als beloning wat nieuwe loot en op naar de volgende missie.
Als die loot nou interessant zou worden ;) Ik had in de beta geen killer loot verwacht. Je speelt tot level 8. Maar wat ik hier mis zijn guns met de wow-factor die je soms in Borderlands krijgt. Of loot met grappige perks zoals in Diablo. Je krijgt hier gewoon een betere gun die meer damage uitpoept. De upgrades aan wapens zijn namelijk ook niet echt hemelbestormend. Het is dezelfde loot als in de beta, maar dan met een hogere level requirement. Dat blijft niet interessant en is gewoon te weinig een motivator om dezelfde generieke missies opnieuw te spelen, maar dan voor betere loot.
pi_144479088
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:29 schreef Mystikvm het volgende:
Wacht even, een game waarbij meer dan een jaar beloofd wordt dat je een episch gevecht gaat voeren met heel diverse alien races om het universum te redden, maar in de praktijk krijg je generieke missies waarbij je vooral aan het wachten bent op je Ghost die dingen downloadt terwijl je hordes vijanden afknalt terwijl je wacht, dat is zelf-gecreërde hype?

Ik speel lang genoeg games om alles met korrels zout te nemen, en kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit teleurgesteld ben geweest in wat een game uiteindelijk bracht. Dit is de allereerste keer. Het is namelijk gewoon niet wat Bungie heeft gezegd in interviews. Dat is geen hype die de pers creëert, dat is gewoon niet genoeg leveren om je claims waar te maken.
Ik ben tot nu toe (alle Earth missies, alle Maan missies op de Strike na en de eerste Venus missie) op iedere planeet andere vijanden tegen gekomen? Ja er lopen ook steeds Vex(?) figuren bij maar dus ook nieuwe (die 'ogen' en ogres bv.)

Persoonlijk uiteraard maar ondanks dat vaak de Ghost gaat scannen en jij hordes vijanden moet afschieten heb ik daar toch al wel vaak een 'episch' gevoel bij gehad. De artstyle en de soundtrack dragen hier wat mij betreft heel erg aan bij.

Bungie heeft verder volgens mij amper dingen geroepen die niet waar zijn gemaakt, zij benadrukten ook steeds dat de game geen MMO is terwijl sommige media daar juist wel op bleven hameren.

Misschien dat de dingen die (nog?) niet zijn waargemaakt te ambitieus bleken te zijn en het uiteindelijke 'out of the box' pakket dat je krijgt bij de aanschaf nu zou ik ook zeker geen hoger cijfer dan een 8 geven, maar een 6/10 zoals Gamespot geeft? Dan vraag ik mij echt af wat zij dan wel goede spellen vinden. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_144479487
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:03 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Uiteindelijk maar een andere strategie bedacht, met zijn alle achter blijven en dan met twee van de drie naar voren, steeds afwisselen en aanvallen, daarna weer terug.

De vijanden durven niet verder dan de 2de doorgang, dus daar was / ben je veilig, uiteindelijk zo verslagen, was wel een pittige missie inderdaad, veel te veel hp, bah :r
Hoe ver blijf je dan terug, als wij bij de ingang bleven spawnede er zo'n vliegend ding dat ons behoorlijk hard butfuckte
pi_144479684
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 06:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn hunter ziet er nog niet echt indrukwekkend uit, maar mijn hand pistol rockt :)

[ afbeelding ]

https://www.bungie.net/en(...)843009215289018#gear
Hoe kan ik mijn afbeelding zo posten?.. ik kan namelijk nergens mijn profile vinden op bungie :')
Waz met jou!
pi_144479796
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik ben tot nu toe (alle Earth missies, alle Maan missies op de Strike na en de eerste Venus missie) op iedere planeet andere vijanden tegen gekomen? Ja er lopen ook steeds Vex(?) figuren bij maar dus ook nieuwe (die 'ogen' en ogres bv.)

Persoonlijk uiteraard maar ondanks dat vaak de Ghost gaat scannen en jij hordes vijanden moet afschieten heb ik daar toch al wel vaak een 'episch' gevoel bij gehad. De artstyle en de soundtrack dragen hier wat mij betreft heel erg aan bij.

De vijanden op Venus zijn van een andere soort dan die op de maan, en je moet ze in de buik schieten. Maar het zijn dezelfde types. Geen noemenswaardige andere abilities. Ander model, zelfde gameplay. Verder bestaat de hele game uit van kamer naar kamer lopen waar weer nieuwe vijanden wachten terwijl je geen idee hebt waarom ze daar zijn.

Hetzelfde geldt voor het mechaniek waarbij je Ghost scant. Drie waves vijanden, waarbij de laatste wave een soort van eindbaas heeft. Die hetzelfde is als een reguliere vijand, alleen met meer health. Dat vind ik geen uitdaging. Vervolgens is de Ghost klaar en krijg je een paar regels dialogue waar geen touw aan vast te knopen is. De loot die je als dank krijgt is niet spannend. Items die meer schade doen, that's all.
pi_144480333
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:22 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Hoe ver blijf je dan terug, als wij bij de ingang bleven spawnede er zo'n vliegend ding dat ons behoorlijk hard butfuckte
Net achter de muur, waar het vliegende ding hangt, je kan om de hoek gaan staan, daar kun je niet geraakt worden. Niet te ver terug lopen, anders ga je dood en mag je opnieuw beginnen.
pi_144481248
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:38 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Hoe kan ik mijn afbeelding zo posten?.. ik kan namelijk nergens mijn profile vinden op bungie :')
Heb je al wel een profile aangemaakt op de site? Je moet je namelijk wel een keer aanmelden dan krijg je een profilepagina net als in mijn link.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144482635
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:03 schreef Mystikvm het volgende:
OK, dit wordt TL;DR voor de meesten, ...
Ik ben het met bijna al je punten eens, maar desondanks is de game voor mij totaal geen teleurstelling, vermaak ik me er prima mee en is het gewoon wat ik had verwacht ervan.

Omgevingen, schietactie en soundtrack zijn echt perfect, jammer vind ik dat ze het 'zelf exploren' zo saai hebben gemaakt. Steeds dezelfde fetch-missies en het gebied heb je al helemaal verkend tijdens de missies zelf. Toen ik bij de beta de eerste maan missie had gespeeld en erna ging exploren en mezelf verloor in Hellmouth, was ik echt blown away. Zelf ontdekt en het was ontzettend groot en tof, maar als je er in het volledige spel bij 5 andere missies naartoe gestuurd wordt, neemt het toch wat van de magie weg. Dat is jammer.

In je kritiek dat de AI slecht is kan ik me niet zo vinden (misschien omdat ik nooit snipers gebruik), maar vind de vijanden wel slim met cover zoeken e.d. Zoals die captains en wizards die meteen uit je zicht gaan staan als je hun shield wegschiet. Ook ben ik het niet met je eens dat alle vijanden zowat hetzelfde zijn, op Mars heb je bijvoorbeeld die gasten met een gigantisch schild waar je echt goed moet mikken om ze te kunnen killen. Toch wat anders dan zo'n dreg. Wel vind ik het jammer dat er bij bosses weinig tactisch inzicht nodig is, het zijn inderdaad gewoon bulletsponges en dat gewoon cheap, wat ik ook jammer vind is dat je niet loot van de bosses zelf krijgt, maar pas aan het eind van de missie. Geeft toch wat minder voldoening.

Te weinig content ben ik niet met je eens, ben er veel langer mee bezig dan de gemiddelde shooter en dan is er ook nog eens de Crucible. Wel ben ik het gebrek aan variatie met je eens, ze hadden inderdaad meer variatie in de missies kunnen aanbrengen. Elke missie is weer horde-mode. Al was het maar wat puzzels, het had de game wat meer variatie gegeven.

Ook eens met je gebrek aan sociale mogelijkheden, je kunt echt helemaal niks met een clan? :?
Hopelijk gaan ze dit nog fixen.

Voor mij is het al met al misschien toch iets minder dan ik ervan verwacht had nu ik dit zo lees, maar toch vermaak ik me er prima mee voor wat het is.
pi_144482833

Die oranje helm :%
pi_144482843
Zelf had ik gehoopt dat er iets meer variatie zou zijn op de planeten zelf en niet 5x over hetzelfde stuk heen lopen. Tevens, voertuigen, alleen een Star Wars "voertuig" en meer niet.. ;(.

Naar mijn idee hebben ze zich er met de missies erg makkelijk vanaf gemaakt.

Gelukkig heb ik het spel voor de co-op en daar vermaak ik mij prima mee :D
pi_144483042
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:57 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vinden jullie die strike van de maan niet ook veel moeilijker dan de andere? Ik ben nog geen 20 dus heb die late game strikes (die lastig horen te zijn) nog niet gedaan.

maar tot nu toe vond ik die maan strike echt ordes van grote lastiger dan die van aarde en venus. Dat kut beest had veel te veel hp en die enemies wat spawnen zijn altijd meerdere knights of 2 wizards.

Na tig keer falen ging een van mn random teammates weg en had een lvl 22 vriend van me het maar ff voor ons afgemaakt 8)7
Was dat die strike met dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
pi_144483733
Die van mij ziet er nog niet echt vet uit maar wel een erg fijn wapen al.

pi_144483931
Dit ben ik :+

Wat doen jullie eigenlijk met die overige spullen die je niet draagt? Verkoop je ze weer of sla je ze ergens op?
pi_144483972
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
Dit ben ik :+

[ afbeelding ]

Wat doen jullie eigenlijk met die overige spullen die je niet draagt? Verkoop je ze weer of sla je ze ergens op?
Ik verkoop alles wat ik de moeite niet waard vind.

Oh en mn eerste Crucible potje was een beste :D

http://www.bungie.net/en/(...)216257894/60063359?_

2.67 kd :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 14:15:27 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 14:21:36 #226
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_144484136
Gisteren alleen geprobeerd om die maan missie te doen waarbij je op een gegeven moment die drie witches af moet maken, om dan vervolgens drie waves te krijgen die je moet tegen houden. Toen ik bij die laatste wave de boss ook nog zag, heb ik het maar opgegeven. Was bijna door mijn ammo heen.

Misschien vanavond maar eens met wat anderen proberen.
pi_144484494
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:14 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Ik verkoop alles wat ik de moeite niet waard vind.

Oh en mn eerste Crucible potje was een beste :D

http://www.bungie.net/en/(...)216257894/60063359?_

2.67 kd :D
Had gisteren een crucible potje en 2 gasten kregen een legendary op het einde en ik niks. :(
Maar ben vrij slecht, misschien dat het door mijn handgun komt haha.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:21 schreef Chevalric het volgende:
Gisteren alleen geprobeerd om die maan missie te doen waarbij je op een gegeven moment die drie witches af moet maken, om dan vervolgens drie waves te krijgen die je moet tegen houden. Toen ik bij die laatste wave de boss ook nog zag, heb ik het maar opgegeven. Was bijna door mijn ammo heen.

En dat is pas de tussenbaas. :D
pi_144484559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:35 schreef Cikx het volgende:

[..]

Had gisteren een crucible potje en 2 gasten kregen een legendary op het einde en ik niks. :(
Maar ben vrij slecht, misschien dat het door mijn handgun komt haha.

[..]

En dat is pas de tussenbaas. :D
Ik was in die pot de enige die NIETS kreeg terwijl ik de op 2na hoogste score had. Ik heb met de crucible potjes ontzettend weinig geluk gehad tot nu toe qua loot.
pi_144485135
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:21 schreef Chevalric het volgende:

Niet bang zijn dat je ammo op gaat raken, als alles leeg is dan krijg je na 30 seconden weer een nieuwe voorraad :D
pi_144487557
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:03 schreef Mystikvm het volgende:
OK, dit wordt TL;DR voor de meesten, maar ik wil het toch even kwijt. Heb nu flink wat uurtjes in Destiny gestoken, en het is overhyped. Het is gewoon niet zo'n hele goede game en ik zou het afraden om het te kopen. Ik heb er echt spijt van dat ik hier 70 euro voor neer heb geteld. Het is de eerste keer dat ik een game pre-order, en het is gelijk één van de grootste teleurstellingen in de gameswereld ooit. Alleen Daikatana was kutter.

Don't get me wrong. Destiny is een hele functionele shooter. Het doodschieten van vijanden voelt heerlijk, het spel is heel responsief en het is naar mijn mening net een stapje meer gestroomlijnd dan Halo. Daarnaast ziet het er prachtig uit. Ze hebben zichzelf echt overtroffen. Maar dat maakt nog geen goede game. Dat is alleen een mooie jas die aangetrokken wordt, maar de inhoud is gewoon ronduit zwak.

Ten eerste is er te weinig content. Te weinig om de wereld die ze hebben gecreëerd overeind te houden. Het verhaal is kut. De voice acting is slecht en voor een game waarbij je het universum en de mensheid moet redden verwacht je wel iets meer characters die er toe doen en waar je tekstuele interactie mee hebt dan 3. Er is geen gevoel van urgentie, en waar al die vijanden vandaan komen en wat hun motieven zijn wordt je alleen uitgelegd op een stel trading cards die je niet in-game kunt bekijken. Bye bye backstory.

Als de gameplay van de campaign dan nog interessant was, zou dat veel goed maken. Maar je schiet eindeloze hordes vijanden neer die allemaal bestaan uit 4 of 5 van dezelfde typen vijanden. Hive, Fallen, Vex, ze hebben allemaal dezelfde soorten vijanden en ze zijn absoluut niet moeilijk om dood te maken. Er is namelijk een volkomen non-existente AI. Ze schieten op je en gaan granaten uit de weg, maar de tactiek die altijd werkt is je iets terugtrekken, sniper pakken en alles kapot knallen. Eindbazen zijn niets meer dan exact dezelfde types als gewone vijanden, alleen met meer HP. Aanvallen zijn niet gevarieerd en kun je makkelijk uit de weg gaan.

Is het spel leuker met meer mensen? Ja. Alleen een team vormen met die mensen, daar wordt in het spel geen enkele aanleiding toe gegeven. Dan is er nog de Tower. Een social hub, als ik Bungie mag geloven. Nou, de enige sociale opties die je hebt zijn dansen en springen, verder gaat de interactie met wildvreemde niet. Geen chat en een clansysteem dat volkomen onduidelijk is. Voor een spel dat sociale interactie hoog op het lijstje heeft staan maken ze je het wel verdomd moeilijk om met vreemden af te spreken welke content je wilt runnen. Nu is het vooral fireteams joinen en dan maar zien wat de ander van plan was.

De Strike missions leken een goed idee. In de praktijk komt er nul tactiek bij kijken en is het vooral een kwestie van heel lang op een eindbaas schieten. Als in, een minuut of 20. Dat is niet het spel moeilijker maken, dat is het spel nodeloos langdradig maken. De meeste eindbazen kennen namelijk geen fases, waardoor de eerste drie minuten schieten hetzelfde is als de laatste drie minuten, en alle tijd er tussenin. Bespaar me die tijd.

Conclusie: Een functionele game, maar zwaar overhyped en zelfs zonder hype niet meer dan een middelmatige shooter. Niet omdat het slecht speelt, maar omdat de wereld oninteressant is, en de vijanden te makkelijk en te weinig gevarieerd. Het is als gaan eten in een goed restaurant, en vervolgens patat met een kroket en mayo krijgen.
Helemaal niet mee eens, ik ben een casual gamer, ik vind dit geweldig!
Snap trouwens niet dat sommige gasten op de fora al binnen twee dagen lvl 20 of hoger zijn, dan heb je echt geen leven, ik heb 2 avonden van 7 tot 12 gespeeld en ben lvl 9. Spel is groot zat.
  zaterdag 13 september 2014 @ 16:42:15 #231
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_144487992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:25 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Helemaal niet mee eens, ik ben een casual gamer, ik vind dit geweldig!
Snap trouwens niet dat sommige gasten op de fora al binnen twee dagen lvl 20 of hoger zijn, dan heb je echt geen leven, ik heb 2 avonden van 7 tot 12 gespeeld en ben lvl 9. Spel is groot zat.
Crucible + bounties en je levelt snel zat. Ik was ook binnen drie dagen level 20.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_144488388
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Crucible + bounties en je levelt snel zat. Ik was ook binnen drie dagen level 20.
Idd. Als je telkens die bountys van 5000xp haalt gaat het erg snel. Merkte ik gisteren ook. Sommige zijn zo simpel. Complete 5 matches en hoppa 5000xp :D
pi_144489144
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:31:03 #234
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_144489235
Weekly Heroic Strike is best goed te doen solo.
pi_144491084
Wow gewoon even het spel op start menu laten staan en tussendoor wat anders doen. Damn die muziek is echt schitterend :o _O_
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:01:39 #236
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_144491657
Fucking hell, 2 uur over die weekly heroic strike gedaan :D :')
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_144492188
Hahaha die ballen in de tower. Net even kort met iemand anders voetballen :') :+
pi_144492344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:38 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Gewoon inloggen met je microsoft account.
pi_144492453
En godverdomme nu al de story missions uitgespeeld. :')
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:31:54 #240
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_144492547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:01 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Fucking hell, 2 uur over die weekly heroic strike gedaan :D :')
Haha shit zo lang, welk level ben je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')