abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2014 @ 00:05:13 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144409640
Ik vroeg me dit al een poosje af: Alcohol is illegaal voor kinderen, maar 1 glaasje bier per dag is veel minder schadelijk dan 1 glaasje cola. Sterker nog, een glaasje bier per dag zou zelfs als 'gezond' bestempeld kunnen worden.

Kom je als ouder nou in de problemen als je je kinderen gewoon 1 glaasje bier geeft per avond, als alternatief voor frisdrank...!?
pi_144409686
Neejoh. Lekker een scheutje rum in het flesje. Slapen de kids lekker van.
Moeten zij weten
pi_144409778
als ik kinderen zou hebben , maar das niet het geval omdat ik me heb laten stiriliseren , zou ik als ik ze bier zou geven ze zeker aan het hart drukken dat ze het niet aan al te veel mensen moeten vertellen, dus : liegen!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  donderdag 11 september 2014 @ 00:13:01 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144409842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:10 schreef pionnetje het volgende:
als ik kinderen zou hebben , maar das niet het geval omdat ik me heb laten stiriliseren , zou ik als ik ze bier zou geven ze zeker aan het hart drukken dat ze het niet aan al te veel mensen moeten vertellen, dus : liegen!
Maar als dat bij 1 biertje per dag blijft, is dat aantoonbaar niet schadelijk (zelfs gezond), terwijl cola juist aantoonbaar ONGEZOND is.

Dus waarom zouden ik en mijn kinderen daar dan over moeten liegen en hypocriet doen!? De wetten en regels horen toch juist aan te sluiten op de werkelijkheid en wetenschap, ipv op onderbuik-bullshit...!?

Het is toch erg wanneer je als ouder in de problemen komt voor het kiezen voor het gezondere alternatief...!?
pi_144409875
quote:
99s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Maar als dat bij 1 biertje per dag blijft, is dat aantoonbaar niet schadelijk (zelfs gezond), terwijl cola juist aantoonbaar ONGEZOND is.

Dus waarom zouden ik en mijn kinderen daar dan over moeten liegen en hypocriet doen!? De wetten en regels horen toch juist aan te sluiten op de werkelijkheid en wetenschap, ipv op onderbuik-bullshit...!?

Het is toch erg wanneer je als ouder in de problemen komt voor het kiezen voor het gezondere alternatief...!?
bron?
pi_144409888
quote:
liegen en hypocriet doen!?
quote:

[..]

nou liegen is niet perse hypocriet,,, liegen kan ook zelfbescherming zijn! Net zoals je in het jaar 1950 beter niet al te veel kon praten dat je gay was, want dan kreeg je vaak problemen,
pi_144409921
Een glas water zou het gezondst zijn. Waarom zou je je kinderen op jonge leeftijd leren dat bier gezond zou zijn? Ik zou zeggen, leer ze dat water gezond is.
pi_144409922
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:14 schreef tailfox het volgende:

[..]

bron?
als ik 10 minuten ga googlen vind ik wel een bron van een wetenschapper! maar ik ben daar echt te lui voor, maar dat veel mensen lichamelijk negatief reageren op suiker en minder negatief op bier daar lees je best wel veel over!
pi_144410010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:16 schreef pionnetje het volgende:

[..]

als ik 10 minuten ga googlen vind ik wel een bron van een wetenschapper! maar ik ben daar echt te lui voor, maar dat veel mensen lichamelijk negatief reageren op suiker en minder negatief op bier daar lees je best wel veel over!
maar suiker tast niet je hersenen heel erg aan.

Alcohol doet dat wel.
pi_144410039
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:19 schreef tailfox het volgende:

Alcohol doet dat wel.
quote:

[..]

Alcohol doet dat wel.
van een biertje krijg je heus geen korsakof hey,, en van suiker kan je heel eenvoudig suikerziekte krijgen!
  donderdag 11 september 2014 @ 00:20:22 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144410042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:16 schreef Topiek het volgende:
Een glas water zou het gezondst zijn. Waarom zou je je kinderen op jonge leeftijd leren dat bier gezond zou zijn? Ik zou zeggen, leer ze dat water gezond is.
Natuurlijk is water prima, maar daar zit verder ook weinig in, dus voor de afwisseling drinken we meer dan dat.

Als andere ouders hun kinderen dan soms frisdrank voorschotelen, waarom zou bier dan niet mogen!?

Uiteraard begrijp ik de gevaren van overmatig alcohol-gebruik, en als ouder zou ik dat ook zeer duidelijk maken aan de koters, maar ik heb het nu puur en alleen over gematigd alcohol gebruik, dus 1 biertje s'avonds ofzo.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:14 schreef tailfox het volgende:

[..]

bron?
Daar mag je zelf even naar zoeken, want daar ga ik nu niet allemaal moeite in steken, maar bier is stukken minder ongezond dan frisdranken, dat is algemene kennis. En dat zeg ik als iemand die helemala niet van bier houdt, qua smaak en gek is op cola, cassis, fernandes, etc etc... ;)
  donderdag 11 september 2014 @ 00:21:32 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144410070
quote:

[..]

Alcohol doet dat wel.
Alcohol tast de hersenen alleen aan bij overmatig consumeren. Bij gematigd drinken is het volgens mij zelfs redelijk gezond voor de hersenen, o.a. door een betere doorbloeding.
pi_144410085
Cola is slecht voor het lichaam, bier is slecht voor de hersenen.

Lichaam kun je nog "repareren", hersenen niet
-XOXO-
pi_144410184
quote:
99s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alcohol tast de hersenen alleen aan bij overmatig consumeren. Bij gematigd drinken is het volgens mij zelfs redelijk gezond voor de hersenen, o.a. door een betere doorbloeding.
helaas schijnt dat tegenwoordig ook al tegente vallen.
1 biertje kan de hersenen al aantasten en zeker op jongere leeftijd.

Plus je maakt ze eerder verslaafd
pi_144410410
Dus van alle cola vervangende producten, is bier het beste wat jij kan bedenken.... Waarschijnlijk is dat bij jou wel gebeurd, kan zo even geen andere reden bedenken waarom jij denkt dat bier goed is voor een kind.
Hier staat niets.
  donderdag 11 september 2014 @ 00:38:34 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144410439
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:26 schreef tailfox het volgende:

[..]

helaas schijnt dat tegenwoordig ook al tegente vallen.
1 biertje kan de hersenen al aantasten en zeker op jongere leeftijd.

Plus je maakt ze eerder verslaafd
Wat betreft verslaving, suiker schijnt net zo verslavend te zijn als tabak en alcohol.

En ook suiker is slecht voor de hersenen: http://articles.mercola.c(...)-brain-function.aspx

Daarnaast is de schade aan de hersenen door alcohol herstelbaar:
http://science.howstuffwo(...)/10-brain-myths9.htm

Al zal dat waarschijnlijk ook wel gelden voor schade door suiker.
(zie ook: http://science.howstuffwo(...)in-myths9.htm#page=7 )

quote:
Booze and the Brain
The relationship between alcohol and brain health is complex. Numerous studies suggest that mild to moderate intake is protective against cardiovascular disease, perhaps owing to the effects of alcohol itself and to antioxidant polyphenol compounds.[3-6] Red wine reportedly has the most benefit, whereas beer -- particularly dark beers, such as stouts and porters -- also has purported cardiovascular benefits, though to a lesser degree. Specifically, alcohol consumption reportedly has antiatherogenic and anti-inflammatory effects and has been tied to improved cholesterol profiles, platelet and clotting function, and insulin sensitivity, all factors with potentially beneficial neurologic ramifications.[3-6] Light to moderate alcohol intake has also been linked with a lower risk for both ischemic and hemorrhagic stroke.[7] However, heavy consumption is associated with increased risk for hemorrhagic stroke[8] and more severe ischemic cerebral events.[9] It should be pointed out that many of the studies looking at the impact of alcohol on cardiovascular health were observational and do not prove causality.
http://www.medscape.com/f(...)ohol-and-the-brain#5
  donderdag 11 september 2014 @ 00:39:13 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144410454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:37 schreef Prospos het volgende:
Dus van alle cola vervangende producten, is bier het beste wat jij kan bedenken.... Waarschijnlijk is dat bij jou wel gebeurd, kan zo even geen andere reden bedenken waarom jij denkt dat bier goed is voor een kind.
Bij mij niet gebeurd, en zoals je al had kunnen lezen, hou ik persoonlijk niet eens van bier, of alcohol in het algemeen.
pi_144410516
quote:
99s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat betreft verslaving, suiker schijnt net zo verslavend te zijn als tabak en alcohol.

En ook suiker is slecht voor de hersenen: http://articles.mercola.c(...)-brain-function.aspx

Daarnaast is de schade aan de hersenen door alcohol herstelbaar:
http://science.howstuffwo(...)/10-brain-myths9.htm

Al zal dat waarschijnlijk ook wel gelden voor schade door suiker.
(zie ook: http://science.howstuffwo(...)in-myths9.htm#page=7 )

[..]

http://www.medscape.com/f(...)ohol-and-the-brain#5
voor de suiker in cola heb je iets dat cola Light heet.

Maar de vraag is meer is er ook getest op kinderen kan me niet voorstellen dat schade maar tijdelijk is.

Alcohol heeft zeker goede dingen.
Maar alle giffen zijn goedvoor je.

(trouwens ik ben maar een student. Drink wel al sinds mijn 7 e ofzo cola)
  donderdag 11 september 2014 @ 00:53:42 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144410670
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:42 schreef tailfox het volgende:

[..]

voor de suiker in cola heb je iets dat cola Light heet.

Maar de vraag is meer is er ook getest op kinderen kan me niet voorstellen dat schade maar tijdelijk is.

Alcohol heeft zeker goede dingen.
Maar alle giffen zijn goedvoor je.

(trouwens ik ben maar een student. Drink wel al sinds mijn 7 e ofzo cola)
Die light dranken zijn ook niet echt aan te raden, maar dat was al heel lang bekend.
http://authoritynutrition.com/why-is-diet-soda-bad-for-you/
pi_144411162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:05 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vroeg me dit al een poosje af: Alcohol is illegaal voor kinderen, maar 1 glaasje bier per dag is veel minder schadelijk dan 1 glaasje cola. Sterker nog, een glaasje bier per dag zou zelfs als 'gezond' bestempeld kunnen worden.

Kom je als ouder nou in de problemen als je je kinderen gewoon 1 glaasje bier geeft per avond, als alternatief voor frisdrank...!?
Het is een vrij land. Als jij elke dag een biertje in je koter wil flikker moet je dat gewoon doen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_144424978
Je kan je kinderen trouwens ook gewoon aan een alcoholvat hangen.
pi_144425680
Het zou - gekke gedachte, geef ik toe - misschien ook wel zo kunnen zijn dat het verbod op het kopen van alcohol op minderjarigen ook iets te maken heeft met het feit dat alcohol een psychoactieve stof is en in dit geval een ontremmende werking heeft? Nog even los van de verslavende werking ervan.

De anti-suikerlobby is beduidend minder succesvol dan de anti-alcohollobby dus ik vermoed dat je suggestie geen doorslaand succes gaat worden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144447309
En willen die kinderen dat bier wel?
Volgens mij vinden de meesten het VIES, want het is bitter en daar moet je aan wennen.
Appelsap met de helft water erdoorheen of slappe ranja kun je ook aan een kind geven.
pi_144454394
Je kan ook zelf gaan juicen als alternatief voor frisdrank :P
Water, thee etc...
pi_144455539
quote:

[..]

In het geval van kinderen is het 1e deel van je stelling niet waar. Hersenen zijn pas op je 25e "uitontwikkeld", tot die tijd zijn ze in de groei, waarbij nieuwe verbindingen worden gelegd en verbroken. Alcohol heeft een negatieve invloed op dit proces.
Dat elke vorm van frisdrank ongezond is ben ik met je eens, maar gelukkig zijn er meer alternatieven dan bier.
pi_144511980
Alcohol voor een kind lijkt me niet verstandig. Maar in Duitsland is het toch wel normaal dat zelfs kinderen bij het eten bier drinken?
pi_144512012
Wij kregen witte wijn bij eten... Veel beter dan bier.
Game over.
  zondag 14 september 2014 @ 13:07:02 #28
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144512016
geef ze ook meteen een lijntje bij het ontbijt :')
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_144512051
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 13:07 schreef Toekito het volgende:
geef ze ook meteen een lijntje bij het ontbijt :')
Lijntje of bommetje speed, krijgen ze energie van :')
  Milf zondag 14 september 2014 @ 13:15:19 #30
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144512225
Over wat voor leeftijd hebben we het eigenlijk over?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_144512985
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 13:15 schreef nikky het volgende:
Over wat voor leeftijd hebben we het eigenlijk over?
18
pi_144573582
quote:
99s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:53 schreef Yi-Long het volgende:

Die light dranken zijn ook niet echt aan te raden, maar dat was al heel lang bekend.
http://authoritynutrition.com/why-is-diet-soda-bad-for-you/
Wat een geweldige bron.

Ik zou er maar een biertje op pakken!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144618031
Ik snap dit hele topic niet, waarom zou je een kind bier geven terwijl je van kennis bent dat alchohol je hersenen aantast, een kind zijn of haar hersenen zijn in ontwikkeling.

Echt hoe haal je het uberhaupt in je hoofd, teveel bier gehad toen je klein was?
  woensdag 17 september 2014 @ 12:50:49 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144620272
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef torbornon2 het volgende:
Ik snap dit hele topic niet, waarom zou je een kind bier geven terwijl je van kennis bent dat alchohol je hersenen aantast, een kind zijn of haar hersenen zijn in ontwikkeling.

Echt hoe haal je het uberhaupt in je hoofd, teveel bier gehad toen je klein was?
Blijkbaar is jouw begrijpend leesvermogen aangetast.
pi_144620341
Alcohol schijnt heel erg slecht te zijn voor de groei van een kind dus ik zou zeggen dat alcohol slechter is voor een kind dan cola en voor een volwassene is alcohol beter dan cola.
pi_144620436
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Blijkbaar is jouw begrijpend leesvermogen aangetast.
Care to explain?
  woensdag 17 september 2014 @ 13:04:18 #37
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144620651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:56 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Care to explain?
Omdat je het topic niet snapt, terwijl ik al duidelijk had aangegeven wat ik bedoelde met dit topic.

Vervolgens maak je de opmerking dat ik blijkbaar als kind teveel bier heb gekregen, en ik had ook al aangegeven dat ik zelf niet eens van bier hou...

Suiker is aantoonbaar slecht. Alcohol MET MATE (maximaal 1 glaasje per dag) is waarschijnlijk minder ongezond voor kinderen dan frisdrank.

De insteek was dus de vraag of je als ouder illegaal bezig bent wanneer je je kinderen bier geeft, ipv cola, terwijl het wetenschappelijk gezien waarschijnlijk minder schadelijk is.
pi_144620749
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Omdat je het topic niet snapt, terwijl ik al duidelijk had aangegeven wat ik bedoelde met dit topic.

Vervolgens maak je de opmerking dat ik blijkbaar als kind teveel bier heb gekregen, en ik had ook al aangegeven dat ik zelf niet eens van bier hou...

Suiker is aantoonbaar slecht. Alcohol MET MATE (maximaal 1 glaasje per dag) is waarschijnlijk minder ongezond voor kinderen dan frisdrank.

De insteek was dus de vraag of je als ouder illegaal bezig bent wanneer je je kinderen bier geeft, ipv cola, terwijl het wetenschappelijk gezien waarschijnlijk minder schadelijk is.
Hoezo zou het niet schadelijk zijn?
Als er een leeftijdsgrends aan zit zegt het toch meestal al genoeg?
Ik snap gewoon niet helemaal waarom je niet bij jezelf kunt bedenken dat je een kind (met hersenen in ontwikkeling) alchohol zou voeren.
Ik begrijp ook wel dat suiker/frisdrank niet goed voor een persoon is maar als je helemaal geen suiker binnenkrijgt is dat ook niet goed voor een mens terwijl alchohol ten alle tijden slecht voor een kind is, het verhaal was heel anders geweest als het een volwassen persoon was maar dat snap je zelf ook wel.
pi_144621709
Pfff, loopt dit topic nou nog steeds? :')

quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:04 schreef Yi-Long het volgende:

Ik zou graag een bron zien die dit onderbouwd; dat alcohol niet schadelijk is voor kinderen.
Op die claim rust namelijk het hele topic...

quote:
(Je bent m.i. sowieso een idioot, maar dat staat nog los van strafbaar zijn)

Het is strafbaar om alcohol te verkopen aan een minderjarige én het is als minderjarige strafbaar om alcohol in je bezit te hebben. Dus ik vermoed dat een volwassene die een minderjarige alcohol geeft, inderdaad strafbaar is, toch minimaal in de vorm van 'aanzetten tot'.

Kan dit onzin-topic dan nu dicht?
  woensdag 17 september 2014 @ 14:29:17 #40
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144623325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:38 schreef twist02 het volgende:
Pfff, loopt dit topic nou nog steeds? :')

[..]

Ik zou graag een bron zien die dit onderbouwd; dat alcohol niet schadelijk is voor kinderen.
Op die claim rust namelijk het hele topic...

[..]

(Je bent m.i. sowieso een idioot, maar dat staat nog los van strafbaar zijn)

Het is strafbaar om alcohol te verkopen aan een minderjarige én het is als minderjarige strafbaar om alcohol in je bezit te hebben. Dus ik vermoed dat een volwassene die een minderjarige alcohol geeft, inderdaad strafbaar is, toch minimaal in de vorm van 'aanzetten tot'.

Kan dit onzin-topic dan nu dicht?
Weer iemand die moeite heeft met lezen, Ik zei nergens dat alcohol NIET schadelijk is.

Ik gaf aan dat het misschien wel MINDER schadelijk is dan frisdrank, en op basis van die eventuele mogelijkheid (waar ik het antwoord dus zelf ook nog niet op weet omdat er verdomd weinig te vinden is over de invloed van bier MET MATE, BIJ KINDEREN), vroeg ik mij af hoe dat zit qua regelgeving...

ALS (veel duidelijker kan ik het niet maken) 1 bier per dag minder schadelijk is dan 1 cola per dag, voor een kind, kom je als ouders dan in de problemen wanneer je voor de minder ongezonde optie kiest (in dit voorbeeld dus bier), ipv voor de maatschappelijk meer acceptabelere optie (cola).

Dat lijkt me een vrij legitieme vraag.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:07 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Hoezo zou het niet schadelijk zijn?
Als er een leeftijdsgrends aan zit zegt het toch meestal al genoeg?
Ik snap gewoon niet helemaal waarom je niet bij jezelf kunt bedenken dat je een kind (met hersenen in ontwikkeling) alchohol zou voeren.
Ik begrijp ook wel dat suiker/frisdrank niet goed voor een persoon is maar als je helemaal geen suiker binnenkrijgt is dat ook niet goed voor een mens terwijl alchohol ten alle tijden slecht voor een kind is, het verhaal was heel anders geweest als het een volwassen persoon was maar dat snap je zelf ook wel.
Ik had het niet over niet schadelijk. Ik had het over minder schadelijk ivm cola.

En suikers hebben ook aantoonbaar een negatief effect op de hersenen.
http://www.psychologytoda(...)ugar-does-your-brain
http://www.news.com.au/li(...)euz8wn-1226784379678
http://articles.mercola.c(...)-brain-function.aspx

Dus de vraag is wederom, is bier met mate minder schadelijk dan cola/frisdrank met mate, voor kinderen...!? En zo ja, wat betekent dat voor hoe je als ouder omgaat daarmee...!? Dus met het geven van frisdrank, en het taboe op alcohol/bier.
pi_144624093
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Weer iemand die moeite heeft met lezen, Ik zei nergens dat alcohol NIET schadelijk is.

Ik gaf aan dat het misschien wel MINDER schadelijk is dan frisdrank, en op basis van die eventuele mogelijkheid (waar ik het antwoord dus zelf ook nog niet op weet omdat er verdomd weinig te vinden is over de invloed van bier MET MATE, BIJ KINDEREN), vroeg ik mij af hoe dat zit qua regelgeving...

ALS (veel duidelijker kan ik het niet maken) 1 bier per dag minder schadelijk is dan 1 cola per dag, voor een kind, kom je als ouders dan in de problemen wanneer je voor de minder ongezonde optie kiest (in dit voorbeeld dus bier), ipv voor de maatschappelijk meer acceptabelere optie (cola).

[..]

Ik had het niet over niet schadelijk. Ik had het over minder schadelijk ivm cola.

Dus de vraag is wederom, is bier met mate minder schadelijk dan cola/frisdrank met mate, voor kinderen...!? En zo ja, wat betekent dat voor hoe je als ouder omgaat daarmee...!? Dus met het geven van frisdrank, en het taboe op alcohol/bier.
Cola en bier zijn beide niet goed.
Cola mag onder de 18.
Bier niet.
Je bent strafbaar als je een minderjarige een alchoholische drank geeft.
Geef je kind water.

/topic
  woensdag 17 september 2014 @ 15:01:00 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144624512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:49 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Cola en bier zijn beide niet goed.
Cola mag onder de 18.
Bier niet.
Je bent strafbaar als je een minderjarige een alchoholische drank geeft.
Geef je kind water.

/topic
.....alleen horen wetten en daarmee beperkingen wel gebaseerd te zijn op kennis, wetenschap, en gezond verstand.

Vandaar ook dit topic. ALS blijkt dat bier, met mate, minder schadelijk is dan cola, met mate, waarom zou bier dan wel verboden zijn... en cola niet.
pi_144624785
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.....alleen horen wetten en daarmee beperkingen wel gebaseerd te zijn op kennis, wetenschap, en gezond verstand.

Vandaar ook dit topic. ALS blijkt dat bier, met mate, minder schadelijk is dan cola, met mate, waarom zou bier dan wel verboden zijn... en cola niet.
Waarom zou bier nou dan toch verbannen zijn voor minderjarigen? :{
  woensdag 17 september 2014 @ 15:26:53 #44
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_144625418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:08 schreef torbornon2 het volgende:

[..]

Waarom zou bier nou dan toch verbannen zijn voor minderjarigen? :{
Waarschijnlijk vanwege de gevolgen bij OVERMATIG gebruik, maar daarom heb ik het hier dus zeer duidelijk over gematigd gebruik, dus 1 bier per avond, tegen 1 cola per avond.

Sorry, maar als dat je nou inmiddels nog steeds niet duidelijk was, dan kun je misschien beter een ander topic zoeken om te trollen.
pi_144626159
quote:

[..]

[..]

Eerste bron: leunt volledig op onderzoeken die zeggen dat het invloed kan hebben en de mogelijkheid op allerlei ziektes waarvan ze de oorzaak nog niet eens weten. Twee onderzoeken zijn enkel gedaan op ratten en eentje op mensen die niet gerandomiseerd zijn maar in groepjes opgedeeld.

Tweede bron: ook alleen op ratten onderzocht volgens de professor plus ik kan nergens het onderzoek vinden waar ze het over heeft? Leuk dat ze een onderzoek bespreekt, maar zonder bron totaal zinloos. Al die links tussendoor over stoppen met suiker eten maakt het ook niet professioneel.

Derde bron:
quote:
Contrary to popular belief, your brain does not require glucose, and actually functions better burning alternative fuels, especially ketones, which your body makes in response to digesting healthy fats.
:? Voor zover ik weet zijn ketonen een 'overlevingsmechanisme' om toch brandstof naar de hersenen te krijgen als daar onvoldoende glucose voor is. Je lichaam zorgt niet voor niets ervoor dat eerst glucose naar de hersenen gaat en, als dat er niet meer is, dan pas vetzuurketens gaat afbreken voor ketonen.
Ze halen hier ook aan dat de cognitieve functie van de hersenen ook al minder worden bij normale concentraties glucose. Zou die achteruitgang dan liggen aan de glucose (suikers), een combinatie of toch andere factoren?

Ik vind de bronnen echt typisch Amerikaanse drama artikelen. Net als Dr. Ozz die je wel eens op tv ziet verschijnen en elke week weer een ander "meest gevaarlijke number 1 killer product dat invloed heeft op ons leven" bespreekt. Waar hij altijd weer uitkomt bij 'superfoods'.

Ik mis onderbouwing en onderzoeken die daadwerkelijk op een grote populatie mensen gedaan zijn en niet op ratten of 'slechts' 141 senioren. Ook over een langere periode zodat je de langetermijnseffecten meeneemt.

Voor zover ik zo snel kon lezen, zijn de onderzoeken ook gebaseerd op overmatige suikerconsumptie. Jij hebt het over een normale consumptie.

Nee, op basis van deze informatie geloof ik niet dat een glas cola schadelijker is voor een kind dan een glas bier.

Mocht je willen weten hoe het zit met alcoholconsumptie, -afbraak en schade die het kan veroorzaken:
http://pubs.niaaa.nih.gov/publications/arh294/245-255.pdf
pi_144626203
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:26 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vanwege de gevolgen bij OVERMATIG gebruik, maar daarom heb ik het hier dus zeer duidelijk over gematigd gebruik, dus 1 bier per avond, tegen 1 cola per avond.

Sorry, maar als dat je nou inmiddels nog steeds niet duidelijk was, dan kun je misschien beter een ander topic zoeken om te trollen.
Ik troll niet? waarom is cola niet verbannen als dat bij OVERMATIG gebruik ook schade toebrengt? suikerziekte etc.?
Als je ergens overmatig bij zet is het altijd slecht, maakt geen bal uit of het nou bier of cola is, maar bier is verbannen en cola niet, lijkt me nou toch onderhand best logisch wat ik je probeer duidelijk te maken.
pi_144707081
Waarom niet zelf limonade maken met siroop? Kleine kinderen alcohol geven lijkt me dat ze dan later een grotere kans hebben alcoholist te worden.
pi_144714021
quote:

[..]

quote:

[..]

Maar als dat bij 1 biertje per dag blijft, is dat aantoonbaar niet schadelijk

Proost
pi_144714356
quote:

[..]

je bent een beetje in de war, 1 glas alcohol kan goed zijn voor het hart en bloedvaten van ouderen, maar daarnaast gaat het ook nog door al je andere organen waar je wel een verhoogde kans op een heleboel kankers krijgt. dus netto gezien is een glas voor volwassenen al slecht, voor de kinderen helemaal want hun hersens zijn nog volop in ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')