Klopt dat wil ik ook graag.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet je zorgen dat je er iets aan gaat doen.
Ja.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat gedaan?
Opgezocht en je hebt nu een nr van een psycholoog?
Volgende stap: Bellen
Huh?quote:
Ik luister vaker muziek radio ofzo maar dat zal niet veel helpen om de ware te vinden.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:09 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
de ware komt van zelf geniet van het rust die je hebt en luister muziek af en toe
Als je het lef hebt om de ware zoeken dan doe je het toch.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Klopt dat wil ik ook graag.
[..]
Ja.
[..]
Huh?
[..]
Ik luister vaker muziek radio ofzo maar dat zal niet veel helpen om de ware te vinden.
Hoe dan?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:13 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Als je het lef hebt om de ware zoeken dan doe je het toch.
Weet ik ook niet, ik heb geen ervaring, ik laat het aan God over.quote:
Oh oké dacht dat je dat zei.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:16 schreef tailfox het volgende:
Heb nooit wo gedaan mis over 4 jaar zie wel
Dat begrijp ik.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:18 schreef Tengano het volgende:
Liefde zonder werken (zonder actie) is dood zegt de bijbel...
Het lijkt er op dat er van ons mensen ook iets verwacht wordt als we willen dat ons verlangen werkelijkheid wordt.
Dat is afhankelijk van zijn stoornis. Als er sprake is van depressie kan het misschien opgelost worden m.b.v. therapie en medicatie. In het geval van blijvende anhedonie en cluster A => ik heb dan geen idee.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:17 schreef Lienekien het volgende:
Aan Comp_Lex de vraag hoe TS kan bereiken dat hij wel de motivatie krijgt om iets te gaan doen.
En de moeilijkheid is dus: hoe komt TS zover? Zover dat gekeken kan worden wat er precies aan de hand is en wat kan hem kan worden gedaan om zijn situatie te verbeteren.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:25 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van zijn stoornis. Als er sprake is van depressie kan het misschien opgelost worden m.b.v. therapie en medicatie. In het geval van blijvende anhedonie en cluster A => ik heb dan geen idee.
Ik wil eerst de diagnose afwachten en op basis daarvan verder kijken. Hij moet een diagnose zien te regelen. Ik heb het idee dat hij denkt dat hij nu nog een keuze heeft, maar dat heeft hij in werkelijkheid niet. Hij functioneert nu al niet meer.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En de moeilijkheid is dus: hoe komt TS zover? Zover dat gekeken kan worden wat er precies aan de hand is en wat kan hem kan worden gedaan om zijn situatie te verbeteren.
Als TS niks onderneemt, gebeurt er niks.
Ik durf niet om te gaan met mensen en vooral van mijn leeftijd of naar zo'n sport te gaan.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:28 schreef mergbot het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar als ik de OP lees denk ik:
1. zoek en vind een sport. "ik vind niks leuk" geloof ik niet. Ga op proefles. Jiu jitsu, lacrosse, batminton, schaken, mountainbike. gewoon iets.
2. doe de REED test samen met een psychiator/schoolbegeleider ofzo en reflecteer op jezelf om uit te zoeken wat je leuk vind en in welke hoek je werk/ervaring op wil doen.
Wat? je wil je situatie toch aanpakken? je kan toch een proefles nemen? 1 uurtje afzien en dan weer naar je zolderkamer, en misschien is het zelfs leuk.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik durf niet om te gaan met mensen en vooral van mijn leeftijd of naar zo'n sport te gaan.
quote:Op woensdag 10 september 2014 12:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil eerst de diagnose afwachten en op basis daarvan verder kijken. Hij moet een diagnose zien te regelen. Ik heb het idee dat hij denkt dat hij nu nog een keuze heeft, maar dat heeft hij in werkelijkheid niet. Hij functioneert nu al niet meer.
Ik krijg het gevoel dat je redelijk vast zit.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik durf niet om te gaan met mensen en vooral van mijn leeftijd of naar zo'n sport te gaan.
Stilstand is achteruitgang.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als TS niks onderneemt, gebeurt er niks.
quote:Op woensdag 10 september 2014 12:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ga je dan nu ook bellen?
- telefoon unlocken
- nr intoetsen
- op bellen klikken
- je verhaal doen
Ik ben er nog steeds erg bang voor.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:40 schreef mergbot het volgende:
[..]
Wat? je wil je situatie toch aanpakken? je kan toch een proefles nemen? 1 uurtje afzien en dan weer naar je zolderkamer, en misschien is het zelfs leuk.
Sport met lage leercurve, squash? ben je 1 op 1 in een afgeschermte ruimte, veiliger kan haast niet. leer je toch weer iemand kennen.
Ik ben bijv. bezig met thuis jongleren, motorles en shaun t insanity workout. je komt niemand tegen maar je krijgt wel weer allemaal gespreksstof en maakt het weer makkelijker om mensen aan te spreken omdat je je algemene kennis verbreed. Een hobby zet je namelijk aan het googlen.
Ja stilstand is achteruitgang.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat je redelijk vast zit.
Probeer een manier te vinden om machtig in je onmacht te worden;
Maak een lijstje van dingen die je wel kunt doen en doe daar ook iets mee.
Kom in beweging en blijf in beweging.
Durf voor jezelf ook een lijstje te maken met dingen die belangrijk voor je zijn en kijk of je daar dingen van durft over te zetten naar dat eerste lijstje.
[..]
Stilstand is achteruitgang.
Beware of the Nothing
Is er al een verwijsbrief?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:51 schreef Woestenijhumor het volgende:
-nieuw tabbladje openen
-google/gouden gids
-typ "centrum geestelijke gezondheidszorg" (heet RIAAGG of zoiets in Nederland denk ik of psycholoog of hulpverlener, etc...
-je vindt er misschien een e-mailadres als dat een lagere drempel is voor jou, zoniet zeker een telefoonnummer
-dan doe je dit:
[..]
Kun je concreter maken waar je bang voor bent?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds erg bang voor.
Als je in staat bent om hier op Fok! actief te zien kun je ook je huisarts of het Riagg dit verhaal mailen en zeggen dat je om hun hulp vraagt omdat meerdere mensen tegen je zeggen dat je dat nodig hebt.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Ja stilstand is achteruitgang.
Ik doe niet erg veel dus dat word lastig.
Nee huisarts zei dat ik eerst eens moest zoeken naar welke psycholoog ik wil.quote:
Alle 4 ja.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:54 schreef mergbot het volgende:
[..]
Kun je concreter maken waar je bang voor bent?
- bang om vreemde mensen aan te spreken
- bang om vreemde mensen te zien
- bang om het idee dat vreemde mensen jou zien
- bang wat mensen van je vinden?
probeer voor jezelf zo concreet mogelijk te maken waar die drempel zit, en met welke personen, in welke situatie. Maar ook: Als je terugdenkt naar het verleden, wat vond je toen zo leuk, waar denk je met veel plezier aan terug. Kun je zo'n situatie opnieuw beleven?
Ben je ermee eens dat je nu in je huidige situatie vastzit en dat je wel wat hulp kunt gebruiken?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
[..]
Ja stilstand is achteruitgang.
Ik doe niet erg veel dus dat word lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |