Maar wegdoen kan echt niet. Emotionele waarde enzoquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Een van tweeën heeft een veel te dure hobby.

Of het is de broodnodige uitlaatklep.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Maar wegdoen kan echt niet. Emotionele waarde enzo

Ik vind het zo mooi dat ze altijd op het einde 80 euro per maand aan besparing doorberekenen, omdat ze staan ingeschreven op die sitequote:Op maandag 15 september 2014 15:06 schreef xzaz het volgende:
En Sloop de crisis is trouwens ook één grote farce. Maar goed.

Mooi is dat ja, genoeg huishoudens die amper aan 80 euro per maand komen, laat staan het kunnen besparen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het zo mooi dat ze altijd op het einde 80 euro per maand aan besparing doorberekenen, omdat ze staan ingeschreven op die site
NEM

Ik vraag me af of dat zo is.. over het algemeen zijn de adviezen wel voor iedereen toepasbaar.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Salina het volgende:
Wel vind ik het jammer dat er schijnbaar een heleboel aangemelde personen niet door het programma geholpen worden, alleen omdat die "verhalen" minder gelikt of interessant zijn.
Valt mij op dat er in dit programma nauwelijks iets wordt verteld over of nauwelijks sprake is van instanties als de Kredietbank, Voedselbank, WSNP.
Zal wel niet interessant genoeg zijn voor dit programma.
 )
) 

Dat laatste staat buiten kijf. Iedereen is gebaat bij die eigenlijk simpel te hanteren (doch niet door iedereen gebruikte) adviezen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat zo is.. over het algemeen zijn de adviezen wel voor iedereen toepasbaar.

Nee, daar heb je ook weer een punt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat laatste staat buiten kijf. Iedereen is gebaat bij die eigenlijk simpel te hanteren (doch niet door iedereen gebruikte) adviezen.
Wat betreft het eerste: misschien mijn vooroordeel, en ervaringen met commerciele (lees: gelikte) tv.
Misschien is het inderdaad iets anders dan dat ik het stel, maar de afleveringen die ik nu heb gezien van 2013 en 2014 schetsen een beetje dat beeld. Type: veel schulden, weinig inzicht, weinig hulp gevraagd bij officiele instanties waar iedereen terecht kan voor (gratis) hulp.
Kan er ook niets aan doen.
 Als je echt diep in de schulden zit zijn er inderdaad nog instanties die je kunnen helpen en die maken ze nu niet bekend. Ook zouden ze (wat mij betreft) dieper in mogen gaan op toeslagen (desnoods met een dikke disclaimer
 Als je echt diep in de schulden zit zijn er inderdaad nog instanties die je kunnen helpen en die maken ze nu niet bekend. Ook zouden ze (wat mij betreft) dieper in mogen gaan op toeslagen (desnoods met een dikke disclaimer  )
) 

Als dit al de 'succesvolle tips' zijnquote:Hét boek bij het succesvolle tv-programma.
Eindelijk is er het langverwachte boek Een dubbeltje op zijn kant. De twee kopstukken van dit RTL-4 programma, Annemarie van Gaal en John Williams, brengen hun jarenlange expertise nu in boekvorm. Heldere taal met duidelijke opdrachten. Zo helpen ze je op weg naar een schuldenvrij leven.
Enkele succesvolle tips uit het boek om geld te besparen:
- Verkoop ongebruikte spullen
- Stop met roken
- Kijk of je de auto weg kunt doen
- Kijk of je recht hebt op (meer) toeslagen
- Pas op voor dubbele verzekeringen
- Zeg (een deel van) je abonnementen op
- Pas op voor het 'doormodder-effect': als je schulden blijven oplopen, dan wordt je last onbeheersbaar.
 Dan bespaar je al 12,50 door het boek niet te kopen. Allemachtig, wat algemeen.
 Dan bespaar je al 12,50 door het boek niet te kopen. Allemachtig, wat algemeen.

Zo, even aangepast.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:21 schreef Maraca het volgende:
Even een interessevraagje: de mensen die bij jou komen kwamen.
Lukt het ze om binnen een aantal jaar weer volledig schuldenvrij te zijn? Of blijven die mensen echt 'levenslang' een probleem hebben?

Evenmin als het niet voldoen aan je verplichtingen, b.v.
 Evenmin als het niet voldoen aan je verplichtingen, b.v.

De meeste van die tips kun je gratis krijgen via allerlei instanties. Boekjes en folders met bespaartips, adresjes naar goedkope tweedehands zaakjes, etcetera.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:27 schreef Maraca het volgende:
Zit even te kijken naar dat boek van ze. Kreng kost EUR 12,50
[..]
Als dit al de 'succesvolle tips' zijnDan bespaar je al 12,50 door het boek niet te kopen. Allemachtig, wat algemeen.

Ik kon ergens anders betaald werken, dus ik moest helaas de keuze maken om dit erg leuke werk dat ik onbetaald deed (maar wel als een echte professional)quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Wat jammer dat je werk is gestopt, Salina.
 te laten schieten.
 te laten schieten.  

Inderdaad jammer dat je niet meer werkzaam bent in die branche.
 Inderdaad jammer dat je niet meer werkzaam bent in die branche.

Dat maakt het ook fascinerende televisie vind ik.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:51 schreef Salina het volgende:
Maar het gaat bij 90% van de mensen niet zozeer om de makkelijkheid van de tips zelf, maar om het simpelweg opvolgen van en het leven naar die tips.
Dát is het probleem.
 Die tips kunnen ze zelf ook wel bedenken, maar toch komen ze er niet zonder hulp uit.
 Die tips kunnen ze zelf ook wel bedenken, maar toch komen ze er niet zonder hulp uit.

Soms krijg ik het idee dat ze het ook niet zelf kunnen bedenken en dat het nieuw voor ze is. De loterijen à 100+ euro per maand opzeggen bijvoorbeeld. Ik kan echt niet begrijpen dat die mensen dat niet al jaren geleden hebben gedaan. Of gewoon geen idee hebben wat er binnen komt en eruit gaat, hoe kan dat?quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat maakt het ook fascinerende televisie vind ik.Die tips kunnen ze zelf ook wel bedenken, maar toch komen ze er niet zonder hulp uit.

Ja maar als je wint dan heb je het er allemaal uit en hoef je nooit meer te werkenquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:59 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Soms krijg ik het idee dat ze het ook niet zelf kunnen bedenken en dat het nieuw voor ze is. De loterijen à 100+ euro per maand opzeggen bijvoorbeeld. Ik kan echt niet begrijpen dat die mensen dat niet al jaren geleden hebben gedaan. Of gewoon geen idee hebben wat er binnen komt en eruit gaat, hoe kan dat?

En het is wel heel lullig als volgende week op jouw postcode de hoofdprijs valt...quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:03 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar als je wint dan heb je het er allemaal uit en hoef je nooit meer te werken

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |