abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144371938
Hallo,

Mijn hardeschijf van Western Digital is net van ongeveer een halve meter hoogte op de grond gevallen omdat ik die kabel te strak trok. Toen ik hem net aan me computer koppelde, gaf die geen enkel signaal meer, en ik hoor hem ook geen geluid meer maken. Betekend dit dat ik hem gelijk weg kan gooien? Er staan namelijk hele belangrijke bestanden, foto's en muziek op waar ik nu dus niet meer aan kan komen. Is het misschien een optie om hem open te schroeven en er ff naar te kijken? Ik heb echt geen flauw idee of dit nog te maken valt, maar ik kan eigenlijk niet zonder deze harde schijf!. Ik hoop dat hier een oplossing voor is :(
pi_144371985
Geef er een klap op zei mijn opa altijd
pi_144372015
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:29 schreef BigSign het volgende:
Hallo,

Mijn hardeschijf van Western Digital is net van ongeveer een halve meter hoogte op de grond gevallen omdat ik die kabel te strak trok. Toen ik hem net aan me computer koppelde, gaf die geen enkel signaal meer, en ik hoor hem ook geen geluid meer maken. Betekend dit dat ik hem gelijk weg kan gooien? Er staan namelijk hele belangrijke bestanden, foto's en muziek op waar ik nu dus niet meer aan kan komen. Is het misschien een optie om hem open te schroeven en er ff naar te kijken? Ik heb echt geen flauw idee of dit nog te maken valt, maar ik kan eigenlijk niet zonder deze harde schijf!. Ik hoop dat hier een oplossing voor is :(
Hoe belangrijk is het? Hoeveel is het je waard?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_144372067
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe belangrijk is het? Hoeveel is het je waard?
Geen back-up van zo te lezen, dus ook niet heel belangrijk..
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:32:16 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_144372129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:29 schreef BigSign het volgende:
Er staan namelijk hele belangrijke bestanden, foto's en muziek op waar ik nu dus niet meer aan kan komen. Is het misschien een optie om hem open te schroeven en er ff naar te kijken? Ik heb echt geen flauw idee of dit nog te maken valt, maar ik kan eigenlijk niet zonder deze harde schijf!. Ik hoop dat hier een oplossing voor is :(
Als het zo belangrijks is, dan heb je toch een backup die je terug gaat zetten?

Als je nu denkt: "Ja, maar dit was mijn backup", dan heb je zojuist met een dure geleerd dat bestanden op een enkele harde schijf geen backup zijn.

Wat je nog kan proberen is de schijf uit de behuizing halen en los in je computer zetten.
So we just called him Fred
pi_144372173
Stellar.
pi_144372200
Als je nou je externe harddisk had gebruikt als back-up ipv als primaire opslag voor je belangrijke data had je nu niet zo'n problemen gehad

pi_144372248
En inderdaad intern proberen. Was er totaal geen geluid, of hoorde je hem nog proberen te draaien?
pi_144372369
Ten eerste stom van je dat je hem laat vallen, maar ik ben zelf ook een keertje zo stom geweest,,,

Data retrieval ( het terug halen van oude data op een kapotten schijf ) vragen ze flink veel geld voor,, echt meer dan jou jaarlijkse vakantietje... In china heb je nog wel adresjes waar ze het goedkoper doen.

Een doehetzelf methode zou kunnen zijn : koop een identieke hd, ( lang zoeken maar die kan je dan scoren ) en doe het printplaatje van de nieuwe op die oude van jou! ( is een beetje een klein klusje ), dan heb je kans dat de hd weer werkt ! maar is een gok die je neemt! niet 100% zeker dat het werkt!

Ook kan het zijn dat het kabeltje ( nou ja het is niet echt een kabeltje maar eerder een soort plat flexibel stripje ) dat de printplaat met jou interne hd aansluit is losgetrilt ( ook een kleine kans maar het proberen waard )
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  Donald Duck held dinsdag 9 september 2014 @ 22:40:31 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_144372760
Voor de vervanger: koop een netwerkschijf. Die kan gewoon veilig in een hoekje bij de router staan, kan nooit iets mee gebeuren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_144372837
Lekker, voor mij dus niet meer zo'n HDD als die ik nu heb. Zulke dingen zouden er eigenlijk voor gemaakt moeten worden om tegen een stootje te kunnen. Ik ben zelf altijd ontzettend zuinig op mijn spullen en heb jaren lang gelukkig niks kapot laten vallen, en dat is bij andere wel is anders.
pi_144373012
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:41 schreef BigSign het volgende:
Lekker, voor mij dus niet meer zo'n HDD als die ik nu heb. Zulke dingen zouden er eigenlijk voor gemaakt moeten worden om tegen een stootje te kunnen. Ik ben zelf altijd ontzettend zuinig op mijn spullen en heb jaren lang gelukkig niks kapot laten vallen, en dat is bij andere wel is anders.
je bent te nonchalant geweest,,,, computers en laptops kunnen niet tegen al te grote schokken,,, en nu weet je het voor de volgende keer dus! behandel je hd alsof het je eerste vriendinnetje is die jou ontmaagd! extreem voorzichtig!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_144373112
quote:
Je bent gewoon een faalhaas. Je laat je hdd vallen en nu ga je nog verontwaardigd doen dat het ding stuk gaat :')
  Donald Duck held dinsdag 9 september 2014 @ 22:46:47 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_144373206
quote:
Ouderwetse harde schijven zijn nu eenmaal kwetsbaar, er zit mechanische technologie in.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:48:49 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_144373353
Detecteert de pc uberhaupt nog iets?
Dum de dum
pi_144373567
Nope, als ik naar deze computer ga staat ie er niet meer tussen.
pi_144373922
Lichtje van de HDD brandt ook niet meer..
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:58:18 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_144373985
Lichtje ... dus er zit een plastic kast omheen ... ga dat er es af slopen en sluit direct de sata // ide op het mobo aan (en de 5v/12v natuurlijk)
Dum de dum
pi_144374091
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Lichtje ... dus er zit een plastic kast omheen ... ga dat er es af slopen en sluit direct de sata // ide op het mobo aan (en de 5v/12v natuurlijk)
Dit. Harde schijf uit de behuizing halen en in je compu zetten. Hopelijk werkt het dan.
pi_144374093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:35 schreef pionnetje het volgende:
Ten eerste stom van je dat je hem laat vallen, maar ik ben zelf ook een keertje zo stom geweest,,,

Data retrieval ( het terug halen van oude data op een kapotten schijf ) vragen ze flink veel geld voor,, echt meer dan jou jaarlijkse vakantietje... In china heb je nog wel adresjes waar ze het goedkoper doen.

Een doehetzelf methode zou kunnen zijn : koop een identieke hd, ( lang zoeken maar die kan je dan scoren ) en doe het printplaatje van de nieuwe op die oude van jou! ( is een beetje een klein klusje ), dan heb je kans dat de hd weer werkt ! maar is een gok die je neemt! niet 100% zeker dat het werkt!

Ook kan het zijn dat het kabeltje ( nou ja het is niet echt een kabeltje maar eerder een soort plat flexibel stripje ) dat de printplaat met jou interne hd aansluit is losgetrilt ( ook een kleine kans maar het proberen waard )
Alleen PCB (printplaatje) overzetten werkt vrijwel nooit meer, je moet meestal ook de EEPROM overzetten op de vervangende PCB.

Daarnaast: ik denk niet dat door de val de PCB gesneuveld is.
pi_144375255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alleen PCB (printplaatje) overzetten werkt vrijwel nooit meer, je moet meestal ook de EEPROM overzetten op de vervangende PCB.

Daarnaast: ik denk niet dat door de val de PCB gesneuveld is.
..en jij denkt dat TS daar ook maar iets van begrijpt? :D
pi_144375316
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:24 schreef Nemephis het volgende:

[..]

..en jij denkt dat TS daar ook maar iets van begrijpt? :D
Ik reageerde op pionnetje.
pi_144375382
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik reageerde op pionnetje.
Ah ok :)
pi_144375658
Ik ben zelfs aan het uitzoeken hoe ik deze externe hdd in mijn pc kan zetten :p
Is dit makkelijk? En is daar een soort handleiding van? Ik heb de schijf al uit de behuizing gehaald van de hdd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')