Hoe belangrijk is het? Hoeveel is het je waard?quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:29 schreef BigSign het volgende:
Hallo,
Mijn hardeschijf van Western Digital is net van ongeveer een halve meter hoogte op de grond gevallen omdat ik die kabel te strak trok. Toen ik hem net aan me computer koppelde, gaf die geen enkel signaal meer, en ik hoor hem ook geen geluid meer maken. Betekend dit dat ik hem gelijk weg kan gooien? Er staan namelijk hele belangrijke bestanden, foto's en muziek op waar ik nu dus niet meer aan kan komen. Is het misschien een optie om hem open te schroeven en er ff naar te kijken? Ik heb echt geen flauw idee of dit nog te maken valt, maar ik kan eigenlijk niet zonder deze harde schijf!. Ik hoop dat hier een oplossing voor is
Geen back-up van zo te lezen, dus ook niet heel belangrijk..quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe belangrijk is het? Hoeveel is het je waard?
Als het zo belangrijks is, dan heb je toch een backup die je terug gaat zetten?quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:29 schreef BigSign het volgende:
Er staan namelijk hele belangrijke bestanden, foto's en muziek op waar ik nu dus niet meer aan kan komen. Is het misschien een optie om hem open te schroeven en er ff naar te kijken? Ik heb echt geen flauw idee of dit nog te maken valt, maar ik kan eigenlijk niet zonder deze harde schijf!. Ik hoop dat hier een oplossing voor is
je bent te nonchalant geweest,,,, computers en laptops kunnen niet tegen al te grote schokken,,, en nu weet je het voor de volgende keer dus! behandel je hd alsof het je eerste vriendinnetje is die jou ontmaagd! extreem voorzichtig!quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:41 schreef BigSign het volgende:
Lekker, voor mij dus niet meer zo'n HDD als die ik nu heb. Zulke dingen zouden er eigenlijk voor gemaakt moeten worden om tegen een stootje te kunnen. Ik ben zelf altijd ontzettend zuinig op mijn spullen en heb jaren lang gelukkig niks kapot laten vallen, en dat is bij andere wel is anders.
Je bent gewoon een faalhaas. Je laat je hdd vallen en nu ga je nog verontwaardigd doen dat het ding stuk gaatquote:Op dinsdag 9 september 2014 22:41 schreef BigSign het volgende:
Lekker, voor mij dus niet meer zo'n HDD als die ik nu heb. Zulke dingen zouden er eigenlijk voor gemaakt moeten worden om tegen een stootje te kunnen. Ik ben zelf altijd ontzettend zuinig op mijn spullen en heb jaren lang gelukkig niks kapot laten vallen, en dat is bij andere wel is anders.
Ouderwetse harde schijven zijn nu eenmaal kwetsbaar, er zit mechanische technologie in.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:41 schreef BigSign het volgende:
Dit. Harde schijf uit de behuizing halen en in je compu zetten. Hopelijk werkt het dan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Lichtje ... dus er zit een plastic kast omheen ... ga dat er es af slopen en sluit direct de sata // ide op het mobo aan (en de 5v/12v natuurlijk)
Alleen PCB (printplaatje) overzetten werkt vrijwel nooit meer, je moet meestal ook de EEPROM overzetten op de vervangende PCB.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:35 schreef pionnetje het volgende:
Ten eerste stom van je dat je hem laat vallen, maar ik ben zelf ook een keertje zo stom geweest,,,
Data retrieval ( het terug halen van oude data op een kapotten schijf ) vragen ze flink veel geld voor,, echt meer dan jou jaarlijkse vakantietje... In china heb je nog wel adresjes waar ze het goedkoper doen.
Een doehetzelf methode zou kunnen zijn : koop een identieke hd, ( lang zoeken maar die kan je dan scoren ) en doe het printplaatje van de nieuwe op die oude van jou! ( is een beetje een klein klusje ), dan heb je kans dat de hd weer werkt ! maar is een gok die je neemt! niet 100% zeker dat het werkt!
Ook kan het zijn dat het kabeltje ( nou ja het is niet echt een kabeltje maar eerder een soort plat flexibel stripje ) dat de printplaat met jou interne hd aansluit is losgetrilt ( ook een kleine kans maar het proberen waard )
..en jij denkt dat TS daar ook maar iets van begrijpt?quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Alleen PCB (printplaatje) overzetten werkt vrijwel nooit meer, je moet meestal ook de EEPROM overzetten op de vervangende PCB.
Daarnaast: ik denk niet dat door de val de PCB gesneuveld is.
Ik reageerde op pionnetje.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:24 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..en jij denkt dat TS daar ook maar iets van begrijpt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |