ga lekker terug naar je eigen land dan als je het niet begrijpt !!1quote:Op maandag 15 september 2014 17:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het is wel gewoon 100% terecht.
Sinterklaas is een achterlijk feest.
Waar het vandaan komt is gewoon zo onduidelijk, dat het gezeik er over gewoon nergens op slaat, knal rode lippen pikzwart kroes haar zwarte handschoenen grote oorbellen en een kleurrijk pak aan, als jij een negert kent die er ZO specifiek uit ziet mag je van mij part het hele sinterklaas feest rascistisch vinden!quote:Op maandag 15 september 2014 17:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee.
Maar wat maakt dat nou uit. Het feest heeft gewoon een racistische lading. Of is hij echt zwart door het roet uit de schoorsteen?
Nee, sommige mensen máken er wat racistisch van.quote:Op maandag 15 september 2014 17:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee.
Maar wat maakt dat nou uit. Het feest heeft gewoon een racistische lading. Of is hij echt zwart door het roet uit de schoorsteen?
Het is wat wij er van maken, en wij maken er al tien talle jaren van dat het roet is, als jij zo graag met je mede aanhangers wilt blijven geloven dat het feest beoordeeld moet worden door volwassen en die dan moeten vinden dat het slaven zijn die zwart van huidskleur zijn, dan mist er toch wat aan het vermogen van een paar medelanders.quote:Op maandag 15 september 2014 17:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee.
Zeer onduidelijk inderdaad.quote:Op maandag 15 september 2014 17:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waar het vandaan komt is gewoon zo onduidelijk, dat het gezeik er over gewoon nergens op slaat, knal rode lippen pikzwart kroes haar zwarte handschoenen grote oorbellen en een kleurrijk pak aan, als jij een negert kent die er ZO specifiek uit ziet mag je van mij part het hele sinterklaas feest rascistisch vinden!
Ik weet niet anders dat zwarte piet gewoon een vrolijk hulpje is van sinterklaas en niemand hield het voor rascistisch tot de zeurpieten zelf iets uit 150jaar geleden opdoken wat die link legde, dus gewoon gehypte BULLshit!
Maar goed ik ben zelf meer van het kerstfeescht vreten op aarde dus boeie
quote:Op maandag 15 september 2014 18:12 schreef schommelstoel het volgende:
Ik ben geen 'donker persoon' maar heb wel mijn pieten diploma behaald op de basis school.
Moet dat dan nu ook betekenen dat ik een 'donker persoon' ben (neger?)
Kom op zeg.
Het lijkt er sterk op dat je het gewoon niet anders wilt horen en of weten.quote:
Prima hoor.quote:Op maandag 15 september 2014 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, sommige mensen máken er wat racistisch van.
Kinderen vinden het een geweldig feest. En het is hun feestje toch?
Waarom? Men probeert het nu onhoudbaar te maken. Een heel klein groepje mensen.quote:Op maandag 15 september 2014 18:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Prima hoor.
Maar je kan toch niet ontkennen dat het hele feest in huidige vorm onhoudbaar is geworden?
Dat kan ik wel, omdat volwassen temperen met een kinderfeest, kinderen zien pieten helemaal niet als 'negers'.quote:Op maandag 15 september 2014 18:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Prima hoor.
Maar je kan toch niet ontkennen dat het hele feest in huidige vorm onhoudbaar is geworden?
niemand lijkt er op dus houd het op een sprookjes figuur zodra je het gaat vergelijken met iemand en het gaat vergelijken met een Neger dan ( wat ze zelf doen) dan ben je een rascist!quote:Op maandag 15 september 2014 18:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zeer onduidelijk inderdaad.
Een neger met kroes haar en rode dikke lippen en een hulpje van een blanke man. Is zeer onduidelijk ja. Vooral als je weet dat het feest ongeveer 150 jaar terug voor het eerst was. Ik zou niet weten waar dat op moet wijzen.
I think we can shake hands on this one.quote:Op maandag 15 september 2014 19:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
niemand lijkt er op dus houd het op een sprookjes figuur zodra je het gaat vergelijken met iemand en het gaat vergelijken met een Neger dan ( wat ze zelf doen) dan ben je een rascist!
Een klein kind van 3 a 4 kan natuurlijk zich eens vergissen, maar als je jezelf laat beledigen door een kind van 3 of 4 ben je zelf dom!!!
Eeen klein kind vloept er van alles uit, als je dat al beledigend vind dan ben je gewoon niet goed wijs!
Want daar gaat het om!
De aanklager zelf die quincy flapdrol krijgt nu door dit meer haat over zich heen dan ooit te voren!
En daar heb ik ook totaal geen meedelijden mee, als ik hem zie ga ik hem gewoon KEIHARD uitlachen!
Ik vind hem gewoon zielig!
quote:Op maandag 15 september 2014 19:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
I think we can shake hands on this one.
Het is wat wij er zelf van maken inderdaad. Blijkbaar vraagt een groepje in de maatschappij om verandering. Die toch ook zeker deel uitmaken van "wij". Kom op, een paar aanpassingen en iedereen is tevreden. Maar voor de chauvinistische Nederlander gaat dat al te ver.quote:Op maandag 15 september 2014 18:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het is wat wij er van maken, en wij maken er al tien talle jaren van dat het roet is, als jij zo graag met je mede aanhangers wilt blijven geloven dat het feest beoordeeld moet worden door volwassen en die dan moeten vinden dat het slaven zijn die zwart van huidskleur zijn, dan mist er toch wat aan het vermogen van een paar medelanders.
Dit sinterklaas gedoe is ook een goed voorbeeld van hoe Amerikanen zelf racisme instand houden.
Door dingen te censuren en weg te laten geef je aan dat iets slecht is, dus is het voor middel jongeren stoer om bepaalde dingen te zeggen of te doen.
Zwarte piet heeft roet in zijn gezicht door de klusjes die hij graag doet voor Nicolaas, aangezien Nicolaas hen geeft wat ze willen, eten, drinken, slaapplaats, werken ze graag voor Nicolaas.
Daarbij komt ook nog eens dat hij kinderen helpt die wel een verzetje kunnen gebruiken.
Maar oke, als jij liever een negatieve insteek blijft volgen die wordt aangekaart door een minderheid, dan moet je dat vooral doen, maar moet jij ook niet gek opkijken als de meerderheid van de Nederlanders het niet met je eens zijn.
quote:Op maandag 15 september 2014 22:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja toch? Soms ben je het gewoon niet eens met elkaar. Moet kunnen toch?
Hahahaquote:Op maandag 15 september 2014 23:04 schreef theguyver het volgende:
[..]ja dat heb je soms
http://www.upcoming.nl/ra(...)il-article-to-friend
leuk nieuws berichtje kreeg ik net door gestuurd![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |