abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144460006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het heeft automatisch een rechts tintje als zij het organiseren.
Dat weet ik niet, het hangt er maar van af hoe ze het uitvoeren. Maar goed, als je wil voorkomen dat alleen zij het nog gaan doen dan kan je beter als NPO je verantwoordelijkheid nemen en het feest organiseren zoals het volk dat graag heeft, met ZP dus. Wat het volk graag heeft kan in de loop van decennia veranderen maar je moet niet voor de troepen vooruit willen lopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 12 september 2014 @ 17:25:17 #202
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_144460017
Fijn....

Nu is "Zie ginds komt de Stoomboot..." gelijk geschaard met "Mijn Kampf".

Asjeblieft, daar is je Godwin.
Ik poep op AZ Alkmaar.
pi_144460036
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:25 schreef Nood-kloon het volgende:
Fijn....

Nu is "Zie ginds komt de Stoomboot..." gelijk geschaard met "Mijn Kampf".

Asjeblieft, daar is je Godwin.
Mein Kampf werd ook veel buiten de bibliotheken gelezen hoezeer de overheid ook graag anders had, ook voordat het internet bestond. ;)
#NoDAPL
pi_144461539
quote:
Vreemde discussie over of de 'escalatie' de schuld is van de zeurpieten of de Telegraaf/tokkies.
Toch kwam m.i. vorig jaar de belangrijkste escalatie door een "vertaalfout" van een Telegraafmedewerker die zogenaamd zou hebben verstaan "This party should stop" in plaats van "This practice should stop" waarna de Telegraaf kopte dat de VN het Sinterklaasfeest wilde verbieden (wat een ernstig kromme vertaling is omdat "party" nooit "feest" in de zin van "Sinterklaasfeest" betekent) en de daaropvolgende stroom (racistische) haatmails en (doods)bedreigingen aan random VN-medewerkers, waardoor een mini-onderzoekje op verzoek van UNESCO dat in principe al was afgesloten (de NL regering had geen behoefte aan erkenning als erfgoed en de aanvraag tot erkenning door het Sint Nicolaasgenootschap voldeed niet aan de voorwaarden) kennelijk toch iets breder moest worden opgezet (er zijn toen oa. reakties op een aantal nieuwssites integraal vertaald en dat loog er bepaald niet om).

En tja, het waren niet bepaald de "zeurpieten" die de betreffende mails hebben verstuurd en de internationale fora bestormden om op hoge poten uit te leggen dat iets nooit racistisch kan zijn als het een kinderfeest, een traditie of niet racistisch bedoeld is, dat het geen negerkarikatuur betreft maar schoorsteenroet, dat het niet aan hun maar aan ons was om uit te maken of een "eeuwenoude" NL traditie racistische elementen bevat, dat er in andere landen veel meer racisme en oorlog en andere narigheid is waar ze zich beter druk over konden maken, dat de Iraanse Zwarte Piet wél erfgoederkenning kreeg (omdat die aan de voorwaarden voldeed), dat Zwarte Piet hoort bij vrijheid van meningsuiting en dat iedereen die het daar niet mee eens was geen echte Nederlander is en zijn/haar kop moest houden, uitkering & paspoort inleveren en de grens over moest worden gekieperd. Want wij geen Zwarte Piet, dan zij geen gratis moskeeën en geen Suikerfeest!!!!1!!1~~ (Euh... lolwut? :D )

Je kon in het buitenland de haargrenzen horen kraken vanwege de snelheid waarmee men aldaar de wenkbrauwen optrok. :P
pi_144462751
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Aangezien slechts enkele tientallen mensen een klacht indienden bij dat Meldpunt Discriminatie m.b.t. het Amsterdamse Sinterklaasfeest is dat uiterst onwaarschijnlijk. Al zou maar 1% van honderdduizenden mensen klagen dan nog zou je duizenden klachten krijgen, 100 keer zoveel als het aantal klachten wat is ingediend. We mogen m.i. verwachten dat veel meer dan 1% van de anti-ZPers heeft geklaagd.
Ik heb het over onderzoekjes van de gemeente Amsterdam en Eenvandaag.
Meldpunt discriminatie doet niet zulke opiniepeilingen.
Ik zie zo veel discriminatie op het internet die ik niet meld. Dat wil niet zeggen dat ik dus alles goedkeur.
Je kunt die klachtcijfers niet als peiling zien.
pi_144462825
ondertussen in de biblebelt

http://www.barneveldsekra(...)25.html#.VBMou_l_s64

quote:
BARNEVELD - Zwarte Piet blijft dit jaar gewoon zwart. Volgens de Barneveldse Middenstands Vereniging (BMV) heeft de recente ophef over de positie van de knecht van Sinterklaas niets te maken met het vieren van het jaarlijkse kinderfeest.

Door Hans-Lukas Zuurman
Dat bevestigt Karelien Druijff van de BMV. ,,Dit is nooit een discussiepunt geweest voor ons.'' De winkeliersvereniging heeft voor het regelen van de jaarlijkse intocht op het Raadhuisplein een speciale Sinterklaas-commissie in het leven geroepen, waarvan Jan Kruit één van de kartrekkers is. Ook hij snapt niets van de commotie die vorig jaar in Nederland ontstond. Zwarte Piet zou met zijn kroeshaar, oorbellen en rode lippen een negatieve negroïde stereotypering zijn die in combinatie met het koloniaal verleden van Nederland niet langer te rechtvaardigen zou zijn. In Amsterdam heeft dat inzicht, mede veroorzaakt door een rechtszaak, er in middels toe geleid dat de Zwarte Piet blijvend van gedaante gaat veranderen. ,,Het domme, volgzame en onderdanige karakter van Piet moet eruit'', liet burgemeester Eberhard van der Laan onlangs weten.

Voor Kruit is ingrijpen in het uiterlijk van het typisch Hollandse kinderfeest een brug te ver: ,,Wij zijn het erover eens dat Zwarte Piet normaal zwart moet blijven, net als in de voorgaande jaren. Wij doen niet mee aan die hele discussie. Ik vind het persoonlijk ook zwaar overtrokken. Vanuit de inwoners hebben we ook nog nooit gehoord dat we voor een andere kleur zouden moeten kiezen. Als dat zou moeten, zou ik ermee stoppen. Niemand stoort zich eraan, dat willen we lekker zo laten.'' Kruit zegt inmiddels al volop bezig te zijn met de voorbereiding van de intocht van Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten dit jaar. ,,Het wordt weer een groots spektakel. We werken met een vaste groep, er zijn zestig Pieten en volop vrijwilligers bij betrokken. We hebben zelfs een wachtlijst voor de Zwarte Pieten.''

In Voorthuizen zegt Robbert de Veen van het lokale Sinterklaascomité van Ondernemers Vereniging Voorthuizen ,,te wachten op wat Sinterklaas ons dit jaar stuurt''. De landelijke discussie speelt echter geen rol, bevestigt hij even later. ,,Elke Piet, zwart of niet, is bij ons welkom. Het gaat erom dat het voor de kinderen een leuk feest blijft.''

De gemeente Barneveld legt de ondernemersverenigingen geen strobreed in de weg als het gaat om het verlenen van de benodigde vergunningen. ,,Wij leggen geen aanvullende voorwaarden op ten aanzien van de Sinterklaasintochten. We hopen dat ook dit jaar veel inwoners - vooral onze jongste inwoners! - opnieuw zullen genieten van dit zo bij ons land behorende volksfeest'', aldus woordvoerder Bertil Rebel van de gemeente Barneveld.
pi_144462919
quote:
Gelukkig is 99,99% van Nederland wel verstandig.
pi_144463339
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb het over onderzoekjes van de gemeente Amsterdam en Eenvandaag.
Meldpunt discriminatie doet niet zulke opiniepeilingen.
De meeste Nederlanders weten dat je voor discriminatie daar terecht kan. Reken er maar op dat niet slechts 1 op de 10000 mensen of minder dat doet en dat waarschijnlijk minstens 1% dit doet. Als je nog niet eens de moeite wil nemen om die discriminatie te melden bij het orgaan wat hiervoor is opgericht dan zal het wel niet heel erg hoog zitten. ;)

quote:
Ik zie zo veel discriminatie op het internet die ik niet meld. Dat wil niet zeggen dat ik dus alles goedkeur.
Je kunt die klachtcijfers niet als peiling zien.
Er is een verschil tussen dat zien en het afkeuren en dat je je echt gekwetst voelt. In het tweede geval ben je veel sneller geneigd om het te melden, in het eerste geval inderdaad niet maar is er dan voldoende reden om een cultuur aan te passen? Ik spreek uit ervaring, ik ben zelf eens het slachtoffer geweest van discriminatie. De woede die je dan voelt over het onrecht wat je wordt aangedaan is fundamenteel verschillend van iets rationeel afkeuren.
#NoDAPL
pi_144463548
quote:
Ook een voorbeeld dat je de cultuur niet van bovenaf kan veranderen. Niet alleen burgers kunnen zelf iets organiseren als de overheid ermee stopt, ook winkeliers kunnen dit regelen. De klant wil het immers graag en zoveel geld kost het niet per winkel, dat haal je er al snel uit met wat extra impulsaankopen. Burgers zouden enkel wat dranghekken hoeven te huren en een toneelspeler en een propjongen gratis kunnen inschakelen (altijd wel te vinden). :)
#NoDAPL
  vrijdag 12 september 2014 @ 19:44:29 #210
426947 Bierklepje
Het klinkt al lekkerder!
pi_144463979
Deze discussie slaat echt nergens op. Kinderen zien hun Zwarte Piet niet als een ''bad guy'', maar meer als een dappere held, dat ook het hulpje van de Sint is. Welk kind legt nou de link tussen slavernij en het Sinterklaasfeest? Ook Surinaamse kindjes dachten en denken dat nu nog steeds niet. Het zijn de ouders, die zich nu een beetje vervelen en gaan denken aan een soort van slavernij speelstuk, maar vroeger dachten ze dit ook niet. Hoe leg ik onze kinderen uit, waarom Piet nu niet meer zwart is en gekleurd is? De Pieten zijn naar de top van de regenboog gegaan en Sinterklaas rijdt nu op een unicorn w/

Het is allemaal de schuld van die ene man die begonnen is met deze verschrikkelijke campagne, dat het goud van de Nederlandse cultuur succesvol heeft geschraapt. :6
pi_144464082
Sinterklaas liedjes zijn nu ook aangepast zag ik op POW niews gisteren.
Word een beetje moe van dit ''nieuws'' alhowel ik zelf half hindoestaans ben van Surinaamse
afkomst vind ik dat dit nu afgelopen moet zijn!
pi_144464083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:44 schreef Bierklepje het volgende:
Deze discussie slaat echt nergens op. Kinderen zien hun Zwarte Piet niet als een ''bad guy'', maar meer als een dappere held, dat ook het hulpje van de Sint is. Welk kind legt nou de link tussen slavernij en het Sinterklaasfeest? Ook Surinaamse kindjes dachten en denken dat nu nog steeds niet. Het zijn de ouders, die zich nu een beetje vervelen en gaan denken aan een soort van slavernij speelstuk, maar vroeger dachten ze dit ook niet. Hoe leg ik onze kinderen uit, waarom Piet nu niet meer zwart is en gekleurd is? De Pieten zijn naar de top van de regenboog gegaan en Sinterklaas rijdt nu op een unicorn w/

Het is allemaal de schuld van die ene man die begonnen is met deze verschrikkelijke campagne, dat het goud van de Nederlandse cultuur succesvol heeft geschraapt. :6
Maak van jouw probleem niet andermans probleem.

Het is werkelijk niet te geloven. Mensen die hun kinderen voorliegen met Sinterklaas hebben nu opeens moeite om hun kinderen een andere leugen te vertellen waarom Zwarte Piet nu een andere kleur heeft.
pi_144464096
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:47 schreef Lioness1578 het volgende:
Sinterklaas liedjes zijn nu ook aangepast zag ik op POW niews gisteren.
Word een beetje moe van dit ''nieuws'' alhowel ik zelf half hindoestaans ben van Surinaamse
afkomst vind ik dat dit nu afgelopen moet zijn!
Het moet inderdaad afgelopen zijn met ZP.
pi_144464203
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders weten dat je voor discriminatie daar terecht kan. Reken er maar op dat niet slechts 1 op de 10000 mensen of minder dat doet en dat waarschijnlijk minstens 1% dit doet. Als je nog niet eens de moeite wil nemen om die discriminatie te melden bij het orgaan wat hiervoor is opgericht dan zal het wel niet heel erg hoog zitten. ;)
Ja... ook al zit het niet hoog en mensen willen het niet hoogzittend hebben..
Dat is het punt niet. Het punt is dat de klachtencijfers geen opiniepeiling zijn.

[..]

quote:
Er is een verschil tussen dat zien en het afkeuren en dat je je echt gekwetst voelt. In het tweede geval ben je veel sneller geneigd om het te melden, in het eerste geval inderdaad niet maar is er dan voldoende reden om een cultuur aan te passen?
Cultuur is wat je denkt en doet. Als je van mening verandert dan verander je de cultuur op microniveau. Als een massa mensen van mening en van doen veranderen dan is er een serieuse verandering .
De reden is: de persoonlijke keuze van iemand.
Niet van persoonlijke keuze willen veranderen vanwege cultuurbehoud is aartsconservatisme.
Zinloos... blijf gewoon jezelf en niet perse de schijn van het oude willen hooghouden
Maar het ging over niet willen weten dat mogelijk honderdduizenden Nederlanders ZP niet leuk vinden, omdat het een imitatie is van hun.
Helaas... is dat niet willen weten Nederlandse cultuur. Hoogste tijd dat mensen een persoonlijke keuze maken en willen weten hoe dat nu zit.
pi_144464226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind dat het inderdaad afgelopen moet zijn met ZP.
Vele anderen niet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144464257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:47 schreef Ceberut het volgende:
waarom Zwarte Piet nu een andere kleur heeft
Kinderen zijn niet kleurenblind, zwarte piet die blauw of paars is, is inderdaad nogal raar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144464260
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Vele anderen niet.
Er is altijd nog een gulden middenweg.
pi_144464263
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Vele anderen niet.
99,99% van de andere Nederlanders niet, gaat goed komen.
pi_144464285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De komende twintig jaar niet, bedankt daarvoor!
pi_144464297
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Kinderen zijn niet kleurenblind, zwarte piet die blauw of paars is, is inderdaad nogal raar.
Het wordt dan ook geen Zwarte Piet meer, maar gewoon Piet of Roetpiet.

Zie ook de gewijzigde teksten van de kinderliedjes. Er staat Piet, zonder de toevoeging zwart.
pi_144464323
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:52 schreef Kanjer het volgende:

[..]

De komende twintig jaar niet, bedankt daarvoor!
Over 10 jaar bestaat ZP uberhaupt niet meer. De gulden middenweg is dat ZP verdwijnt en in plaats daarvan een neutrale Piet komt.
pi_144464337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het wordt dan ook geen Zwarte Piet meer, maar gewoon Piet of Roetpiet.

Zie ook de gewijzigde teksten van de kinderliedjes. Er staat Piet, zonder de toevoeging zwart.
.... Die geen hond gaat gebruiken.
pi_144464345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zeker: de een viert het gewoon op de normale manier, de ander volgens de VARA-/Joop-doctrine.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144464354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Over 10 jaar bestaat ZP uberhaupt niet meer. De gulden middenweg is dat ZP verdwijnt en in plaats daarvan een neutrale Piet komt.
Ik ken er minstens 1.
pi_144464374
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

.... Die geen hond gaat gebruiken.
Nou:
- NPO;
- Scholen;
- Intochten.

Geen hond? Ik dacht het niet. Alles met een tintje overheid gaat die teksten gebruiken, mark my words.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')