Samenvatting van dat artikeltje: de Surinaamse mensen die dit festival organiseerden maakten er een zooitje van, waarschijnlijk in die mate dat het niet meer zelfstandig zou kunnen voortbestaan, en nu klagen ze dat mogelijk blanke mensen het overnemen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:11 schreef Red_85 het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml
[..]
quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Samenvatting van dat artikeltje: de Surinaamse mensen die dit festival organiseerden maakten er een zooitje van, waarschijnlijk in die mate dat het niet meer zelfstandig zou kunnen voortbestaan, van en nu klagen ze dat mogelijk blanke mensen het overnemen.
Kwakoe is alleen voor zwarten en alle blanken zijn onfatsoenlijk.quote:'Kwakoe is een zwart belang', aldus Olymph in zijn brief aan de deelraad. 'En het belang van de Surinaamse gemeenschap in Amsterdam wordt op zeer onfatsoenlijke manier ondermijnd.'
Satire blijft moeilijk voor veel mensen, ja. Ego's en gebrek aan humor en zo.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Deze discussie toont ook maar weer aan hoe schrikbarend veel mensen gewoon falen in het herkennen van satire.
En hoe fantastisch ze zijn in het maken van vergelijkingen die echt to-taal nergens op slaan (straks gaan ze nog wittebrood verbieden!!11)
Echt beschamend weer. Bedankt Quincy!
Dat kan ik helaas niet zingen. Ik heb geleerd dat ik niet mag jokken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:35 schreef Vasilevski het volgende:
De Europese Unie
heb ik altijd geëerd
heiligschennisquote:Op vrijdag 12 september 2014 06:53 schreef Paul het volgende:
Alle Sinterklaasliedjes worden herschreven
[ afbeelding ]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-herschreven.dhtml
Als je vaardigheden hebt waarmee je daar gemakkelijk een baan krijgt en hier niet dan is dat een logische keuze als je het niet erg vindt om je familie en Nederlandse vrienden nog maar een paar keer per jaar te zien. De Noorse economie staat er veel sterker voor dan de Nederlandse: geen staatsschuld, geen grote private schulden, opbrengsten van fossiele brandstoffen in een fonds voor de toekomst gestopt en nog een lange tijd extra opbrengsten dankzij die fossiele brandstoffen. Daarnaast veel ruimte en geen multicultiproblemen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nederlanders vertrekken naar Noorwegen vanwege de economie.
De koning van Spanje heb jij ook nooit geëerd dus wat dat betreft maakt het voor jou weinig uit.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat kan ik helaas niet zingen. Ik heb geleerd dat ik niet mag jokken.
En ik ben ook niet de prins van Oranje. Da's ook zo.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De koning van Spanje heb jij ook nooit geëerd dus wat dat betreft maakt het voor jou weinig uit.
♪♪♪ Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe. ♪♪♪quote:
Eigenlijk zou de gemeente Amsterdam hen hun zin moeten geven, maar dan wel keihard het festival failliet laten gaan en geen cent van de gemeenschap in het festival stoppen. Eens zien hoe lang het hen lukt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Kwakoe is alleen voor zwarten en alle blanken zijn onfatsoenlijk.
Die leraren zijn ook niet achterlijk. Ze blijven niet slaafs een boekje gebruiken omdat ze het gewend zijn. Mark my words: deze boekjes zullen minder verkocht worden totdat ze weer normaal zijn. De kans is groot dat er een concurrent komt die wel de normale teksten aanbiedt en dat die concurrent het over gaat nemen. Verder zullen veel leraren die toch met zo'n boekje worden opgezadeld het niet gebruiken en zelf op een A4'tje teksten afdrukken of het gewoon mondeling overdragen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat boek wordt gebruikt om liedjes te zingen op de basisschool.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:55 schreef Schurkenstaat het volgende:
een minderwaardigheidscomplex hebben. Ze benijden blanken, omdat ze denken dat blank zijn de oplossing is. Hun archetypes zijn blank.
Helaas laten we ons hierdoor gijzelen. Wat weer typisch Nederlands is.
No shit maar niet zo'n extreem laag percentage dat het om meer dan een paar duizend tegenstanders kan gaan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:33 schreef Gramulanion het volgende:
Niet iedereen die tegen zwarte piet is meldt dat bij het Meldpunt Discriminatie regio Amsterdam.
Dat was dan ook niet de bedoeling.quote:Niet echt origineel.
Iemand waarvoor huidskleur geen issue is, kun je ook gewoon een racistisch mopje vertellen. Laat staan dat Zwarte Piet een probleem is.quote:
Dit. Ze geven de schuld van hun mislukte levens en ellende aan de blanke. Alles is hun schuld, zij worden gediscrimineerd en krijgen nergens de kans. Alles moet ze maar toe komen... Maar he, wat schiet mij opeens te binnen:quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:55 schreef Schurkenstaat het volgende:
Uiteindelijk heeft het ermee te maken dat mensen als Quinsy Gario een minderwaardigheidscomplex hebben. Ze benijden blanken, omdat ze denken dat blank zijn de oplossing is. Hun archetypes zijn blank. Ze drukken alle problematiek uit in huidskleuren.
Helaas laten we ons hierdoor gijzelen. Wat weer typisch Nederlands is.
Wanneer komt de pakjesboot?quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:02 schreef byah het volgende:
de hele discussie rond zwarte piet is gewoon een projectie van de sociale onrust in dit land. De frustraties gaan een keer escaleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |