quote:Vervolgens kwam ik bij Boer Zoekt Vrouw uit. Daar kijk ik eigenlijk nooit naar. Ik vind het snel vervelen en bovendien te plat. Maar toen ik erin zapte, zag ik net het beeld voorbij komen van een zeug die in een beugel geklemd zat, met allemaal biggetjes om zich heen. Je zag Yvon Jaspers ook een beetje kijken van: ik vind dit eigenlijk niet zo'n fijn gezicht. Toch zei ze er niets van.'
Logisch toch? Het programma gaat over boerenliefde, niet over dierenwelzijn.
'Ik snap best dat Yvon Jaspers er niets over zegt, want daarmee wordt het programma verpest. Het is ook goed dat Nederlanders via dat programma eens zien hoe varkens behandeld worden. Maar als er vervolgens helemaal niets over gezegd wordt, dan lijkt het net of het oké is dat dieren zo klem worden gelegd. Dan gaan we het straks allemaal normaal vinden ook. Daarom kies ik ervoor om er wél iets over te zeggen op Twitter. Boer Zoekt Vrouw weet van tevoren naar wat voor boerderijen ze gaan. Ze hadden ook biologische boerderijen kunnen uitkiezen.'
bron
Not sure if....quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onnodig dierenleed promoten in een programma wat sowieso al niet past in een publiek bestel is natuurlijk not done. Dat commerciëlen ten koste van alles de kijkcijfers op willen krikken en dus alle grenzen van het betamelijke overschrijden begrijp ik nog wel, maar dit soort barbaarse methodes dient niet verheerlijkt te worden op de publieke zenders.
Volgende keer graag Yvonne Jaspers klem leggen in zo'n beugel!
Dit! Maar vooral lekker de geïnteresseerde milieu activist uithangen allemaal hoor.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef UpsideDown het volgende:
Ja beter is het als je die biggetjes in hun hok laat platstampen door moederbig.
Klopt. Maar laten we wel wezen, dat komt ook alleen maar omdat de boer er (om welke economisch / financiële redenen dan ook) voor kiest om een enorm grote zeug, daar ook nog eens speciaal op gefokt, in een klein hokje te stoppen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef UpsideDown het volgende:
Ja beter is het als je die biggetjes in hun hok laat platstampen door moederbig.
Ja want die boer zelf kan er natuurlijk helemaal niks aan doenquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:12 schreef Fietsertje70 het volgende:
En die boer had zoiets van Ja Dikke Doei! Moeten mensen ophouden met kilo-knaller vlees te kopen.
die dacht waarschijnlijk: "als ik het niet doe, doet een ander het wel"quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:03 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Ja want die boer zelf kan er natuurlijk helemaal niks aan doen
Ik vind het alleen maar goed dat zoiets in beeld komt. Deze beelden worden normaal gesproken juist verborgen voor het grote publiek. Jammer dat ze niet per ongeluk het echte dierenleed in beeld kwamquote:Op dinsdag 9 september 2014 17:53 schreef Kingstown het volgende:
Onnodig dierenleed promoten in een programma wat sowieso al niet past in een publiek bestel is natuurlijk not done. Dat commerciëlen ten koste van alles de kijkcijfers op willen krikken en dus alle grenzen van het betamelijke overschrijden begrijp ik nog wel, maar dit soort barbaarse methodes dient niet verheerlijkt te worden op de publieke zenders.
Pas als ze ook tien biggen heeft geworpen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:53 schreef Kingstown het volgende:
Sterker nog: gebruik dan sowieso geen enkel produkt waar dieren bij aan te pas komen. Dus ook geen eieren eten, geen leren schoenen of wol aan of wat dan ook.quote:Op woensdag 10 september 2014 05:40 schreef Lyrebird het volgende:
Eet dan geen varkensvlees als je er een probleem mee hebt.
van wie is deze quote?quote:Op woensdag 10 september 2014 08:55 schreef DonJames het volgende:
"Dierenleed moet je niet op de TV laten zien, want dan is het er niet!"
Moeder varken en een wat ruimer hok met "doodligstangen" werkt ook.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef UpsideDown het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |