abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144353984
Venetië

Reizen naar Venetië

KLM
Ryanair
Transavia

Vliegvelden Venetië

Venetië Marco Polo Airport

Waar ligt Venetië Marco Polo Airport?

Venetië Airport, vernoemd naar de ontdekkingsreiziger Marco Polo, is een van de drukste vliegvelden van Italië. Voor mensen die de stad van de romantiek willen bezoeken is dit het ideale vliegveld om aan te komen. De ligging is goed, niet ver van de stad en de belangrijke autosnelweg A27.

Wat is de afstand van Venetië Airport naar het centrum van Venetië?

Venetië is gebouwd op kleine eilandjes, de enige toegangsweg is de Vrijheidsbrug (Ponte della Libertà) die de stad verbindt met het vaste land van Italië. De rit van en naar de luchthaven duurt 17 minuten, de afstand is 13 kilometer.

Hoe komt u van Venetië Airport in Venetië?

Openbaar vervoer – Bus (Venetië)
Er zijn twee busverbindingen tussen de luchthaven en het plein Piazzala Roma in Venetië. Bus lijn 5 van ACTV rijdt ieder kwartier en de Airport Shuttle van ATVO vertrekt ieder half uur van en naar Venetië Airport. ACTV is het openbaar vervoersbedrijf van de stad Venetië, ATVO is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in de regio Venetië. Op de frequentie na zijn er weinig verschillen tussen de twee aanbieders. De reistijd met beide bussen is ongeveer 25 minuten. Daarnaast zijn de prijzen aan elkaar gelijk, ¤ 6,00 voor een enkele reis en ¤ 11,00 voor een retour.

Boot vervoer – Alilaguna water shuttle (Venetië)
Wilt u in stijl arriveren dan kunt u ervoor kiezen om met de blauwe, oranje of rode lijn van de Alilaguna water shuttle te reizen. Vanuit de terminal moet u eerst 7 minuten lopen naar de aanlegsteiger van het vliegveld, vanaf hier vertrekt de Alilaguna water shuttle. De routes hebben meerdere stops in Venetië waar u kunt uitstappen, afhankelijk daarvan is de reistijd 45 tot 75 minuten. U doet er verstandig aan voor de tijd te bekijken welke stop het dichtst bij uw hotel is gelegen en welke lijn hier aanmeert. Het is ook mogelijk om met de boot van Venetië Airport naar de eilanden Murano (¤ 8) en Lido (¤ 15) te reizen. Tickets kunnen worden gekocht op het vliegveld en via de website, de laatste optie scheelt u tijd en geld.

Venetië Treviso Airport

Waar ligt Treviso Airport?

Treviso Airport ligt in de regio Veneto ten westen van Treviso en ten noorden van Venetië. Sommige luchtvaartmaatschappijen gebruiken de naam Venetië Treviso Airport en benadrukken hiermee de nabijheid van de toeristische trekpleister Venetië. Over de weg is het vliegveld goed bereikbaar via de snelwegen Autostrada A4 en Autostrada A27.

Wat is de afstand van Treviso Airport naar het centrum van Venetië?

De afstand tussen Treviso Airport en Venetië is 40 kilometer als u rijdt via de A27, de reistijd is minimaal 35 minuten.

Hoe komt u van Treviso Airport in Venetië?

Bus vervoer – Barzi Bus Service (Venetië)
In 40 minuten brengen de bussen van Barzi Bus Service u via de snelweg Autostrada A27 naar Venice Tronchetto, ook bekend als Isola Nuova. Van hieruit komt u lopend in de stad, of met de Venice People Mover (Tronchetto – Piazzale Roma). Op de weg van en naar Venetië maakt de bus alleen een tussenstop in Merze. Bij het vliegveld vertrekt de bus voor de aankomsthal, gemiddeld een keer per uur. De dienstregeling houdt rekening met de vliegtijden van luchtvaartmaatschappijen Ryanair en Wizz Air. Tickets kunt u kopen bij de servicebalie van Barzi Bus Service of gewoon bij de buschauffeur. Voor het vervoer van bagage hoeft u niet bij te betalen en een retourticket is 10 dagen geldig.

* Informatie vekregen via Vliegveldinfo
pi_144354204
Allereerst excuses als er al een Venetië topic is. Kreeg er wel een paar gevonden maar daar kon ik niet reageren. Mocht dit wel zo zijn kan deze gewoon dicht.

Zelf ben ik van plan in de herfstvakantie richting Venetië te gaan voor 4 dagen(2 reisdagen en 2 dagen daar). Is er iemand de laatste jaren nog in Venetië geweest die mij zou kunnen helpen met antwoorden op enkele vragen.

Is de herfstvakantie in goeie tijd om naar Venetië te gaan?
Zelf zit ik wat rond te kijken naar een hotel of airbnb locatie om te overnachten. In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit om in het centrum te overnachten maar denken jullie hier anders over?
pi_144354462
Ik lees even mee, misschien pik ik interessante materie op.

In augustus twee nachten in Italië gebleven (terugweg vanuit Mostar/BiH). Wilde eerst naar Venetië, maar toen ik de prijzen zag is het Verona geworden. Geen spijt van gehad.
pi_144354622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:39 schreef vanpers het volgende:
Allereerst excuses als er al een Venetië topic is. Kreeg er wel een paar gevonden maar daar kon ik niet reageren. Mocht dit wel zo zijn kan deze gewoon dicht.

De vorige is al 5 jaar niet in gereageerd dus een mooi fris nieuw topic is prima :) Zal hem koppelen met de andere trouwens, hebben we toch een soort van reeks!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:35:43 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144356344
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:45 schreef zarGon het volgende:
Ik lees even mee, misschien pik ik interessante materie op.

In augustus twee nachten in Italië gebleven (terugweg vanuit Mostar/BiH). Wilde eerst naar Venetië, maar toen ik de prijzen zag is het Verona geworden. Geen spijt van gehad.
De prijzen zijn belachelijk ja. De drukte is nog het ergste in mijn ogen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_145014110
Niemand met tips over locatie om te overnachten?

Vraag me vooral af of ik op het eiland "moet" zitten of dat je elke dag met de trein er heen gaat?

Ben flink op airbnb aan het zoeken naar geschikte locatie maar hotels zijn ook welkom.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:19:18 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_145127273
2 jaar geleden 1 dag in Venetië geweest, met de auto vanaf Gardameer. Prima te doen, zo'n 2 uurtjes in de auto en parkeren in 1 van de parkeergarages. Kan ook nog goedkoper door ergens buiten de stad te parkeren en dan de trein te pakken. Venetië is erg mooi, maar wel hartstikke druk en duur. Dat is dan toch jammer. Daarom zou het me wel mooi lijken om een keer te overnachten in Venetië, lijkt me 's avonds prachtig. Dagtoeristen de stad uit en het is al een stuk rustiger. Plus je hebt van die mooie smalle straatjes, prachtig lijkt me dat. Je moet alleen wel bereid zijn om je portemonnee te trekken, want alles kost een godsvermogen in Venetië.
pi_145147716
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:19 schreef Blik het volgende:
2 jaar geleden 1 dag in Venetië geweest, met de auto vanaf Gardameer. Prima te doen, zo'n 2 uurtjes in de auto en parkeren in 1 van de parkeergarages. Kan ook nog goedkoper door ergens buiten de stad te parkeren en dan de trein te pakken. Venetië is erg mooi, maar wel hartstikke druk en duur. Dat is dan toch jammer. Daarom zou het me wel mooi lijken om een keer te overnachten in Venetië, lijkt me 's avonds prachtig. Dagtoeristen de stad uit en het is al een stuk rustiger. Plus je hebt van die mooie smalle straatjes, prachtig lijkt me dat. Je moet alleen wel bereid zijn om je portemonnee te trekken, want alles kost een godsvermogen in Venetië.
Bedankt voor je reactie, hebben nu wat geboekt op Sant Elena, is misschien wel 20 minuten lopen naar het centrum maar juist voor hetgene waar jij het over hebt is dat helemaal niet erg. We zijn er in principe ook maar 2 dagen en ontbijten kunnen we gewoon in ons appartement dat we via airbnb gehuurd hebben. Zitten wel in de herfstvakantie maar weet eigenlijk niet of ze die in andere landen ook hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')